15 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

15 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Resimli SON POSTA Büyük Milli Roman TOMBUL MİRASYEDİ No: 61 Yazanmı Sermet Muhtar 15 « 10 - 984 Birinci teşrin 15 Avrupa Ufkunda Bulutlear Marsilya Cinayetini “Us- Arabada Yüz Elli Kiloluk Kadın.. | tas,» Cemiyeti Yaptırmış Cemiyetin Reisi Fransada Yakalanan Maznunlardan Biri İmiş Anlı, şanlı paşaların ve bey- lerin, sırmalar içindeki paşa za- delerin, —en turfanda miras yedilerin, en sayılı fırtıma on ikilerin, hülâsa İstanbul hovarda ve zevk ehillerininin cancağzı. ci- ğer köşesi olan — nazeninlerle kodaman teyzeleri, ablaları hep buyurmuşlardı. Meşhur müdirelerden Kambur Esma, Uzun Fitnat, Sarı Saniye, Ortanca kalfa hep gelmişlerdi. Macuncudaki evin en gözalıcı, İç bayıltıcı, en körpe ve güzel çiçeklerinden Büyük Allı, Küçük Allı, Böyük İnci, Küçük İnci, Ca- migelini Seher, Hoşur Pesent, Cihanyandı Hayriye, Teranedil, Gorca hep orada idi. Benli Hürmüzün Büyük Cenabi, Küçük Cenabı, Sidikli Eminesi, Şaşı İFakati, Bahrinin Pepe Ha- limesi, Bacaksız incitabı, Hımhbım Şehnazı, Mumcu Ahmedin Papa- ğan Ayşesi, Bodur Lemanı, Iskete Zehrası arada idi. Yalnız, Kaymaktabağının gük leri, her zamanki adetleri veçhile, arabalarından inmemişler, iki üç kupa olarak art arda dizilmişlerdi. Kaymaktabağı, başlarında ve öndeki lândo bozuntusu kocaman kupada. Değme arabaya binemez. Zira © kadar şişman ki 150 okkalık; âdeta bir duba. Yerinden yısa- larla kalkar; yuvarlana yuvarlana iki adım yürür yürümez oracığa çöküverir. Şişmanlığının fazlalı- ğından her yere oturamaz. Hele koltuğa, sandalyaya filân asla. Mutlaka altına pufla bir minder konacak; onun üstüne yayılacak. Bu gsebeple seyre, giderken kendine mahsus bir ku- pası var. Kimbilir hangi konak- tan ıskartaya çıkmış, lenduha bir araba. Aksaraydaki kira arabacıla- rından birinin ahırında, emre mü- heyya olarak durur. Şişko seyre gideceği zaman haber gönderip hazır ettirir. Kupa, şekerci — sokağındaki evin kapısına yanaşır. İçine ko- caman minder konur. Duba, kol- tuklarla, oflıya puflaya — içine bi- ner. Karşısına arap halayığını, arabacının yanına da, başına mavi buncuklu al hotoz, sırtına al roba giymiş habeş yavrusunu oturtur. Gidilecek yerin yolunu tutar. * . Horrr... Horrr... Horrr... Vakit ikin-İye — yaklaşmıştı. Sekiz ağızdan çıkan horultu, pü- fürtü devam ediyordu. Şekillerile tarif. ettiğimiz bu sekiz ağzın sahipleri, Çırpıcı ça- yırındaki söğüt ağaçlarının altında, kilimlerin ve hasırların üstünde, | © patırdı ve kıyamete rağmen, | horul horul uyuyorlardı. Erkenden oraya düşmüşler, binlikler dolusu rakı devirmişler, tıka basa yemek yemişler, uykuya varmak değil, doğrusu mükemme- len sızmışlardı. Bunlar kimler mi? Tombul mirasyedi, Kambur Nabi, Kâtip Raif, Dübaracı Apik, Bol saş Tahsin, Serçe Tevfik, Pehlivan Hilmi, Sulu Sezai.. Mirasyedi bey ve maiyeti, lan« do alındı alınalı, Çırpıcı ve Vele- fendi taraflarına uğramamışlardı. İki gün evvel, Kâtip Raif: — Malüma, demişti, Ağus- “sun on beşi yaz, on beşi kıştır. seyrana | Yazı çıkarmadan — önümüzdeki Cuma günü, yemekli içmekli, me- detli ahenkli bir Çırpıcı âlemi yapsak be Vehpi Beyciğim !.. Bu teklif, derhal kabul edil- miş, hemen hazırlığa girişilmişti. Dedik ya, Kambur, Melek Hammla — Vehpi Beyin talimli maymunu. Onların memnuniyet- lerini celbedecek, gönüllerini hoş edecek her bir işe canla başla çalışmada., Kıraldan ziyade kıral | taraftari. — Bilhassa — delikanlıya karşı susta duran fina. Arzusunun ne cihete meylettiğini, meyletmek istidadı gösterdiğini serince der- hal harekette. Nabi, Çırpıcıya gidilmek ka- rarı verilir. verilmez paçaları sı- vamış, hemen yukarı sofaya seğir- tip Melek Hanımı kapı arkasına çağırarak, meseleyi açmıştı: — Yavrumuz, bir Çırpıcı ge- zintisi arzu ediyor. Filhakika mevsimi sayf ta nihayete ermek Üzere.. Şöyle hafif tertip, bir âlem yapmayı, müsaadenize tali- kan, bendeniz de muvafık bul- Teminatı Lira K. dum, reddedemedim... Hiç merak buyurmayın, ben- de başlarındayım; arada mahi- | yeti bilirsiniz, ahvali dalmi şık kesan da yok. Bizbize avdet ede- ceğiz!.. Bu yolda kapı açtıktan sonra; her seyre gidildiği zaman kullan- nıldığı ağzı yine takınmıştı: — Elmasımı ve Perver ve Mahmure Hanım hemşirelerimizi de beraber götürmek, sizleri ora- nın kalabalıktan uzakça bir mahak- Tine oturtmak koyfiyetini de dü- şünmedim — değill Fakat biraz imal fikrinden sonra bu mütalcayı muvafık görmedim. Zira gidece- ğimiz yerde eclâf ve ayak takımı ortalığı istilâ edecek, rahatınız münsalip olacak... Zümrüt gibi çimenzarlı, billür gibi dereli, silr- (&âlut, kibar, nezih Kâğıthane mesirel | dilârası durüurken elmasımm Çır- pıcıya gitmesine rızadade olamam! Kambur Nabi, üç gün evvel, kendi yedile satılan Tavukpaza- rındak dükkândan, taze taze cebe konmuş 200 Hiranın on beşini iç cebine sokar sokmarz, Balıkpa- zarını boylamıştı. — (Arkası var) l İstanbul Belediyesi İlânları ı 9 00 Galata Çeşmemeydanı Buğulca sokağında 2, 4'Nolı Sarı Eminehatun mektebi 1 BO Hasköyde Kumbarahane caddesinde 48 Nolı hane Yukarda yazılı mahaller kiraya verilmek üzere açık müzayedeye konulmuştur. Talip olanlar şeraiti anlamak üzere hergün, müzaye- Encümenine müracaatları, deye girmek için de hizalarında yazılı teminat akçelerile 16/10/934 Sahı günü saat 14 de Beyoğlu Kaymakamlığı ve Belediye Şubesi (6150) -— TAKVİM —— Gün PAZARTESİ Hızit 31 45 1nci TEŞRİN934 163 Arabit Ruml 5 Recep 1353 (2 ici Teşrin 1468 ——— ——— Vaklt | Ezast(Vasatlf Vakit |Exanl ——j n aaanmın hilesa Güneş ' 1239 6 16| Alııı(ıı— ıT » Öğle ( 623 |1200| Yata Va sı (19 3 İkindi | 8 35 | 15 08) İmsale Şehrimizin bütün doktorları Bu Çarşamba akşamı SUMER (Eski Artistik) sinemasında iraes'ne başlanacak olan AMOK (Malezya Delisi ) filmini görmelidirler. Zira bu filmde geçen ve çok güzel Mme Haviland'a yapılan otopsi ameliyesi kendilerini son derece alâkadar edecektir. Bütün kadınların beğendiği : Bütün erkeklerin bayıldığı : JOAN nihayetsiz | nd0 4 azl| Ve Garetenin esas yazısile | Bir sütunun iki tatırı bir (santim) sayılır. | İW 2-- Sayfasına göre Bir santi- İj min ilân fiatı şanlardır. |T400 | 250 | 200 | 100 |/Kış. | Krş. | Krş. | Kış, 3-'Bir şantimde vasati (8) kelime — vardır. K 4—Ince ve kalın gazılar tatacakları gere — göre * — şantimle ölçülür. >Dr. ibrahim Zati x Cağaloğlu — Mahmudiye — saddesi Çatalçeşme sokağı No 5 ' Hergün öğleden soara hastalarımı kabul eder. ö '_ | GARY COOPER CRAWFORD ilk defa olarak ayni filmde oynıyan bu İki yıldızı seyretmek bir zevktir. HAYAT BiZiMDiR ” Fransızca sözlü M. G. M. filmi | P E K Sinemasının üçüncü muvaftakiyet haftası. | da Triyesteyi Çocuk kıral büyük annesi ile beraber, Belgrat istasyo- ( Baştarafı 1 inci yüzda ) etmek içindi. Fakat küçük çocuk ertesi sabah babasının öldürüldüğü- nü haber alınca hiçbir söz söyliyeme- miş, Öylece hareketsiz kalmıştır. Bu sırada rengi kireç gibi beyaz- laşmıştı. Az sonra otomobile bi- nerek Londraya hareket etti. Yolda, beraberinde bulunan İngi- liz polis memurlarına hiçbir şey söylemiyor, —sabit bir surette bir noktaya bakıyordu. Ken- disisine kıral olacağı — söylem diği zaman ağlamıya başladı : — Ben küçüğüm. Kırallık yapamam. Şayanıdikkat Malümat Paris, 15 (Hususi) — Yugos- lavya Kıralının katlı tahkikatı hararetli bir surette devam et- mektedir. Katil Kalemenin, lze- rindeki eşyalardan bazılarını, Klisi meydadınındaki (Bel — Jardiniyer) mağarasından — aldığı anlaşıl- mıştır. Mağaza memurlarındanbiri, katili resminden tanımıştır. Bu memura göre Kalemen ayın Üçün- de bu dükkâna gelmiş, sırtına bir hazır elbise giymiş, beyen- miş ve satın almıştır. Bu sırada Kalemenin yanında iki kişi daha vardı. Bunlar dük- kânlara uğraya uğraya otellerine dönmüşlerdi. Bu otel Mazagran sokağında kâin (11) numaralı bina- dır. Ötel sahibi de Kalemeni re- | giminden tanımış ve Rudolf Sück | ismile deftere kaydolunduğunu söylemiştir. Geliş mahalli olarak yazmıştır. -Aynl odada bir arkadaşı daha vardı. Bu adam da otel defterine Benes N Önümüzdeki Perşembe akşamı bütün İstanbul halkı » TURK Sinemasında yapılacak olan muhteşem düğüne davetlidir : “DAKTİLO EVLENİYOR Yıldızlar : MARIE GLORY - JEAN MURAT - ARMAND BERNARD “ Küçük daktilo ,, nun mabadini teşkil eden bu emsalsiz Fransız operet filmi mevsimin en yüksek bir şaheseridir. Perşembe akşamı için yerler şimdiden tutulmaktadir. İstical ediniz. Telefon : 40690 JENERAL YEN'in ZEHİRLİ ÇAYI — muvaffakiyetle devam etmektedir. —.7 ismini ve Zaralı olduğunu kaydet- tirmiştir. Diğer arkadaşları başka bir otelde oturuyordu. Her sabah bu | otele gelip arkadaşlarına mülâki oluyordu. Hor iki adam, oda üc. retini günü gününe veriyorlardı. Gerek - otelcinin ve gerek otel müstahdimlerinin verdikleri ifade- ye nazaran hergün bu iki adamı görmiye gelenin elyevm yakalan- mış bulunan Nalis Nihomir olma- sı lâzım geliyor. Gerek Benes ki Novak ismile tanınmaktadır, gerek Nalis elyevm Fransız zabıtasının elindedirler. Katilin Dövmesi Paris, 15 (Hususi) — Katilin hüviyeti hâlâ anlaşılmış değildir. Bu noktanın anlaşılmasına, vücu- döndeki dövmenin yardımı doku- nacağı zannolunuyor. Eğer yazı bulgarca ise, herifin Makedonyalı olduğunu kabul etmek zaruridir. Eğer bu dövme yeni ise o tak- dirde vaziyeti karıştımak - için yapıldığını — kabul — etmek lâ- zundır. Katilin kolundaki harfler şunlardır: V. M. R. O. Bu harf- ler İslav harfleri olup Fransızca O, R. İ. M. harflerinin muadilidir ki bu da dahili Makedonya ih- tilâl teşkilâtı, kelimelerinin lik harfleridir. x Paris, 15 (Hususi) — Katil Kalemen'in Eks şehrinden gelip Mazağren — oteline indiği artık kat'iyet kesbetmiştir. Bir Şarklı Maznun Daha Tutuldı Şamoni, 14 (A.A.) — Zabıta, Marsilya suikasdinde İştiraki bu- lunmakla suçlu İngiliz tabiiyetinde bir şarklıyı yakalamıştır. lsmi giz- Hi tutuluyor. * Annemas, 14 (A.A.) — Sul- kast maznunları Postişil ile Ray- tiç için Marsilyadan celp tezkere- si bekleniyor. Kendileri muhafaza altındadır. Annesi yolunda - tutu- lan adamın suihast ile alâkası yoktur. Malüm olduğu Üzere bu isimler Novak ile Benesin hakikt isimleridir. Belgrattan Mühim Haberler Geliyor Belgrat, 15 (Hususi) — Kıral ( Devamı 9 uncu yüzde )