15 Ekim 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

15 Ekim 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Mündericatımıcızı coklu- gundan — dercedilememiş- tir. Belediye Seçiminde Kazananlar Belediye intihabatına İştirak eden vatandaşların attıkları rey- lerin tasnifine devam edilmektedir. Istanbulun on kazasından bir kıs- minin neticeleri -belli — olmuştur. Yarın sabaha kadar bütün kaza- larda tasnif bitmiş olacaktır. Dün yazdığınız Adalar kazasından başka Sarıyerde İsmail Hakkı, Amca Tevfik, Avukat Aziz beyler asıl aza olmuşlardır. Kadıköyünde Yusuf Ziya, Naci beylerle Rasime hanım, Reşat ve Haydar beyler asıl aza olmuşlardır. Beykozda Mehmet Ali, eczacı Ferit va Reşat Yılmaz beyler kazanmışlardır. Üsküdarda da Eczacı Celâl bey, Avukat Muharrem Nail bey, Makbule Esat hanım, Avukat Ömer Faruk bey asıl aza, Hazım aşa, Avukat Celâl, Servet Yesari eylerle Safiye Hüseyin hanımlar yedek aza seçilmişlerdir. Terbiyeci İsmail Hakkı, Çen- gelköylü Faik beyler de fırkaca namzetlikleri konulmadığı ha!'de birer rey almışlardır. Bakırköyünde Ali Riza, Galip Bahtiyar beyler kazanmışlardır. Diğer kazalardan nüfusu fazla olan Beyoğlu, Fatih, Emivönü ve Beşiktaş netice bu akşam geç vakit alnabilecektir. Yeni Paralar Yeni gümüş para — faaliyeti hayli Herilemiştir.. Darphane ma- kineleri bir taraftan gümüş çelik- leri yassılatıyor, bir taraftan da (100) kuruşlukların pullarını ha- zırlıyor. Ayın yirmisinde başlan- ması muhtemeldir. Tarihi Kapt Milli Emlâk müdürlüğü Babı- âlinin eski ve tarihi kapısını tamir ettirmek için Maliye Vekâletinden | 981)) liralık bir tahsisat istemişti. ekâlet henüz bu tahsisatı gön- dermemiştir. Belediye bu tamiri beklemeden dün bu kapının iki tarafındaki mermer sebillerin taş- larım parlattırmıya e sildirmiye başlamıştır. Doğru Değilmiş Belgrattaki Yunan Ate- şemiliteri Kaybolmamış nistan Belgrat Ataşemiliteri Mi- ralay Liyumbos'un birkaç gün- denberi ortadan kaybolduğu şa- yiaları Üzerine “Son Posta,, na- mına Harbiye Nazırı M. Kondi- lis'e müracaat —ederek — izahat istedim. M. Kondilis. bana, bu haberin aslı olmadığını, — daha dün Miralay ile telefon görüşmesi yaptığını söyledi. A. V. Avusturya Elçisi Ankara 14 (ALA) — Avur- turyanın Ankara Orta Elçisi M. Karl Buhberger İstanbula gitmiş- tir. Mumaileyh nezdinde orta elçi bulunduğu İrak ve İran hü- kümdarlarına itimatnamesini ver- mek üzere Bağda'da ve Tahran'a gidecektir. Ankara'da Yeni İstasyon Ankara 14 — Burada yeni bir İstasyon binası imşası tekarrür #tmiştir. Yeni bina yarım mik yon İiraya çıkacak ve 300 bin şilik bir şehre uygun tertibatı ihtiva edecektir. Atina, 15 (Hususi) — Yuna- Her ailede zaman zaman bir geçimsizlik tezahürü baş- Kösterir. İçinde kavga geçmeyon, dargınlık olmayan ev pek 1 içtimsiyat Gsladı amile geçimsizi için başlıca üç sebep gösteriyor! Parasızlık, kıskançlık, evin içinde yaşayanların kafa dengi olmamaları. Üstat, azdır. Bir Amerik sebep içinde en ağır olarak kıskançlığı SON POSTA leri görülür. bu üç ileri sürüyor ve B Geçimsizliğin üç sebebi Wi diyor ki: “Kıkançlık, henüz mikr lunmasına da imkân olmayan bir illettir. .Bu yüzden bazan iki kardeşin yamruklaştığı, tabanca ve bıçak bile çektikleri Kaskançlıktan mantık ve muhakemeye başvurmaktır. Fakat bu da herkes için mümkün değildir.,, S obu bulunmayan ve bu- kurtulmanın en eyi — çuresi, SON TELGRAF HABERLERİ Tahkikat Derinleştiriliyor iF ransada Birçok Araştırmalar Yapıldı Müteveffa Kıralın Yugoslavyaya Getirilen Cenazesi Önünden Binlerce Halk Ağlıyarak Geçti (Marsilya faciamından sonraki — vazi- yete dair birinci sayfamızda okuduğunuz ilk haberlerden #sonra #on dakikada aldığımız haberleri de burada takip edeceksiniz. | Paris, 15 ( Hususl )— Marsilya faclasına ait adli tahkikata bikaç koldan ayrı ayrı devam ediliyor. Son dakikada alınan haberlere göre adli tahkikat çok ehem- miyetli bir inkişaf sahasına gir- miştir. Pariste, Marsilyada, Liyonda ve diğer şehirlerde bulunan birçok Yugoslavlarır evlerinde araştırma- lar yapılmış, esrarengiz — ibareleri ihtiva eden vesikalar bulunmuştur. Vaktile Yugoslavya'da Nazır- hk yapan bir Hırvatı evi de araştırılmıştır. Elde edilen ne- ticelerin mühim olduğu söylen- mekleberaber tahkikat hakkında umumiyetle pek ketüm davranılıyor. Paris, 15 (Hususi) — Parl Midi gazetesi Şamoni kasabasın- da, Alber Selda isminde Kudüslü bir Bulgarın Marsilya faciasile M. Karahan Sovye'lerin Yeni Ankara Sefiri Geliyor Moskova, 14 (A. A.) — M. Karahan Türkiye'ye hareket et- miştir. Sefir istasyonda Vasıf Beyle Japon sefiri M. Ota, Efga- nistan sefiri Abdülhüseyin Han, Ita'ya orta elçisi M. Balturşayops ve Türkiye, Iran ve Efganistan sefaretleri erkâni — vesair zevat tarafından teşyi edilmiştir. Dünkü Gazetelerde şöyle bir haber okuduk: “ Yersiz. yürteuz serseri halde Cemal ve Yosuf isminda iki kişi vakalanmış, ikişer ay #mme hizmetiade kullasılmalarına karar verilmiştir. ,, alâkadar olarak tevkif edildiğini gağğerİN Ü AŞ Fakat bu adam sonradan suç- suzr. görülerek serbet bırakılmıştır. Cenaze Yugoslavya'da Belgrat 15 (Hususi) — Müte- veffa kıralın cenazesi Dubrovnik torpitosile dün Split 'imanına getirilmiş, gemiye refakat eden Fransız — ve İngiliz - filosile sabil bataryaları tarafından top atımile selâmlanmıştır. Hükümet erkânı ölüyü selâm- lamışlar sonra tabut dışarı çıka- rılmış, binlerce halk — gözyaşları dökerek tabutun önünden geçmiş- tir. Bu sırada kiliseler matem çanı çalıyorlardı. Tabutun önüne yüzlerce çelenk konulmuştur. Ankara, 15 (Hususi) — Bura- daki Macar — sefareti, Marsilya sulkastından — sonra Macaristan aleyhinde — çıkan bazı şayialar münasebetile bir tebliğ neşret- miştir. Bunda, Macaristanın bu sui- Hopa Y olunda Bir Kaza Hopa, 14 ( ÂA. A. ) — Dün Karstan gelen bir kamyon Çam dağında 150 metre derinlikteki uçurumdan yuvarlanmış, dört yolcu atlıyarak kurtulmuş, bir. yüzbaşı kamyon pırçılıırlık.hı sonra meydanda kalmış ve bir şey olma- mıştır. Şoför ve sahibi — ağırca yaralanmıştır . Gizli Nüfus Vak'aları Ankarâ 14 — Birinci Teşrin ayının birinci haftası sonunda İSTER İNAN ISTER İNANMA! İki ay sonra ne olacak? Şüphesiz bunlar tekrar yersiz ve yurtsuz kalacaklar. Bu gibilere yer ve yurt temin l edilmedikçe yersizliğin önüne geçilebileoğine; İ&YER INAN İ&âTER İNANMA! gerzdikleri görülen kast ile hiçbir alâkası olmadığı, Yugoslavya hududuna yerleştiri- len Hırvat — mültecilerinin geçen Nisan ayında huduttan kaldırıla- rak — içtaraflara — gönderildikleri bildirilmektedir. Hep Salı Günü Londra'da çıkan Deyli Herald gazetesi, müteveffa Kıral Alek- sandrın. mensup olduğu hanedan reisl Kara — Yorgiyeviç — ile, müteveffanın büyük babasının ve nihayet Kıral Aleksandrın hep Salı günü öldürülmüş olduklarını ve Kıralın Salı gününü daima meş'um olarak tanır bulunduğunu yazıyor. Kıraliçe Hz. nin Cevabı Yugoslavya Kraliçesi Mari Hı., zevcinin vefatı Üzerine Gazi Hz, nin taziye telgraflarına gu cevabı ver- mişlerd “Sevgili zevcimin elim bir surette ölümü münasebetile çektikleri çok mühey, sözlerden — dolayı — zati devleti. bütün kalbimle teşek- kür ederim. —Mari ,, Pangaltıda Bir Karıkoca Muhtelif Yerlerinden Yandılar Pıngıludı Çifte cevizlerde 18 numaralı evde 18 numaralı evde oturan mütekait Arif Bey kahve pişirmek için gaz ocağını yakmak isterken ocak parlamış, kendisi ve karisi muhtelif yerlerinden yanmışlardır. gizli doğum 2,750,787, gizli ölüm 1613 694, gizli evlenme 856949 olarak tesbit edilmiştir. Sözün Kısası Facia Taf.ı—ı'!âlı— Arasında... A E Yugoslavya kralının ölümün- ” den bahseden gazetelerin çoğun- da müşterek bir mülâhaza gör- düm ve mübalegalı, hattâ tama- men yanlış buldum: — Yugoslavya milleti başsız kaldı, diyorlardı. İhtimal ilk ha- berin verdiği heyecana kapılıyor- lardı. Tahmirtde fazla bedbimiğe düşüyorlardı. Hakikatte, Musa'nın Üümme- tini istisna edelim, tarih hiçbir milletin başsız kaldığını kaydet- mez, kendisine daima bir rehber bulmuştur. Bu rehber, asırlar da bilir, gerçekten rehberdir, önüne düştüğü milleti nurlu bir yola ulaştırır. Bazan bu sıfata lâyık değildir. Uçuruma götürür, hattâ kenarından aşağıya itiverir, fakat ekseriyetle orta kuvvettedir, tabil muvazeneyi muhafaza eder. Zaten şimdiden — anlaşılıyor. Ölen kral ölümünü — hayatında düşünmüş, ne yapılması lâzım ge- leceğini tesbit etmiş, ona göre tetbir almıştır ve dünya sulhu he- sabına ümit edilir ki, Yugoslavya sarsıntı geçirmekten masun kala- caktır. * Evet, Yugoslavya — kendisini idare edecek başı yine bulacaktır. Fakat ortada bir yavru vardır ki ebediyen babasız kalacaktır. Ne derseniz deyiniz, ben Mar- silya Ffaclasının en fazla hüzün veren noktalarından birini ölen kıralın yetim yavrusunun vaziye- tinde bulurum. İngiliz gazeteleri anlatıyorlardı: — " Küçük Piyerin bir yatı talebesi olarak devam ettiği mek- tebin müdürü, akşam geç vakit faciğıyı bir telefon haberile öğ- rendi, fakat kendisine, haber ver- memesi de tenbih edilmişti. Ha- ber vermedi ve küçük Piyer, o geceyi 150 arkadaşile birlikte, yatakhanede mışıl mışil uyuyarak geçirdi.,, Fransız gazeteleri anlatıyordn: — * Ninesl gitti, Küçük Piyeri Londradan alarak Parise getirdi. ondan acı hakikati saklamışlardı, sadece: — “Baban yaralandı,,, demişlerdi. Arkasında kül rengi, vücuduna göre biraz bolca bir kostum — vardı. Ve çok mahzun görünüyordu. Fakat kendisini karşılamıya gelen annsinin kucağına atıldığı zaman saklanan şeyi anladı. Hıçkırmıya başladı. “Az sonra kendisine kıral — oldu- gunun anlatılması İcap etmişti. — “ İstemem, diye bağırdı. Daha çok küçüğüm.,, Felâketi anlıyordu, wtırap çek du, fakat birden küçük omuzl a çöken haşmet ona anlaşılmaz bir şey geliyordu.,, * Bence Marsilya facissının en fazla hüzün veren — safhalardan biri bu noktadadır, demiştim, sonra aklıma geldi. Ayni derecede hüzün bir iki nokta daha bulunabileceğini — düşün- düm: Marsilyada bir milletin başını yere düşüren kurşunlardan iki tanesi de, #eyircilerin arasına saptı, ikl kadını öldürdü, kim bilir belki bunların da, yetim kalmış birer yavruları — vardır, ve facianın ertesi gün, acı ile birlikte belki ekmeklerini de düşüneceklerdir. Gasetelerde bahsl geçtiğini göreme. dim, daha doğrusu, tafsilât okadar çok ki, yaprak yaprak yazı arasında arayıp bulamadım. Fakat İnsaniyetten ümit ediyorum: Büyüklerin matemi düşünülürken kü- güklerinki de unutulmiyacaktır, lâ- zıumaa onlara da yardım cdilecektir.