12 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

12 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Muhaeriri: A. R. No.1 81 Aşk Ve İhtiras Anları.. 12- 11 - 934 Kıraliçenin Karşısında Bir “ Allah Adamı,. Olan Löyülâ, Şimdi Hakikt Hüviyetine Girmişti.. Rahip elindeki kaz tüyünden kalemi masanın Üstüne atmış, yerinden fırlamış.. Kendisine doğru bir hayal gibi sözülen kadına kollarını açmış: — Ah madam.. Yalnız benim gibi bir papazı değil. En fera- gatkâr azizleri bile iliklerine ka- dar titretecek derecede sahhar olan bu hususi kokunuz... Diye bağarmış.. Fakat cümle- sini ikmal edemiyerek dudaklarını Diyan dö Puvatyenin kıpkırmızı ateşli dudakları Üzerine daya- mıştı. Oda, bir kaç saniye, derin bir sükün içinde kalmıştı. Sonra da, Diyan, kendisini tepeden tırnağa kadar saklayan bol mantosunu çıkararak bir tarafa atmış: — Ya sizin o kudretli kolları- nız, aziz kontum.. İnsanı bir aşk çenberi gibi saran.. Kemiklerini hurduhaş edecek kadar kuvvetle kavrayan kollarınız.. Onların ara- sında geçen leziz aşk dakikalarını unutabilecek hangi kadın vardır... İşte bakınız, emrinizi alır almaz nasıl koşa koşa geldim... Emin olunuz ki siz, böyle siyah papas clbbeleri giyerek günlük kokuları içinde dolaşmıya değil.. hakikt şahsiyetinizi ortaya koyarak sa- rayların salonlarında.. benim gibi aşkın lezzetine doyamıyan zavallı kadınlar arasında... — Tıpkı azgın bir boğa gibi etrafına saldıra saldıra gezmiye.. Biri kalın ve tannan, diğerl çılgın ve fettan iki kabkaha, bu iki cümleyi de yarı bırakmıştı. Kraliçenin karşısında en mü- teassıp bir ( Allah adamı ) olan Rahip Löyulâ, şimdi hakiki hüvi- yetine —girmiş. — tam manâsile (Kont, Iğnas dö Löyulâ) olmuştu. Cenup memleketlerinin bütün aşk ve ihtiras ateşlerini kalbinde taşı- yan bu gürbüz Italyan, Diyan dö Puvatye'yi bir tüy gibi — yerden kaldırarak götürmüş, — köşedeki geniş ve yumuşak sedirin üstüne olurtmuştu. — Ah, bu daha leziz oluyor Diyan.. Ben de öteki asılzadeler gibi kadife ve atlas elbiselerimle, altın kabzalı meçlerimle, şıkırdı- yân gümüş mahmuzlarımla ara- nızda dolaşsaydım, belki benden de bıkar - usanırdınız... * İnsanlar, ancak ümit etmedikleri birşeyi birdenbire — bulurlarsa, memnun olurlar... Al bakalım şu konyağı.. Son damlasına kadar içeceksin. Diyordu... Fakat Diyan birden- bire itiraz etmiş, biraz geri çekilmişti: — Çok acele ediyorsun, aziz kontum... Biliyorsun ki ben bir iş adamı ve saray kadınıyım... Evvelâ sağlam kafa ile işlerimizi görmeli.. Sonra da hislerimizin ve sinirlerimizin hakkını vermeli- yiz... Evvelâ, şunu söyleyiniz.. Beni buraya — yalnız. sevmek için çağırtmadınız.. Hiç şüphesiz ki bana tevdi edilecek bir işiniz yar, değil mi ?.. » Löyulâ, elini dizine çarptı: — A, vallahi sen çok zeki bir kadınsın.. Hakikaten kıraliçe olmıya lâyıksın.. Fakat nekadar yazık ki miskin Fransuvanın kü- mesinde kısır bir tavuk — gibi sönük kalmışsın. a M Diye bağırdı.. Diyan, buna da bir kahkaha attı: — Kısır tavuk.. vallahi bu da âlâ.. kısırlık, saray kadınlarında aranan en büyük mezliyetlerdendir. Maamafih, bırakınız bunları, şimdi ne diyordum ?.. Evet.. hiç şüphe- siz ki bana tevdi edilecek bir işiniz var, değil mi?.. — Tıpkı, — keşfettiğin — gibi azizem, — Yapabileceğim bir iş mi?.. — Ancak senin yapabileceğin bir iş. — Lütfen izah eder mis'niz?. — Pek kısa... Fransa sarayını, Türklerin aleyhine çevireceksin. Diyan, sustu. Derin ve di- şünceli bir halde, yere bakıyor- du. Löyülâ, sordu: — Niye düşündün Diyan?. Bu, © kadar mühim bir şey mi?.. — Hiç Şşüphesiz — sevgilim... Fransuva, papadan korkmasa ba- şına sarık saracak.. hatta bütün asılzadelerine de sardıracak. — Yaaaa.. demek bu ka- dar Türkleri seviyor. — Bunu herkes öyle telâkki ediyor. Fakat bana gelince... Fransuvanın kalbini çok iyi bili- rim. Hiç birşey onun kalbinde uzun müddet yer tutmaz... Bugün Türkleri sevmesi, Türk ordusunun (Muhaç ovası) na doğru ilerlemesi içindir.. O şimdi Türkleri, tam manasile bir halâskâr addediyor. Türk ordasmnun Macaristan ve Avusturyayı — istilâ ederek ve Şarlkeni bir hamlede ezerek ken- disinin rakipsiz kalacağını zanney- liyor. Hattâ dün akşam yine asılzadelerini etrafına toplamış : — Ah dostlarım.. Yakında öyle bir av karşısında kalacağız ki... Türkler, Şarlkenin askerlerini bir hücumda mağlüp edecekler.. Perişan bir halde, geri doğru sürecekler.. Bu domuz sürüsü, bize doğru kaçışacak. O zaman, biz de bunları parça parça avlıya- cağız. Av.. Av. Hey Allahın günü.. Ne eğlenceli bir av... Diye, kaba kaba bağrıyordu. — Ya asılzadeler ?... — Her zaman yaptıkları gibi yapıyorlar.. Kiralın bu sözlerini de alkışlıyorlardı. Rahip Löyula, öfke ile yerin- den kalktı. Kaşlarını çattı. Geniş adımlarla odada gezinmiye baş- ladı. Birkaç defa odanın bir kö- şesinden diğer köşesine gidip geldikten sonra Diyanın önünde durarak yüzüne baktı: — Diyan!.. Yarından itibaren bu fikri altüst edeceksin. Diye bağırdı... Diyan, sükü- netle cevap verdi : — Buna, temamen emin ola- bilirsiniz, azizim Kont.. Bereket versin ki, yalnız değilim. Valde kıraliçe de, az çok bana yardım edecektir. — Valde kıraliçe mi?.. — Evet... Bir kaç saat evvel ona yaptığınız tesir ve tehdit... — Nasılk.. Nasıl?. Bunu ne biliyorsun, Diyan?. Diyanın gözlerinde alaylı bir tebessüm parladı. Uzandığı yer- den, yarıbeline kadar doğrularak başile Löyülâyı selâmladı : — Asaletmeapl. Luvr - sara- yaında uçan bir sineğin kanat seslerini bile duyarım. ( Arkası var ) Kazanı Şaşkınlığı — Ne o, kolundaki yiyecek paketi mi? — Hayır, telefon rehberini almışım. Dünya İktısat Hıbır!nll Cihanda Kâğıt Imalâtı Artıyor Kâğıt ve karton dünya ima- 800 bin | İtıhakkında hak- t fal- kıtda yapılan tah- Wn. çe minlere göre bu M Ü senenin ilk - altı ayındaki rakamlar en fazla istih- sal yılı olan 1928 neticelerile ayni seviyededir. 1928 senesi on iki ayı için olan kâğıt ve — karton dünya imalâtı ise 16 milyon ton olarak tesbit edilmişti. Geçen 1933 genesinin ilk altı ayındaki istihsalât miktarı 1928 yılı neticelerinin — yalnız yüzde doksanına müsavi olduğu — göz önünde tutulursa bu seneki İstih- “salâtın geçen aeneden yüzde on daha fazla olduğu yani 800,000 arttığı görülür. Bu ziyadelik her nevi karton ve kâğıtlar Üzerinde vardır. Yalnız gazete kâğıtlarının imalâtı bilâkis — bir yıl evveline kıyasla daha az olmuştur. * Süveyş kanalının 1934 - senesl ilk altı ayı içinde- reani l Va faaliyotini göz. teren istatistik faaliyet | yeşrolunmuştur. Bu rakamlara nazaran bu kanaldaki faaliyet bir yıl evvelki ayni ayla- ra kıyasla hem gemi itibarile (4 6,530) hem de hamule itiba- rile (4 7,290) artmıştır. Artış bilhassa cenup » şimal tatikametinde olmuştur. Yani As- yanın —Avrupaya olan ihracatı çoğalmıştır. Hindi Çini pirinçleri, madenleri ve bilhassa kauçuk (449,385) maddelerinin ihracatı bu müddet zarfında ziyadeleş- miştir. üveyş kanalının bu vaziyetl dünya — buhranın yavaşladığına güzel bir delildir.. Bu ihracat fazlalığının Asyaya sokacağı para ile Avrupa sanayline yeni mah- reçler açılması beklenilmektedir. * paket Vrol mıntakasında Çelyabinsk civarında yenl bir ovyet Rus- yada yeni lu -.- Şu:d: bir eltin ye kadar buradan madeni 70 ton maden çı- karılmıştır. Şimdi bunları ve ileri- de çıkarılacakları tasfiye etmek üzere burada tesisat yapılmak- tadır. * 1934 » 1935 mevsimi 30 Ha- ziranda yünleri | tibaren Üç ay klı yapılan işler hakkında vusturulya yün tellâlları birliği tarafından rakamlar neşredilmiş- tir. Bu neşriyata göre bu sene Kamaştırmıyan bir ziya ile müşteriyi celbetmek lâzımdır. Mağazalardan olduğu gibi vitrinlerden de çıplak, kamaştırıcı lâmbaları uzaklaştırmak lâzımdır. Hülâsa olarak iyi DAĞITILMIŞ VE TAMAMEN MÜNTEŞİR BİR ZİYA VASITASİLE VE İYİ OPALİN CAMDAN DİFFÜZÖRLER VEYA ( İNDİRECT ) TENVİRLE LÂTIF BIR ZIYADAR MUHIT MEYDANA GETİRMEK LÂZIMDIR. SA TiE Iyi tenviri VERESİYE vciarak yapar. İhhisarlar U. Müdürli üğünden: 135 çeki kuru meşe odunu 13/11/934 tarihine müsadif Salı günü saat 15 te pazarlıkla satın alınacaktır. Taliplerin 7,5 muvakkat teminat parasiyle birlikte Cibalide Levazım ve Mübayaat Şubesine müracaatları. -(7443) * * Muhtelif eb'atta “50-60,, ton çivi satın alınacaktır. Taliplerin numune ve şarinameyi gördükten sonra iştirak etmek pazarlığa Üzere “19/11/934,, Pazartesi günü saat “14,, te yüzde “T,5,, temik natlarile beraber Cibalide Levazım ve Mübayaa Şubesine müra- caatları. —“7627,, Türk Maarif Cemiyetinin Büyük Eşya Piyangosu Çekiş tarihi 14 Kânunuevvel 1934 bir bilet 1 Lira İKRAMİYE KİYMETİ 23 0 00 LİRADIR. 1 adet 3000 liralık 2000 " Biletler her yerde ıımııııktıdır. adet 100 liralık N 0 » 50 ” 100 B 1000 t 4700 ” İstanbul Belediyesi İlânları Tebhirhaneler için lüzumu olan ecza pazarlıkla satın alınacaktır. Talipler şeraiti anlamak Üzere hergün levazım müdürlüğüne, pazar- hık için de 193 lira 87 kuruşluk teminat makbuz veya mektubu ile 15/11/934 Perşembe günü saat 15 de Daimi Encümene müra- (7647) caatları. * * Galatada Topçular caddesinde 2/2 Nolu dükkân pazarlıkla kira- ya verilecektir. Talip olanlar şeraiti anlamak Uzere hergün Leva- zım müdürlüğüne, pazarlık için de 199 lira 80 kuruşluk teminat makbuz veya mektubu ile 15/11/934 Perşembe günü saat 15 de Daimi Encümene müracaatları. * (7646) * Hayvan hastanesine lüzumu olan ecza ve alât pazarlıkla alına- caktır. Talip olanlar şeralti anlamak Üzere hergün Levazım müdür- lüğüne, pazarlık için de 88 buçuk İlralık teminat makbuz veya mektubu ile 15/11/934 Perşembe müracaatları. — (7643) yün İşlerindeki faaliyet geçen yıldan azdır. Bu üç ay içinde Avusturalyada satılan yün miktarı bir yıl evvelin 359.086 balyesine mukabil 160.004 balyedir; yani yarıdan — fazla olarak - 199.082 balye noksandır. Bu müddet zarfında muhtelif ılhl saat 15 de Daimi Encümene memleketlere yapılan sevkiyat ta 1933 gsenesinde 1.035.831 balye olduğu halde bu sene içindeki ihracat yalnız 957.777 balyedir. Ve bu halin neticesinde sitoklar bir yıl evveline kıyasla 125506 balye — fazlalaşmış ve 793.448 balyeyi bulmuştur. B Nn DEREÖRAA e sesaaeel erersr