12 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

12 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Burada iki güzel sinema yıldızı gö- rüy orkunuz. İkisi de henlz yeni doğ- muş olan bu güzel yıldızlardan yukar- daki Fransız - yıldızlarından Datyel Dariyö, alttaki de Oran Dömazi'dir. Bilhassa Oran Dömazi trajedi eserlerde çok muvaffak olmaktadır. Esa- sen kendisi bu çeşit rol'er için yetiştirilmişt r. Kolet Darföy En çok sevilen Fransız yıldız- larından Kolet Darföy şimdiye kadar çevirdiği yüzlerce filimde hep hafifmeşrep — kadın rolleri temsil ediyordu. Fakat son çevir- miş olduğu “Esir kadın,, filminde ağlatıcı bir rol temsil etmiş ve bunda çok muvaffak olmuştur. Söylendiğine göre bu muvaf- fakiyet yıldızın kendisinin de ho- şuna gittiği için bundan sonra Oran Dömazl Fredrik Marş Trajedi rollerde derin bir mu- valfakiyet sahibi olan erkek yıl- dız Fredrik Marş ilk olarak bir | komik filim çevirmek arzusunu göstermiş ve mensup olduğu kum- panya bu arzuya muvafakat otmiştir. “Rep dram roller alacaktır. " Esir kadın,, filmi Fransada seyirciler tarafından çok tutulmuştuar. Amerikada parlızan yeni yıldızlardan bderi Oberson SON POSTA | sil ediyorlar. Buvayye yeni çevirmiş olduğu “Kervan,, filminde” Vaktile Fransız yıldıı. Mavı- Belin teşki! etmiş olduğu we kumpanyasus - birlikte İstanbula gelip birkaç piyeste mühim rol- ler yapmış olan Fransız erkek yıldızı Şarl Buvayye şimdi Ame- rikada, Holivut stüdyolarında ar- ka arkaya filim çevirmekle meçş- güldür. Son olarak güzel yıldız- lardan Konşita Montenegro - ile birlikte “Kervan,, İsimli bir filim çevirmiştir. Fakat, bütün filimleri beyenilen Buvayye, bu son filmin- de rolünü mühimsememesi Hok- tasından — hayli tenkide e mıştir. — Halkuki ken rarsarız bu İddiânın asalı yokk- tur. O, filimde eger bir kusur varın — bundan nj!ıornı mes'yl dman Taumgeldiğini söylemektek dir. Bünunla beraber biy kısifp münekkitler, filmin esanlı hiçbir ku- vüra malik olmadığını İleri sürüyor- lar. Diğer taraftan Şarl Buvayye bu iddianın kıskançlık yüzünden or« ge taya atıldığını söylemektedir. | ğeyaz Perdeden Yeni Haberler, Yeni Filmler Almanyada Bir Stüdyoda Film Çev- rilirken Şiddetli Bir İnfilâk Oldu Almanyada Ufa .ııkeu tara- | fından yeni çevrilmiş olan “ Çin- gene Baron ,, filminin yine ayni şirketin — stüdyolarında — Fransız yıldızları —tarafından — Fransızça kopyası çevriliyor. Maruf Fransız yıldızlarından Jaklin Fransen ile Gabriyel Gabriyo baş rolleri tem- Bu filimde muzik kısmına büyük bir ehemmiyet verilmiştir. Bu filme mahsus ol- mak Üzere meşhur bir Çigan or- kestrası angaje edilmiştir. * Almanyada Nöbabelsberg stütyolarında Fransızca kopyeleri çevrilmekte olan Barkarol ve Am- fitriyon filimleri bitirilmek üze- redir. 4 Çoktanberi beyaz perdede ;—örııedlğlıılx maruf erkek yıldız ivan Petroviç * Polonyalı Fani ,, isimli bir filim çevirmiştir. Güzel idır. Anni Ondra bu filimde İvan ile karşı karşıya büyük bir rol temsil etmektedir. * Ber Nöbabelsberg stüt- yolarında deki şeytan,, filmi- nin bir sahnesi çevrilirken — müt- hiş bir infilâk vukubulmuştur. Bu infilâk — neticesinde stütyoda bir hayli hasarat olmuş ve Fransız artistlerinden Legrininde bacakları sakatlanmıştır. Bu facia münase- betile stüdyo tarafından artiste mühim miktarda tazminat vermek icap ediyor. * Avusturyada bir «Sinema YERŞY ŞN aaani gaa İkinci teşrin 12 | bankası» vücuda getirilmiştir. Ba banka filim stüdyolarına kredi açacak, yeni filimler çevrilmesint yardım edecek, ayrıca filim çet virmek isteyen sermayesiz, fakal mütehassıs olan — kimselere de sermaye temin edecektir. Bu sa* yede Avusturya sinemacılığınıt yükselmesi mümkün ıılıcıılmı.W Avusturya hükümeti bu bııkıylw para yardımı yapacaktır. * Moris Şövalye'nin günl sesli yıldız. Janet Makdomnalt ile beraber çevirmiş olduğu — “Şen Dul,, filmi büyük bir muvaffakı* yetle — gösterilmektedir. Birçok Amerika sinema salonları bu fi mi Üçer aylık olmak Üzere kira- lamışlardır. | * Holivutta kadın yıldızların tuvalet ve makyajlarını yapam; onları giydiren, renklerile uygun olarak onlara kumaş gşeçen bir güzellik profesörü vardır. Madam Helena ismindeki bu kadın gi- zellik profesörü, iktısadt buhrana rağmen bugün Amerikanın ed zengin — şahsiyetlerinden - biridir. Servetinin bir milyar doları çoke tan aştığı söylenen bu kadın | profesörün güzellik mücssesesinde| : yüzleree genç kız vazife görmek-, tedir. Bir Amerikalı muharrir bu/ mücsseseye “ güzellik fabrika ;—,( adinı takmıştır. Göeel pıldiz Arsa Belia'rıy cir p bir Tuvsleti