15 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

15 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Büyük Maçın Hazırlıkları Avrupa - İı;ği—liz Dört — sene- denberi başlıyan Avrupa-İngiltora Şfutbol — rekabati dün — Londrada çarpışan - İtalyan İngiltere — Milli takımları maç'le yeni bir safhaya dahil oldu. Her zaman Âvrupa hatta bütün dünya fut- solüne mey dan oku- yan İngi- lizlerin bu - se- fer dünyanın en Beri oynıyan İta- yan oyuncularile Kkârşılaşmak üzere masıl hazırlan- dıklarına dair bazı mühim ma- lümat vereceğiz. Büyük maçın neticesi telgrafla gelen haberlerde vardır. Henüz | tafsilâtımı — öğrenemediğimiz için maçın cereyanı hakkındaki müta- lâamızı Cumartesi günkü spor sayfamıza bırakarak bu mühim futbol duelleosunun evvelki saf- halarını bildireceğiz. Italyanlar bu maça bir aydır geceli gündüzlü çalıştılar. Oyun- cularının kudretini arttırmak Üzere her akşam elektrik ve radyom şuâlarile — futbolcülerinin bacak- larını ve ciğerlerini takviye ettiler, Buna mukabil ln'ıiliıloı de, şimdiye kadar hiçbir maçta gös- termedikleri dikkati — bu maçta gösterdiler. Bundan evvelki milli maçlarda İngiliz milli oyuncuları yalnız maça çıktıkları gün bera- ber görülürlerdi. — Halbuki bu maçtan üç gün evvel federasyo- nun emrile - İngiliz milli takımına seçilmiş olan on bir oyuncu bir araya gelmiş ve kendilerine İtal- yan futbolunun sürati ve tarzları hakkında konferans verilmiştir. Ingilizler milli takıma seçtikleri sol iç son dakika — hastalandığı için dünyanın en eyi sol açığı Memlekette Spor Duellosu ı / İtalyan milli talımımin en tehlikeli oyuncusu sol açık Örsi addolunan Bastı- n'ısol içe almışlar onun yerine baş- ka birini koy- muşlardır. Bastın ilk dakikalarda Italyan kalesine gol sokmağa çalışacak — ondan sonra takım kaptamı Jüzüm — görürse tekrar sol açığa geçmek — üzere emir almıştır. İtalyan takımının sol açığı meşhur Örsi ile Ingilttere takımı- İngiltere takımının sol açığı Bastırı nın sol açığı Bastaı dünya Üstün- de bu sırada bulunan en yüksek iki açıktır. Bu oyuncular açıkta — oyna- dıkları halde daima takımlurı için gol çıkarmış İki artistir. Bu tarihi oyunun tafsilâtı ara- sında bu ikl oyuncudan hangisinin dünyanın en birinci sol açığı ol duğu da Avrupa - İngiltere futbol davasile beraber halledilmiş ola- caklır. Balıkesir Kupa Maçları Balıkesir, ( Husust) — Bu | bile atamadan 0-0 berabere Cuma — futbol “kupa — birinci- liklerine devam edildi. Evvelâ Ç.P.'“ Idman Birliği, Alay Idman urdu ikinci takım maçı çok güzel oldu. Neticesi Idman Bir- likliler 1 - 0 olarak kazandı. Bun- dan somra atı! mühim maç olan Idman Gücü Idman Yurdu maçı başladı. Saha pek kalabalıktı. Takımlar en küvvetli şekillerile sahaya çıkmışlardı. lik haftaymin sonuna kadar her iki takım da bir sayı bile yapamadı. Ikinci partide Güç aleyhine verilen bir ve bunu takip eden “inci pesaltı da bir netice ver- :, Her iki takam da bir sayı bitirdiler. Türkiye Güreş Birinciliği Bursada Yapılacak Bursa, 14 (A. A.) — Türkiye güreş birincilikleri Kânunun ilk haftasında şehrimizde yapılacaktır. Alâkadarlar hazırlıklara başlamış- lardır. Mektapliler Kupa Maçı Savaş gazetesi tarafından mw- allim mektebi, lise, ve ortamek- tepler arasında yapılacak futbol maçı galibine bir kupa konmuş- tur. Maçlar bu hafta içinde baş- hyacaktır. SEBE DIDVUDOĞU FYOLOB UGUT L U SUGDU Yarınki Lik Maçları İstanbul Futbol heyetinden: 16/11/934 Cuma günü yapıla- cak maçlar: 1 — Taksim stadında: Saha komiseri Necmi Bey. i Galatasanray-Söleymaniye genç takımları saat 10 hakem Kadri B. Galatasaray - Süleymaniye B. takımları saat 11,16 hakom İsmail Rıfkı Be, Topkı Kasımpaşa 1 incl ta- kımları saat 13 hakem Suphi Bey. Galatasaray -Süleymaniye | inci takımları saat 14,45 hakem Basri Boy. Yan hekemleri Bahaettin ve Ekrem Beyler. 2 — Beşiktaş (Şeref) stadım- da: Saha komiseri Kemal Bey, Beşiktaş - Beykoz B. takımları saat l1 hakem Ahmet Bey. Eyüp - Anadolu 1 inci takımla- rı saat 12,45 hakem Şazi Bey. Beşiktaş - Beykoz 1 ncl takım- ları saat 14,30 hakem Sadi Bey Yan hakemleri Nihat ve Ib- rahim Beyler. 3 — Fenerbahçe stadında: Saha komiseri Nüzhet Bey. A — Büyük sahada: Fenerbahçe - Vefa B. takım- ları saat 10 hakem Nuri Bey. Altmordu - Hilâl tinct takım- ları saat 11,45 hakem Saim Turgut Bey. Fenerbahçe- Vefa linci takım- ları saat15 hakem Kemal Halim B. B — Küçük sahada: Fenerbahçe « Vefa genç ta- kımları saat 12 hakem Zarif Bey. Voleybol Maçları Voloybol ve Basketbol heye- TÜnden: 16/11/934 cuma günü Gala- tasaray lokalinde yapılacak lik maçları: Saha âmiri Ekrem Bey. Keneryılmaz - Topkapı saat 17 hakem Feridun Bey. İstanbulspor-Galatasaray saat 17,30 hakem Talât Bey. Vaktinden 10 dakika geç ka- lan takımlar hükmen mağlüp ad- dolunurlar. Gazi Heykeli Maçı Diyarıbekir, (Hususi) — Ay - Yıldız takımları arasında, Yıldız takımından Bahri Efendi tarafın- dan konulan Gazi büstü müsaba- kası tayyare meydanında yapılmış sıfıra karşı birle yıldız. takımı galip — gelmiştir. — Fakat — iki hafta biribiri Üstüne galip gelen takıma büst verileceğinden bu maç bir defa daha tekrar edile- cektir. Şayet ikinci maçta Ay takımı galip gelirse ayrıca bir maç daha yapılarak bu üÜçüncü maçta hongi takım galip gelirse büst o takıma verilecektir. Merzifon #porcuları İkinci teşrin 15 Ankgra Lik Maçları Ankara (Hususi) — Bu bafta Ankara lik maçları, Altınordu - Ankara Gücü ve Cankaya-Genç- ler Birliği birincl ve ikinci takım- ları arasında yapıldı. Ayaı külüplerin ikinci takım- ları arasında yapılan maç Ankara Gücünün Altınorduya 0-2 Çanka- yanın Gençlere 0- 1 galibiyetile neticelendi. Bu haftaki maçların kuvvetli takımları ve bilhassa sabık ve lâhık mıntaka şampiyonları ara- sında —cereyan etmesi — dolayı- sile saha diğer haftalara na- zaran daha çok spor meraklıları He dolmuştu. Meraklılar arasında Adliye, Maarif ve Inhisar Vekil- leri, Merkezi umumi Relsi Beye- fendilerle Askeri Fabrikalar Umum Müdürü Eyüp Paşa ve birçok gü- zide zevat bulunuyordu. Birinci takımlar arasında llk maç Ankara Gücü - Altınordu arasında hakem Sedât Beyin idaresinde başladı. Ankara Gücü Alâettinden ve her zamanki gibi ikinci takım kalacisile Altınordu ise aynı derece boşlukları doldu- ran ikinci takımdan iki kişi ile görünüyorlardı. " Oyunun ilk onbeş dakikası tarafeynin akınları ile geçti. Ara- sıra yaplıkları akınları kayde şa- yan olmakla beraber netice Üze- rinde müessir olmıyan Ankara güçlüler birinci devreyi çok bo- zuk bir oyunla geçirdikleri ve buna mukabil Altınordunun daha düzgün görülüyordu. 'Alâka ile Devam Edi yor BKTT EERE A Ankaranın en iyi müdafilerinden Ali Riza attı ise de hakem bunu ofsayt addetti. Bu hafta günün kahra- manı olan Altınordu kalecisi ta- kımını; fedakâr kurtarışlari — sa- yesinde muhakkak bir mağlübi- yetten kurtardı. Ve netice bera- berlikle bitti. Birinici maçtan daha ziyade alâka İle takip edilen Gençler« birliği - ka; takımlı —ıpilyhı Sçi:l g.oylı h:ke:li.; Her zaman muvallakıvetlerine şahit olduğumuz Çankayalılar 22 nci dakikada Altınorduluların bir akını kornerle kurtarıldı ise de bu ceza atışı Güçlüler aleyhine ölle neticelendi. Altınordunun a hâkim oyunu Güçlülere 31 inci dakikada ikinci gollerini attırmakta gecikmedi. Rakiplerinden bu ne- ticeyi alacaklarını Ümit etmiyen Güçlüler vaziyeti kurtarmak - için canla başla çalışmıya ve oyunu lehlerinde inkişaf ettirmiye baş- ladılar. Hâklm bir vaziyet alan bu oyunları sayesinde Altınordu kalesi bir çenber altına alınmış- tı. 38 inci dakikada Altınordu aleyhine verilen bir firikikten Ali Rızanın ayağile Göçlüler ilk go lerini attılar. Bu baskın hareket dolayısiyle şaşıran Altınordu mü- dafaası 42nci dakikada güzel bir akımı cezalı olarak durdür- dukları için hakeem penaltı cezası verdi. Bu ceza vuruşundan bera- berliği temin edeceğini tahmin ettiğimiz Ankara güçlüler bu fır- sattan istifade edemediler ve bi- rinci devreyi 2- 1 aleyhlerine bi- tirdiler. 3 İkinci devre baştan — aşağı Ankara güçlülerin hakimiyeti ak tında geçti. Ve 30 uncu dakikada beraberlik sayısı Bilâlin çok nefis bir şütü ile atıldı, 37nci dakikada baskıdan kendini kurtaramayan Altınordu kalesine Niyazi bir gol | altında cereyan etti. Oyun çok seri ve düzglün akınlarla devam etti. Her iki takım çok müessir. akınlar yap- makta ve yekdiğerine tehlikeli varziyetler İhdas etmekte idi. Her dakika heyecan saçan bu akınlardan 4linci dakikada sol- dan ilerleyen Niyazinin güzel bir atışı Gençlerbirliğine ilk gollerini =üü. Ve bhi::ıdhld.". 0-1 yanın aleyhine bitti. Ikinci devreye yine ayni hızla başlandı, Çankaya mağlübiyetten kurtulmak Gençler bi ise fır- satı elden kaçırmamak için çok çalışıyorlardı. 24 üncü dakikada Çankayalı- ların güzel bir akınımı ancak ayak vurmak suretile kutaran Cihadın attığı bu topu Çankayadan Fethi kaparak kulübü hesabına bir gol kaydederek beraberliği temin etti. Merkezden yapılan birinci akınla ilk dakikada ikinci gollerini İbra- himin ayağile yapan Çankayalı- ların maçı galibiyetle bitirecekleri tahmin edildi ise de mütekabil akın larla yine Niyazinin ayağile yap- tıkları Gençler - birliğinin — ikinci göolile beraberliği temin etmiş bu- lundular. Bundan sonra devam eden maçta her iki takımın çok çalışmasına rağmen *neticeyi de- ğiştirmeden oyun 2-2 beraberlikle neticelenmiş oldu.