November 26, 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

November 26, 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Sıgaıci Alemı Öz Dille Evrensel Kırgından Kaçınalım ! Franst ordu bakım general Mo- Pen ulas kurultayında yaman — bir aydş (mutuk) söyledi. — ordusrunan enikonu güçlü olduğunu, yurdu koru- mak için eli kolu yerinde, topu, tü- feği tetikte —bulanduğunu, —ancak Fronsomm yeni bir kavgayı hiç özle- mediğini, yalmız kendisine saldıran- lara karga göğüs gereceğini anlattı, Generalın alkışlar ile kargılanan bu #özleri arasında Üzerinde durulmak gerek olan bir parça var. Bakan diyor ld: “— Ceçenki büyük savaşın Gcıla- rını düymayan bügünkü delikanlılara bağırıyorum. Yeni bir kavga kargınına (felâketine ) —atılalım — demesinler, Çünkü yeni bir kavga evrensel (ci- Hanşümul ) bir kargaşalığa yel açar, yeryüzünün altı Gstüne gelir. ,, Bu «öz gençliği barışa yöneltmek (moyletmek ) için, gençliğin — barış isteğini çoğeltmak için söylenmiştir. Bugün ordusuna İyiden iyiye güve- fen Fransa bile yeni bir savaşın yeryüzünü —unulmaz (tedavi edile- mez ) çok iyi anlamıştır. Büyük Savaş Borçları Ne Olacak ? Londra, 25 (ALA.) — Savaş borçlarının 15 Hikkânun taksiti bakkındakl Amerika notası dün Londra'da alınmıştır. Bu notaya göre, İagilterenin alelhesap tediyata başladığı gön- denberi birikmiş olan borçlar da, 15 glkkânun taksitile — beraber istenmektedir. Banker İnsull Kurtuldu.. Mahkemede 150 Şahit Dinlendi, 10 Vagon Vesikaya Bakıldı Nevyork, 25 (A.A.) — Müflis banker Samoel Insull ve kardeşi Amerika posta idaresini — iğfal etmek suçundan ikl saat süren | bir müzakere neticesinde Devlet bir kırgına — sürükliyeceğini | Fransa ordu. bakanının dediğine | benzer bir lâkırdi, geçenlerde bir danışman'ın ( âlim ) ağıından çıkmış- tı. Bu bilgili adam da tıplkı © düşün- celeri ortaya atmış, yeni bir. kavga- nin acumu allak bullak — edeceğini söylemişti. Yeryüzünün başına yenl taszlar getirecek, olusları, budunları yerden yere sürükliyecek işlerden bep a. gçınalım — & Viyanada İki Başvekil Tekrar Görüştüler Viyana, 25 (A. A.) — Macar Başvekili M. Gömböş, dün sabah avlanmak Üzere Avusturyada le- teryaya hareket etmeden evvel Avusturya Başvekili — M. Şuşulg ile bir mülâkatta bulunmuştur, Amerika Hükümeti Cenev- reye Çağırıldı Cenevre, 25 (A.A.) — 23 dey- letin girdiği istişare komitesi, Amerika ve Brezilyaya birer tel- graf göndererek mürakabe komiş- yonuma mümessll tayin etmeğe davet elmiştir. Bu davletlerden Cenevrede beğendikleri gibi çalış- mak İsteyip İstemediklerini de sormuştur. Kokain Belçikada Geniş Bir Şebeke Meydana Çıktı Liyej, 25 (A.A.) — Iki kokain kaçakçısı yakalanmıştır. Bunlar Fransa, İngiltere ve Almanyada aranıyordu. Bu adamların yakalan- masile geniş bir kaçakçı şebekesi meydana çıkmıştır. lükle kurtarılırış bu iace vücudu en küçük bir sinir buhranından kurtarmak lâzamdı. Ve Leylâ klinikten çıkdıktan sonra kendini iyi bissetmesine reğmen vücudu- nun yeni bir sarsıntıya dayana- mıyacağımı hissediyordu. mahkemesinde beract etmiştir. Insull hakkındaki takibat iki sene sürmüş ve 100,000 dolara malolmuştur. Hükümet mahke- mede 150 şahit İkama etmiş ve 10 vagon doldurabilecek vesikalar göstermiştir. Samoel Amerikanın en büyük iş adamlarından biri idi. 75 ya- gında olan bu adam bir. müddet 85 idare meclisinde azalık etmiş ve bunların 65 sini büfül idare etmişiir. 1932 iflâsları onun da sukutuna başlangıç olmuştur. Samoel, önümüzdeki hafta Hllinua mahkemesinde dolandırıcılık sı- çundan dolayı mahkeme edile- Fransız Kabinesinde Paris 25 (A.A.) — Dün sa- bah Relisicümhurun riyaseti altın- da toplanan nazırlar meclisi, muh- telif barici meselelerle maşgul olmuştur. Meclis, Fransanın şark misakı hakkında Laehistana vere- ceği cevabı tasvip etmiştir. Sar Meselesi Paria, 25 (ALA.) — Uluslar eemiyetinin Sar meselesi fevka- lâde konseyinin toplantısı 3 Kâ- munusaniye kadar veya daha (ırı Gözleri arkada bıraktığı 0 - yemyeşil hayatı “seyrederken da- ha mektepte iken okuduğu| Fran- sızca bir bikâyeyi hatırlıyordu. Bu galiba Alfons Dode'nin bir Kikâyesi idi. Genç bir karı koca. Pirene dağ- ları eteklerinde gördükleri küçük j I Gönül İşle Fransa Sovyet Rusya Yakınlığının Ul Ülküsü.. Avrupada Barışın Korunması İçin Çalışmaktın Başkı Bir Şey Değildir ğ .*v.p ;ı» X ! ” Ha Bi e—Iı e 1 1 111ĞĞGĞ v — — ——— — — — — — —a Bir Ihtiyatsızlığın Doğurduğu Facia ! A, Talisiz imzasile kadın oku- yucularımın birinden bir mektup aldım, sergüzeştini, bazı genç kiz- lara derö teşkil eder, düşüncesile kısaca nakledeceğim, diyor ki: “6 sene evvel İstanbula, akra- bamdan bir alleye misafir gitmiş- tim. Onların muhitinde bir gençle tanıştım. Bir gün bu genç beni sokakta gördü, birar gezdirmek istedi, Büyükadaya götürdü, orada bana hüviyet cüzdanımı gösterdi: — Bekârım, dedi, bana varır mısınız? Genç Bana sempatik giürünü- yordu, — reddetmedim, yumuşık | davr.. bekâretimi kaybet- Hm, az sonra aklım başıma geldi, l ağlamıya başladım, fakat beni | teselli ettil boyuna Ümit veri- ği 9 | yordu: Fransanın hava filosundan birkaç görünüş - Paris, 25 (A. A.) — Havas ajansı bildiriyor: Harbiye bütçesi mazbata mu- harriri M- Arşembonun meb'usan meclisi — kürsüsündeki beyanatı, ecaebi memleketlerde mübalağalı tefsirlere yol açmıştır. Dün sabah Hariciye Nezereti tarafından neşredilen ve Fransa ile Sovyet Rusya arasında askeri bir uzlaşma bulunduğuna dalr olan haberleri kati surette tekzip eden beyanname, bülün bu şaylara nihayet vermiş ve Fransa ile Sovyat Rosya arasındaki müna- sebetlerin hakik? şeklini göster- miştir. İki memleket arasında birkaç aydanberi meydana gelen siyasal yakınlığın ülküsü, Avrupada ba- rişin korunmasıdır. Ve bu sebep- ten Öötürü hiçbir devlete karşı değildir. Amerika Ve Japonya An- laşması Pek Zor Olacak eat n z Londra, 25 (A. A.) — Amerikan mahafilinin demiz ko- nuşmaları — hakkındaki intibana göre, deniz müzakerelerinin nazd bitmesi — lâzrmgeldiğine — dair Amerika ile İngiltere arasında tam bir anlaşma vardır. ve işln teknik tarafı #siyasa tarafında Üstün gelmiştir. Başlangıçta Ja- ponlar, İngiltere ve — Amerika beraberliği kabul etmedikçe te- ferraata girişmeyeceklerini — kati olarak — söylemişlerdir. * Halbuki Japon arsirak, teknlk mahiyette tekliflerde değilso bile, telkinler- de bulunabileceğini Bildirmiştir. Amerikan — mahafili, — Japonların bu son hareketini bir uysallik olarak karşılamıyorlarsa da — bir mukavelenin esaslarını — göstere- bileceğini düşünüyorlar. Bu müna- sebetle gündiki konuşmaların bu mukavalenin yapılmasını — değil, bir değirmeni ele geçirmek - için para kazanmıya çalışıyorlar, Koca işinden başka geceleri çalışacak bir yer buluyor, kadın bir yazı- hanede daktiloluk ediyor. Ikisi de ber ay arttırdıkları banknotları bir küşeye üstif ederken başları yanyana geliyor, dudakları biribi- rini buluyor, ve hayallerinde yaşı- yan değirmeni almak Timidinin kuvveflendiğini görerek: — Değirmenin bir kanadı için! Diye kazandıklarını ötekilerin l lıand-ııııı- istihdaf — ettiği ehemmiyetle kaydedilmektedir. Amerikadan Sesler Nevyork, 25 (A. A.) — Silâh ticaretl hakkında tahkikat yap- makta olan &yan komisyonu relsi M. Nye, Japanyanın Vaşington büyük elçisi M. Saito'nun Cuma günü Filadelfiyada söylediği nutuk hakkında demiştir ki: *— Japonya, Vaşington muahe- desinl fesetmek ve kendisine be- raberlik verilirse diğerleriyle bir- Hkte filosunu yarı yarıya indirmek istemektedir. Evinde efendi olmak isteyen Japonyaya hak vermemek imkântızdır. Eğer bu üç devlet hakikaten silâblarını azaltmak istiyorlarsa Amerika ile İngiltere Japonların istediği beraberliği vermelidir.,, Diğer taraftan Nevyork Herald güzetesi diyor ki: «— Vaşington muahedesinin Ja- yanına katıyorlar. Böyle böyle değirmeni satın alacak para birikiyor. Artık son kanadın parası da - tamamlanmak özere, fakat bu yorucu çalışma zaten zaif olan genç kadım eritmiştir. Değirmenin son kanadını teş- kil eden parayı da aldığı akşam şiddetli bir möbetle yatağa diü- şöyor. İstırap uzun sürüyor ve değirmen için toplanam parayı hastalık silip süpürdükten sonra — Evleneceğiz, diyordu. Aradan zaman geçti, taşrada bir iş bulmuştu, gitti, sonra be- ni de çağırndı, nikâh olmadan git- tim, annesinin babasının evine yerleştim, az sonra bir çocuğu- muz oldu, ve nikâh muamelesinin de yapılmasına başlandı. O sırada arlık kocam mazarile baktığım erkeğin, başka bir şehirde bir metresi, ve o metresinden de bir çocuğu olduğunu — öğrenmiyeyim mi? Derken bu kadın da oturdu- gumuz şehre geldi, kocamla ko- auşmıya başladı, işitince ağladım, annesile babası beni teselli etti- ler, bu sırada bir münasebet çıktı, çocuğu orada bıraktım, Tatanbula kendi ailemin yanına geldim, şimdi ne yapayım? Nasıl ayrılabilirim, ve çocuk bana dü- şer mi ?,, Bu talihsiz kadın ne yapaca- vel düşünmeliydi? Şimdi buluna- cak her hal çaresinin mutlaka bir mahzuru olacaktır. Fakat bu da- kikada ikinci sualine cevap ve reyim; kendi ailesinin yanında oturduğuna bakılırsa bu ailentm müzabheretine mazhardır, — onun yardımı İle mahkemeye müracaat edebilir, gizli nüfusun tesçili ka- nunundan İstifade ederek çocuğu babasının namına tesçil ettirebl- lir. Çocuk mademki iki yaşında- dır, kanunen yedisine kadar ken- di yanında kalacaktır. EANİMTE)'ZE ponya tuıhıdın Feshi, — deniz gilâh yarışı sıyasasına dönmek olacaktır. Japonyanın bu muahe- deyl kaldırmak kararı, bugünkü dünya bubramı ve karışıklığı içine de sacak bir tesssürle karşılana. bilir. Bu hareket dünya sulhbu için doğrudan doğruya bir tehl- kedir. genç kadın da kurtulamıyor. ve kocasının kolları arasında gözle- rini kapıyor. Leylânın kafasında bu bikâye okadar yer etmişti ki artık her şeye, —para, aşk, ev, çiftlik hepsine hepsine düşman olmuş: tu. * Eşyayı toplamak için Kadıkö- yöndeki eve gelmişlerdi. Leylâ bütün genç kazlık hatıralarını ya- şadığı bu evden nefret ediyor- du, ( Avkası var)