26 Kasım 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

26 Kasım 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

d05L u Beyaz Perde Haberleri Eir Film Az Kalsın Yarıda Kalıyordu Tagiltere Kralı beşincl eski bahriye zabiti olduğu denizlerde iştirakile çevrilen filmleri çok sev- mektedir. Bukingham sarayındaki kıralın husisi sinema salonunda ekseriyetle böyle filimler göste- rilmekte ve kıral yanlış - tertip ecilmiş sahneleri geniş bir anla- yışla tenkit etmektedir. Geçende Saray s'nemasında böyle bir filim gösterilmiş, sonunda — kıraldan mutaleası rica — edilmiş ve şu cevap alınmıştır: “— Filimde harp gemilerlnin vaziyetleri baştan başa yanlıştır. Torpitolara verilen vazife yerinde değildir. Anlaşılıyor ki rejisör bahriye meslekinden yetişmemiş.,, * Alman yıldızl an gü zelliği ve billür sesile meşhur olan Edvig Föyller ile Rişard Vilm ikisi bir arada “Barkarello,, filmini çeviriyorlar. Fakat bir aralık iki artist arasında anlaşamamazlık Ççıkmış, Edvig Föyyer, karşısında oynayan erkek yıldıza ukalâlık atfetmiştir. Bu yüzden filmin yarıda kal ması tehlikesi baş göstermiş, re- jisörler araya girerek kavgayı güçlükle yatıştırmışlardır. x Piyer Eçepa ile Rijr Legri Almanyada Ufa kumpanyası hesabına birkaç filim çevirmek için bir mukavele Imzalamışlardır. * Almanya stüdyolarında çev« rilmekte olan “ Şişedeki tan , fimi bitirilmiştir. Yakında sinema salonlarında gösterilecektir. “Çingene baron,, filmi- do bit- mek Üüzeredir. Bu filmin harici sahneleri kalmıştır ki bu enhne- lerde yakında Arnavutlukta çevri- lecektir. * Güzel Amerikan yıldız Cin Harlov Izmir üzüm ve inciri- ni çok sever, Bir müddet evvel yıldızın bu sevgisini yine bu say- fada uzun uzun anlatmıştık. Bu Özüm — sevgilisi yıldız. yakında “ kardeşimin karısı , isimli bir fi- lim çevirmiye başlıyacak, kendi- sine erkek yıldızlardan Klerk- Gabl arkadaşlık edecektir. 34 Çok sene evvel Holivudun en küçük, fakat en fazla para kazanan yildızi. olan Ceki Kugan bugün 20 yaşında bir delikanlı- dir. ve nişanlanmıştır. Şimdiki halde Kaliforniya Üniversitesinde hukuk — tahsili — yapmaktadır. Fakat Ceki sinemacılıktan vaz- geçmiştir. Kısa — bir müddet sonra bir. kovboy filmi çevire- cektr. * Güzel yıldızlardan Barbara Stanik geçenlerde Holivutta villa- sının bahçesinde sabah j.mnasti- Jerj içia ğini yaparken ayağı kayarak yere | düşmüş ve ayak parmaklarından birisi kırılmıştır. — Haylı istirap çeken bu güzel yıldız Üç ay kadar fatirahat edecektir. Bir Amerika muharririne göre Holivutun en ciddi ve sert çehreli yıldızı, aynl zamanda sırlarını saklamasıcı çok İyi bilen yıldızBari nviktir. x İyi tanınan — rejistrlerden Rere Kler — İngilterede — Elstre stüdyolarınd büyük bir flm çe- virmiye- * başlamıştır. . İddia'ara göre, bu film scn sene — içnde çevrilmiş olan filimlerin en:büyüğü olccaktır. Yüzlerce figüran — çalı- şacak, en meşhur — yıldızlar baş rollerde oynıyacaktır. harp gemilerinin de | En Yenl Tuvaletlerile Süs- lenmiş Dört Sinema Yıldızı Renkli Film İçin Milyonlar Harcanıyor İngilterede İki Senede 80 Milyon Frank Sarfedilmiş Amerikadan — ve —Avrupanın büyük sinema merkezlerinden ge- len son haberlere göre, sinema- cılık renkli filme doğru hızlı hızlı yürüyor. Bu işte en önde yürü- yen İagilteredir. Amerika ikinci Cerccede — gelmektedir. — İngiliz stüdyoları renkli filim şerefini kazanmak için uğraşıp duruyor- lar. Şu kadar söyliyelim ki son iki yıl içinde yalnız İngilterede iyi bir renkli filim formülü bu- luonmak İçin tamam seksen mil- yon frank harcanmıştır. Yedi milyon Türk lirası demek olan bu para yalnız stüdyolar tara- fından temin edi'miştir. Birçok mühkendisler, manzaraların renk- lerini olduğu gibi tesbit edebi- lecek makineler icat etmek için geceli gündüzlü uğraşıyorlar. Bir mühendis, ©on senedenberi bu işle uğraştığını, ölünceye kadar da bu uğurda çalışmaktan vaz- geçmiyeceğini söylemiş, sözünün socunda da şunları eklemiştir: “— Çok uğraştım, çok para harcadım. Fakat epi şeyler bul- düm. Renkli filim çevirebilecek bir makine icat edebilmek yo- laondaki umutlarım günden güne artıyor. Öyle sanıyorum ki- biraz daha uğraşırsam sinemacılık dün. yazında büyük inkilâplara sebep olacak bir makine yapabileceğim.,, Fakat şunu da baber verelim ki renkli filimlere muarız olan birçok artistler ve rejisörler vardır. Bunlar renkli filimlerin, sinemaya karşı olan bugünkü rağbeti sön- düreceği kanaatindedirler. Bun« lara göre, tabiatin, hakik! hayatın olduğu gibi beyaz perdeye nakle- dilmesi seyircilerin canımı sıkacak- tır. Çünkü, yine bunlara göre; renkli filimler, sinemanın esraren- gizliğini hiçe İndirecektir. Renkli filim taraftarları ise bu iddiaları çürütmek — İçin uğraşıp duruyorlar, Bununla beraber renkli filim günün birinde tamâmen ha- kikat olacaktır. Çünkü fen dev adımlarile yürüyor ve meşbur mühendisler, çok yakın hir İstik- balde bugünkü siyah hayaletli filimlerin tarihe karışacağını söy- lüyorlar. Ingiltere stüdyolarında tamamen renkli olarak iki yeni fillm çevrilmiştr. Fakat bu filim- ler çok harcanmasına sebep ol- muştur. Sağda: An Doork, solda: Edelg Föyyer Fay Vran Moskovit Geceleri Geçende bir Fransız stüdyo- sunda Moskovit Geceleri isimli bir film — çevrilmişti. Meşhur Fransız artisti (Sipincilijnin can- landırmış olduğu bu filim Paris sinemalarında gösterilmeye baş- lanmıştır. Büyük bir muvaffakiyet kazanmıştır. Lupe Velez Meoksikalı esmer yıldız (Lüpe Velezjin son filmi (Palüka) ie mini taşımaktadır. Filmin çevril- mesi bimiştir. Yakımda sinema- larda gösterilecektir. Vimpol Caddesi Sesli filim devrinden kalma (Norma Şerer) yeni bir film çevire miştir. İsmi “Vim Pol caddesi)dir. Meşhur erkek - yıldızlardan (Şarl Lâvton) le (Fredrik Marş) bu filimde büyük roller almışlardır, Kont Zarof Güzel yıldızlardan (Fay Vray) ile tanımmış erkek yıldız (Jocl), (Makgren) “Kont Zarofun Avı,, isimli çok caxip bir film- çevir« müşlerdir.