31 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

31 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

y ,ııdmııak ;—AyÜk Tariht? Roman No 12B Kıralın 31-19 - 654 Sözleri.. Bir Kukla Gibi Duran Başmabeyinci İntizar Salo- nunda Antuvanı Görür Görmez Şaşalamıştı.. Antuvan bu sözleri söylerken hademe, mütemadiyen onun önün- de eğrilip doğruluyordu : — Hiç merak buyurmayınız, asaletpenah... Siz lütfen şu intizar salonunda biraz istirahat buyuru- nuz. — Teşrifi âlinizi, şimdi baş mabeyinci hazretlerine arzederim. Diyordu. Sarayın içi, biranda — altüst olmuştu. Mühim bir asılzadenin, mahrem bir vazifeden avdet etti- ği.. bu vazife uğrunda liymeliyme bir hâle ge'en kıyafetile intizar salonunda kıralın kabul buyur- masını beklediği her tarafta duyul- muştu... İşleri güçleri olmadığı için dedikodu #sermayesi arayan saray — asılzadeleri, takım takım intizar salonunun kapılarına top- lanmışlar.. — kapı aralıklarından, paravan arkalarından Antuvana bakıyorlar; — zavallının o perişan kıyafetine, canlı cenazeye benze- yen haline katıla katıla gülmekten bayılıyorlardı. Yakasından ve kollarından sabun köpüğü gibi İnce ve beyaz dantel- ler fışkıran; dar, siyah ipekli elbisesi içinde bir kukla gibidimdik durma- ya çalışan baş mabeyinci, İntizar salonuna girmiş.. — Antuvanı o halde görünce, fena halde yüzü- nü ekşiterekr — A.. sizsiniz öyle mi?. Demiş. burnuna pek yabancı gelen Antuvanmıa — kokusuna ta- bammül edemiyerek, — bir adım geri çekilmişti. Antuvan, hemen yerinden kalkmış; cevab vermişti: — Bravo, baş mabeyinci haz- retleri.. beni mükemmelen tan- dınız. Evet, bendeniz.. yani Şö- valyje Cem hazretlerinin malye- tine memur, İspanya aslizedegâ- nından... | — Kendinizi uzun uzadıya takdime hacet yok, mösyö... Ne lstiyorsanız, kısaca söyleyiniz. — Cidden çok nexiksiniz, baş mabeyinci hazretleri. Her halde pek yorgun olduğumu keşfetti- giniz için beni yormak İstemiyor- sunuz. — Şu halde ben de — sizi meraktan kurtarayım... Kıral hazretlerile görüşmek — isti- yorum. — Kıral hbazretlerile görüş- mek, öyle mi?.. — Ev..vet, — Hem de, derhal.. — Evet, derhal. Başmabeyinci, sol elinin par- maklarını, üst dudağına dayadı. Kırıla kırıla bir kahkaha attı: — Ah, mösyöl.. Eğer sizin yerinizde Ispanya kıralı Şariken olup ta, başmetlâ Fransa kıralı hazretlerini ziyarete gelmiş o'say- dı, her halde bu kadar cür'atle ldarei lisan etmezdi. Saraylarda mecburi clan bir terbiye, bir ne- zaket, bir.... Başmabe,İncinin sözleri, bo- gazında tıkıldı. - kaldı. Çünkü, kaç gündenberi çektiği maddi — ve — manevi — istirab- dan yarı mecnun bir hale gelmiş olan Antuvan, tavandaki avizeleri çınlatan bir sesle: — Kahrolsun, — saraylarınız.. Kahrolsun - terbiyeleriniz, — neza- ketleriniz... Herşeyiniz, bir göste- riş ve maskaralıktan ibaret... İşi- niz, gücünüz.. İntrika, dalavere, Derhal | rezalet... Yazık © efendime ki, bunlara kurban gitti... Ben, efen- dimi kurtarmak istiyorum. Bunun için de her fedakârlığı — ihtiyara hazır bulunuyorum. Derbal Kıra- la haber verecek misiniz yoksa.., Bütün hayatında böyle garib bir hâdise karşısında kalmamış olan başmabeyinci, hayretle sordu: Yoksa... — Yoksa böylece bağırayım mı ? Antuvan bunu söyler söylemez iki elini beline dayadı. Avazı çık- tığı kadar bağırmıya başladı: —Ey, Fransa kralı l.. Ey Haşmetlü, Birinci — Fransova |.. Senin uğrunda hayatını feda edenlerle eğleniyorlar.. — Onları seninle görüştürmek istemiyorlar.. Hakikt dostlarınla senin arana giriyorlar. Birdenbire, salonun yanındaki kapılardan biri açıldı. Başmabe- yinci, yerlere kadar eğilerek şaş- kın bir tavırla : — Kral... Diye mırıldandı. Antuvan da, | olduğu yerde donakalmıştı. Kral, yavaş yavaş - ilerledi. Başmabeyinciye : — Çekiliniz, efendi. Dedi. Ve sonra dönerek ilâve etti : — Hakkınız var. Saraylara hiçbir zaman hakikat girmez. Antuvan yerlere kadar eğildi: — Haşmetmeabi.. — Beni ild suretle aflediniz. — Birincisi pek büyük —bir terbiyesizlik ettim. Bağırıb — çağırarak — sarayınızın sükünetini ihlâl ledim.. İkicid, bu kiyaletle karşınıza — çıkmıya mecbur oldum... Tekrar arzediyo- rum, beni affedini. Çünkü sev- gili efendimi kaybettiğim günden beri; bir mecnun gibiyim. Antuvan, hıçkıra — hıçkira bir çocuk gibi ağlıyordu. Kıral, ora- daki bir sandalya üzerinde otur- muştu, ağır bir sesle sordu: — Efendinizi.. yanl Şövalyeyi mi kaybettiniz?, Antuvana (Arkası var ) | eerereerensarerae soneAAeAErLAnERAEAAAEN brcecan Toplantı, Davetler Tüberküloz Cemliyeti Toplantısı İstanbul tükerküloz cemiyeti eylık toplantısını 2 ikinci Kânun Çarşamba günü saat 18,30 da etibba odasının salonumnda yapacaktır. Bütün azanım toplantıda hazır bulunmaları — rlca edilmektedir. Malül Ve Yetimlere Satış İkramiyesi Eminönü Askerlik şubesi Başkan- lığından: 935 yılı satış. ikramiyeli rma yazımı 1/1/935 Salı gününe çatan gününden 28/2/935 — Perşembe gününe kadar uzatıldığından Löyle | hak ssalplerinin hergün ulaşmaları bildirilir. şubemize Buğday Suiistima!li Yokmuş Dünkü gazetelerden birisi, şeh- rimizde yapılan buğday - satış- larında bir sülistimal meydana çıkarıldığı yolunda bazı şayialar çıkarıldığından bahsediyordu. Dün bizim yapdığımız tahki- kata göre, bu şayia asıl ve esas- ten tamamile uzaktır. Satışlarda hiç bir şekilde yo'suzluk vaziyeti olmamıştır. sSON POSTA öz Türkçe Bilmecemiz Dünkü Bilmece 25494535078 Bugünkü Bilmece Boş dört köşeleri aşağıda ya- zi manalara gelen öz Türkçe kelimelerle doldurunuz. Bu sa- yede hem vakit geçirmiş, hem de öz Türkçe kelimeleri öğren- miş olursunuz ! 12345678 Soldan ı.lıı 1 — Nutuk 2 — Emere - şefak 3 — Kifayet etme & — Beyaz - e'inden geçirme $ « Beyaz « derelerde yetişen ot 6 — Yaylâ atılan şey 7 — Sene - ibtida 8 — Çift olmıyan Yukarıdan aşağı 1 —Syat £ — Merkez - ekil et B — Küşıde 4 — Taam 5 — Yed 6 — Lâhim - atik T — Vasıl olma - bir nota Yabancı Kandan i Bir Kadınla Evlendim ( Baştarafı 5 inel yüzde ) yatla islediğim kadındır. Fakat yabancı kandan oluşu beni kendisinden günden göne soğutmaktadır. Bu sebeble hayat bana zindaa olmaktadır. Bu vuziyk karşısında ne vapayım? Sonden pek çok rica ederim, Beni vüs'atin yetebildiği kadar irşad et. Bir iki gün içinde cevabını — sabırsıze lıkla beklerim.,, Bu okuyucumun hayat arka- daşı olarak seçtiği ve İstediği bütün meziyetlere malik bulduğu kadın Üzerinde, dinini değiştirme- Bi için asrarda bulunmasını doğru görmüyorum, Dine tedkikle, tahlil ile kabul edilen bir akide olmak- tan ziyadoe, küçüklüktenberi işi- tile işitile, gayrişuur! benimsenen bir “inan,, dır, değişmez. Farze- diniz ki kadın: — Müslüman oldum, dedi. Bu- na İnanılması mümkün değildir. Şu halde kadını filen gerçekten yapamıyacağı bir iş için yalan söylemiye icbar ederek kendi- nizden tenfir —etmektense hâli üzerine bırakmak elbette mürec- cahtır. Bunu babanıza da onlat- malısınız. TEYZE İcrada Senebaşı Hazırlığı Tatanbul İcra Hükimliğinden; Se- nebaşı münasabetile tasfiye muame- lâtı yapılacağı İstanbul İora sanisinla birinci, ikinci, üçüncü, beşinci ve 6 ıncı ve onuncu günlerinde iş va- hiblerini kabul etmiyeceklerdir. Bugünlerde — itiraz — arzıhallerinin kabulil ve htiyatt gibi müstacel nn için gün almış olanların işlerine bakılacaktır. Yeni Liman Idaresi ( Baştarafı 1 inci yüzde ) Maliye müsteşarı, dün kendi- sile görüşen bir — muharririmize şirket işleri etrafında — şunları #öylemiştir: “—ÜUmum müdürlük teşki- lâtı ay başında çalışmasına baş- hyacaktır. Iki idare için de bir aylık muvakkat bir büdce hazır- lanmıştır. Bu büdce — bugünkü kadroyu muhafaza etmektedir, Esas kadro Ikineikânun İçerisin- harırlanacaktır. Teşkilâtta, lüzum- suz görülen kısımlar kaldırılacak ya başka şekiller verilecektir. usunla beraber umumi — İşleyiş vaziyelinde bir “değişiklik olmı- yacaktır.,, Ön gün kadar — şehrimizde kalacak olan Bay Faik, bu arada darbhazeyi de ziyaret — edecek, paraların basımı İşi Te meşgul olacaktır. Gel De Bu Firinci Ayıkla! ( Baştarafı 1 inci yüzde , beş hükümetinin muhtemel İtal- yan tecavüzlerinden bahsetmesi yerinde değildir. Şimdi vaziyet şudur: Habeş hükümeti gözönünde bir tecavüz hareketi yapmıştır. Italyan hükümeti buna karşı tar- ziye İstemektedir. Habeş hükümeti istenen tar- ziyeyi verdiği takdirde Italyan |hükümeti, Somalı-Habeş hudud tem- didi işine tekrar başlamıya hazırdır. * Son Posta: Tarafeynin iddia- ları yukardadır. Gelin de işin Için- dan çıkın bakalım. Fransa - İtalya Nülâkatlar Ne Zaman? Londra, 30 (A.A.) — Bir Fran- sız - İta'yan itilâfa akdi için yapil- makta olan müzakereler — şekillen- mektedir. Röyter ajansının Romzdan istihbarına göre Bay Muss: Re B:y Cbhambron, pek yakında aktedileceği hususunda nikbindirler ve Bay Laval'ın kânunusani bidaye- tnde Romayı ziyareti esnasında bu W'âfnameyi imza edebileceği ÜUmid edilmektedir. Bir İngiliz - İtalyan Teması Mı? Londra, (AA.) Havas ajansı bildiriyor 1 İngiliz rcami mahafili, Bay Con Simon ile Bay Musolini arasında yapılacağı dün sabah bir gazete tae- rafından bi görüşmeyi — ne tekzb ve nede teyid etmekte ve yalmız bu hususta hentz hiç bir. ka- rar verilmemiş olduğunu bildirmekle iktifa etmektedir. Kirofun Katilleri Cezalandırıldılar Berlin, 30 (A. A.) — Röyter mu- habirl bildiriyor: Moskovadan gele haberler Leningrad Sovyeti Roeisi Kirofun katili Nikolayefle diğer on üç cürüm şerikinin kurşuna dizildik- lerini — bildirmektedir. Mazaunların Idamını bildiren resmi esbabı muci- bi fexzlekesinde deniliyor klı Maznunların — mensab - oldukları li bir mukabil ihtilâlci grubu yas 1 devletlerin silâhla Sovyet Rusya işlerine müdaha'esi imkânlarını arı- yordu. Katil Nikolayef de Leningr>d« ta sik sık bir konsolosu ziyaret edi- ( 3000 ) yinya göre Zinoviyefle Kamenef ayın yirmisinde sürülmüştür. Bir rivayete göre de Cuma sabahı Moskorada kurşuna dizilmişlerdir. Bu ikinel haber Atiaa yolu ile Lomdradan gelmiş ve teyid edilmemiştir. Sürgün haberini teyid edici malümat ta yoktur. Ispenyada Kabine Tadili Kaldı Madrid, 30 (A.A.) — Bay Martinex Develasko Diş — İşleri — Bakanlığını reddettiğinden kabinenin tadili mual- lâkta kalmıştır. Â Birine! kânun 31 H in Jıstan da İtaatsizlik Bombay, 30 (A. A.) — Ge- nel vali, sivil itaatsizliği canlan- dırmak hakkında şiddetli ceza tatbik edileceğini Gandiye bil- dirmiştir. Genel vali Londraya Gandi- nin yakalanmasını teklif etmişse de Londra yalnız ihtarla iktifa edilmesi fikrinde bulunmuştur. Bununla beraber, Gandi İnsanın fitri olarak haiz olduğu bir «hak» diyetavsif ettiği itaatsizlik fik- rinden fedakârlık yapmamaktadır. Mecburiyet halindce Gandi yakala- nacaktır. Fakat sıhhi vaziyetinin böyle bir sademeye tahammül edemiyeceği zannediliyor. Müstafa Addedilen Memur Ankara 30 — Izni bittiğinden işinin başına gitmesi bildirilen ve rapor göndermiyerek sıhhi vaziyeti dolayısile gitmiyeceğini bildiren Van viâyeti sıhhat ve içtimal muaveaet müdürü Doktor Bay ['.yub Sabı etmiş sayılmıştır. VAPURCULUK TÜRK ANONİM ŞİRKETİ İstanbul Acentalığı Liman Han, Telefonı 22925 Bartın Yolu BARTIN .W Çarşamba sat 19 da Sir- keci rihtımından kalkarak ( Ereğli, Zonguldak, Bartın, Amasra, Kuru- ceşile ve Cide)ye azimet ve av- Cet edecektir. RUFLEX OYUKLU BIÇAKLARI Cildi şayamı hayrot bir surette kadife gibl bir tatlılıkla tıraş eden TRUFLEX oyuk- la tıraş biçağını kül- lanarak tiraş makine- nizi asrileştiriniz. TRUFLEX | . b'ılebılıy Rözer € u.şıx.ım:— Iktındadır. Toptan saüiş mahalli 1 S dney Novil ve Şüreklei, Posta kutusu Galata 1145 Resimli Ay Basımevi Sayın okuyucularına 1935 yılı armağanı olarak EVRENSEL AY Dergisini sunmaktadır. Türkiyenin bu biricik bilimsel, Soysal aylık dergisini, bitik evinizden, gazetecinizden ara- yınız. Denizyolları İŞLETMESİ Acentrleri 1 Karaköy Könrübaşı Tel, 421362 — Birkeci Mühürdarsada Han Tel 12740 iskenderiye Yolu İZMİR — vapuru 1 İkinci Kânun SALI günü saat 1l de Iskenderiye'ye kadar. “8794,, Trabzon Yolu ANKARA vapuru 1 İkinci Kânun SALI günü saat 20de Rize'ye kadar. “B810,, Dr. NIŞANYAN 3 Beyoğlu Tokatlıyan Oteli yanında Mektep sokak No, 35