31 Aralık 1934 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

31 Aralık 1934 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

Yukarıdan eoldan: Brigit Helm, Klodet Kolber, Lilyan Har- ortada Yeni yıldızı Telma Töod, : İozet Dey, ve Rey- Allen. Bu resimlerde sinema yılk- dızlarının muhtelif ve çok cazib saç tuvaletlerini görü- yorsunuz. — Bilhassa ortada #oldaki yeni yıldızın. saç tü- valvtinl gösteriyor. ldanı Stüdyo Haberleri Komik Lui, Artık Tembellikten Vaz- geçmiye Karar Verdiğini Söylüyor Bizim fikrimize göre Şarlo, cihan kahkahalar kıralıdır. Komik Lul ondan sonra gelir. Lui bu mevsim için çok az filim çevir- miştir. Diğer yıldızlara nisbetle çok zengin olduğu için geçen yaz bütün mevsiml gezib eğlenme ile geçirmiştir. Lui, kendisile görüşen gazetecilere demiştir ki: * — Artık tembellikten vaz- geçmeye karar verdim. Koca yaz mevsiminde bol bol gezib eğlen- dim. Şimdi boş vakitlerimi hep çalışmakla, yeni yeni senaryolar hazırlamakla — geçiriyorum. Ko- miklikte inkılâb yapmak lüzumuna kanaat getirdiğim için hazırla- dığım senaryolar, sinema âlemin- de büyük yeniliklere ve İnkılâb- lara vesile olacaktır. ,, X4 İyi ses'i yıldızlardan Ketti | Galyani ve He'en Morgan bir arada *“ Mari - Galant ,, İsminde | bir Flim çeyirmişlerdir. * Yeni ve güzel seili yıldızlar- | dan Gita Alpar yakında * Savoy otelinde bir balo,, adında bir filimde baş rolü oynayacaktır. » Fransız yıldızlarından kons- tans, Lin Noro, ve Polin Karton yeni bir filim çevirmişlerdir. “ Kü- çük Jak,, adını taşıyan bu filim için Fransız gazeteleri Iyi şeyler yazıyorlar. * Holivudun en küçük yık dızı Şirley Templenin yeni çevir- miş olduğu “Şirley - tayyareci ,, filmi Paris sinemalarında göste- rilmiye başlanmıştır. Jüdit Allen, Jan Darvel, Dorcti Kristl * ve Ceyms Dun gibi meşhur yıldızla- rında rol aldıkları bu filim vasat derecede bir rağbetle mıştır. karşılan- * “Herzaman yirmi yaşın- da ,, ismi'e bir İngiliz stüdyosun- da yeni bir filim yapı'mıştır. Pa- bazıları on ris sinemalarından | gündenberi bu filmi gösteriyorlar. * Yeni filimlerden — olan € B Okuyucuların Sorgularına Kısa Cevablar İzmirde Bay A. A, ya; Filimlerin tamamen renkli ya- pılabilmesi için girişilen teşeb- büsler ve yapılan masraflar pek çoktır. Fakat henüz pratik bir netice alınmış değildir. Bu hu- BU İngiltere ve — Fransadaki | çalışmalar oldukca Ümit verici bir şekilde — ilerlemektededir. Yapılan tecrübeler sevindiricidir. | * Muallim B. Kemal Zengine; | Fenni ve ilmi flimler dün- yanın her tarafında çevrlliyor. Amerika, Almanya ve Sovyet Rusya bu hususta çok İleri gite mişlerdir. Son yapılan istatistik- lere göre fenni ve ilm! filimlerin seyircileri de yıldan yıla artmak- tadır. Hazırladığınız te naryoları Maarif Bakanlığına gön- | deriniz. Öyle sanıyoruz ki size kolaylık gösterilecektir. | Dede , Bakerin en son eseri olan “ Zuzu ,, on beş gündeanberi Paria sinemalarında gösterilmekte ve çok beğnilmek- tedir. 31 Bir'nci kânun L. Harvey Amerika Ga- zetecilerinden Şikâyetçi Sarışın Yıldız İngı'ltere;ekî Elstre Stüdyosunda Bir Film Çevirecek İngilterede doğan, Almanyada yetişen, bu sebeble İIngilizce ve Almancayı kendisine çifte ana dili yapmış olan güzel, ince ve uzun boylu, sarışın bir yıldız var- dır, Siz bunu çok iyi tanırsınız, birçok filimlerini gördünüz ve a kışladınız. Bu sarışın kahkahacı yıldızın ismi Lilyan Harveydir. Eu gözel yıldız iki yıl önceye kadar, Almanyadaki stüdyolarda birçok ses'| filim çevirdi, hepsin- de muvaffak oldu, bu muvaffaki- yet üzerine Amerikanın kumpanm- yaları kendisine müracaat ettiler, onu Holivuda aşırmak için zem gin teklifler yaptılar. Avrupadan ayrılmayı bir türlü kabul edemi- yen Lilyan, bu parlak teklifler karşısında nihayet muvafakat etti ve Holivuda gitti. Yine bu sü- tünlarda o zattan yazmıştık ki: Lilyan Harvey Avrupadan Ame- rikaya giderken gözlerinden yaş- lar dökülmüştür. Holivutta ancak iki sene ka- dar kalabilen bu güzel kız, ni- hayet fazla sabr demedi ve ge- çenlerde Avrupaya döndü. Şimdi | Ingilteredeki Elstre stüdyosunda çalışacaktır. Lilyan Harvey Holivuda - biç sevmemiş, hele oradaki kız ve erkek yıldızlarla geçinememiştir, Diyor ki: | *— Amerikaya bir türlü 1sr namadım. Kendimi hep yabancı hissttim. Öyle günler olurdu ki kederimden ağlardım. Bir gün ok sun canım gıkıntısız. geçmedi.,, Lilyan Harvey Amerika gae zetecilerinden da çok şikâyet ediyor ve şunları söylüyor: “— Bana orada bir ev ver- diler. Bahçesi gönül coşturan çok güzel çiçeklerle dolu idi. Fakat şu Amerika gazetecileri yok mu? Bana bir gün olsun rahat yüzü göstermediler. Hergün — birkaç gazeteciyi kabul etmek, onların garip ve saçmasapan suallerine cevab vermek mecburiyetindey- dim. Söylediklerimi aynen yazsa- lardı belki canım sıkılmazdı. Fa- kat öyle yapmıyorlar, benim ağzımdan birçok şeyler uyduru: yorlardı.,, Almanya havasında yetişen bu Ingiliz kızı artık İngilterede çalı- şacak, Elstre stüdyosunda ilke olarak “ vala daveti ,, isimli bir filim çevirecektir. Şimdiden se- naryosunu — ezberlemeye — başla- mıştır. - Sinemanın en küçük yıldızı Şirley Temple'nin yeni bir resmi