25 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

25 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 12

Tefrika No:6 Fakat memur yerinden kıpır damamıştı. — “ Eşyalarınızı beraber getir- seniz... ,, dedi ve gözlerini yere dikti. Sehmit itiraz etmedi. Paltosu- nu, şapkasını giydi. Çantalarını aldı ve memuru takiben trenin arka tarafına doğru yürüdü. va Trenin arkasında, içinde silâhlı Çek muhafızları bulunan bir va- gon vardı. Bunlar her halde hu- dutta trene binmişlerdi. Sehmit. vagona girer girmez kendisini anadandoğma soydular ve elbiselerini adamakıllı gözden geçirdiler. OEşyasın da tekrar muayene ettiler. Hattâ çantaları- nin astarlarını bile söktüler, Alman hiç bir şey bulamıyacak- larinı pek iyi bildiği için bu hareketi şiddetle protesto edi- yordu. Fakat memurlar ve mu- hafızlar ya söylediğini anlamıyor muş gibi başların sallıyorlar, yahut ta Çek Jisanile (cevap veriyorlardı. Onların, söylediklerini pekâlâ anladıklarını fakat âdetleri veçhile Alman lsanını bilmiyor gibi ha- reket ettiklerini biliyordu. Hudut Harici Elbiselerini tekrar giydikten sonra yanma bir zabit yaklaştı ve — “Nereye sakladığınızı söyler misiniz? Her halde hakkınısda daha hayırlı olur!,, dedi, Alman homurdanıyordu — “ Saklı hiçbir şeyim yok. Siz de gözünüzle gördünüz, Neyim var, neyim yoksa hepsini muayene ettinizl,, Dedi. Zabit ısrar etmedi. Almanın pasaportunu lade etti ve: — "Seyahatinize devam et- menize müsaade oedemiyeceğim. Hudut harici edilmeniz bakkında emir vardır. İsterseniz çantaları" nizi da elabilirsiniz,, dedi, Tren yavaşlamıştı. Durur dur- maz Almanı kapıya doğru sürük- | lediler. Dışarda şiddetli bir rüz- | Yera baktı. | gör ve tipi vardı. Kar oldukça yükselmiş ve hiçbir iz yoktu. Karanlıkta bir ışık bile görünmüyordu. Demiryolunun iki tarafı çam ormanlığı idi. İçi tit redi: — “Beni burada nasil indirir. siniz?,, Dedi. “Hudut ta geride kaldı. Zabit gayet soğuk bir tavır ile: — “Aldığım emir böyledir. size yolu gösteririz.,, zabitle dört nefer Almanla beraber aşağı indiler, Tren “yerinde ( duruyor, istim salıveriyordu. Ağaçlar altında bir patikayı takiben yirmi adım gittikten sonra durdulkr. Zabit: — “Biz burada ( kalıyoruz. Doğru giderseniz hududa varır sınız,, dedi. Sehmlt O ağzını bile açmadı. açmadı, Zaten ne faydası vardı? karın içinde ilerlemiye başladı, on adım — gitmemişti ki arkasından sert bir; — “Ateş ,, kumandası “işitti. SON POSTA Perdita Bu, Schmit'in yer yüzünde işiteceği son sesti, a vu Johann Schmit'in kanlı cesedi karların Üzerine yıkıldığı esnada Çekoslovakya nazirları da Pragda Vladislavsbey (sarayında, Relsi- Meşhur san'atkâr Asri Kuklacı IRFAN Mesleğinin 25 inci senel devriyesi ba akşam Çargıkapıda ŞEN BAHÇE « Aşk ve Namus namındaki pek güzel eseri temsil edecektir. Hafıx Hüseynin saz heyeti ns Eİ kl verim TM uğ 25-14-1935 cümhurun riyasetinde içtima ha- linde bulunuyorlardı Hiddetli Adamlar Reis son derrce sükünetle ve nezaketle İdareikelâm ediyordu, çünkü hiddete kapılmış kimseleri teskin etmek istiyordu: — “ Korkarım ki Almanyanın şikâyetinin haklı olduğunu İtiraf etmek mecburiyetinde kalacağız. Maamafih şikâyet edilen suvikas- tin bu memlekette tertip edilmiş olduğunu da kabul edemeyiz. Alman talebini, beş gün evvelki şeklile İs'af etmek mevuubahs olamaz. Bu noktalarda hepimiz mutabikiz zannederim. Fakat...,, Burada rels sesine ziyadesile İnandırıcı bir ahenk vermiş ve gözlerini fırtınanın asıl kopmasına sebebiyet veren harbiye nazırına çevirmişti. — “Fakat bu- nunla, (kabaca ılı bir ta- İsbi ini kabaca ve ceffelkalem reddetmek ars- sında bir fark vardıri...,, Dedi, Harbiye nazı- rı, İbtiyar, zayıf apılı bir adamdı. Son mubare- bede Rus ordusunda bulunmuştu. Çabucak hiddetlenir, tabiatı vardı. O da reise bakıyordu. Bakış- larından hiddetinin henüz sükö- net bulmadığı belliydi: ( Arkası var ) Bugün TAN Sinemasında Franszos sözlü senenin en büyük, en güzel filmi KRALİÇE KRİSTİN GRETA GARBO» JOHN GİLBERT Gelecek Pazar günü programı: ÖLDÜREN AŞK FREDERİK MAR Her iki filmde .urnal » 'Tel, 43374 asabi bir SÜMER Haftanın en zengin programı “SAMMSMSEMEMENKEN SiNEMASI ? büyük film birden gösteriyor. VAGON 500 Lira Veriyoruz | Okuyu i sabakamızı cularımız, Bu Mü- Kolaylıkla Takip Edebilirler 700 Kişiye! 500 LiraVe Hediyeler (1) inciye 100 OP. 73 (3) üncüye 50 v , > (5) inciye 25 Ayrıca on kişiye (10) ar lira, 100 kişiye de (125) lira kıymetinde muh- tellif hediyeler. Ne Konuşuyorlar? Son Posta 22 Nisan Pa- zartesi gününden itibaren kolay, herkesin iştirak edebileceği bir müsabakaya başladı. Müsabakamiz şudur : Hergün Son Posta'ya bir resim konacak ve bu resmin altına, resimde ne konuşulduğunu bildiren dört cümle yazılacaktır. Siz bu dört cümleden birini seçip bize bildireceksiniz. Resimde ne (konuşulduğu (| hakkındaki ihtimalleri göstermek üzere de altında dört cümle yazılmıştır. Bu ressmi tetkik edecek ve bu dört cevaptan birini seçip bize bildireceksiniz. Son Posta'nın bu yeni mü- sabakasına bütün kariler iştirak edebilir. Müsabaka şartlarımız şunlardır. Müsabaka şortları 1 — Resim altında gösterilen söz'erin resme en uygun olduğu- na kani olduğunuz bir tanesini seçiniz Pu sözün numarasını ku- pondaki yere işaret ediniz; Altı- ma İsim ve adresinizi koyunuz. 2 — Müsabaka (30 gün devam edecek ve hergün bir resim konacaktır. Karller 30 re- simin (kuponların (topladıktan sonra birleştirip Son Posta müsabaka memurluğuna gönde receklerdir. NE KONUŞUYORLAR? Bi 1 — Allahaşkına gitme, beni yalnız b rakıma 1 3 — Çabuk gel emi, çok merak $ — Bu meseleyi hâlâ halledemedin mi? 4 — Benim için Üzülme, sen sağ dön del 3 — Müsabakaya iştirak ede” bilmek için 30 resmin de ceva” bını kuponlara doldurup gönder mek lâzımdır. Noksan Oo kupof gönderenler müsabakaya iştirak edemezler. 4 — Müsabaka müddeti 50 gündür. Resimlerin neşri bittiği günden itibaren Istanbul ve taşrâ okuyucularımız 15 gün İçinde kuponlarını Son Posta müs baka memurluğuna göndermeli dirler. 7 Hazirsndan sonra gelen cevaplar kabul olunmaz. il 5 — Gelen cevaplar Son | Posta tarafından teşkil edilen bir hakem (heyeti (tarafından tetkik (edilecek ve en uygun cevapları bulanların hediyelerini ayıracaktır. Müsabaka neticesi 12 Hazran şamba nüshamızda ilân olunacaktır. i 6 — Son Posta'da çalı ların ne kendileri ne de “ileleri i bu müsabakaya iştirak edemezler 7 — Müsabakada kazananlar& şu mükâfatlar verilecektir: (0, inciye 100 (2) " 75 (3) Uncüyu s0 / (4) ” 25 (5) inciye 25 7 Ayrıca On kişiye (10) ar Ira, i 100 kişiye de (125) lirs 7 kıymetinde muhtelif hedi * yeler. 1 | İstanbul Belediyesi İlânları | Belediye kanununun 15 inci maddesinin 8 inci fıkrasında yazılı san'at ve hizmet erbabı İşcilerinin tescillerine başlanmıştır. Tescil müddeti Mayıs nihayetine kadar devam edecektir. Alâkadarların RAGUEL TORES ve DON ALVARDO tnrafından temsil edilmiş emsalsiz bir film ve ayrıca PRENSESİN ÇILGINLIKLARI MARIE BELL - ALBERT PREJEAN - ARMAND BERNARD tarafından mensup oldukları cemiyetlere müracaatla birer beyaname alarak işlerini bitirdikten sonra Belediye Müstahdemin Şubesine gitmeleri ilân olunur. (8) “2143, , Iktisat Vekâleti Celileslnce yapılan tetkik neticesinde çimento fiatlarının pek yüksek ve mütefavlt flatlarla satıldığı anlaşılmış oldüğundan badema Istanbul fabrikalarında nakliye vasıtaları için de satılarak teslim olunacak çimentonun beher tonuna her türlü resim ve tekâlif dahil olmak üzere yirmi iki buçuk lira azami fiat konmuştur. Ancak Istanbuldan başka şehirlerdeki satışlar için mukarrer flat olan yirmi iki buçuk Ilraya nakil mas raflarının da ilâve olunabileceği (o muhterem (O halkımıza ilân olunur. o “B.,, “2145, İç Ticaret Umum müdürlüğünden: 40 İkinel Töşrin 1830 tarihli kanun hükümlerine göre tescil edilmiş olan ecnebi vapur girketlörinden İtalya tabliyetli ( Loit Triestino - Flotte Reunite Lot Triestino - Maritima İtalyana - E, Sitmar - “Loyd Trlestino Flotte Rewnite Loyd Trlestino, Maritima İtalyana OE, Sitmar ,, ) Anonim Şirketi bu kore müracaatla şirket esas mukayelesinin bazı maddelerinin değiştirildiğini bildirmiş ve lâzımgelen kâğıtları vermiştir. Keyfiyat kanuni bökümlere uygun görülmüş olmakla ilân olunur, Cağaloğlu Orban-B. apartımanı “Tel. 21033 Er, Kadıköy Bahar'ye İleri sokak Tel,â0791 Nafıa Vekâletinden: | 10/4/1935 tarihinde münakasaya çıkarılmış olan Afyon-Antalya battının Baladız - Burdur arasındaki 24,5 kilometrelik 7 inci kısmı" nın İnşaatına talip zuhur etmediğinden mezkür kısım İnşaat ve ray ferşiyatı, inşaat müddeti ve ehliyeti fenniye şartlarından bazıları değiştirilmek suretile ve kapalı zarf usulile yeniden eksiltmeye konulmuştur. Muhammen ihale bedeli (370,000 ) liradan ve muvakkat temi” matı da (18,550) liradan ibaret bulunan bu inşaat ve ameliyatın eksiltmesi 6/5/9335 Pazartesi günü öğleden sonra saat 15de Am karada Bakanlık binasında, demiryol Inşaat Reisliği o Eksiltme Komisyonunda yapılacaktır. Bu işe girmek isteyenlerin teklif mel” tuplarile münakasa şartnamesinde yazılı diğer evrakı 6/5/938 tarihinde öğleden sonra saat 14 de kadar Inşaat Relsliğine makbuf mukabilinde teslim etmeleri lâzım geldiği ve münakasa şartname” sinde yazılı olduğu veçhile münakasa gününden en az bir hafta evvel Nafıa Bakanlığına İstida ile müracaat ederek alacakları fens! ehliyet vesikasını teklif mektuplarına İliştirme'eri iktiza eylediği v9 şartname ve mukavelenin değişen maddelerini ihtiva eden varakay! tedarik etmek isteyenler ( 9 ) lira ve münakasa evrakının hey” umumiyesini ( 18,50) lira bedel mukabilinde Bakanlık Demiyoller Inşaat Reisliğinden alabilecekleri ilân olunur. (2008) z la Kayıp — Tssdiknamemi kaybet tim; yenisini çıkaracağımdan eskisi” hükmü yoktur. ii Yeni Lisa orta sinif talebesind0” numara 490 Mustafa Sinir ve akıl hustulikleri mit, Dr. ETEM VASSAF