25 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

25 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

RRÜZR LNT LAİ KGÜ < UAT AA AAZ Z K YE 2 Sayfa Halkın S n ı Çocuk Bayramından Ne Anlıyorsunuz ? Harbiyo, Sipahi ocağı karşı- sında 169 No bayan Hafizet: Ben, bu bayramdan, matlup olan neticenin — ahnabildiğine kani değilim. Tölle pulla süslenen çocuklar arabalara dolduruldu. araba araba nutuk — söylendi, sütun sütun — yazı yazıldı. Bütün bumlar âlâ, güzel, iyi. Fakat eğer birisi çıksa da: — Bu beyramda, anne mohrum çocuklardan - kaç birer tas çorba, açlıktan — saraı yavrucuklardan kaç tanesine birer bardak süt verilebildi? diye sorua... Bana öyle gelir ki; buna cevaben gösterilecek rakam, İç sızlatmıyacak kadar do'gun olamıyacaktir! * Türbe; Çarşı sokağı, 19 Na haene, bay sabri; — Ben, kendi hesabıma, bu bayra- mın yüzde yüz lehinde olanlardan de- ire. Zira, çocuklara eğlenceli günler bayram yaparken bi ların bu zevklere iştiraklı temin edebilmek lâzımdır. Ve maa ca:f, ne kadar fedakârlık yapılsa, bunu tamamen temin edebilmek te imküân dışındadır. Bu itibarla, bu kabil bayramlar; eğlencelerinden, nimetlerinden istifade edemeyenlerin yüreklerini azlatır. Bu bayramlardan ahnan faydalı meticeler de; birçok küçüklerin yürek- lerini sızlatmayı göze aldıracak kadar büyük değildir. Bu sözleri niçim yüzde yüz lehte olmadığımı anlatabil- dim sanırım! * Kadıköy, mühürdar caddesi, Kapağı sokağı, 31 numara Bay Salih Zekk —Adı Üstünde çocuk bi birder, Pı işte. Hep büyükler elmbüş yapacak değil a. Biraz da küçüklerin yüzleri gülsün! .D. . . Eski Bir Adliyeci Dün Adliyeye Verildi Eski Ünye — müddeiumumilsi Bay Şinasi dün İstanbulda tevkif edilmiştir. Bay şinasiye atfedilen suç, hakkı olmadığı halde 1400 Hralık mübadil emlâki almış ol- ması ve bu emlâki almak için sahtekârlık yapmış — bulunması iddiasıdır. Kendisi dün adliyeye teslim edilmiştir. “Berberlaer Vorgisi Ağırmış Berberler kendilerinden alınan kazanç — vergisinin fazlalığından şikâyetçidirler. Oda esnaf şubesi bu şikâyeti tetkik etmiş ve diğer esnefa göre berberlerin vergi nis- belinin çok olduğu neticesine var- mıştir. Azaltılması için teşebbüs yapılacaktır. Belediye Evkaf İhtiâfı Bitecek Evkafla beledi; da sürü; ü den Ihtilâflara son mek kaf namına Çorum saylanrı Münir ve Tokat sayları Nüzimdan, belediye mamına da — ceki vekillerden Yusuf Kemal'e Mustafa yereften mürekkep bir bakem beyeti seçilmiştir. AA Bir Beyaz Rus Az Daha Yatağında Vak'aları Son Zamanda Artmışa Benziyor Nisanın birindenberi Anado- Tunum muhtelif yerlerinden Istan- bul Müddeiumumiliği vasıtasile Bakırköy Akıl — hastahanesinde tedavi edilmek Üzere Istanbula on altı deli gelmiştir. Bunların ikisi kadın, on dördü erkektir. Isimleri de şunlardır: Saffet oğlu Şükrü, Aziz oğlu Cemal, Ali oğ- lu Süleyman, Osman oğlu Ziya, Abdullah oğlu Mehmet Ali, Sü- leyman oğlu Derviş, Kemal, Ra- şit, Süleyman Mehmet, Ahmet, Şaban, Saim, Asım, Osman, Ba- yan Seylâ ve Emine. Bir Kitap Toplatıldı Yazıcısının Evi de Arandı Tayyar Fethi Bütün adlı bir genç Üyanış ve Bütün mecmuala- rında neşrettiği yazıları bir ara- ya toplıyarak Sinan matbaasında basdırmış ve “ Hep bir ağızdan ,, adını koyduğu bir kitap yaptır- mıştır. Fakat daha bu kitap neşr edilmeden zabıta tarahından mat- baada müsadere edilmiştir. Tay- yar Fethi Bütünün evi de aran- mıştır. Telefon Şebekeleri İzmir, Ankara - İstanbul Muhabereleri Baş!lamak OZCİC Bstanbulla izmir arasında Te- lefonla konuşmak tecrllbeleri de- vam ediyor. Dün Ankara ve İzmir ve Bornuva il. nuşmalardan çok iyi — neticeler altamıştır. Ankara gazeteciler! de Bornuva ile konuşmuşlardır. Ses- ler çok vazıh gelmekte: Bafrada Çaerşaf Ve Peçe Bafra şehir meclisi çarşaf ve peçelerin -kaldırılmasına — karar vermiş ve Türkçeden başka bir dil ile konuşulmamasına dair ve- rilen teklifi onaylamıştır. Uşak belediyesi de, kadınların çarşaf ve peçe giymemelerini kararlaştırmış ve kararın tatbiki- ne geçilmiştir. tanbuldan Yanıyordu Son - günlerde yanma vak'aları sık sıkk tekerrür. ediyor. Dün de böyle bir vak'a daha Kalyoncukolluğunda olmuştur. Burada Yazıcı sokağında oturan Rus mültecilerinden Bollo isminde bir şahıs, bir aralık elinde yan- mış Bbir #sigara olduğu halde yatağa uzanmış ve fazla yorgun- luğu — dolayısile uyuyuvermiştir. Elindeki yanmış sigara, evvelâ yorganı yakmış, oradan yatağa sirayet etmiş bir taraftan yatak, bir taraftan yogran için için yan- makta iken nihayet bir kısım ateş, Bello'nun vücuduna da geç- miştir. Pek derin uykuya dalmış olan Rus, nihayet yavık acılarile yatak- tan fırlamış, ateşi söndürmeye çalışmışsa da ona du — muvaffak olamayınca, Istimdat etmiştir. Duyanlardan — biri — itfaiyeyl haberdar etmiş, ve bu suretle ateşin daha fazla büyümesinin de önüne geçilmiştir. Bello da tedavi altına alınmıştır. Bir. Halı Hırsızı Dün Köprü Üstünde Tutuldu Dün, bir polis — memurunun uyanıklığı, mühim bir halı hırsız- hğını meydana çıkarmış ve suçlu- suda tutulmuştur. Köprü * üzerinden geçmekte olan bir memur,; mukabil kaldı- rmda, maruf sabikalılardan İb- rahimin, sırtında bir denk ile İlere lemekte olduğunu görmüş, kücük bir tereddüt ve şüpheden sonra Ibrahlmi — çevirmiştir. - Filbakika Ibrahimin sırtındaki dengi mua- yene edince içerisinde halılar ol- duğunu görmüş, kendisini kara- kola götürmüşdür. K Ibrahim, karakolda, bu halıla- zi nerâden çaldığını birer birer anlatmış, Aksarayda, Şebremininde ve diğer muhtelif yerlerde yap- tığı bırzızlıkları birer birer hikâ- ye etmiştir. Ibrahimin iki arkadaşı daha olduğu tesbit edildiğinden şimdi bunlar eranmaktadır. Bu üç arkadaşın müştereken halı hırsızlığı kumpanyası kurduk- ları anlaşılmaktadır. Dünya Sağırlar Kongresi Şehrmizde sağırlar ve dilsizler kongresinin önümüzdeki yıl şehri- mizde yapılacağı ve bu sessiz kongrenin on gün süreceği haber verilmektedir. Dilsizler ve sağırlar İstanbulda bir mektep açmak için Kültür Bakanlığı nezdinde teşeb- büste bulunmaktadırlar. Dü — Kuduz Cayır, Cayır SokaktaBir Boğuşma Kıskançlık Yüzün- den Bir Bıçak Kavgası Dün gece Çemberlitaşta kanlı bir boğuşma oldu. Cüce Mehpare ile Münevver İsminde ki kadınları kıskanan Salih oğlu Zeki Saba- haddin İsminde birini yere ser- dikten sonra kaçtı. Hâdiseye nöbetçi — Müddel- umumi muavini Bay Celâl el koymuş ve polis te biraz sonra suçluları yakalamış ve bıçağını da attığı yerde bulmuştur. Zeki suçunu itiraf ve Sultan- #hmet Sulh Cexza hâkimi de ken- disini bu sabah tevkif etti. ü Dün gece Mustafa oğlu Faruk yanında İbrahim, Feyzi ve Fethi olduğu halde Fenerde Kadri isminde birisini yaralamıştır. Eyüp Sulh Hâkimi bu sabah Kadriyi tevkif etmiştir. Bir Genç Yakalandı Kendisine Verilen Parayı Çaldırdığını Söylüyor Bir ticaret müessesesinde para işlerine bakan Hayri adl bir genç dün Müddeiumumlliğe tes- lim — edilmiştir. Hayrinin bu müessesenin 300 Jlirasım — zim- metine eçirmekten, — sonra da müesseseyi : — Paramı çaldırdım! diye al- datmaktan suçlu olduğu beyan edilmektedir. Yangın İçin Her Binaya Bir Telefon Koymak Pek Mümkün Görünüyor Istanbulda her binaya yangın için birer otomatik telefon kona- cağı ve bunun için bina başına 3 liradan 100 llraya kadar para alınacağı hakkında verilen haber- ler uydurmadır. Bu, itfaiye mü- tohassısının bir tavelyesidir. Fa- kat belediye tatbik kabiliyetini görmemiştir. Çünkü yarım milyon liradan fazla masrafı icap etti- riyor. Bir Yangın Başlangıcı Beyoğlu Istiklââ caddaesinde şimdi Türk lokantası olan eski Londra birahanesinde saat 3 bu- çukta bir yangın zubur etmiş... mahalline itfaiye yetişerek yargın söndürülmüştür. Bir İki Satırla Fırka Kongresine Hazırlık Ankara, hazı N mtıya tahminen 650 murahhas iştirak edecektir. Toplantı dolayısile meci önünde büyük bir tak yapılacaktır. Kongreyl Âtatürk açacak, söylevi Türs kiyenla her yorinde radyo ile dinle- necek, toplantı bir hafta sürecöktir. * * * Hamallar Arasında Hamal — bölükleri hamalbaşıların- an bir. kısmı dün Ticaret Odası esnaf şubesine müracaat ederek ce- miyetlerinin idare heyeti azalarından bazılarının istifa ettiğimi bildirmişler ve yeni idare heyeti intihabı yapıl- masını istzmişlerdir. * * * Hava Seferleri Düzeltilecek Ankars, 24 — Hava seferlerinin * esaslı su:etle tertip ve tanzimi Bayın- dırlık bakanlığına bırakılm'ştır. Bunun için bakanlıkta münakalât dairesine bağlı bir müdürlük kurulacak, seferler için 935 bütçesine yarım milyon İira tahsisat konulacak, yeni yolcu tayya- releri satın alınacaklır. * * * Bir Katil Mahküm Oldu Kahveci Ferldi öldürmekten suçlu dün Ağır cöza mahkemesinde 6 ay hapse, 38 lira mahkeme fi vermiye ve bin lirada tazmi- ını'ıy: mıhk*ı'ııı olmuştur. * Ticaret Ve Sanayi Müzesi Türkofis gimdi Işgal ettiği daire- dan bir başka daireye makledilecek, caret ve Sanayi caktır. * * 4 * Şehrimizdeki Romen Talebesi Romanyadan gelen Romanya versitesi talebesi dün sabalı - Takı müöydanına giderek Cumhuriyet abi- desine çelenk kaydular. Çarşamba günü de şehrimizden ayrılacaklardır. Önümüzdeki cuma günü de tepebaşı belediye tiyatorasunda bir müsamere vereceklerdir. a * Oşmanlı Bankası DOlandırıldı Ankara, M — İzmir Osmanlı Ban- kasında bir sahtekârlık olmuş, Kadı oğlu Ahmet ve Mahmut zade Hüse- yinin imzaları taklit edilerek bankadan beş bin lira çekilmiştir. Tahkikat yapılmaktadır. * * & TelefOn Şirketi Tahkıkatı Bitiyor mkâra 24 — Bayındırlık Bakan- lığı İstanbul Telefon şirketinde yapı« lan tetkikat neticesinde hazırlanan rapor Üzerindeki etötlerini bitirmek üzeredir, Şirketin yolsuzluk ve kanun- suzluklar yaptığı sanılmaktadır. — Şir- ketin satın alınması müzakerelerine yakında başlanacaktır. 4 6 at Mısıra Bir Heyet Gidiyor Üniversite Zeynep Hanım vakfın- dan alncağı olan bir Buçuk milyon Hrayı almak için Mısıra Lknkeııhı— d:kıı'_ııdnkkıp bir heyet gönderce- cektir. * * * Turizm Konresi Açıldı 24 — Turizm kongres! cek seyyahlara kolaylık ok meşriyat yapılması mevzuları etrafında görüşmeler baş- lamıştir. Doktorasız Öniversite Doçentler. Henüz doktoralarını vermemiş olan Üniversite — doçentleri bu tatilde doktoralarını vermezlerse vazifelerinden çıkarılacaklardır. Pazar Ola Hı;ın Bey Diyor Ki: «.* Şurada, burada — bazı . imamlar | — ... Hâlâ imam nikâhı kıyıyorlar mış. Hasan L. — Bu imamlar nikâh kıyma- vaş mış ki, medeni kanun dinlemeyerek... |« Sen buna ne dersin Hasan B? . yarlar, herkesin evine, barkıma kıyıyorlar! Komşu — Aliah Allah... Bu nae iştir ı Hasan B?.. Gazeteleri okudun mu?