28 Nisan 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

28 Nisan 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 13

SON POSTA Sayfa 13 — 28 Nisan y Yezun : — Ali Rıza eyfi Tefrika No Bt Şahin, Deli Aslanı Çok Severdi.. Genç sipahi sevinçle öten bir kuş gibi tatlı güldü: — Doğrusüunu — söyleyem mi ağam; ben kendime göre düşü- necek birşey göremiyorum. İşte, silâh, işte karşında İstediğin ka- dar düşman! Şan, şöhret, yiğitlik bir yanda; ölüm, —cennet bir yandal Böyle — bolluk — nerede bulunur? ? Sonra bir daha gülerek inci gibi ak ve düzgün dişlerini gös- terdi: — Ağam, Aslan Beyl sen galiba artık yığitliğe, şana doy- muşsun. Fakat biz öyle miyiz ya? herkes senin gibi üç kocaman elile kuşatıp altına da bir at çe- kerek sıkı bir Türk askeri ve sehat- lisi terbiyesile büyütmüştü. Çocuk ozamandanberi Şahin beyin her sefe- rinde ve baskınında beraber bulun- duğundan cenkcilik mesaleğinde iler- leyişi çok tez olmuştu. On sekiz yaşında iken çok kuvvetli vücudu silâhşorluktaki ustalığı ve dört beş yıllık denemelerile bayağı sayılır bir savaşçı değeri kazan- mıştı. Delikanlının kendisi ve an- nesi zengin oldukları gibi, babasının | ekmeği de elinde idi. Yani atadan sipahi bulunuyordu; ancak Deli As- lan deli süvarilerinin çok taşkın ve bir sürüye ölümlerle uğraşan ha- Subuaka zorlu bir abluka altına alınmış ve bir muhasara harbi başlamıştı zırhlı Almanı, silâhsızca kucak- layıp kale bedeninden hendeğe fırlatamaz; — herkes — senin gibi dev değildir. Üstünde altı Macar olan yürlü- yüş merdivenini (ya Allahi) deyip çekince kaleye alamaz. Biz dev adımile değil, mini mini adımlarla yürüyeceğiz. Yirmi yaşına geli- yorum, daha yoldaş içinde anla- tacak iki masalımız yokl. Tam bu masalların en iyisini yapaca- ğumız günler gelince mi düşüne- yim? Deli aslan, bu aslan yavrusu- nun sözlerine karşı, belki de biraz acı olarak güldü. Ne olurdu, önündeki malı o da şu genç, ve coşkun s'pahi gibi sade şan, ve ölüm yüzünden görebilseydi! O da bir zamanlar, çok değil, dört beş yıl önce sİ- pahi Murat gibi değil mi idi? Blr at, bir kılıç; yahut bir kılıç ve beş düşmant.. O zaman dü- #ündüğü şeyler işte bu idi. Aslan beyin, sonunda, deli suvarileri arasına katılması da bu deliliği ona iki kat olarak ka- zandırmış, Şahin ona bir gün gü- lerek «şimdi tam deli oldun!» diye şaka etmişti. Aslan bey mağrur, alıngan yaradılışlı değildi, tahkir için söy- lenmedikçe «Deli Aslan» sözüne kızması bile çok uzaktı; bununla | beraber onu yüzüne karşı «deli,, diye çağırabilecek bir kişi varsa © da Subuska kumandamı - sarı Şahin beydi. Şahin bey Aslan beyin babasının en sıkı yoldaşı İdi. Aslan beyin babası bir bas- kında şehit olunca Şahin bey ço- tuğu kendi kanadı altına almışı ©n dört yaşına gelir gelmez ser- hıl!lîcrdıy y'g? o'_âuğu İüı(-u şehit abasının kılıncı çocuğun - beline yalına candan vurgun olduğundan bu şaşılacak adamlara karışınış, en sonra Şahin Beyin deli bölüğünün zabiti, yani “Delibaşı,, olmuştu. Deli Aslanı Şahin Bey oğlu gibi seviyordu; zaten pek sevdiği karısı ona tek bir kız çocuk br rakarak ölmü olduğundan bir da- ha evlenmemiş, sevgisini -kızına bağlamıştı; bu arada baba yüre- gindeki sevginin erkek çocuk İçin olan parçasının da Deli Aslana düşmüş olduğu söylenilebilir. Bun- dan başka Şahin Beyin Deli As- lan hakkında daha ehemmiyetli ve ailevi düşünceleri olduğunu da iki aileyi yakından tanıyanlar bi- liyorlardı. * Deli Aslan genç sipahi Mu- rattan ayrılarak kaleden indi. Ha va büsbütün kararmıştı. Küçük kalenin zaten pek dar yapılmış we düşman içeri girse sokak mu- harebeleri vermek için dolambaç- h, karışık düzülmüş olan sokak- ları büsbütün sıkıntılı, büsbütün karanlık görünüyordu. Delikanlı dalgın yürürken bir kaç köşeden ve biç umulmıyan yerlerden bir- denbire bir gölge ayaklanıyor, sert boğuk bir sesle kısaca: — Kimdir 0? Diye soruyordu. Bu köşelerde ve bu hiç umulmıyan yerlerde çok ustaca tabiye edilmiş toplar karanlıkta birer canavar — gibi seçilebilirdi. Kale içinde bile dolambaçlı sokak köşelerine ve gizli noktalara böyle toplar tabi- yesi o çağlarda her an yürüyüşe, baskına karşıduran Subuska gibi Palanga ve kaleler için bir türe idi. Dediğimiz gibi bu kalelerde ve palangalarda adeta — silâhla yatılıp kalkılır, bir saat sonra ne olacağını kimse kestiremezdi. ( Arkası var ) aa SELÂNİK BANKASI Tesia tarıkı 1588 İdare merkezi istanbul ( Galata ) Türkiyedeki şubeleri: İstanbul, ( Galata, Yenicami ); İzmir, Mersin. Yananistendaki şubeleri: Selânik, Atina, Pire, e Her nevi banka muamelâtı ( Baştarafı 1 inci yüzde) ler, Alman hava kuvvetlerinin müstemlekler de dahil olduğu halde hava kuvvetlerinin çok ol- duğunu yazdıktan soora İngiliz hükümetinin, hava inşaat progra- mını tatbik sahasına koymak ka- rarını — çabuklaştıracağını — ilâve ediyorlar. Bu arada tayyare fab- rikaları çoğaltılacak ve birçok sanayi mülesseseleri icabında tay- yare yapmak Üzere hazırlıklı bu- lundurulacaklardır. Ayni zamanda madeni tayyare — in; inkişaf ettirilecek ve bu fazla mıktarda — tayyare temin edilecektir. suretle inşası Almanyanın İngiltereye Tebilgatı Londra, 27 — Almanyanın her biri 250 tonilâtoluk 12 denizaltı gemisi inşa etmek kararı, Berlin- deki İngiliz ataşenavalına tebliğ edilmiştir. Bu haber endişe uyandırmış- tır. İngilir hükümeti, bu kararın mayışda Londrada yapılacak olan Ingiliz - Alman deniz müzakereleri üzerlüdeki tesirini nazanitibare alacaktır. Kararı, Ingiliz. bakan- gemvere Almanya, Habire Tahtelbahir Yaptırıp Vakıt Kazanmıya Ça'ışıyor Bir SenelikIhtiyaç çin De Benzin Depo Etmiş lıkları mahafili için büyük bir sürpriz. olmuştur. Son Berlin, — Ingiliz - Alman müzakerelerinde bu mesele mev- zubahsedilmemiş. — Ingiliz —kabk nesi, yakında hattı hareketini ta« yin edecektir. Ingiliz hükümeti, bu hususta Berlindeki elçisi ile muhaberede bulunmaktadır, Alâkadarlar, şa noktayı, bi hassa hatırlatmaktadırlar : “ Almanya, kara — kuvvetleri hakkında aldığı kararda aynı şe- kilde hareket etmişti. Her Iki ha reketi ile Versay — muahedesini çok aşikâr bir şekilde ayakları altına almaktadır. DOYÇE ORİENT BANK Drosdner Bank Şubesi Merkezi: Berlin Galata - Istanbul - Izmir Deposu: İst. Tütün Gümrüğü * Her türlü banka işi * Siz de yavrunuza İŞ BANKASINDAN bir KUMBARA alınız. Gelecek sene bu bafta çocuğunuzun da birikmiş birçok parası olacaktır.