2 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

2 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

SON POSTA Olempiyakos - Fener Maçı Yarın Oynanıyor Olempiyakos geçen defaki kadrosile Geldi, gelecek, irin verildi, verilmedi diye dedikodusu yapr- ladururken nihayet Yunanistanın Pire şampiyonu olan Olempiyakos takımımın gelmesi kararlaştı va bir arıza çıkmazsa, bu — takım bugün şehrimizde bulunacaktır. Yarın ilk maçını Kadıköyde Fenerbahçe lle, 5 Mayıs Pozar günü de Taksimde Güneş kulübü ile ikinel maçımı — yapacaktır. OÖlempiyakos Yunanistan şampi- yona maçlarında başta giden bir takım olduğu için bu karşılaşma- ların hususi bir — ehemmiyeti vardır. Olempiyakos ikl üç sene ev- vel şehrimize gelerek Galatasaray ve Fenerbahçe ile iki maç yapmış ve ikisinde de mağlüp olmasına rağmen güzel bir oyun göster- mişti. Yine bu takımın bir hususiye- ti de muhacim hattında dört kardeşin yanyana oynamaları idi. Fakat, o zaman, bunların en kü- çüğü Istanbula gelmemişti. Bu- günkü takımda ise sol açık oy- nıyan en küçük kardeşleri de gelecektir. Bu genç, — rivayete ıöfı takımın en iyi oyuncusu imiş. Libertas maçı hâdisesile iki oyuncusu cezalanan Fenerbahçe- nin nasıl bir kadro ile sahaya çıkacağı henüz malüm olmamakla beraber ya B takımlarından ve- yahutta Güneş kulübünden ala- cakları — oyancularla — takımını takviye etmesi tahmin olunabilir, Güneş kulübünde hücum hat- tına Rasimi aldıkları takdirde takım kaptanı Fikret — hafbek oynıyacaktır. Fenerbahçenin Li- bertasa karşı olan mağlübiyeti takımın aksamasına başlamış ol- duğunun bir delili idi, Güneş kulübile takımı takvi- ye etmek, Ölempiyakos maçı için akla en uygun gelen bir ihti- maldir. Bu —münasebetle yapılacak temenni geçen mücasif hâdiselerin tekerrür etmemesi, düzgün ve muntazam bir oyun oynanmasının teminidir. A SS Z e ti e e Kuleli Atletleri Kürek Çekme İdman Gösterişinde Kuleli talebesi, Harbiyeye ge- çişleri münasebetile tertip ettik- leri veda müsameresinde natlet- lerdea — mürekkep olmak Üzere çok güzel bir kürek çekme şekli tertip etmişlerdi. Resmimiz genç- lerin o sırada alınmış hareketle- rini gösteriyor. Beşiktaş Kulübünün Kongresi Beşiktaş Jimlâstik klübu bu gün fevkalâde, bir kongra ya- pacaktır. Beşiktaş - Kurtuluş —— Beşiktaş birinci futbul takı- mı da gşilt maçları hazırlıkları için ayni gün Kurtuluş takımile hususi bir maç yapacaktır. Lik Maçları Bu gönkü (lik maçları şunlar- dır? Şeref sahasında Karagüm- rük - Haliç (A) takımları, Doğan « Feneryılmaz (A) takımları, Or- taköy - Sümer (A) takımları. Spor Nizamı Bu Gidişle Bizde Teessüs Edemiyecektir Gün geçmiyor ki spor işlerl mürasebelile yeni bir hâdise kar- şısında kalmıyalım.. Geçen sene Galatasarayın Ingiltereden gelir- diği antrenör Sidney Padifut Deyilmeyle gönderdiği bir mek- tupta Türkiyedeki futbolun şayanı- dikkat taraf arını yazmıştı.. Sidney Padifut burada futkol sabahın alaca karanlığında başlar, ahali yemekler'e maçlara gel;, ekseriya bu maçlarda kavgalar çıkar diye bazı fantezi görüşler kaydetmişti, Spor — cereyanlarını da pek garip bulduğunu yazan antrenörlün bu şekilde düşünmesi biraz da tabil idi. Çünkü gelir gelmez Fonerbahçe ile Vefa arasındaki şilt maçında yapılan kavgaya şahit olmuştu.. Henüz bu çirkin hâdi- seyi unutmağa vakit bulamıyan lngiliz antrenör, Galatasaray-Fe- nerbahçenin lik maçında on sekiz oyuncuyu — biribirine katan ve hiç günabı yok iken kendisinin de dayak yemesi ile biten vak'a; adamda uyanan fena — hislerin Üzerine tuz büber ekmişti. Son hâdiseleri düşünüyorum da Padifutun Istanbulda olmadığına şükrediyoruml. Amerikalılar 1924 de Parise ötürüdükleri atlet kafilesinin en Euvvelll adamı Rileyi kamarasında sigara içtiğini gördükleri zaman geri gönderdiler. Bizde ise böyle bir karar ver- menin ve bu dereceye varmanın imkânı yok gibi görünüyor. Halbuki yara meydandadır, Bunu görenler ve bu hastalıktan anlayanlar vardır. Fakat ne hik- mettir kl onlar bu yarayı gördük- leri ve hastalığın teşhisini yaptık- ları halde vaziyetin hâlâ seyircisi kalıyorlar, Böyle bir taktikle bir aksaklığın elbette ki önü alına- maz. — * Boks Maçları — ea Boksör Şoberz Bu akşam saat yirmi bir bu- çukta Galatasaray da, Yeni çarşı- da boks maçları yapılacaktır. Bu müsabaka 8 musaraadan ibaret olup Kiryako ile Kumkapılı Lüzar 3 er dakikalık on ravunt Ingiliz boksörü Edvard Şoberz ile Panayot, 2 şer dakikalık 10 ra- vunt, Galatasaraylı Ihsanla Pan- deli ikişer dakikalık 8 ravunt dö- vüşeceklerdir. Atlet M. Veysi Ve Balkan Oyunları Gülle Atıcımız, Gelecek MüsabakalardanBedbin. Çalışılmadığını, Ortada Faaliyet Na- Balkan oyun- ları bu defa mem- leketimizde yapı- lacak. Bu oyun- larda alabilece- gimiz derece ile bunlara yaptığımız hazırlıklar — hak- kında — şimdiyo kadar — muhtelif derece âlmış at- letlerimizle görü- şüyoruz. Geçen defa, koşucu Semih bize düşün ce ve müşahede- lerini) anlatmışlı. Bu defa da 1933 te Atinada yapılan dördüncü Balkan oyunları- nın gülle atma birincisi Veysi ile konuştu, bize şunları söylüyorı mına Bir Şey Olmadığını Söylüyor — " Balkan oyunlarında Iyi de- rece alabilmek için on beş günde bir müsabaka yapmaklığımız l4- zımdır. Bunların bir kısmını da ecnebi karşılaşmalar teşkil “etme- Hidir. Bugünkü faaliyet iyi olmakla beraber mevcut kadroda lâzım olan namzetler yoktur. Eski ar- kadaşlar Forma girebilirlerse bel: ki bir derece alabiliriz. Teknik komitenin ehemmiyet- le programa koyduğu Mayıstaki kampa hiç taraftar değilim.. Mü- sabakalardan evvel böyle bir top- lantı faydalı olabilir. Zannedildiği gibi — Nisandan Eylül sonlarına kadar çalışacak atletten fayda beklenemez. Şimdiden gazetelerle, afişlerle reklâm yapmanın müsabakaların ehemmiyeti noktasından faydalı olacağını zannederim. Türkiyeyi bu oyunlarda temsil edecek bugünkü kadro ile ancak dördüncü mevkil alabiliriz.. Teknik komitenin esaslı bir faaliyette bulunduğunu bilmiyorum, Bir mübtedi vaziyetinde olma- diğım için senelerdenberi elde ettiğim Sitilim Üzerinde yürüyerek çalışıyorum. Duşların olmaması, masor bu- lunmaması İdmanlarımıza hemen hiç ciddi bir şekil vermemiş mü- him ve büyük noksanlardır. Tesbit edilen müsabaka prog- ramı kâfi değildir. Bu programda takım halinde dört ecnebi teması bulunmalı idi. Her fırsatta Bulgar- lar, Romenler ve meselâ Mısırlı» larla pekâlâ karşılaşabiliriz. Bizde — hazırlıklar esnasında kararlaşlırılan herşey JAf halinde kahyor; filiyat sahasına geçmiyor. Bunun içindirki atletten azami istifade temin edilemiyor. Koşularda ümidim yok. Atma ve atlamalarda ancak birkaç sayı kazanabiliriz. Geçen müsabaka- lardaki tecrübeler bize bunları ı | Veysi ve Semih kolaylıkla anlatmıştır. Haftada üçten fazla Idmana gitmiyorum, —hergünkü —idmana aklım ermez. Ben hergün Idmanda bir zevk görmüyorum. Fransızlar haftada iki idman bir de maçla bütün mevsimi doldururlari,. Eskişehirde Eskişehir, (Hususl ) Iki maç yapmak için Eskişehire gelen Ankaranın Çankaya futbol takı- mı İlk oyununu 23 Nisanda hava mektebile yaptı. Son zamanlarda oldukça kuv- vetlenen hava mektebi takımı aralarında — milli — oyunculardan Hakkı ve Nuri ile Süleymaniyeden Iskenderi almış olan Çankaya ta- kımına bire karşı Üç sayı ile mağ- lüp oldu. Çankaya ikinci maçını Eski- şehirin en kuvvetli takımı Demir sporla 26 Nisanda yaptı. Demir spor beş dakika kadar hakim oynadı. Bu arada Çanka- ya da yavaş yavaş açıldı. Oyun zevkli bir cereyan almağa başladı, Demir spor sağ açığı sıkı bir şütla birinci golü yaptı. Bu gol Çankayayı harekete getirdi. Hakkı gol çıkarmak - için çok çalışıyordu. Demir sporun kuvvetli müdafaası bu hüöcumları kolaylık- la durdurüyordu. Bir müddet sonra Demir spor ikinci golü kaydetti. Oyun çok seri ve zevkli bir şekilde ceryan ediyordu. Birinci — devrenin — sonlarına doğru sağaçık Ismall topu orta- ladı, Saim güzel bir kafa vuruşile Üçüncü sayıyı yaptı. Birinci devreyi Demir spor Üç, Çankaya sıfırla bitirdi. — Ikinci devre — başladığı vakit — Hak- kımerkez — muavin — oynuüyordu. u seler Çankayalılar bir parça hakim oynamıya başladılar. Bu sıralarda — sağ — İç Ibrahim Demirsporun dördüncü — sayısını yaptı. eınkıyınm ittikçe artan hücumlerı arınındıî)nmirıpor bir gol yedi. İki tarafın gayretine rağmen oyun Demirsporun ( 1-4) galebesile bilti. Maçtan sonra Demirsporlular Çankayalılar şerefine bir çay ziyafeti verdiler.