5 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

5 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa Halkın Sesi Galatasarayı Mı, Fenerbahçeyi Mi Seversiniz ? Alemdar, Zeynepasultan ma- hallesi, Güzolsanatlar sokağı B numaralı hane, Bay İsmall Özdağı Fenerbahçeyi, tabli, evveln forma« sındaki renklerin güzelliğinden dolayı, Lâcive ressam arı renkten doğan menazır allinin — tablolarında — bile yoktur. Sonra Fenerbahçelilerin ek- serisi öyle sevimli gençlerdir. ki, sahaya çıkıp her birini birer birer Ööpesim gelir üdeta.. * Fatih, Aşıkpaşa mahallosi, 2 No. hane Bay Mehmet Niyazl: — Fenerbahçeyi severim. Çünkü Fenerliler ecnebi takımlara karşı ekssi yüzümüzü güldürür, göğüz lerimizi kabartır.. Daha evvelsi gün, Yunan takımını paçavraya — çevirdi sabada.. Sonra Fenerbahçeliler kibar, sporcu çocuklardır. Meselâ yin& geçen günkü maçta, koca bir penaltıyı bağışladılar misafirlere, » Gedikpaşa, Caml sokağı 34 No.lı hane Bay Hüseyin Avni; — Ben, yazın Fenerbahçeyi, kışın da Galatasarayı severim, Yaz geceleri Fenerbahçenin — mehtabına — doyum o'maz. Hele insanın yanında bir de vevgilisi olursa.. Kışın da Calatasaray iyidir. Çünkü, bir köşeye sindin miydi Beyoğlunun en güzel kadınları resmi geçit yapar önünden! * Kadırga, Llman cacoesi, 64 R No.lhı hane, bay Saim Özdemir; W — Ben Galatasarayı — severim. Fenerbahçenin sönük şamdanı her zaman torbamırdadır bizim, hem biz Galatasaray'tlar spor sahasının dışında da can çekerizdir, biribirimizle, ve Galatasaray sade bir #por değil, ayni zamahnda bir aile kulübüdür de.. Sarı O kimıziyi sevenler biribirlerini, Adeta aymı alleye mensup sayarlar. Yumurtacılar İspanyanın Kararı Yüzün- den Müşkül Vaziyetteler İspanyanın Türk yumurta$ı it- hallri yasak edişinden doğan sı- kışık vaziyet devam etmektedir. Yumurta tüccarları toplantılarına ve teşebblisler yapmıya devam etmektedirler. Teşebbüs'er henliz müsbet veya menfi hiç bir netice vermemiş'ir. Mamafih ökonomi ve — dişişleri bakanlıkları - bu vaziyeti — Osaşlı surette tetkik etmektedir- — ler. Bügün meselenin bir karara r_ bağlanması muhtemeldir. Hasan P. — Pazarola gazeleci başı |.. Ne düşünüyorsun ? Kaşların : çatık, sura- tin asık.. SON POSTA RABEN Tekke Kurmuşlar, Esrar Çe- kiştirip Duruyorlarmış ! Yedi Kişi Nargile Başında Yakalandı Şehremini zabıtası, evvelki ge- ce bir earar tekkesi meydana çı- karmış ve esrarcıları da birer birer yakalamıştır. Bu esrar yeri, Şehremininde Karabaş mahallesinde bulunan bir kahvedir. Kahvenin bahçesi içinde, birçok esrarkeşlerin tam âlemle- rinde oldukları polis tarafından haber alınınca, hepsinin yakalana- bilmesi için tertibut alınmış ve yedi arkadaş, başbaşa vererek nargilelerle kafaları dumanlarlar- ken yakalanmışlardır. Zabıta me- murları burada esrar narğileleri ve bir hayli esrar musadere etmiş- ler esrarcıları da karakola götü- rerek sorğuya çekmişlerdir. Maç Seyrederken Heyecandan Kendinden Geçip Duvardan Aşağı Yuvarlandı Evvelki gün, Kadıköyde Fener statyomunda yapılan maç esna- sında bir kaza olmuş ve 16 yaş- larında bir çocuk, futbol merakı yüzünden yaralanmıştır, Kızıltoprakta — Yeraltı - camil müezzini Bay Azizin oğlu Salih, maçı bedava — seyretmek - için, stadın kenarında bulunan bir evin duvarı Üzerine çıkmış, oyunu temaşaya koyulmuştur. Fakat bir aralık pek kendin- den geçmiş olan. çocukcağız mu- wazenesini kaybetmiş ve yüksek duvardan yere düşerek ağır sır rette yaralanmıştır. Salih tedavi altına alınmıştır. Belediyonin Alacağı Borç Belediyeler Bankasından alına- cak (750 ) bin lira borç mesele- sini halletmek üzere Belediye Mu- hasebeci muavini Bay Nail dün Ankaraya gitmiştir. İstanbul - İzmir Izmir - İstanbul telefon muha- bereleri muntazaman devam edi- yor. Hergün — Istanbulla — Izmir arasında yapılan vasatl muhabere yekünu 90 - 95 arasındadır. Stadyom İstimlâki Devam Ediyor Yenibahçe stadyomunun İnşası için Istimlâk yapılmasına devam edilmektedir. Son bir hafta içinde yalnız bir mahalleden —17 bina istimlâk edilmiştir. İstimlâk edilen binalar derhal tahliye olunmakta ve kısa bir zaman xarfında yıktı- rılmaktadır. Şimdiye kadar 350 bin liralık istimlâk yapılmıştır. Daha 250 bin Hralık istimlâk yapılacaktır. Gümrükte Kalmış Telefan — şirketi — tarafından Ingiltereden 450 bin Hralık yeni malzeme — getirtilmiştir. Bunlar gümrüktedir, fakat Ingiltere ile ticaret mukavelesi İmzalanmadığı ve döviz vaziyeti benüz tesbit edilmemiş olduğu için şirket bun- ları gümrükten çıkartamıyor. Fazla Alınan Paıîi_ ! Telefb;—Şîrketî 10 Bin Lirayı ' Geri Verecek Otomatik telefon ihdas edi'- dikten sonra telefon şirketi bazı abonelere senede 4 İira farkla lüks otomatik telefonlar koymuştu. Nafia bakanlığı şirketin lükse oto- mat farkı diye senede Alira pa- ra almasını muvafık bulmamış ve abonelerden alıman bu dörder lira farkı abonelere lada - ettir- miştir. Bu suretle — şirketin abonelere lade etliği para mik- tarı 10 bin lirayı geçmektedir. Folâket Görenlere Talebalerin Yardımları Marmara zelzelesi felâketzede- lerine Kızılay Kurumu vastasile yapılan yardımlar devam etmek- tedir. Bu meyanda Istanbul 17 incl mektep talebeleri — 1220, 1 inel mektep — talebeleri 644, 1 inci mektep A/2 sınıf talebeleri 207, Eyüp ortamektep talebeleri 1300, Galatasaray — İlsesi — talebeleri 16028,50, Bayburt — crtamektep talebeleri 300, Bay Ziya Mustafa 100 kuruş teberrüde bulrnmüşlar- ' Yol Parası Vermiyenler Hapse Girdiler Müddelumumlük — yol parası vermedikleri için dün (30) mükek lefi daha hapisaneye göndermiştir. Bunlar otuzar gün hapsedilmek suüretile — tazyik — edileceklerdir. Perşembe günü de on beş mükek- lef yine yol vergisi borçlarını ödemedikleri için hapse gönderik mişlerdi. Tescil Edilmiyen Garsonlara İş Yok Garsonlar cemiyet! Istanbuldaki bütün garsonların tesciline başla- mıştır. Bu tescil muamelesi ka- nun! bir mecburiyet altında yapıl- maktadır. Haziranın birine kadar tescil edilmemiş olanları belediye memurları garsonluk yapmaktan menedeceklerdir. -—— Kontenjan Listesinde Yeri Yokmuş ! Bu sene Yalova, Istanbul ve Boğaziçi — semtlerinin — dutlarını, şeftalilerini ve erguvan ağaçlarını kemiren, bir haşere türemiştir. Bonun için Ziraat müdürlüğü Italyadan - (Posportella) denilen bir faydalı böcek getirtmiştir. Bunlar muzır haşereleri yiyerek yaşarlar. İlk parti tayyare İle ge- tirilmiş, Büyükdere fidanlığında Üretilmiş ve çok faydalı neticeler vermiştir. Bunlar çok ax olduğu için İtalyaya ikinci ve üçüncü partiler ısmarlanmıştır. Faydalı haşereler Gümrüğe gelince çıka- rılamamış. Çönkü kontenjan liş- tesinde bu gibi haşerelerin adı yokmuş. Şimdi muzır haşereler ağaçları kasıp kavuruyorlarmış. 105 Liralık Kâğıt Yusuf adında bir tütüneli çıra- ğı, Belediye veznesinden 105 İlra- hk kontrat kâğıdı aşırmak suçu- le Adliyeye verilmiştir. dır,. Şimdiye kadar toplanan para 1137 lirayı bulmuştur. Pazar Ola Hasan Bey Diyor Ki: Gazete Idare Müdürü — Hasar B.l. Bizim gaxetede okudum, Suluhan Posta “Müdürü - hayvanla Muşâ” glderken 'süya « Zaten bizlim - posta * paketleri de suya düşüyor .ve mlanıyordu. Artık Posta müdürleri de suya düşmiye başladılar. Günün Tarihi Bir İki Satırla Türk « Bulgar Müzakereleri Başlıyor Türkiye ile Bulgaristan arasine daki iktisadi münasebetlerin düe zeltilmesi va bir Türk - Bulgar ticaret mukavelesi akdi için mü- zakerelerde bulunmak Üzere dün şehrimize — bir heyet gelmiştir, Heyet yarın akşam — Ankaraya gidecek ve müzakerelere başlı- yacaktır. * * » Borsadan Çıkarıldılar Kambiya borsası komiserliği mevcudiyetleri ortadan kalkmış ve hisse senetlerinin kıymeti kak mamış olan şirketlerin aksiyonla- rının borsadan — çıkarılmasına kas rar vermiştir. * * * Kâğıt Fabrikası Sümer Bank umum müdürü Bay Nurullah Esat dün şehrimize gölmiştir. Gelirken İzmitte kâğıt fabrikası Inşaatını gözden geçli- miştir. Eylülden itibaren fabrika kâğıt çıkarmıya başlıyacaktır. » * * Hereke - Feshane Hereke ve Feshane fabrikm- ları idarelerinin birleştirilmesi işi tetkik edilmektedir. Birleşik idare Haziranda işe başlıyacaktır. » * « Bir Fas Vâlisi Fas hükümetinin Merakeş vâ. lisi Hacı Tahami Galavi Paşa dün Istanbula gelmiştir. Ankara, Bur- sa ve Yalovayı da gerzecektir. * * * Akay İçin Vapur Akay müdürü Bay Cemil dün akşam Ankaraya gitmiştir. Yeni alınacak vapurlar hakkında Öko- nom! Pakanlığı ile temasta bulu- nacaktır. » * » Meyvalı Ağaçlar Vilâyet ziraat müdürlüğü Bt- yükderedeki meyvalı ağaçlar fidan lığını genişletmiye karar vermiştir. * * * Vâli Romada Roemadan belediyeye gelen bir telgrafa göre Vüli ve Belediye Reisi Bay Muhiddin ayın on ikisb ne kadar Romada kalacak ve sonra da Fransaya geçecektir. * * * Ankara Sıhhat Enstitüsü Müdürlüğü Berlin, 4 (Hususi) — Heldek berg üniversitesinin sıhhat ense titüsü — müdürü — profesör Dr. Emil Gotşilh'e — Ankara Sıhhat enstitüsü müdürlüğü teklif edil miştir. Alman S&llmi bu daveti kabul etmiştir, Yakında Ankarayâ Hasan B. — Dua et ki Bayındıri.k, Bakanlığının şu posta işlerini islah dü- şünceleri suya düşmesin |