5 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

5 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa Memleket Manzarası İzmitte Suadiye Köyü İzmit, (Hususi) — Suadiye kö- yü, buraya Üüç saat mesafede beş yüz evli doğrudan doğruya vilâyete bağlı bir köydür. Dağ eteğinde kurulmuş — olduğundan manzarası çok güzeldir. Havasmı ve suyu iyidir. Köyün dere içindeki güngörmez pınarı çok şöhret bulmuştur. Köyde eğlenecek su başları bulundu- gundan, İzmit halkı yazın buraya sefa yapmaya gelirler. Değirmen kaynağı adı verilen gürül gürül akan bir su daha vardır. Bu su, köyün yarım saat dışarısındadır. Üç değirmen çevirecek bir küv- vete maliktir, bunun İçin değir- men suyu adımı almıştır. Köyde fazla miktarda hayvan yetiştiril- mez. Köyün başlıca verim kay- nağı tütündür. Son senelerde köyde prinç ve şekor pançarı da ekilmeye başlamış ve eyi netice- ler alınmıştır. Halkın hepsi okumayı yaz- mayı öğrendiği gibi, yeniden tam devreli bir ilk mektep te yapık | mıştır. Talebe fazla olduğundan her sınıf şubelere ayrılmıştır. Suadiyede yedi dükkân, beş kahvehane vardır. Tütün ekme zamanı —kahvelerde hiç kimse görülmer. Deli Tütün Kooperatifin Çalışması Sa- yesinde Yeniden Kıymetlendi Antep, (Hususi) — Deli tütün denilen ve yalnız Anteple mülha- katında birkaç yerde yetişen mahsulün yegâne alıcısı Mısırdır. Ancak son zamanlarda deli tütün fiatleri düşmüş, ekicileri ve sat- cıları zarar görmeğe başlamışlar- dır. Bu fiat düşkünlüğünün önüne geçmek için teşekkül eden koope- ratif bu İşle uğraşanları sevindire- cek neticeler elde etmiştir. Koo- peratife yeniden on büyük tüccar iştirak etmektedir. Fare Ve Domuz Mücadelesi Antep Ve Havalisinde İyi Neticeler Alındı Antep ( Hususi ) —— Burada tarla fareleri ve domuz mücade- lesi devam etmektedir. Merkezde ve Kilis kazasında fareler tama- men iİmha edilmiş vaziyettedir. Mart ayı içinde Pazarcık ve İslahiye kazalarında da 123 domuz öldürülmüştür. Sındırgı- Akhisar Yolu YapılacakMı| — Sındırgı ( Hususi ) — Bütün köylerde evler kireçle sıvatılmakta ahırlar evler'n altından kaldırıla- rak evlerden ayrı yerlerde kur- durulmaktadır. Sındırgı - Akhisar yolunun yaptırılması kararlaştırıl- dığı da - söylenmektedir. — Tütün yetiştirme memleketi olan Sındırgı bu yol yapıldığı takdirde büyük bir inkişafa mazhar olacaktır. Kilis Ve İslahiye Kaymakamlığı Kilis ( Husust ) — Kaymakam- lığımıza tayin edilen Bay Nurl gelmiş — vazifesine — başlamıştır. Iznik Kaymakamı Bay Vacip de Islahi,e kaymakamlığına — tayin edilmiştir. SON POSTA Yenışehırın Yeni Kaymakamı Yenişehir ( Husust ) — Yeni kaymakamdan halk çok memnun- dur. Bu memnuniyetin ve beğer nişin sebebi kaymakamın İş ba- şında çalışmayı masa başında çalışmaya tercih edişi ve halkla teması hiç eksik — etmeyişlidir. Kaymakam verdiği emirleri takip etmekte, yapıldığını öğrenmedik ve görmedikçe işin peşini bırak- | mamaktadır. Devamlı takipleri iş başında bilfill çalışması neticesinde yıllar- danberi kurutulamıyan 100 hektar- hk bataklık kurutulmuş, kanollar açılarak yer yer gölcükler kuru- tulmuş, hem köylüye arazi kazan- dırılmış, hem de Yenişehir smıtma- dan kurtarılmıştır. Kasabada kanalizasyon teşki- lâtı olmadığı için pis sular açıkta akıyor ve halkın sıhbatini bozu- yordu. Kaymakam Belediye ile anlaşarak bir taraftan bunları yer altına aldırmış, diğer taraftan evlerinde helâ yaptırmamış olan çingene mahallesindeki bötün çim- | geneleri de evlerinde abdesthane | yaptırmaya mecbur etmiştir. Bun- dan başka halkın tenviri için haftalık muntazam konferarnslar tertip etmişir. Bu konferanslarla halka Türk tarihi, Türk coğraf- yası, Devlet, millet, doğum ve çocuk, vergi, hıfzıssıhha, Belediye Kültür, Ziraat, hayvan zabıtası işleri ve mefbumları öğretilmek- tedir. Kaymakamın gösterdiği bu alâka — yüzünden — Yenişehirliler gösterilen her işi sevinç'e başar- makta, hattâ bu işleri bir bayram .enlıgı ıç!ndo yapmıkkıdırlır Edırnenın En Gürbüz Çocuğu Edirnede Çocuk Haftası içinde yapılan gürbüz çocuk müsabakasın - da - birinciliği San'at Mekte- bi ağaç işleri atölyesi — şefi ve resim mu- allimi Sürey- Uya Ülgürayın kızı — Nevhiz kazanmıştır. Hakem heyeti bu — minimini Bayana 15 li- ra — mükâfat vermiştir. Bu sevimli bebe- ğin — resmini koyuyorur. Bir Mucize Bir Otomobil Dört Metre- den Yuvarlandı, Kimsenin Burnu Kanamadı Bulancak, (Hususi) — för Bay Alhmedin idaresindeki 7 No otomobil Giresundan Bulancağa gelirken Akköyde 4 metre derin- liğinde bir hendı uvarlanmış, Fşht mucize kıI.:l:n&ı içindeki yolculardan hiçbiri yaralanmamış- tır. Otomobile de birşey olmamış- tır. Sıvasta Yeni İnhisarlar Binası Sıvas ( Hususl! ) — Inhisarlar Idaresi burada yeni bir bina yaptıracaktır. Bu yeni binanın İeyan. için 90 bi Iai taktlset verilmiştir, | Denizlide Pamukkale Yolu Yapıldı Denizli, 4 (A.A.) — Pamukkale adı ile eski Hiyerapolis harabe- lerine giden yol, araba ve otomo- bil gidecek gibi yapılmıştır. De- nizliden harabenin olduğu yere kadar arabadan inmeden gidil- mektedir. Lise ve llkmektep muallimle- rinden mürekkep elli kişilik bir grup araşlırmalar yapmak Üzere Pamukkaleye gitmişlerdir. İspartadâ Yeni Bir Buğday Alma Merkezi Açıldı Msparta, 4 (A.A.) — Ispartaya 20 kilometre uzaklıkta ve Aydın Demiryolu üzerinde bulunan Bala- dız istasyonunda Ziraat Bankası buğday alım merkezi açılmıştır. Köylüyü sevindiren bir şekilde alım işlerine devam etmektedir. Bilhassa son ilkbahar yağmurları- nin Üzerinde yaptığı iyi tesirlerden dolayı merkez, buğday alımını ar- tırmış ve şu günlerde de köylü- den mühim miktarda buğday almıştır. Bu merkezin açılması gerek İsparta ve gerekse Burdur çevresi köylülerini çok sevindir- miştir. Malatyada Sular Geçit Vermiyecek Kadar Taştı Malatya, (Hususi) — Son gün- lerde yağan yağmurlar dolayısile bütün dereler, çaylar ve nehirler taşmışlır. Frat nehri ile Şioçay, Tohma, Göksu ve Sultansuyu yatakların- dan çıkmışlar, etrafa yayılmışlar- dır. Birçok arazi su altındadır. Frat geçit vermiyecek kadar coşkundur. Antepte Buz Fabrikası Antep (Husust) — Belediye 35 bin lira sarfile mezbaha civa- rında buz fabrikası yaptırmıştır. Hergün dört ton buz çıkarılacak- tır. Soğuk hava depoları gayet geniştir. Yenişehirde halk davul zurma ileçalışır, kanal açarken Köşede Kaymakam M. Neomi —— MME L Parti Kurultayın- da Aksaray Delegesi Aksaray (Hususi) — 9 Mayıs- ta Ankarada * planacak büyük Parti Kuru- » tayında Ak- B sarayı Bayan © Naciye Kozikin temsil etmesi kararlaştırıl - mıştır. Bayan Naciye — lise tahsilini bitir- miş, milli İş- lerde — büyük bir. bağlantı ile çalışmış, bilgili ve ülkülü bir annedir. İzmir Yollarında İki Feci Kaza oldu Izmir, (Hususi) — Civar yok larda yine iki feci otobüs kazası olmuştur. Seferibisar'dan İIzmire gelmekte olan şoför Hüseyinin idaresindeki kamyon Narlıdere mevkiinde bir hendeğe devrilmiş, yolculardan Hüseyin isminde bir genç kamyon altında kalarak ezik miş ve ölmüştür. 5 kişi de yara- lanmıştır. Ikinci kaza Salihli yolunda olmuştur. Salihliden İzmire gek- mekte olan 5 numaralı otobüs yolun bir yerinde yokuştan aşağı yuvarlanmış, terzi Münip isminde biri ezilerek ölmüştür. İzmirde İstatistik Şubesi İzmir (Husust ) — Tstatistik Umum — Müdürlüğü Hazirandan itbaren İstanbulda ve İIzmirde birer istatistik kolu tesisine karar vermiştir. Kangal Ve Sıvas At Yarışları Kangal, (Hususi) — Atlı spor kulübü menfaatine burada at ya- rışları tertip edilmiştir. Bu: dın sonra da Sıvas at yarışlırı yapı- lacaktır. Sıvas at yarışları 14 Haziranda baş'ıyacak ve Orman tepede yapılacaktır. Sıvas Eülteni Sıvas, (Hususi) — Sıvas ve Bayan Naciye Kozik idari vaziyetlerini ihtiva eden re- | simli bir bülten hazırlanmiya baş- lamıştır. Bülten 300 sayfadır. Yurtta Toplantılar Birleşen Kulüpler Kongreler, Şenlikler... Alaşehir, (Hususi) — Gençler Birliği ve Alaşehir spor kulübü anlaşmışlar ve Alaşehir spor İsminde birleşmişlerdir. Yeni Alaşehir kulüp Gençler — Birliğinin — yeşil karmızı firmasını kabul etmiştir. Yeni teşekkülün Başkanlığına müddeiumumi Nazif, muhasipliğine Ali öztekin, umumt — kâtipliğe Halil Karademir, idare memurlu- gı:ıı Halis Ünlü, kaptanlığa mzi Atalay, veznedarlığa Ismail azalığa Hikmet seçilmişlerdir. Merzifonda İdman Şenlikleri Merzifon ( Hususi ) — Idman şenlikleri çok güzel olmuş, beden terbiyesi muallimi Bay — Vedat tarafından idare edilen jimnastik hareketleri binlerce kişi tarafından seyredilmiştir. Şenliklere Ha'kevi bandosusu da işlirak etmiştir. İlkmekteplerin son sınıf tale- beleri arasında yapılmak Üzere bir de voleybol müsabakası hazır« lanmaktadır. Malatyada Çocuk Bayramı Malatya (Hususi ) — Çocuk bayramı geçen yıllardan çok daha alâkalı olmuş, miniminiler idarl vazifeler almış ve bunları muvaf- fakiyejle başarmışlardır. Halkevi bir çocuk balosu — tertip etmiş, muallimler mekteplileri — kırlara germeye götürmüşlerdir. Alaşehir Kızılay Kongresi Alaşehir ( Hususi ) — Kızmlay kurumu yıllık toplantısını yapmış, yeni idare heyetine muallim Safi- yeddin, dişçi Muhlis, Kacri Raşit, Halis Ünal, maliyeci Ziya, koope- ratifçi Ismail, Mustafa ve Muha-- rem seçilmişlerdir. Muşlular Park Ve Dişçi İstiyorlar Muş, (Hususi) — Burada hal- kın bir parka ihliyacı vardır. Eski vali Mithat tarafından hü- kümet önünde bir park yapılma- tına başlanılmış, fakat vali gi- dince İş yarıda kalmıştır. Muşta hastane ve eczave o madığı gibi dişçi de yoktur. Muş oldukça kalabalık bir şehir oldu- ğu için br dişçi burada pekâlâ geçinebilecektir. Şimdiki balde dişçilik burada berberlerin e'in- dedir. Gekeenaranen ee eR A YeK eDSERAKAK Bre A ercerenENENE. BUTÜN ÜLKEYİ ŞAMAZSINIZ FAKA nPosta BürüNn ÜLkeyi HER GÜN