5 Mayıs 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

5 Mayıs 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Cefilka No: 15 — “Evet ben çağırdım. Sana zahmet oldu. Amma artık ihtiyaç kalmadı. Teşekkür ederim. Sonra Perditaya dönerek: — “Galiba sokakta kavga var!,, dedi. Bunda şüphe yoktu. Şimdi silâh sesleri birbirini takip ediyor- du. Bir aralık tüyleri Ürpertici bir çığlık işitildi. Silâh Sesleri Devam Ediyor Lâmbayı söndürüp pencereden bakan Caresse evvelce — oraya dayanan merdivenin çekildiğini gördü. Demek ki hırsızlar kendi- lerini müdafaa etmiş ve merdi- veni kaldıracak vakit bulmuşlar- dı. Pencereyi kapattı ve arkasın- dan da sürmeleri sıkıca çekti. Bu sırada, sokağın daha öte- sinde yine silâh sesleri işitimeğe başladı. Perdita'nın eli gayri ihtiyari olarak yastığının altına, bütün bu gürültülere sebep olan kâğıtlara uzandı. — “Burası amma da eğlenceli yermişi,, dedi. Ferdası sabah uyandıkları za- man vakit oldukça ilerlemişti. XIV Togiliz. Entelicena — servisinin 973 numaralı adamı, dağın kena- rında yaralamış olduğu Alman neferinin boğazını olanca kuvve- tile sıkıyordu. Ellerini gevşetmeğe cesaret edemiyordu. Herifin bağırmasın- dan korkuyordu. Bundan maada ne olursa olsun onun elbiselerini ele geçirmek lstiyordu. Alman — neferi, — tabancasına uzanmak için bütün gayretini sarfediyor, kıvranıyor, nefes al- mıya çalışıyordu. Fakat çok kan kaybetmişti. Yavaş yavaş kıyran- maları durdu. Boğazından son bir hırıltı çıktı ve vücudü birden- bire gevşeyiverdi. 973 mumara, ellerini neferin boğazından çekti ve derin bir nefes alarak ayağa kalktı. Bu saatte bütün dünya yavaş yavaş kendine doğru yaklaşan tehlikeden, — felâketten bihaber derin, derin uyuyordu. Bu üç Alman neferinin o ıssız. patikada tan vermelerile 938 harbi arlık başlamış sayılabilirdi. * 973 numara cesaret şöhretini hesapsız ve delice bareketlerile kazanmamıştı. Böyle bir şöhret kazanıp ta yaşayabilmek İçin İn- sanın son derece İhtiyatlı müte- yakkız bulunmasını ve her yapa- tağı İşte meselenin en küçük teferruatına kadar dikkat etmesi lâzimdır. Onun için kıyafe'ini tebdil etmekte ölü neferin yalnız tniformasını giymekle iktifa et- medi. En küçüğüne varıncaya kadar bütün çamaşırlarını bile Alman neferinkilerle değişti. Ne- ferin cebinde bir de zarf buldu. Bunda ölünün ismi ve mensup olduğu kıt'a yazılı İdi. 973 nu- mara artık bir müddet bu ismi taşıyacaktı. Bundan sonra ölüyü omuzladı ve kayanın kenârına kadar götü- rerek —uçuruma fırlattı. Kendi elbiselerini de onun arkasından attı. Diğer iki ölünün de ceplerini araştırdıysa da bir gey bulamadı. Ayağa kalktı. O şimdi Fran- conlan alayına mensup Eugene Gumpet olmuştu. Halbuki neşre- dilen Alman askeri kadrosunda böyle bir alaydan hiç bahsedil- memekte idi. Steele bu işleri görürken ara- da sırada gözlerini havaya kaldı- SON POSTA 5- 5- 1926 nin sonuncu tayyare olması ve onun arkasından da xziyanın sön- dörülerek kapıların kapatılması ihtimali vardı. Ânt bir kararla gizlendiği karanlıktan çıktı. Elinde Eugene Gumpet'in tüfeği vardı. Tam bu sırada patika yoldan acele aıdmlarla ve şüpheli hare- ketlerle kendisine doğru gelen birisini gördü. Derhal yolun orta- sma çıktı ve almanca olarak: — * Dur! Kimsin? ,, Diye seslendi. Yabancı birdenbire durdu. Bu- Bu yer, mükemmel surette ve bor türlü teblikeye karşı her nevi a techizatla hazırlanmıştı & rıyor ve projektörlerin cenuba doğru havaya dikilmiş ve sabit duran ziyalarına bakıyordu. Bu sırada bu iki ziya huzmesinin arasındakl — karanlıklardan, her beş altı dakikada bir tayyarenin aşağı doğru süzülüp gözden kay- bolduğunu gördü. Bunların nereye Indiğinl her ne kadar göremiyorsa da uzun iniş sahasının öbür ucum- da ve dağın yamacına yapılmış kapılardan içeri girdiklerini tab- min ediyordu. Nereden geldiğini göremediği bir yerden fışkıran kuvyetli bir ziya inen tayyarelere yol gösteri- yordu. Bu, her halde açık kapılar- dan geliyordu. Steele hasretle derin derin içini çekti. Bu kapılar kapanma- dan kendi de içeriye girebilse, dağın içine doğru oyulmuş olan © mağarada neler olduğunu bir görebilsel.. Alman Tayyarecisi Bu arzusunu tahakkuk - ettir- mek için süratle hareket etmek lârzımdı. Çünkü her inen tayyare- lutlar arasından süzülen ay ışığında yüzlü sapsarı görünüyordu. Silâh- sızdı. Üzerinde Alman hava kıta- atının Üniforması vardı. Biran evvel yoluna devam et- mek İstiyormuş gibi acele acele ismini söyledi ve: — * Tereddüt edecek birşey yok. Zaten altı saat İzin almıştım. Aşağıda, karargühta idim ,, dedi. Söz söyleyişinde ve harekâtın- da bir asabilik, bir çekingenlik vardı. Yalan söylemekte olduğu da hatıra gelebilirdi. Stecle — vaziyetini mıyarak: — “Ben buradakilerin hepsini biliyorum. Fakat &slizi hiç görme- dim, tanımıyorum, ,, dedi. — «Ben daha dün geldim, Nuremberg tayyare karargâhm- dan. buraya yeni makledilenler- denim.» Bu, doğru idi. Steele - Nurem- berg tayyare karargâhında niçin bir faaliyet görünmediğini, efra- dın birçoğunun Beden mezun bu- lundaüğunu şimdi anlıyordu. ( Arkası var ) hiç boz- Boeykoz İcra Memurluğundan: v l ilimi ; 1 — Alıcaklın'n veya vekilinin isim, ııc...ı.ı.a. uüi aai gökret ve ikame'gül, Kanlıcada Yeni — maballede otürüur iken şimdi — oturduğu yer belli olmayan mütekait Evkef Mmemurla- rından Şükrü 2 — Borç'unun veya kanuni mümes- silinin Ulm, göhret ve ikametgâhı 3 — İlâm veya vesikayı ve mah- keme veya makamın İslm vi im yas hut vesikanın tarih ve nutmârası Beykoz Sulh Hukuk Hâkimliğinin 9-2-985 tarih ve 68 No, lı ilâmı 4 — İlâm veya vesikaya müstenldan talep olu an alacağın veya teminatın neden iberet olduğu ve ulacağın talep edilen falziz (4) numaralı fıkrada yazılı borcu ( teminatı ) Işbu lera emrinin tebliği tarihinden itibaren beş gün içinde ödemeniz ( vermenix ) lâzımdır. Bu müddet içinde borcu ( hükmolunan teminatı ) öÖdemez (vermez)seniz tetkik merciinden veya temyiz veyahut iadel muhakeme yolile ait olduğu mahkemeden ieranın geri bırakılmasına dair bir - karaı tirmedikçe cebri icra yapılccağı ve yine bu müddet içinde mal beyanında bulnmamız ve bulunmazsanız hapisle tazyik olunacağımız ve hakikata muhalif beyanda bulunursanız hapisle cezalandırılacağınız ilân olunur. “327, Kâtibin İmzası Elli Tiranın tahslline dalr Mayıs 5$ 'Ölempiyakos bugünlkinci Maçını Güneşle Yapıyor İstanbulsporlafTakviyey Edilen Güneş, Kuvyetli Bir Manzara Gösteriyor Bugün Taksim stadyomunda Yunalı Olempiyakos takımı İle Güneş kulübü ikinci — ve son maçını yapacaktır. Libertas — maçına — İstanbul spordan — takviye edilerek maç yapan güneş takımı bugün İstan- bulspordan —alacağı oyuncularla maça çıkacaktır. Müdafaada Sami, muavin hat- tında Hüsnü, muhacim hattında Salâhattini aralarına alacak olan Güneş — takım; — Fenerbahçenin cuma günü aldığı neticeyi elde edebilecek bir takım halindedir. Celâl Şefik, Salâhaddin, Rasih, Necdet ve Rebiüden — teşekklil edecek bir hücum hattı Olempi- yakos kalesini kolaylıkla sarsa- bilecek bir kuvvet sayılabilir. Kadıköydeki çimen sahada oldukça müşkülât çeken Yunan- hların Taksimde daha derli toplu bir oyun oynamaları da müm- kündür. Bugünkü maça 16,30 da başlanacaktır. Telavivde Istanbullu Musevi Sporcular Geçende Filistinde Telaviv pa- nayırı müncasebetile yapılan spor müsabakalarında Istanbul musevi- lerinin büyük muvalffakiyet ka- zandıklarını — haber — vermiştik. Beyoğlundaki Barkohba jimnastik kulübüne mensup olan bu Türk musevileri Basketbol müsabeka- sına iştirak etmişler ve ikinci ol- muşlardır. Resimde Istanbullu mu- sevileri, önlerinde Türk bayra- gile geçit resmine İştirak etmiş vaziyette görüyorsunuz. Atletizm Federasyonu Relsi İs- tifa Etmedi Altıncı Balkan oyunları hazır- ( Baştarafı 1 inci yüzda ) rebe cereyan ettiğini «Son Posta» okuyucuları — anlıyacaklardır. 1 Mayıstan evvelki günlerde, komü- nistler yeniden faaliyete geçmişler, sokaklara grev — beyannamoeleri asmışlar, bu beyannamelerden binlercesini de köylüye, ameleye ve fakir halka — dağıtmışlardır. Hattâ komünistler bazı sokaklar- da duvarlara büyük orak çekiç resimleri de yapmaktan çekin- memişlerdir. Bu işler, zabıtanın — bütün faaliyetine rağmen yapılıyordu. Sofyada | mayıs sabahı uykudan uyananlar yüksek yerlerde, fabri- ka bacalarında kızıl bayraklar gördüler. Hattâ büyük bir kızıl bayrak ta mezbaha bacasının üstüne dikilmişti. İtfaiye vasıtasile sonra indirilen bu bayrağı bütün Sofya halkı saatlerce seyretti. Fakat komünistlerle en büyük mücadele Kızanlık kazasına bağlı Enina köyünde olmuştur. Bu köy halkı eskidenberi müfrit komü- nisttir. Bugün bile adeta bir nümune komünist köyü vaziye- tindedir. Burada hükümet kuv« vetlerine karşi geniş mahiyette itaatsizlik hüküm sürüyor. Bir mayıs günü bu köy halkı, köyün haricinde toplanarak miting yap- mak istediler. Buna köydeki jandarmalar engel olmak için uğ- raştılar, fakat köylüler tarafından NE KONUŞUYORLAR? 1 — Ne güzel dans ediyorsunuz ? 2 — Size rast geldiğime ne memnunum? $ — Etraftan bize bakıyorlar konuşyalım 4 — Bundan sonraki dansı da bana vade- der misiniz ? hıklarının henüiz kat'? bir şekil almaması üzerine Türkiye atletizm federasyonu reisinin istifası hak- kında çıkan şayiaların aslı yoktur. Fderasyon reizi bu neşriyatı tek- zip etmiştir. D':4 Atma Rekoru Kırıldı Almanyanın Magdeburg şelr rinde yapılan atletizm müsaba- kasına iİştirak eden bir polis neferi Disk atma dünya rekorunu 53 metre ile kırmıştır. Eski rekor 52 metre ile İsveçil Andersona Bit idi. Otomobil Ve Motosiklet Yarışi Turing ve otomobil kulubü tarafından 31 Mayısta Türkiyede 4 öncü defa olmak üzere büyük bir otomobil ve motosiklet yarış ları tettip edilecektir. Kanlı Bir Mayıs 'Bulgaristanda: Çok Gürükülü Geçti açılan ateş Üzerine jandarmalardan LAT AAA LA ETEYTETTE İA — biri öldürüldü, ikisi de yaralandı. — İş Bunun Üzerine Nahiye müdürü imdat İstedi ve Kızanlık merke- zinden kamyonlarla asker geldi. Askerler daha köy dışiında kam- yonlardan iner inmez müthiş bir silâh çatırdısı başladı. Bu ate$ — neticesinde köylülerden iki kişi öldü, sekiz kişi| de yaralandı Nihayet komünist köylüler müsa” demeden — vazgeçerek — evlerine kaçtılar. Bundan sonra da köyde tevkiflere başlanıldı ve birçoklari yakalanıp sorguya çekildi. Sor” — gülar el'an devam ediyor. Hâdis seye sebep olanların ağır ceze” lara çarpılacakları anlaşılıyor. 1 Mayıs Moskovada Büyük Bir Co$” kunlukla Kutlulandı Moskova, 4 (A. A.) — Ülke” nin her yanında 1 Mayıs bayram! — bu yıl büyük bir coşkunluk içinde — yapılmıştır. Moskovada bir milyot — 800 bin ve Lenlugrad'da bir yon 500 bin yurttaş bayram y rinde toplanmıştır. he Yunan Maliye Ve Hariciy* Bakanları Atina 5 (Hususi) — Eski Me” liye bakanı Pesmezoğlu ile bakanı Bay Maksimosun t vazifelerine getirilecekleri ha verilmektedir.