17 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

17 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfll Türkiyenin En Meşhur Adamları Kimlerdir? Göztepede, İstasyon cadde- sinde hat boyu 8 numaralı kahve sahibi Musa; — Vallahi beyim, haniya çok tam- diğim var, amma, buradakiler yeni, Bir dokter Necati Bey gelir. O sizin dediğiniz deli doktorunu — tantmam billah. G:zete görmekliğime görürüm, amma okumam. Ben gazeteyi müşte- riler için alırım, İsmet Paşaıyı bilirim. Bir de umum jandarma kumandamı Zeki Paşıyı tanırım. Atatürk canı- mız, ruhumuzdur. tabil » Zingal şirketi memurelerin- den — Dektorlardan — Tevfik — Salim Paşa, profesör Nissen... Avukatlardan Haydar Rıfat... Edipierden Reşat Nuri, gairlerden Yahya Kemal, Abdülhak Hümlt, Florinalı Nüzım.. — Zengin- lerden börekçi Hasan — bey.. Cüzellik kraliçesi Mübeccel.. Aktör Haxzım, ve aktör Saffet baba. * Göztepede, istasyon cadde- sinde 34 No. da Emine: — Doktorlardan M.Kemal, İhsan Rıfat.. Avukatlardan Ahmet Emin.. Ediplerden Sami paşa zade Sezal, Florinalı Nâzm, Halil Nihat.. Zengin- lerden Sekmenli zade İsmail efendi, Yazıcı zade Akif Bey., * Muharrirlerden Ömer Rıza; — Doktorlardan İhsan Rifat. Avu- katlardan Sadettin Ferit, Edip'erden burunsuz Tevfik. Şairlerden Filorinalı Nüâzun. Zengin'erden Celâl Muhtar. Aktörlerden Küçük Kemal.. * Merdivenköy muallimi Mahir; — Doktorlardan Mazhar Osman, avukatlardan İrfan Emin.. Muharrir- lerden Reşat Nuri, Mahmut — Yesari.. Şairlerden Faruk Nafiz, Macit Mah- mut Ülker, biz de —meşhur zengin Merdivenköylü Osman.. Ben bu ka- dar bilirim. Daha On Ton Gümüş Alınacak Yeni gümüş paralar için ge- çenlerde İngiltereden 10 ton gümüş gelmişt. Yenlden on tonluk bir maktadır. İik tecrlibelerden çok İyi neticeler alınmıştır.. Yakında bunların pulları da - kesilmeye başlanacaktır. Bütün malsandıkları 60 kuruş hesabile eski mecidiye« keri toplamıya devam etmektedir, 936 senesinin llk gününden ti- baren eski gümüş paralar geç- meyecektir. DAHİL Üç Yıldır Bulunamayan Bir Kadın Bin Bir Araştırmadan Son- ra Nihayet Yakalandı Bundan Üç yıl evvel Beyoğ- lunda bir kaçak rakı fabrikası meydana çıkarılmıştı. Bu fabrika © zamana kadar meydana çıka- rılan fabrikaların en orijinalı idi. Evin mutfağındaki sarmıç ortadan ikiye bölünmüştü. Sarmıcın kapağı açılınca içinin su dolu olduğu gö- rülüyordu. Bundan başka da methal bulunmuyor, fakat ocağın gece gündüz sönmeden yakılması ve memurların gözcülüğü esnasında durmadan — çamaşır — yıkanması nazarıdikkati çekiyordu. Nihayet memurlar bu sırrı Öğrendiler ve durmadan yanan ocağın yer ak tındaki gizli fabrikanın manevelâ Ile müteharrik " anladılar. Manevelâ t etti- rilince ocak ateşile, —üzerinde kaynayan çamaşır kazanile vesalir tesisatı ile beraber yana kayıyor ve gizli rakı fabrikasının kapağı açılıyordu. Şeytanım bile akıl erdireml- yeceği tesisatı ibtiva eden bu fabrikayı işleten Agavni adlı bir kadındı. Sarnıcın kapağı meydana çıkar çıkmaz, Agavnl ortadan kaybolmuş, ogün, bugündür bir türlü bulunamamıştı. Bu üç yıllık gaybubetten sonra muhafaza — teşkilâtı — Agavninla izini bulmaya muvaffak olmuş ve dün onu yakalayarak İhtisas Müd- delumumiliğine göndermişlir. Ih- tisas Müddelumumlsi — Agavniyi tevkif etmiştir. Ekim İşleri İstanbul Ve Trakyada Ge- çen Yıldan İyidir Anadoludan yer yer kuraklık haberleri gelmektedir. Bizim alâ- kadarlardan yaptığımız tahkikata göre, Istanbul ve Trakyanın ekin vaziyeti geçen seneye nmisbetle çok iyldir. Buralarda kuraklık mevzubahs değildir. Son zamam larda esen meltemler buğday ve & tanelerinin — dolgunluğuna ç;t.yııdın etmiştir. Alâkadarların tahminine göre, Anadolunun birçok yerlerinde de mahsul iyidir. Bunu da bu sene orak bağlarının çok satılmış elmasından istidlâl edi- yorlar. Her sene bu bağlar satıl- mazken bu sene piyasada bağ kalmamış ve hattâ bir bağ buh- ranı bile çıkmıştır. Istatistik Müdürü Şehrimizde bulunan istatistik Umum Müdürü Celâl Aybar bu akşamki trenle Ankaraya gide- I cektir. SON POSTA f Cumartesi de Mi Kalıyor ? Tütün Depoları, İşçilerini Yine Çalıştırıyorlar Yeni bhafta tatili kanunu, bü- tün müesseseleri, Cumartesi gü- nü öğleden sonra tatil yapmıya mecbur kılıyor. Buna rağmen bazı tütün de- polarının — Cumartesi günleri de öğleden sonra — işçi çalıştırmak “İstedikleri sözgelişi edildi. Biz bu ciheti tahkik ettik. Filhakika Be- çiktaş ve — Kurüçeşmedeki bazı tütün depoları, Cumartesi günleri öğleden sonra da İşçi çalıştırmak istemekte ve bu hususta da mü- saade almış bulunmaktadırlar. Bunlara dört ay — kadar bir müsaade verilmiştir. Buna sebep olarak, elde fazla tütün — stoku bulunması, işlenmediği takdirde, bunların bozulması suretile geniş ziyanlara yol açılınış olacağı ileri #ürülmektedir. Bununla beraber bu depolardaki erkek işçiler Cu- martesi günleri — öğleden sonra çalışmamak kararı vermişlerdir. Kadın Işçiler de — kismen çalış- maktadır. Bundan başka, haber aldığımıza göre, bazı trikotaj fab- rikaları da Cumartesi günü öğ- leden sonra İşçilerine tatil ver- mekle beraber, her adi günde, sabahları bir çeyrek erken getirt- mek, Öğle tatili yarım saat yap- tırmak ve akşamleyin de bir çey- rek geç bırakmak - süretile, Cu- martesi tatilini kendi hesaplarına telâfi ettirmektedirler, Öldürürüm Demiş! Bir Şoför Tehdit Suçundan Mahkemeye Verildi Beyoğlu ikinci sulh ceca mah- kemesinde Kasım adında bir şoför sorguya çekildi. Nihal adın- da bir kadıni tehditten suçlu idi. Iddiaya göre Nihal diğer bir şoförle evlenmek istemiş, Kasım da: “— Onunla değil, benimle evleneceksin. Onunla evlenirsen seni öldürürüm.,, demiştir. Kasım bu iddiayı inkâr etmiş ve kendine iftira ettiklerini söy- lemiş ise de muhakeme bu davayı kendi salâhiyeti haricinde görmüş ve evrakın Sultanahmet asliye ceza mahkemesine havale edilme- sine karar vermiştir. HABERLER Tatili Söz- İngiliz Gazetecileri Otomobillerle Londradan Buraya Geliyorlar ize göre, İngiliz gazetecilerinden — mürekkep — bir heyet otomobillerle - Londradan Istanbula gelmek Üzere hareket etimiştir. Ayın 2618ında Sofyaya varacak olan bu heyette şu ge- zeteciler vardır: Uluslararası otomobil — cemk- yeti zeisi Or, yine bu cemiyetin basın (matbuat) müdürü, bir im- giliz motör fabrikasının mümessili Raş: Deyli Meyl garetesinin mü- messili Rojer Filer; Deyli Ekis- presin mümessili Harold Pembar- ton, Deyli Herald gazatesinin mü- messlli Uysdom — ve diğer bir Ingiliz motör fabrikasmın mi- messili Boyl. Bunların tetkikatı, Istanbul - Londra uluslararası yolu — hak- kında eylül ayında Budapeştede toplanacak olan kongrede mü- zakere edilecektir. Bir Tavcı Daha Sen günlerde muhtelif şekik lerde tavcılık vak'aları çoğalmış- tır. İbrahim İsminde biri, eline geçirdiği pirinç bir halkayı, ab tın diyerek, Küçükpazarda Zeli- haya beş İiraya satmış, — fakat yakalanmıştır. Çengel Fırlayınca Bir İşçi Birçok Yerlerinden Fena Halde Yaralandı Dün mezbahada oldukça feci bir kaza olmuştur. Orada et nakliyatı yapan dalirede tel üze- rinde gidip gelen ve kesilen hayvanları taşıyan bir çengel vardır. Bu nakliyatl idare eden İbra- him İsminde biri, çalışmakta ok duğu bir sırada çengel ve yuva- #ından fırlamış ve demir parçaları, altta bulunan İbrahimin başına ve muhtelif yerlerine İsabet ede- rek tehlikeli auretta yaralamıştır, Ibrahim, Beyoğlu hastahanesine kaldırılmıştır. Dahlil Haberlerimiz Bura- da Bitmedi. Gınci sayfa- mızda Devam Ediyor Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: Pl İN Hııâııı 17 Günün Tarihi Bir İki Satırla Kezzaplı Boyalar Ayakkabı derilerinin Uzerine makam — tahkikata — başlamıştır. Iddiaya göre, boyalarda kezzap kullamılması, derilerin çabuk aşıne ması, — istihlâkin çoğaltılmaşt İçinmiş. * *” * Terkos Kesllecek Terkoa fabrikasında tamirat vardır. Ba sebeple dün — gece olduğu gibi bu gece de terkos suyu saat 21 den sabah saat 5 « kadar kesilecektir, * * * Sebze Ve Meyva Belediyenin yaptığı bir istatla. tiğe göre Istanbul sebze ve mey« va balinde 1932 yılında 182,681 kap sebze ve 1933 yılında da 178,525 kap sebze ve 482,212 kap meyva satılmıştır. * * * Sebze Hali Sebze halinin eksiklerinin çae buk tamamlanmasına karar verile miştir. Hal mümkün olduğu kadar çabuk açılacaktır. # . ee (B Ucuzluktan Sonra Tuz Inhisar idaresi memurları, tuz hakkındaki ucuzluk kararının ihtikârsız bir şekilde tatbiki için her tarafta kontrollara başlamış- lardır. * * * Lise Imtihanları Lise ve ortamekteplerin sözlü imtihanları — bitmiştir. Neticede muvaffak olan talebenin nisbeti birkaç gün sonra belli olacaktır. * * * Abidin Özmen Birinci umuml! — müfettişliğe tayin edilen eski kültür. bakanı Abidin. Özmen dün şebrimize gelmiştir. Buradan Diyarıbekire gidecektir. * » » Bir Tasfiye Kararı Pamuk ve nebati yağlar sa« mayi Türk anonim şirketi kendi isteğile tasfiye yapmıya karar vermiştir. Bu hususta karar veres €ek umum! heyet dört Temmuzda toplanacaktır. * * * Haliç - Belediye Haliç - Bolediye davası ayın 19 unda birinci. hukuk mahkeme- tinde rüyet edilecek, ayin 27sinde de şirket heyeti umumiyesi fev- kalâde olarak toplanacaktır. Hasan B. —| Yahu... Gelin şurada İspirtizme yapalım, rublarla konuşalım. Lüvrensin rubu — Hasan B... Iyi ettin de beni çağırdın. Herkes hdi hayatta sanıyor, hi öldüm ben. we Cehennemde Entelicen Servis'in bir şubesini açtım. Cebennemlikleri bir- birine düşürmiye çalışıyorum. da eraya Hasan B.— Pazarola zebanibaşıl. Işte şimdi tam yerini bulmuşsun. Dünyadakl arkadaşlarını çağırsan da kumpanyayı tamamlasan!