20 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

20 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Sizi En Çok Güldüren Nelerdir ? Edirnekapı, Kale sokak 4 li dükkân sahibi Sabrlı güldüğümüz var m ki, değil. Biz ağlamamayı kâfi bir keyif sayıyoruz! * Feriköy, Mecidiye sokak 21 numara, avukat Suat: — İhtiyar kadınların, genç kız kılığına girmelerine; genç kızların “yıldız taklit edeceğir!, diye kepaasd oluşlarına gülerim. Kendi — payıma, beni en çok güldüren şeylerden birisi de, futbol maçlarında - seyircilerin duydukları heyecanın hududsuzluğu- dur. Ağır başlı adamların avar avaz dövündüklerini; genç kadınların, bi bubrana tutulmuş gibi yırtımışlarını, hattâ — hiçkira Huçkıra ağlayışlarını seyretmek azx keyif midir? Ben, maçtan hiç bir şey anlama- dığım halda, İmkân buldukça stad- yomları boylamın, Bundan maksadım, ftapkı vodvil seyreder gibi, bu fazla heyecanlıları seyretmeklir. .Sııı-ı hı;: nıı.ıld;.ubgilpıu yerip te, ye abiler erini umanlara da gülerim, * Büyükada, Fırın Sokak, ti numaralı hane oczacı Kâmll: — Bon herşeyden bir gülmek ba. hanesi çıkarırım dostum. Fazla bedbin kimseler, faraza soğuk bir nükte duydukları zaman dudak büker, surat harrlar. Halbuki bem, onun bile keyfini çıkarmasını bilirim ve hiç olmazaa soğukluğuna gülerim. Beni bilhassa güldüren şeylerden Birldl de, bazı vaadları ve baş işleri idiye alan kimselerdir. Meselâ mı? te gimdi yaya kaldın dostum, Çünkü misal sayacağımı Ümit edersen, senin gifletine gülerim. * Ankara caddesi 121 numara, doktor Şükrü: — Nöys mi gülerim en çok. Neye gülünür azizim. “ Gülerim ağlanacak halimize,, en çok! Poliste Değişiklik Bazı Amirler Yenilendi Şehrimiz Emniyet müdürlüğü ikinci — şube müdürü Demir, Edirne Emniyet — müdürlüğüne tayin edilmiştir. Edirne Emniyet müdürü Kerlm vekâlet emrine alınmıştır. Bay De- mirden münhal kalan ikinci şube müdürlüğünede eski merkez me- murlarından Cemal tayin edilmiş bulunmaktadır. Emniyet müdürlü- şı baş memurlarından Kemal aya da taşra Emniyet müdür!ük- lerinden birine tayin edilmiştir. Bundan başka poliste daha esaslı değişiklikler oltcak ve Önümüz- * deki ay başında tatbik edilecektir. İki Elmas. Yüzük Bulundu Zabıta memurları, Taksimde kırmızı beyaz taşlı bir, Erenköyde de bir elmas yüzük bulmuşlardır. Bu yüzükleri kaybedenler, Emni- yet müdürlüğüne müracaat ederek kayıplarını alabi'ece'lerdir, Çımacı — Hasıh B. otuz iki sezedir bu İşteyim, bak ihtiyarladım. Kaçak Bir Tevkif Edildi Müddelumumtlik dün Herman Sise adlı bir Çekoslovak tebeası hakkında tevkif kararı almıştır. Bundan 38 gün evvel Çekoslavak hühümeti polis umum müdürlüğü Istanbul — Emniyet müdürlüğüne müracaat ederek Korse şehrinde bir fabrikayı mühim — miktarda dolandırarak Macarlstan ve Sof- a yolile Iİstanbula kaçan ve î.ondrı oteline İnen Herman Si- senin yakalanmasını ve izde edik- mesini — istemişti. Talepnamede suçlunun fotoğrafları da bulundu- ğu için polls kendisini (24) saatte tutmuş ve Dabiliye bakanlığı va- mtasile dış bakanlığına müracaat etmişti. Bu hükümetle aramızda mücrimin gerl — verilmesi — için, mukavele de vardır. Bununla be- raber henüz muamelesi bitmediği için suçlu dün Sultanahmet sulh birinci ceza mahkemesine çıkı- rıldı. Kendisi Filistine gideceğini söyliyordu. Hâkim hakkında toeyv- kif kararı verdi. Beyoğlunda Kadastro Yakında Tünelden Baş'ıyacak Kadastro genel direktörlüğü bu sene kadrosunda Beyoğ- lunda da bir koldan kadastro tatbikatına başlamıştır. Beyoğlu kadastro müdürlüğü namlle yapı- lan bu teşkilâta şimdilik Beyoğlu tapu başmemuru vekâlet etmek- tedir. Heyeti fenniyesi âmirliğine Istanbul heyeti — fenniyesinden Nevzat tayin edilmiştir. Bu teşki- Jât vazifelerine başlamak için ihzaratını ikmal etmek üzeredir. Beyoğlu kısmında ilk defa olarak başlayan kadastro ameliyatı Bey- oğlunda Tünel başından baş- lanacaktır. Otomobil Kazaları Şoför İspironun Idaresindeki 2553 numaralı otomobil Sürpagop önünde Bayan Melihaya, şoför Mahmudun idaresindeki — 3296 numaralı otomobl! de Çarşıkapıda 5 yaşında —Nezahete çarparak yaralamışlardır. Şoförler sorguya çekilmiş, yaralılar da tedavi altına alınmıştır. Öz Türkçe Çalışmalar 13 Üncü sayfamızın 3 Üncü si- tunundadır. Oradan takip ediniz. Pazar Beykoza dönen sucu Âli yolda SÖON POSTA HABE Çekoslovak N —hı; ğârboş Attan Düştü Kan Kusarak Öldü günü — Karakulaktan yakalayarak Beykoza getirirken de yolda, ağzından — bürnün- dan kanlar fışkıran ve tozlara bulanmış bir adam görmüş ve hüdiseyl jandarma ve polise haber vermiştir. Kendini bilmeyen bu yaralı derhal eczaneye kaldı- rilmiş ve sonra da Beyoğlu Zükür hastanesine gönderilmiştir. Bu yaralının Beykoz kösele fabrikası amelesinden Bahaettin olduğu (anlaşılmıştır. Bahaettin sarhoşken ata binmiş ve yolda düşerek — beyni — parçalanmıştır. Bahaettin dün hastanede ölmüştür. Esnaf Bankası Meselesi Araya Umumi Af Giriyormuş Esnaf bankası yüzünden Devlet » şürası mülkiye dairesi şarbay Muhiddin Üstündağla iki muavini hakkında bir lüzumu muhakeme kararı verilmiştir. İş umunü aftan evvel olduğu için — alâkadarlar bundan istifade edeceklerdir. Domuz Sanarak.. Bir Adamı Beykozda Vurdular Boykozun Hüseyinli köyünde Ali ve Hüseyin adlı iki kardeş çocuğu gece tarlalarına domuz beklemeye gitmişler. Çalılar ara- sından bir hışıllı duymuşlar. He- men tüfeklerini Üzerine boşali- mışlar. — Fakat işittikleri * ab, yandım ,, feryadı Üzerine de çal- lar arasından gelenin domuz değil komşularından — Yusuf — oldugunu öğrenmişler.. Beykoz jandarma kumandanı Bay Tefik Demir der- hal hâdiseye el koymuş ve yara- hyı hastaneye kaldırmış, tahkikata başlamıştır. Adliyede Yaz Tatili Müddeiumumilik 20 temmuzdan itibaren yaz tatili yapacak ve nöbetçi kalacak olan mabkemelerin bir | başıboş bir beygir bulmuş listesini yaparak tasdiki için Hak | Bakanlığına göndermiştir. RLER Bakırköydeki Morfin Fabrikası Şimdi Sahibi De Yakalandı| ©0 bin lira alacak davasına düğ Evvelce, Bakırköy muhafaza teşkilâtı tarafından Bakırköy, Vi- ranbostanda yakalandığını bildir- diğlmiz büyük morfin fabrikasının sahibi olan Kemal ve Fehmiden başka, sormayedar olduğu anlaşı- lan ve afyonları temin eden Ar- donaidis de yakalanmıştır. Bütün tahkikat tamamlanarak suçlular 9 uncu ihtisas mahkemesine ve- rilmiştir. Ğ Taş Altında Kalan Amele Anadolukavağındaki taş ocak- larından birinde, dün bir facla olmuştur. Burada Ömer Çavuşun ocağın- da çalışmakta olan Rizeli Kâzım taş kırmakta Iken, bir aralık bü- yük bir taş kütlesi üzerine yıkı-- mış ve Kâzım bu taşların altında kalarak ağır surette yaralanmıştır. Yaralı Beyoğlu hastanesine yatı- mılmıştır. Fluryanın Bayındırılması Geceli Gündüzlü Faaliyet Var Fluryanın bayındırılması için geceli, gündüzlü bir faaliyet var- dır, Bayındırlık işine memur edi- len sular idaresi müdürü Bay Ziya hemen her gün Fluryaya giderek inşaata nezaret etmekte- dir. Burada denizin içine kadar azanan bir iskele, banyo teşkilâtı ve modren bir köşk te yapılmak- tadır. Floryaya su akıtmak ve elek- trik, telefon tesisatı yapmak İçine de ayrı ayrı kollar faaliyete geç- miştir. Banyodan çıkanlar ayrı kısımlarda terkos da bulabilecek- lerdir. Halbuki şimdiye kadar Bakırköyünde bile terkos yoktu. Boru döşenmesine başlandığı için yol Üzerindeki köyler de sudan İstifade edebilecektir. Faaliyetin İlk kısmı bir ay içinde bitecek ve temmuz içinde Florya asri bir banyo yeri olacaktır. Temmuz içinde$ Akay idaresi Fluryaya muntazam vapur seferleri yapa- caktır. Diğer şirketlerin de Flur- yaya doğru seferler yapması dü- şünülmektedir. CD K OLYE MT TTLARDRR Z Dahili Haberlerimiz Bura- da Bitmedi. 6 ıincı sayfa- mızda Devam Ediyor Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: ». Otuz ikl senedir vapurlar yanaşır- ken, fakele kurarım. lar. «. Hergün abaliyeı “ Ayak! Ayak! ,, viye bağırınm. Hâ&'â bazı adamlar nizama alışmadı- İskele konmadan atlamak istörler. Beklenen Ingiliz Gııolulıodk İ Günün Tarihi Bir İki Satırla Belediyenin Haliç şirketind birinci hukuk dairesinde deva: olunmuştur. Dünkü celsede ehi vukufun raporu hakkında şirketiâl itirazları yerinde görüldü, ve mut hakeme tatil sonuna bırakıldı, * * Tecim Odasında Toplanti Tecim ve Endüstri odası ıııeı:lHı dön mutat — toplantısını yapmışı odaya nit İşleri konuşmuştur. * * * Yaralı Dimltri Öldü Dört gün evvel Tahtakaledt büfeci Müslim tarafından yarala* nan Dimitri dün Cerrahpaşa hast tanesinde ölmüştür. Müddeiumut milik cesedi morga kaldırtmıştıfi * * DA Kadastro Mektebinde Imtihan Kadastro mektebinin imtihani ları başlamıştır. İki sınıflı ola$ bu mektebin (130) talebesi vardir Bu sene 60 talebe diploma ala? caktır. * * * Belediye Lokantasından Kazanç Vergisi Belediye memurları kooperas Hfi tarafından fişletilen belediye lokantasından kazanç vergisi is tenmiştir. Lokanta kazanç i açılmadığından — kazanç vııâ teklifi reddedilmiştir. Mesele nans bakanlığına bildirilmiştir. * » * Bir Tren Kazası İzmir — Hilâl köprüsünde ewi velki gün bir kaza olmuş, maneve ra yapan tren vagonlarından bis, rinin altında —kalan Mehmet isminde biri vücudu gövdesindeii ayrılarak ezilmiştir. ! * * » Hgiliz en böyük ÜUç gazetesk muhabirlerinden bir heyet yakın$t da otomobille şehrimtze geleceks. ler ve eylülde Brükselde açılacalik hususi otomobil meraklıları koıfj resinde Tatanbul - Londra — yolu, hakkında bildirecekleri tetkikleri hazırlıyacaklardır. * * * Tekalültt Sandığı Meselesi Ticaret Odasının sekiz senet | denberi kurulamayan - tekalitlef. sandığı için yeni bir mesele çık” mıştır. Hazırlanan sandık nizamt namesi de bir senedenberi Odâ idare heyetinde bulunmaktadır! Ticaret Odası memurları aralas rında bir toplantı yaparak yaâ #enelerdenberi maaşlardan kesilet paranın iadesini, yahut ta nizam* namenin kabul edilerek sandığıt bir an evvel açılmasını İstemeğe karar vermişlerdir. üü Hasan B. — Sen onlara: “ Ayak! Ayakl w diy> bi ğırma * Böş! Baş! » diye beğır. Çünkü ——— ayakların aklı yoöktur, lâf anlamaz!