28 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

28 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 1

HALKIN HALKIN HAFRILN —H — - Sene 5 — No. 1760 Beykoz posta memuru Cavit Bir Posta Ve Tel- graf Memuru Yakalandı lstanbul posta ve telgraf baş- müdürlüğü Beykoz posta ve tel- graf memuru Cavide işten el çek- Hrmiş ve kendisini polise teslim etmiştir. Cavit, ağır bir ittiham ve iddia karşısında bulunmaktadır. Cavlt beş, altı ay evvel Beykoza tayin edilmiştir. Fakat o vakit- tenberi de bazı mektupların yer- lerine varmadığı hakkında Beykoz müdürlüğüne ve başmüdürlüğe sa- yısız şikâyetler yapılmıştır. Şikâ- yetçiler arasında Beykozda yeni yapılan cam fabrikasında çalışan bir çok Fransız ve Lehliler de var- dır. Bunlar: Avrupadan buraya, mektupla- rımız muntazam — geliyor, fakat buradan gönderdiğimiz mektupların onda Üçünün yerlerine varmadı- gı anlıyoruz. Diye iddla ediyor- lardı. Nihayet Beykoz telgraf mü- | Devamı 10 uncu yüzde | Tayyare Ve Bomba Hücumlarına Karşı “Hayal Şehırlerı » Kuruluyor — Londra 26 (Huıul) — Son zamanlarda, İngilizler, hava taar- ruzlarına karşı yeni yeni müda- faa silâhları icat etmişlerdir. Bun- lardan biri de “Serap,, dedikleri bir nevi aldatıcı buluttur. lsmin- den de — anlaşılacağı — gibl bu, şebhirleri gizleyen sıkı bir bulut değil, Fakat düşmanı — şaşırtan, bir serap vücude — getiren bir buluttur. — Nitekim İngilizler son bhava manevraları esaasında Brigh- ton ile Londra arasında Horley civarında demiryolu güzergühmnı bu — bulutlarla — kaplamışlar ve Manş denizinden hareket edecek bir tayyare filosuna da Croydon şehrini bombardıman — etmesini bildirmişler. Tayyareciler — aldıkları emir mucibince Croydanu bombardı- man etmişler ve hattâ bu şehrin havadan bazı fotoğraflarını bile almışlar. Fakat Croydon zannet- tikleri ve fotoğrafını aldıkları bu şehir, sun'i bulutun vücude getir- diği bir seraptan başka bir şey değildi. Tayyareciler, — Croydon üzerinde bulunduklarını; zannettik- leri vakit hakikatte bu şehirden makta idiler, Bu “serap,, n — nasıl yapıldığı güyet gizli tutulmakta İse de, muhtelif renklerde — ve muhtelif ağırlıklarda dumanlar kullanılde ğına şüpbhe yoktur. Kırmızı, sarı, yeşil, siyah, bor Sandal Âlemi *Yapan' İki Genç Mucize Ka- bilinden Kartııldıılar Fenerde oturan Bay Ali, za- bitaya müracaatla oğlu 20 yaş- larındaki “Handan,,ın bir haftadır kaybolduğu hakkında bir ihbarda bulunmuştur. Zabıta bu genci araya dur- sun, Beşiktaştan da yine polise vukubulan bir müracaatta orada oturan Hayri İsminde bizrinin de tegayyüp ettiği baber verilmişti. Bu haberlerln arkasından bir- kaç gün geçince, bir yelkenli gemi, Hayırsız ada açıklarında bir sandal buldu. Istanbula getir- di, Beşiktaş İskelesine mensup olduğu anlaşıldı. Polts sandalın sahibini buldu. Iki gence kiraladığı tesbit edildi. Fakat gençlerin akibetinden ha- ber yoktu. Bir kazaya kurban gittiklerine hükmediliyordu. Bu iki genç de, her halde, kay-» boldukları haber verilen biri Be- şiktaşlı, diğeri de Fenerli iki genç olacaktı. Zabıta, sağdan soldan bunların akibetlerini araştıradur- bir çmek _nvhlı yazılınıştır. Eserı sun nihayet dün ikisi de evlerine Tiaellerik M. Turhanındır Anlattıklarına göre, bu iki |Pazartesi Başlıyor ( Devamı 18 üncü yüzde ) AAA L Denizinde Türkler Üç Türk Amiralının Hlot — deniz ve kıyılarında Türk şehametinl yük- sellen yüksek humasi,; tahrifat - yapık ızıa dikkatle, ihtimamla ve büyük renkte bulut- lar — muhtelif irtifalar da ha- vaya püskürtü- mektedir. Bunların a- rasından bazı siyah duman- lar şakuli - bir sürette — yük- selmekte — ve bheyeti umumi- yesl tıpkı ev, ç4 fabrika baca- ları, bahçe ve sokak manza- Bir hava taarrazu raları vücudege tirmektedir. İlk Okul Kitapları Öz Türkçe Kitapların Basılmasına Başlandı Ankara, 28 (Hususi - Telefon- la) — Kültür bakanlığı yeni teş- kilat, kadrolar ve bilhassa köylü- nün okutulması etrafındaki tet- kiklerine devam etmektedir. Kül- tür bakanlığı dil'devrimimizin bü- HWM yari öz dil Türkçesile, kazırlat-! mıştır. Bakanlık bu kitapları basıl- mak üzere Davlet matbasına ver- miştir. Bu yıl bütün ilk okul kitap- ları yeniden öz Türkçe ile basık miış olacaktır. Selânikte Fırtına Zararları Atina, 27 (Hususi) — Make- donyada havalar fena gidiyor. Gece Selânikte çıkan şiddetli bir fırtına bir çok b-ıııı yapmıştır. Çerez Kabilinden —eit Yüz Değnek Vaktile, Şam — Trablusunda, Abdullah Elyemâni #adında gayet tabaf bir adam varımış. Oraya gi« den valiler bunu bir aa sosyetele. rinden ayırmazlarmış. Köse Halil paşa orada vali iken bir akşam yemeğinde, Abdul- lah Elyemâni de hazır bulunduğu hülde, Sofraya bir nevi kabak dölüası geüirirler ki buna Trablus yerlileri “Köse sefer,, derlermiş. Halil paşa daha oraya yeni â.ımı. ve bu yemeği görüpte adını işitmemiş olduğundan, tabağı getiren sofracıya: — Bu nedir ? diye sorar. Bofract dat — Köse sefer ! Cevabını verince, Paşa — fena halde kızıp, zavallı adama yüz değatek vrdurur. Aradaa züman geçer. Bir ak- şam yine yemekte bu dolmadan getirirler. Paşa bu dela da Abdul. İah Elymâniye : — Bunun adı ae idi ? diye sorar ; Abdullah: — Bunun iki adı vardır amma biri hatırımda yok; yalnız birinl biliyorum.. Der. Paşa: “Nedir 1,, diyincer — Yüz değnek, efendim! oe« vabılı. veriz, Tıflı Kazanç Vergisi V Bazı Doktorlar Serbest meslek erbabının kazanç tu vergiler ihdası doktorlar arasında memnu- niyetle karşılanm Fakat —bu *kanunun neşri sır: da - müracaat ederek beyannameye tabi - tutulma- larını İsteyen bazı doktorlar zarar edeceklerini fark etmişlerdir. Beyan- nameye tabi olmak vergi tarhında bazı güçlükleri de mucip olacağı için bu doktorlar şimdi de istida ile Maliye vekâletine müracaat ederak #gimdilik icrayı tababetten vargeç- tiklerini, bildirmektedirler. Öğren- diğlmize göre böyle müracaat eden doktorlar arasında memleketimizde şöhret addedilen on maruf banı doktorlar da vardır. İstanbulda| Ankara, 27 ( A.A) — Cumur Başkanı Atatürk ba akşam Ankaradan İstanbula hare- ket etmişlerdir. Dinarlı Mehmet, iyi pozlarından birinde Cim Londos Dinarlı Meh- met Pehlivanla Karşılaş- maktan Çekiniyor Nevyorktan gazetelere yazılı« yorr Geçen senenin başlarında Amerikaya giden genç ve güçlü pehlivanlarımızdan Dinarlı Meh- met Amerikada karşısına çıkarı- lan birçok pehlivanların sırtlarını yere getirdikten sonra, — sırf İrlli- ği, sert ve bazan da pek dürüst olmıyan hareketlerile bir güreş şampiyonluğu kazanmış olan Cim Londosla karşılaşmıştı. Amerika- Eşyasının Sntışı nn binlerce güreş meraklısının karşısında — yapılan bu güreşte, Dinarlı Mehmet pebhlivan çetin hamlelerile Cim Londosu müthiş surette hırpalamiş onu tehlikeli vaziyetlere düşürmüştü. — Fakat nihayette Amerikada sık sık va- ki olduğu gibi - hakemin taraf- girliği yüzünden Mehmet pehlivan puvan itibarile mağlâp addedil- (Devamı 10 uncu yüzde) Esnaf Bankası... Munasebetıle İh- tisas Mahkemesine Verildi Boenaf Bankasının eşyası satılma erralarında (Yazısı 10 uncu sayfamızdadır,