28 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

28 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 6

- aç | | Aynanın Kadın Hayatındaki Yeri Ingilterenin “ Halloway ,, da . | kadın hapishanesi “K:""f"__ müdürü doktor at anlami-| Morton Ölmüştür. yan adam! | Bu —münasebetle Hagiliz gazeteleri : * Herhangi bir şekilde bu hapishaneye girmiş olan kadınlar doktor Morton'un Öölüm haberini alınca mutlaka müteessif olacak- lardır, ,, demektedirler. logiliz gazetelerini bu düşün- ceye sevkeden, doktor * Mor- ton ,, un kadın hapishanesinde her odaya bir ayna taktırmış ol- masıdır. Doktor Morton bu İste- gini Adliye Bakanına söylemiş: — Bir kadımın hayatında ay- nanın İşgal ettiği yer, ekmeğin Işgal ettiği yerden büyüktür. Bir kadın yüzünü görmezse, eksik sandığı — tuvaletini düzeltemezse yaşayamaz, aynanın hapishaneye girmesine müsaada verirseniz, her kadın kalbinla — minnettarlığını kazanmiş — olursunuz, demiş ve istediği müsaadeyi almıştır!.. * v1yınıh bir mühendis papa- ya bir masa saati hediye etmiştir. Bu masa P'"'“T ııı!l't bir. dünya rilen hedi küresi — şeklinde- ye dir, içinden elek- trikle aydınlanmakta, saati, günü, tarihi gösterdikten başka, o dakl- kada dünyanın hangi kıt'asının bangi kilisesinde dua edildiğini! de kaydetmektedir. * Huk(!mıî besabına madende çalıştırılmakta — olan — 380 mahpus - kendile- rine — verilmekte olan yemeği fena ve axz buldukları için Kansas kömür madeninin toprak altı galerilerinde ihtilâl çıkarmışlar ve bir — ucundan madeni tutuşturmuşlar, diğer ta- raftan — yanlarında beklemekte olan nöbetçilerin — silâhlarını da zaptetmişlerdir. Fakat yangın bü- yüyünce kendileri de tehlikede kalmışlar ve ateşi söndürmek için yukardan inen hükümet kuv- wetlne yardım - etmişlerdir. Bir. kömür madeninde ihtilâl Bir Doktorun Günlük <0 Notlarından (*) Cilt hastalığı “Pitiryazis - Vezikolor Bugün bir basta muayene ettim. Boynunda, göğsünde kahve telvesi venginde yiemi para büyüklüğünde hlekeler vardı. Bunları arasıra kaşı- dığı zaman unlanıyor. ve altından bazan bir damla da kan sızdığını #öylüyordu, * Hasta kansızdı. Sinirleri zayıftı. Boyuna nazaran kilosundan on iki kilo nokşanlık vardı. Hastalığı vi- nirli yaziyetlerde görünen Pitirya- zis adında bir. cilt rahatsızlığı idi. * * Tedavi için: Cilt üzerindeki bu kahverenkli lekelere sık sık tontür- diyot süÜrmesini, ve ilık su ile hattada Üç gün yıkanmasını tenbih ettim. Dahilen de ursenikli, demirli iyot şgürübü verdim. Biyopilastina iğneleri yapılmasını tavsiye ettim. J .Bu netlari kesip saklayınız, — yahut bir albi yapışlırıp kollekalyon yapır mtı zamanınızda ba netlar bir gibi Imdadınıza yetişebilir. “. dekter SUN FUDdIA DAHİLİ HABERLER Güzel San'atler Akademisi.. Mimari Kısmının Mühendis Mektebine Bağlanması Mümkün Olmazmış? Güzel San'atlar Akademisl mimari şubesinin yüksek mühen- dis mektebine bağlanarak Bayın- dırlık bakanlığına geçirileceğine dalr haberler çıktı ve şimdilik anlaşıldı ki bu haberler doğru değildir. Biz, bu — münasebetle Akademi Başkanı Namık Ismaille görüştük. Ondan, hem akademi- nin vaziyetini, hem de ötedenberi söylenegeldiği Üzere — talebesiz akademi “şubeleri mevcut olup olmadığını sorduk. Namık İsmall, bize, vaziyeti şöyle anlattı: “ — 55 senedenberi memlej kete hizmet etmekte bulunan akademi, bilhassa son senelerde metodik bir #sistemle çalışmıya başladıktan, — gubelerini — ayırıp, atelyelerini yeniden tensik ettikten sonra memlekete daha — ziyade — faydalı — olmiya başlamıştır. Mimari şübemizin mü- hendis mektebine geçiriimesine gelince; böyle bir şey yoktur. Olamaz da, Çünkü: Mimarlıkla mübendislik ayrı şeylerdir. Mühendis mektebinde bir in- şaat şubesi vardır, Bu, iş teknik- tir. Halbki mimarlık bir kültür işidir. Bu bakımdan ayrılık oldu- ğu için mimari şubesinin mühen- dis mektebine bağlanmasına im- kân yoktur.,, Talebesi olmadığından bahı- edilen seramik şubesi hakkında şunları söylemiştir. “— Seramik şubemizin çalış- masından maksat, memleketimizde seramik sanayii ilerileyince, bu İş Için lüzumlu olan malzemeyi ş$imdi- den temin etmektedir. Bunun için de şimdilik çok talebeye ih- tiyacımız yoktur. Şimdiye kadar bu zümreden 4 mezun verdik. Momlekette bu sanayi ilerileyince bizim çalışmamız da o nisbotte artacaktır. Akademi 928 denberl mimarl- den 73, resimden 14, heykelden 10 ve tezyini san'atler şubesim- den de 15 mezun vermiştir. Halen muhtelif şubeler dahil — olduğu balde akademinin 305 — talebesi meyculttur. Bu sene diploma imti- hanına girenlerin miktarı mimart- den 19, resim ve heykelden 6 ve tezyini — san'atlerden 4 kişidir. E::l::;:llhınlın henliz devam Bir Ba'm * Dolandırıcılığı ) Mimari talebeleri, hocalarile Yaradılış a| . Garibesi Başı, On Misli Büyük Bir Çocuk Şarımızda Dün belediyeye on üç yaşında Bandırmalı Recep adlı bir çocur ğun ailesi müracaat ederek yar- dim iâtemişt'r. Recebin başı tabli başını on misli kadar büyümüştür. Yanında annesi ve babası da var- dır. Çocuk çok yakışıklıdır, vücut itibarile de sıhhatli görülmektedir. Yalnız başını — tütamadığı - için arasıra annesinin göğsüne daya- narak — dinlenmektedir, diyor ki: — Yavrumun başı Üç sene- denberi büyümeye başladı. Tedavi etsinler diye buraya getirdik, ço« cuğa — birçok şiringa — yaptılar, vücudünü de'ik, deşik ettiler biç bir faydası olmadı. Küçük Rece- bin ana ve babası, memleketlerine gitmek İçin şarbaylığın yardımını d lemekledirler, Akademi önümüzdeki : ıılııırî. 'nbıılnıü- gınlşlele'::î:. Hangi Eser Halka Sürülüyormuş ? geliştirecek — ve fotomontaj İçin bir fotograf mütehassısı getire- Genel Başın Direktorluğu ajans vasıtasile bir tebliğ neşretti. cektir. Bu tebliğde zehirli gazler ve —e | korunma tedbirleri etrafında bazı himselerla birtakım cski eserleri şiek ötekine berikine yüksek fiatlarla ' | satmak — suretile — dolandırıcılık yaptıkları bildirildi ve bu dolan- dımcı'arın takip edilmekte olduğu da ilâve edildi, Biz bu mese'e etrafında tah- kikat yptık, Başbakanlıkça — Mi!il Müdafa Bakanlığına tetkik ettirildikten sonra bütün bakanlıklara tamim edilen yalmız bir eser vardır. Bu da Ş. Özgüler'in “ ağulu gaz ve korunma ,, İsmindedir. Bundau başka Milli Müdafaa Vekâletince kabul edilmiş eser yoktur, Baş- bakanlıktan gelen emir Üzerine a'âkadar makamlar, diğer eserleri sürmeye çalışan bir cemiyet ile bir. Musevi hakkında tahkikat yaptırmaktadırlar, Mobilyacılık ksrmında.. saazıraı — 4o Kari Mektubları | | Ğcnebi İşçileri Hâlâ Mı alıştıracağız?.. Küçük san'atler kanunu — çıke tıktan sonra Türk işçisi ve Türlkş san'atkârları büyük bir seving duydular. Bu nrada işsiz olanlar da sokaklarda âvâre, işsiz ve güçsül dolaşmaktan kurtulacaklarını düe şündüler. Kanun çıktı, tatbik sa« hasına kondu. Birçok ecnebiler işlerinden çıkarıldılar. Fakat hâlâ görüyoruz ki birçok yerlerde bu çeşit ecnebi iİşçiler çalışmalarına devam ediyorlar. Nasıl çalışıyorlar, ne ile bu çalışmayı temin ediyor« lar, kanunun gözünden ne şekilde kaçıyorlar?. Bilmiyoruz. Bugün Asmaaltında çuvalcılaş rin yanında yüzlerce ecnebi işçi çalışıyor. Buna mukabil bu işlâ uğraşan yine yüzlerce Türk işçisl açıkta geziyor. Acaba bu ecnebi işçilerinin çalışıp çalışamıyacaklari konturol edilemez mi? Konyalı Osman Çuvalaı Susığırlığın Suyu Ve Yolları Bursaya tabi Susığırlık kazası senelerden beri yolsuzluk yüzüne den epeyce sıkıntı çekiyordu. Suş suzluk kazanın başlıça derdi idi; Birçok defalar bu, yolsuzluk ve susuzluk için müracaatlar yapılı mış, hiç kimse buna karşılık bile vermemişti. Yeni belediyo relsimiz Celâl bizi bütün bu dertlerden kurtar« mış gibidir. Yolların düzeltilmesi ve suyün temini için büyük bir faaliyet var. Kasabahlar bu ça. lışmaya ne kadar minnettar kale salar arzdır. Burada Celâle bütün kasabalılar 1namına — teşekkür ederim. Cevaplarımız Ortaköy Aydınlık sokak No 29 dan Nedime: Mensucat fabrikalarındaki dok« torların maaşı bittabi müessese tarafından verilir, * Aksarayda Colüle: Alişan türkçe değidir, bunu soyadı olarak alamazsınız. Asle şan'da olamaz. Kendinize başka bir soyadı arayınız. * Kırklarilinde Ali Gündoğduya; Mektubunuz — sarih değildir. Dişlerinizdeki — rahatsızlığı — iyi anlatmıyorsunuz. Evvelâ diş dok» torlarına — iyice bir — muayene olduktan —sonra bize neticeyi bildiriniz. Nöbetçi Eczaneler Bu gece möbetçi eczaneler şun- Tatanbul tarafı: Şehzadebaşında (İsmail Hakkı , Fatihte (A. Ke- mal), Topkapıda ( Nazım), Su- matyada — ( Erofilce ), — Cibalide (Necati Ahmet), Eyüpte (Hikmet), Gedikpaşada ( Asaduryan), D iter« darda ( Arif), Divanyolunda (K at), Bahçekapıda — ( Agop Minasyan ), Bakırköyünde ( İstelan Tersiyan ), Bayoğlu taralı; Kalyoncuda ( Be- yoğlu ), Taksimde ( Taksim ), Gula- ta Mehmediyede ( Mişel Safrunya- dis), Şişli Hamamda (Hek); Kasımpaşada ( Yeni Turan ), Has- köyde ( Yeni Türkiye). Kadıköy tarafıı. Muvakkithane - caddesinde (Laon — Çubuklıyan), — Kuşdilinde (Hulüsi — Osman), — Büyükadada (Halk ).