28 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

28 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 7

Halkalı Ziraat Mektebi Mektep leyli ve meccanldir. Ancak isteklilerin şu şartları halz olmaları lâzımdır : Ortamektep mezunu olmak, yaşı 19 dan yukarı bulunmamak, arazi sahibi çiftçi evlâdı olmak, hüsnühal ve tamüssıhha bulunmak, Türk tebaasından olmak. Mektep lise derecesinde mes- lek mektebidir. Istekliler Halka- lıda ziraat mektebi müdürlüğüne yazacakları istidalarına şu evrakı iliştirmeleri lâzımdır: Hüviyet cüzdamı, ortamektep şahadetnamesi, arazi sahibi, çiftçi evlâdı olduğuna dair idare heyeti mazbatası, sıhhat raporu, aşı şahadet- namesi polis veya belediyeden alın- mış hüsnühal kâğıdı, 3 fotoğraf, Istanbulda bulunanlar - istida ve ves kalarımnı vermek ve yazılmak için Halkalı mektep müdürlüğüne veya İstanbul vilâyet ziraat mü- dürlüğüne müracaat edebilirler. Müracaatlar taşra ve Istanbul için 15 Eylüle kadar yapılmalıdır. Taliplerin miktarı kadrodan fazla olduğu takdirde tabüye, fizik, kimya, Türkiye coğrafyası ve tarihten — 22 Eylülde Istanbul Ziraat Müdürlüğünde imtihanlar yapılır. Selçuk Kız San'at Mektebi Mektep Çapadadır, naharidir, tahsil müddeti beş senedir, Maarif Vekâletine merbuttur. Maksadı genç kızlara umum! kültür ver- mek, mektepte göstorilen sanatlar- dan biri İle hayatını muktedir Iyi bir ev kadını yetiş- tirmektir. Mektebin birinci sınıfına gir- mek için ilkmektep — mezunu olmak, 12- 16 yaşında bulunmak lâzımdır. Ortamektep ve liselerden gelen talebe, muadil sınıfa kabul edilmek için san'at derslerinden imtihana tAbi tutulur. Bu talebenin yaşı yukarıdaki badler dahilinde sınıf farkı — gösterilerek — tesbit edilir. Diğer san'at mekteplerinden gelenler müstesna, tatbikat sınıfı olan beşinci sınıfa yeni talebe kabul edilmez, Mektebe girecek her talebe İstanbulda bir vell göstermeye mecburdur. Okuyucularıma Cevaplarım Eskişehirde Abdurralman kardeşi Halil İbrahime: Ortamektebi mutlak - surette bitirmeniz lâzımdır. Çünkü lisenin ikinci sınıfından askerf liselere girmeniz pek zordur. Bir kere askeri liselere ortamektep mezu: - larını alırlar. Ne yapip yaparak ortamektep tahsilinizi ikmale ca- lışımız. * Yalvaç Ortamektebinden Abdullah Akınat Küçük Sıhhat mektebi asker- lik yapmamış, ortameklep mezun- larını alır. Mektep Sirkeci Demir kapıdadır. Daha fazla malümatı 20 haziran tarihli — gazetemizde bulabilirsiniz. Orta orman mekte- binin kayıt ve kabul şartlarını da 19 haziran tarihli gazetemizde neşrettik. * Koaya morkez asker! hastane ay- niyat muhaaibi yüzbaşı K. Erdoğuna : — Deniz lisesine girmek için ortamektep mezunu, tamüssıhha, hüsanü ahlâk sahibi olmak lâzıme kazanmıya | Brüksel, 23 — Muhakemenin ilk celselerine gelmemiş, safhala- rını gazetelerde okumamış, facla hakkında en basit malümattan bile mahrum bir adam, bugün ilk defa olarak dinleyicilerin ara- sına — karışabilseydi, muhakkak sıkılmazdı. Çünkü celse başlr başına bir mevzu teşkil etti: — Katilliğe kadar düşen bir adamın daha evvel yaptığı hırsız- hkların hikâyesine münhasır kaldı. * Birl katlllik, öteki de müşev- viklik cürmü ile zanaltında bulu- nan İki gençten, erkek bugün de sakin, Jâkayt, adeta — seyirci gibi duruyordu, buna mukabil kadında ilk günde başlıyan endi- şe devam ediyordu. İlk şahit olarak Madam Hendiriks isminde bir kadın din'endi. Dostlar Masıl Soyulurlar ? Madam Hendiriks Brükselde mühim bir kurumun sahibidir. Bu kurum yaz günleri büyük bir yüzme havuzudur, kış günleri ise iskotlag salonu olur, eğlenmek isteyenlerin devam ettikleri bir yerdir. Pierr Nathan ile Malou Gerinn de bu müessesenin müşterllerin- dendir, fakat onları buraya çeken başka birşeydir. — Zira kurum sahibinin kıymetli mücevherlere sahip olduğunu görmüşler, bualar- dan bir kısmını olsun ele geçirme- yi tasarlamışlardır. Bekledikleri llk fırsat 1933 yılı birinci kânunu- nun 5 inci günü gecesi çıkmıştır. © gece Madam Hendiriks altkatta müşterilerini kabul —ile meşgul iken — Pierr Nathan — kadının Ostkatta — İşgal — ettiği — apar- tımana çıkarak mücevher aramış. fakat bulamayınca bırsını eline geçen bin franklık bir banknottan almıştır. Pierr Nathan 29 kânunda ç- kan ikinci fırsatta apartımanı Ikinci defa ziyaret etmiş, bu zi- yarette şans daha müsait gitti- ginden 150.000 franklık mücev- her bulmuştur. Mandel Kardeşler... Pierr Nathan eline geçirdiği mücevherleri ne yaptı? Bunu şa- hitlik mevkline getirilen Mandel kardeşlerden anlayacağız. Filhaki- ka Mandel kardeşler (Anvers) te kuyumcudurlar ve Pierr Nathan da çaldığı mücevherleri satmak için onlara müracaat etmiştir. Mandel kardeşler kendilerine getirilen bir yuzüğe 9000 frank vermişler, sonra bu — yüzüğü (15,000) franga satmışlardır. Hâkim bu noktada azami ne- zaketle bir sual sordu: — Bu kadar düşük fiatla mal dır. Daha fazla ma'ümat almak isterseniz 13 haziran tarihli gaze- temizde çıkan den'z İlisesine ait yazıyı okuyunuz, * Erzurum okuyucularımızdan Nebahat Bayraktara 1 — Selçuk Kız San'at mekte- binin kayıt ve kabul şartlarını yakında sütuolarımızda neşrede- e Mektepçi SON POSTA —a Brüksel Muhakemesinde Dördüncü Celse — Dördüacü celsoden iki görünüş almayı gayritabil bulmadınız mı? Iki kardeş birden: — Oh, hayır! dediler ve bir malı değerinden 100 defa da aşağı almakta hayret edilecek bir şey olamıyacağını anlatmak İster gibi baş salladılar. Büyük Annenin Gerdanlığı! Bandan-sonra şahitler sırasına oturan Mösyö Cats bir müraba- hacıdır. Kıymetli eşya üzerine faizle para verir. Fakal bu sshada çok titiz, çok ihtiyatlı bir adamdır, Nitekim, kendisine (185.000) franklık bir gerdanlık getiren (Plerr Nathan)a ancak (5000) frank — vermiştir. Pierr Nathan bu gerdanlığı bizzat kendi ninesinden çalmış, ve — hırsızlık çabuk anlaşılmasın diye, çaldığı gerdanlığa tamamen benzeyen bir sahtesini koyarak yerine bırak- mıştır. Zavallı nino, bu değiştir- me işinden hırsız, sahte ger- danlığı arasıra, takınmış, tabil görenlerde sahte olmasına ihtimal vermiyerek zarifliğini ve . parlak- lığını zevkle seyretmişlerdir. Adalotin İşine Akıl Ermez! Bundan sonra şahit sırasına Madam Van Gelger geldi. Bu kadın Malau Gerinin terzisidir, Malau Gerin terzisinin mücevher- lerini yazıhane odasında — bir çekmeceye kilitlediğini görmüş, bu yazıhane odasında da bir te- lefon olduğuna dikkat — etmiş, dostuna fırsattan istifade edile- bileceğini söylemiş, Pierr Nathan da-bir gün-metresi dışarda ter- ziyi söze tutarken telefon etmek bahanesile odaya girmiş ve mü- cevherleri çalmıştır. Yalnız terzinin yine talihi varmış, bu mücevherler satılmadan ele geçtiği için şimdi ( suç delilleri ) arasında hâkimin masası Üzerinde durmaktadır. Madam Gelger bütün bunları anlattıktan sonra hâkime: — Şimdi müsaade ederseniz elmaslarımı alayım, dedi. Hâkim — Bu mücevher size ancak muhakeme bittikten sonra verilebilir | Madam — Sebep? Hâkim — Usuldendir ! Kadın başını salladı, kapıdan çıkarken : — Şu adaletin — işine akıl ermez, diye söyleniyordu. Muha- keme artık bitmek - üzeredir. Yeni Adliye Binasının Projesi Şehrimizde yapılacak olan yeni adliye müsabakada “Adısız,, imzalı proje birinciliği kazanmıştır. Yeni bu projeye uygun yapılacaktır. Resimde butu görüyorsunuz. — ——— binası için açılmış olau bina Muhayyer Hasan Şevki Pudra, yağsız krem ve İosyonları Cildin letafet ve gençliğini muhafaza eder, Her yerde arayınız. Sayfa T Ü ügi Vi AA Meslekten Yetişmiş Hırsızla- ra Ders Verebilecek Bir Kibar Yankesici ! i Öz Türkçe Çalışmaları Kırk Birinci Liste 1 — Maznun - Samk 2 — Şahit - Tanık 38 — Hurafe - 1. Urasa, 2. (Evham ve hayalet) Sa- nıka, Örnekler: | - Halkı urasalardan kurtarmak lâzımdır. 2- Biz het saplarımızı sanıklar — üzerine kurmayız. | 4 — Hassasiyet - Duyganlık Örnek: Gazeteler hava savgası işinde büyük bir duyganlık gösterdiler. 5 — Şayanı dikkat - Dikkat- değer Örnek: Üslübunuz dikkatdeğer bir gelişim içindir. Kırk . ikinci Liste 1 — Kati - Ölüt Katil — Öldüren, ölütçü Cinayet — Kıya Cânli — Kıyan, kıyacı Örnekler: 1 - Kadın yüzünden ölüt, 2- Ölütçülerin sonu ölüm- dür, 3 - Büyükdere kıyasını işleyenler tutlmuştur. 2 — Hasret - Özlem 38 — İiştiyak - Göresi Müştak olmak — Göresi gek mek, göresimek Örnekler: 1 - Özlem ve göresi- lerle size saygılarımı sunarım, 2 - Sizli göresim geldi. 4 — Zühul etmek - Unutsamak Zühul — Unutsa Örnek: Unutsa bağışlanabilir; savsa (ihmal) hoş görülmerz. 5& — Emanet - lnam Emanet etmek - İnamlamak Örnek : Atatürkün gençliğe en büyük inamı, cümhuriyettir. Not: Gazetemize gönderilecek ya- zılarda bu kelimelerin Osmanlıcala- rınin kullar rica ederiz. Bir Telâkkiyi Düzeltme Geçen Salı günü çıkan gaze- temizin Pazarola Hasan Bey say- fasındaki yarenlik başlığı - bir mizah yazısı ile bir karikatürün Evkaf mahafilinde ciddi telâkki edilerek güceniklik husüle getir- diğini öğrendik ve — mütcessir olduk. Aldığı yerden de anlaşılacağı veçhile hoş bir lâtife olmak üzere yazılan bu yazının karşı'ığı olarak evkafa dair yine aynı sayfada yazılan bir başka yazı da gösterir | &I, bizim bu müessese hakkındaki duygumuz hayırbahanedir. Yanlış enlaşılmaya mahal — kalmamak üzere bunu böylece kaydediyo1uz. Son Posta İLÂN FİATLARI P-— Gazetenin esos gazısila Bir sütunun ikl satırı bir (santim) sayılır. 2ee Sayfasına göre bir santi- min ilân fiatı şunlardırı lsayfa | sayfa | sayla | sayfa | Diğer| Son 3 | *- 5S |yerler| sayin, 3—)Bir santimde — vasali (8) kelime — vardır. 4—İnce ve kelin gyazılar tutacakları yere — göre sanlimle ölçülür.