28 Haziran 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

28 Haziran 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa SON POSTA Halkın Sesi Gündelik Ekmeğimizin Pahalılığı Bahçekapıda Dr. Salim Hüsnü: — Türkiyede sarfedilen — ekmek miktarı ile — Avrupadaki — sarfiyat arasında büyük bir görülür. Bizde ekmek, Avru; göok yeriz. Sınıf farkı olmayan Türki- yöde, ben sirf ekmek yiyişinden dolayı halkı Üç #mifa ayırırım. Yalnız katıkla geçinenler, katık ve ekmekle geçinenler, yaznız ekmekle geçinenler. Bun'ardan lik ikisi ile son birinin yekünu biribirine mutabıktır. Şu halde ekmeği en mübrem ihtiyaç telâkki eden — nüfusun yarısından — çoğunu, böyle olur olmaz hareketlerle kıvran- dırmak doğru değildir. Buğdayda olan şey kitlik değil, İhtikârdır. Sırf bazı adamların çevir. diği piyasa manevelâsının dişleri ara- sında halkı ezilmekten kurtarmalıyız. * Ankara caddesinde Şafak kütüphanesi sahibi Misak: — Ekmak, hiç yoktan pahalılan- dırılmıştır, Yapılan hareket, doğrudan doğru halka karşı bir nevi zulümdür. Ben Gedikpaşadaki — bazı — fırınları bilirim ki, iki ay evvel büyük ambar- Tarında tam sel ylık Unları vardır. Böyle olduğu halde, beli ları görmemiş midir? El konuyor, fakat me gekilde? miyoruz. Vaziyet tetkik ediliyor mu?. Frimcıların stokları nazarıdikkate alı- mıyor mu? Geçenlörde tanıdığım bir fırıncının söylediğini, site de söylemekten çekla- miyeceğim. Gazetelerde çıkan kurak- hk havadisi olmasaymış, fırıncıların ekmeği pahalılaştırmak fikri akılla- rına gelmiyecekmiş. Belediyeyede bu kuraklığı ileri sürmüşler. * Samatya Sulumanastır Diba sokak No 18 de İhsan Sebati; — Bütün suç fırıncılardadır. esasen bundan tam yirmi gün, bir ay evvel ekmeğin pabalılandırılması için ortada bir görültü kopmuştu. Unun — pahalı- hğı, (mahsulün azlığı, yeyvmiyelerin fazlalığı ileri sürüldü ve iş bhalkın lehine —kapanır gibi oldu. Şimdi arada iki zümrenin iktesadi siyaseti birleşmiş oluyor. Bunlardan birl uncular degirmenciler, diğeri de fırıncılardır. Üld taraf piyasayı — yük- seltmek İçin mutabık kaldıktan sonra ortada — halkın hukukuda mevrzuu- bahs olur mu? Bu İş günlerce anla- tılsa izah edilemiyecek kadar karma. karışık v&8 Arap saçı gibldir. x Elmlönlü Valde Han No, 12 de avukat Sabrlı — Gören göre kılavuz İster mi? Narban bu kadar çabuk tayin edil- mesine şaşmaz mis'niz? Belediye bu hususta — vazifesini yapmayor. Narh, piyanko numaramı gibi çıkarılıp ve- rilmez. Telkik, araşlırıp, kanaatten sonra verilir. Bugün şeker ucuzladı. Fakat ekmek iki kuruş fazlalaştı. Öyle kimseler vardır ki, Üç ay bir damla şeker yemcar olur, fakat bir gün ekmek yemese ölür, İktisat Ba- kaâlığından bu işin bir yola konmas sını beklemekten başka çare yoktur. —man ae Doktör merak sarmiş. — Hasan B., meşhur tay- yareci Lindberg Amerikada doktorlu; 7 Buğday İşi Belediye, Ne Şiş Yansın Ne Kebap Flânço; Bir Yorah, İki Ha- Siyasası Buğday Natlarında İki gü denberi bir durgunluk görülmek- tedir. Dün borsaya 143 ton un, 320 ton buğday gelmiştir. Borsa- da satılan un miktarı 67 tondur, Fiat 520 kuruşla 710 kuruş ara- sında mütehavvildir ve çok satış sert buğday unu Üzerindedir. Dün borsada 6 kuraş 10 para ile 7 kuruş arasından 60 ton yumuşak buğday, 5 kuruşla 6 kuruş 10 para arasından da 70 ton sert buğday satılmıştır. Ziraat Bankası dün de 6 bu- çuk ve 7 buçuk kuruş Fiatla iki tip buğday arzetmiş, fakat yine alıcı bulamamıştır. Anadoluda un ve buğday fiatlarının düştüğüne dair haberler gelmektedir. Maa- mafih Istanbul borsasında daha esaslı surette düşüklük başlama- mıştır. Bugünkü durgunluğu fiat düşkünlüğünün takip edeceğine muhakkak gözile bakılmaktadır. * Buğday — vaziyeti dün belediye erkânından birisi demiştir. kl: Belediye eskiden ekmek mnarbını 15 günde bir ve- rirken buğday piyasasındaki serl tabavvül üzerine bunu haftada yapmıya karar vermiştir. Un çu- valı 700 den 750 ye çıkmışken firıncıları 15 gün zararına çalış- tırmak da doğru değildi. Onun için narhı yükselttik. Eğer şu bir Iki gün içinde buğday yine dü- şerse haftayı bile beklemeden narhı indireceğiz. Belediye bir elinde halkı bir elinde de fırın- cıları tutuyor. Ne şiş yansın ne kebap. Bir Şahit Öldü Mahkemeye Geliyordu, Kalbi Durdu Fenerde Hamam — sokağında oturan çalgıcı Hayri isminde biri Eyüp sulh mahkemesinde bir da- vadan dolayı şahitlik etmek Üzere davetiye almış ve dün erkenden mahkemeye yollanmıştır. Hayri, tam mahkemenin bu- lunduğu binaya — yaklaştığı bir #rada birdenbire Üzerine fenalık | gelmiş ve olduğu yere yığılarak | ölmüştür. Ceset doktorlar — tarafından muayene edilmiş ve allesine te- lim olunmuştur. hakkında | Güdüyor )—ı—. ııııııı Sözle İş Arasında Fark Geçenlerde — gazetenizde “Posta işleri asrileştiririliyor!, serlevhalı bir yazı okudum. Bu yazıda artk tren ve vapurlarda da af çekebile- ceğimizden bahsediliyor. Eğer br- şımdan geçen şu hâdise olmasaydı, buna inanır, sevinirdim. Bu ayın 23 ünet Pazar günü Rume'ihis:rna müstacel bir. telgraf çekmek icap etli. Telgrafı anat 11,55 de Boyazit postanesi telgraf memu- runa verdim. Memur — telgrafı - bana uzatarak dedi ki : — Rume'ih.sarında ancak — sant (10) dan (12) ye kadar telgrafçı me- mur bekler. Önün İçin şimdi (12) ye beş dakika kaldığına göre, telgrafı çekemiyeceğiz!.. 1 ogün İşim yüzüstü ka'dı. bildiğim, gördüğüm ve hatır- a göre günün herhangi bir nde heryere — telgraf — çekilir. Yoksa bu şekilde telgrafın ne hik- meti ve hükmü kalır?., Boyanıt e'ektrik evl $. Keleci Son Posta: Okuyucumuz bilmiyor. Fakat banliyo ve küçük merkezlerde bu — böyledi. Fakat.. — teşkilât yunulurken, evvelâ, işin bu tarıftaa 1'Akına başlamak doğru olmaz mı? Ağaçtan Düştü Ve Bir. Saat Dün sabah Beykozun Ömerli köyünde Ahmet adlı on iki ya- şında bir. çocuk *dut ağacına çıkmış ve bindiği * del kırılarak yere düşmüştür. Çocuk bir saat sonra ölmüştür, Fena eneeseeskendörek eenseaneaeneı | mukabil c.hetten | No, lu îonra Öldü | İki Otomobil Kazası rap Olmuş Araba Dün Galatada — Okçumusa caddeşinde hususi bir otomobille bir taksi otosu arasında musade- me oldu, ve iki otomobil de parçalandı. Hususi atomobil, Narlı handa ticaretle meşgul Erzurumlu bay Bsmail sabitladir. Kendisi kullan- maktadır. 1036 No, dır, Bu öoto, Okçumusa caddesinden geçmekte olduğu — bir — sırada, gelen, şoför Süleymanın — idaresindeki — 2167 otomebille çarpışmış ön kısımları parçalanmıştır. Şoförlere birşey olmamıştır. Herikisi de yakalanarak hakla- rında tahkikata başlanmıştır. Bu Da Maslakta Dün sabah Maslakta da bir otomobil kazası olmuştur., 1118 numaralı hususi otomobil Maslak yolundan geçmekte iken Zine'rlikuyu civarında 60 yaşla- rında Mutahhar isminde bir ihti- yara çarpmış, birkaç metre sü- rükledikten sonra bir kenara atmıştır. « Otomabil, kazayı — yaptıktan sonra kaçmıştır. Bir yolcu hâdi- seyi görmüş, otomobilin numara- tını zaptetmiştir. Vak'a tahkikatma jandarma vazıyed etmiş, otomobilin sahibi seyrüseferden tesbit edilmiş ve Kadıköylü Papazyan İsminde biri yakalanmıştır. Yarah hastaneye kaldırılmıştır. Tahkikat ilerletilmektedir. 4B inci»Mlektebin Sergisi Üsküdar 48 inci okulda da bir sergi açılmıştır. Sergiye konu- lan minl mini okurların yaptıkları elişleri iyi bir çalışmanın verdiği netice olmak itibarile görülmiye değerdir Değil —— Kışın' Kömürcüde, Yazın Da Dondur Beyoğlunda Şehsuvar soka- gında kömürcülük yapan Hasan dün — müddelumumiliğe müracaat ederek karısı Ayşenin Kasımpa- şada dondurmacı Mustafaya kaç- tığını ileri sürmüş ve cezalandırı. masını istemiştir. Hasan aynı ediyor ki: — Ayşe kaçarken komşula. rına : Kışın kömüreüye, yazın dom- durmacıya varacağım ! demiştir. Iddia zamanda Talihlileri Türkiyo — Idman Cemiyetleri ittifakının — oşya — piyankosunda Amerika seyahatının, harp aka- demisinden asteğmen — Mehmet Nuri'ye ve Peşte seyahatinin de Beyoğlu Asmalımesçitte kömüretü Ismail ve Ibrabime çıktığı anla- şılmıştır. Diğer büyük ikramiye- lerin sahipleri henüz — belli de- ğildir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: « Bir lâboratuvarda Sun'i insan kal- n ğa | bi yapmıya çalışmış ve muvaffak olmuş. yormuş, v« Bu sabte yürek tıkır tıkır ve vücudün her tarafma kanı dağıtı işliyor l olsun! Haziran 28 Bir İki Satırla Recep Pekor İtalyaya Gitti Cumhuriyet halk partisi genel sekreteri — Recep — Peker Ğılyı bandıralı Karnaro vapuru ile İtal- yaya hareket etmiştir. Bay Recep Peker, Galata rıh- tımında İlbay yardımcısı Rüknet- tin, emniyet direktörü Salih Kılıç, şehrimizde bulunan — saylavlar ve birçok — dostları tarafından uğurlanmıştır. * * » llbayımız Dönüyor Avrupaya — gezmeye çıkmış olan Istanbul — valisi Muhiddin Üstündağ — bir haftaya kadar şehrimize gelecektir. * * * Perakende Tuz Elatları Perakende tuz fiatları beledi- yace tesbit edilmiştir.. Bundan sonra sofra tuzunun kilosu şehir de 6, Boğaziçi gibi uzak yerlerde 7 kuruştur. * * * Ankarada Yeni Bir Fakülta Kamutayda kabul edilen bir kanunla Ankarada bir dil ve tarih - coğrafya fakültesi kuru« lacaktır. Yeni fakültenin kadro- ları da tesbit edilmiştir. * » * Florya Ve Şehir Mütehassısı Belediye, Şşehrin iİmarı Almanyadan getirdiği şebircilik mütehassısı Vağnere, Florya plâjı Işi de verilmiştir. Mütehaasıs, bu imarın iki buçuk milyon liraya ihtiyacı olduğunu göstermiştir. » * * Golecek Kış Ve Halk Verilen habere göre önümüz- deki kış mevsiminde halkın soba ve kömür ihtiyacını taksit ile temin edecektir. Soba fabrikalari ve yarı kok fabrikası ucuz sa- tışlar yapacaktır. * * * Fırtına Ve Demiryolu Evvelki gün yağan şiddetli yağmurlardan Hadım — köyünde 130 metrelik şimendifer hattı bozulmuştur. * * Vapura Çarpan Motör Evvelki akşam Şabat kaptana ait bir motör, köprünün Kodıköy iskelesinde duran Kadıköy vapu- runa çarpmış, basara uğratmıştır. Motörün de baştarafı epey ze. delenmiştir. zz VN OKT LA OT Dahlift Heberlerimiz Bura- da Bitmedi. Guncı sayfa- mızda Devam Ediyor Haşan B. — Artık bu sahte yürek- ten samiml bir duygu bulabilene aşk-