8 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

8 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

Güreşçilerimiz Giireşçilerinğ Yçndiler Bire Karşı Altı Sayı ile | Galip Geldik Gece Yapılan Müsabakalada Adliye Ve İnhisarlar Bakanları Bulundnlar Yukarda seyirciler arasında maçı seyreden güreçilerimir. Aşağıda iki rakip oğraşırken Güreş federasyonunun - terti- bettiği 'Macar müsabakaları dün gece Şeref stadında yapıldı. Macar takımı içinde iki çift çok kuvvetli güreşçi vardır. Bire karşı altı sayı kazanan güreşçilerimizin gösterdiği büyük muvaffakiyeti sezmeğe şayandır. Müsabakalarda inhisarlar bakanı Ali Rana Tarhan İle adliye ba- kanı Şükrü Saraç vardı. Müsabakalar 9,55 de başladı. Minder hakemi Seyfi Cenap: 56 kilo Hüseyin e Macar (Dobo) on dakikalık çetin bir müsaraa ile berabere kaldılar. Kura ile Hüseyin üste düştü. İkinci devrenin 15 inci dakikasın- da Doba tuşla galip geldi. Minder hakemi Macar ( ) 61 kiloda Yaşar ile Macar (Tommeni) güreştiler. Bu müsa- bakada rakipler birbirlerini yok- ladıkları bir sırada Yaşar hasmini yere bastırarak çalışmağa başla- dı.. İlk devre Yaşarın hakimiyeti ve galibiyeti ile geçti. 2 inci dev- re ayakta çalışmağa başladılar. Yaşar 16 1ncı dakikada rakibini yine aşağa alarak Üzerinde çalışa- rak 2 galto ile rakibini tehlikeli vaziyetlere düşürdü. 20 dakikalık h kim bir mücadeleden sonra Ya- şar rakibini sayı hesabile mağlu- betti, 66 kilo (minder hakemi: Sa- dullah) Yusuf ile Baronl arasında çok sert başlayan müsabaka hırçın hamlelerle geçti. Tik on dakika #yakta çalışan müsabıklar bera- bere kaldılar. Ikinci devre Yusuf Arslan a- ta düştü. Üstte çalışan Macarın taktığı tek (Kile ) den kurtularak Saim ile rakibi bir arada rakibi Macarı çift Kile ile 13 11- el dakikada tuşla mağlüp etti. 72 kilo. Saim ile Ördök; aynı kıymet- te ve hemen aynı oyumu tatbik eden saim ile rakibi ilk on daki- kada müsavi güreş tuttular. 2 inci devrede Saim alta düştü. 3 daki- kayı tek Kıle takmak ile geçiren Macar başka bir tek oyun tatbik edemeden alta düştü. Salm 3 da- kikalık müddette rakibinin yalnız sol tarafı İle işleyerek çalıştı. 2 müsabık son dört dakika için ayakta çalışmağa başladılar. Tam 20 dakika süren bu göğüs göğü- se mücadeleden #onra Saim sayı hesabile ve 2 reyle galip çıktı, ( Devamı 13 üncü yüzde ) Macar [ Ğ SON POSTA ea aa S —: Oyuündan evvel merasim ve Yunan kalesine bir gol!. İstanbul - Atina Muhtel'tleri Dün Berabere Kaldılar İki Taraf Da Dün Taksim — Stadyomunda Istanbul Atina muhtelitleri ara- sındaki ilk müsabaka büyük bir kalabalık önünde yapıldı. Istanbul mıntakası ikinci baş- kanı Fethi Tahsin — misafirlere Türk Yunan dostluğunun ehem- miyetinden bahseden söylevinde Iki millet arasındaki temasların ehemmiyetinden, onların parlak texzahürlerinden bahsederek Iki takıma dostça ve güzel oyun te- menni etti.. Yunan kafile relsi kısa bir mukabelede bulundu.. Bayrak —merasimile de iki taraf biribirini selâmladı.. Atina muhteliti mavi pantalon beyaz gömlek, Istanbul takımı da beyaz pantalon, kırmızı gömlek giymişti.. Yunanlıların —hücumile başla- yan oyun İstanbul muavin hattın da hemen kesildi, sağdan sola geçen top avut oldu. Yunan mü- dafaasının ortaladığı topu uzun bir pasla Şerefe gönderen Hak- kının pasını ufak bir sürüşle İler- leten Şeref Üçüncü dakikada llk sayıyı yaptı. Istanbul muhtelitinin llk dakk kalarda yaptığı bu sayı Yunan- | hları şaşırtttı, kendisini - toplamı, ya vakit bulamıyan Yunan mü- dafaası ikinci golünü kalecilerinin ancak yaralanmak suretile yaptığı büyük bir fedakârlıkla atlattı, Rüzgâr altında fazlaca çalış- maya mecbur kalan İstanbul mü- dafaasının topu tutuş ve kesişle- rinde biraz aksayan oyunu hü- cum hattının gerilere yardım eb mesine sebebiyet veriyordu, Yu- nanlıların uzun paslar ve açıklarla yaptıkları oyun zaman zaman e- ir yapıyor, da göze batar derecede sarsılıyordu. Bir aralık Hakkı ile Münevve- rin Yunan kalesine kadar akan gayretleri sol müdafi tarafından kesiliyor, biraz da durgun oyunları düşen fırsatların kaçmasına sebep oluyordu. Yunan hücum hattının merkezden İnişleri ile başlıyan bir hücum İstanbul kalesi önünde yeni bir tehlike yaptı. soliçin on sekiz yarda mesafeden çektiği kuvvetli bir şut otuz. ikinci — dakikada Istanbul kalesine girdi. Berabere vaziyette kurtulmak isteyen Istan- bul takımı akabinde yaptığı bir Üg;rr Gol Yaptılar... Maçtan evvel Türk ve Yunan muhtelitleri hücum —ile büyük bir sayı firsatı kaçırdı. Birbirini — takip eden hücumlardan birinde Yunan müdafiinin Hakkıya — yaptığı bir hata serbest vuruş ile neticelendi. Otuz yedinci dakikada Istanbul ikincl golünü yaptı. İki bir. mağ- lüp vaziyete düşen — Yunanlılar Östüste hücuma geçtiler. Istanbul kalesi önünde verilen bir frikik Yunan sol — içinin kuvvetli bir vuruşile — otuz. - dokuzuncu dakikada Yunanlılar ikinci say- larını kazandılar. Kuvvetli bir hücum hattına malik olan Yunanlılar bir sağdan ve iki soldan çektikleri kuvvetli bir şütle acı ve tehlikeli vaziyet- ler yaptılar. lik devre Yunanlıla- rın hâkimiyetile geçti. Ikinci devre İstanbul muhte- Hti merkez muavine Nuriyi, sol muavine de Feyziyi alarak sahaya çıktı. İlk anlerde hücuma geçen Istanbul Yunan kalesini hemen saran bir hücumla kale içlerine kadar giren bir topu ufak bir gayretsizlik yüzünden — kaçırdılar. Idmansız. bir takımın çare olarak kullandığı şahsi oyun İs- tanbul —muühtelitinin —iyi netice almasına imkân vermiyecek bir şekilde cereyan edip duruyordu, Rüzgürın da topun seyrini değiş- tirecek kadar artması top kon- trolu namına gittikçe güçleşen bir bal alıyordu. Yunan kalesine on sekiz yarda çizgisl —üzerinde — çekilen — bir firikik boşa gitti.. Hemon İstan- bul kalesine akan Yunanlılar Wwe defa korner çektiler, tap »ecal dördüncü defasında avuta yi eredb kurtarıldı. Istanbul müdafaasının lâkayt ve durgün oyunu, Yunan - hücüm hattının canlı ve atak oyünu kar« şısında içsikan bir bucalama ile devam etti durdu. Istanbul muhtelitinin yavaş yavaş Yunan kalesini saran bir oyunun da müdafaayı tamamile boş bırak- maları yüzünden Yunan sol açı- ğının ortaladığı topu kale önle. rinde yakalayan Yunan merkez muhacimi yirmi beşinci dakikada Üçüncü golü kaydetti. Hakim bir Oyuna rağmen mağlüp vaziyete düşen Istanbul takımımın hali acı- nacak bir hal almıştı. Her oyuncuj ayrı telden saz çalıyor, taki yerine ve şekline göre yer deşişı tiriyordu. Futbol mevsiminin en dur, zamanında yerinden kıpırdam bile İstemeyen oyuncuların en küçük lik macında bile bu kadar isteksiz. oyunlarını görmediğimiz içindir ki oyunlarının yüzde kıre kını vermeyen - futbolcuların kılı'ı içine kadar sürükledikleri topu şöylece idareleri oyunda en ufak bir ümit bırakmamıştı. ( Devamı 13 üncü yözde )