20 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

20 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Yanın veyahut kartonun Üzerine Yapıştırın, Kuruyunca İki resmin da etraflarını © oyarak çıkarın. Halka biçimindeki resmin orta- sında küçük bir karaltı var. Bw- Dun alt taraftan tam hizasına bir mantar tıpa koyun. Sonra mode- bu parçasını öteki resimdeki Bütün modeli ince bir mukav- İ kılan Tavuk Bir gün kırmızı tavuk bir ağa &ın altında eşelenirken başına bir Ceviz düşer. “Eyvah gök yere İyor, varayım kırala söyliyeyim, bir çaresini bulsun, der. Yolda giderken kokoriko horoza rastlar. 'Na öldu böyle sesle acele nere b gidiyorsun,, diye sorar. “ İç başıma geleni sorma. Şu çip” lak kafama ogökten bir pata düştü, Az daha ölüyordum. Gö) herede İse yere düşecek, kirala Gidiyorum bir çaresini bulsun.,, Kokoriko horor da kir Müzi tavuğa (o talıldi. Beraber Biderlerken yeşilbaş ördekle kar tlaştılar, Kırmızı tavuğun başına Geleni ona da anlattılar, “öyle İse en de geleyim,, dedi. Üçü bir- den yola koyuldular. Bu sefer rplarına kim çıksa boğenirsiniz; el Fatma hindi. vr tavoğun ağına gelenleri duyunca o da onlara katıldı. Dördü birden gi derken yolda gakgak kazı gör iler olup biteni ona da am attılar, Hiç gakgak kaz bir $97- en geri kalır mı? O da onlarla beraber yürümiye başladı. Biraz erilerine — bir ağacın altında uyuklayan tilkiye geldiler. Hiç tilld fırsatı kaçırır mi “Size ben kestirme bir yol fpetereyim, oradan gideriz,, dedi I epsi birden az gittiler, uz gitt- er. bir ağacın dibindeki kovuğa Boldiler, Tüllü “ben önden gider İm, size yol göstereyim, dedi 4 Yeti'in içinde epeyce ileriledik- en Sonra karanlık (bir köşede ayna yolunu beklemek hepsini birer birer hap etmekti, Koruk” tavaf Werilemiye başladı. Tem b gireceği sırada “A... Ben ie yumurtlamayı o unuttum, Aydi six gidin ben yumurtlayım,, edi. Horoz (o “çiflikte öte imas kalmadı, ben de varayım, çöneylm,, dedi. Hepal birer ip ahane bulup tilkinin arkasından mediler. “Tilki biliyor ya, © pimiz için söyler,, dediler, dön- güler. Tiki de onları karanlık Ööğede bekleye dursun bakalım. Küçük okuyucularımıza İktebiniz tatil oldu. Bilmece leriniz hâlâ mektep adresine < ilmektedir. o Mektep kapalı Olduğu için elinize varmamaktadır. “güne kadar olan hediyelerinizi mekteplerden arayınır. Hedi- Yelerinizin kayıp olmama istemi * Yestiniz tabiidir. Onun için mek- *pler açılana kadar bilmecelerinize Svinizin sdresini yazımız. kedinin yanındaki P harfinin alt taraftan hizasına getirin. P har- finden bir toplu iğne sokun. Bu iğneyi tâ mantara kadar geçirip totturun. Ondan evvel pencerenin perdelerile pervazları arasındaki boşluğu (Oo cam yerini (o oyup Çiftlik Yat avlusunda olan bu dört hayven birer birer oradan görünecekler. O zaman Melihanın sabah yatak- tan kalkınca pencereden neler gördüğünü siz de anlayacaksınız. Hele elinizden boya da gelir ve bu resmi boyarannız pek güzel olur. Nasıl oyuncaklarınız günden Avlusu Bu Haftaki Bilmece : Bu Farenin Deliği Nerede Bizim fındık sıçanı gayet akı lıydı. Öyle kapana filin kolay kolay yakalanmazdı. Kaçmanın gelmeye uğraşın.. Fakat dikkek edin ha.. öte çıkayım derken muğun pusu kurduğu meydanlı, Başına Dünya Yı-| Başka ğ lan çıkarın. Toplulğne ile tutturul resmi yavaş yavaş çevirin. Çiftlik Memleketlerde : güne çoğalıyor değil mi? ENER Yeni Zelantlıdırlar. Üstlerindeki yerli kıyafetleridir. Selâmlari da ne tuhaf - değil mi? Bürüde gördüğünlüz kızlar şimal adalarından “Aman gelme,, der gibi. Oyuncak: Duello Elbette duymuşsunuzdur. Bu- gün iki kişi biribirine kızınca veyahut biri ötekinin hakkına geçince mahkemeye gider, Öte- | Yazı Mı, Tura Mı? meselâ: Yirmi ara, on para) lan koymasır nı söyleyin, siz — > kâğıdın (altıma yerleştirsin. mı (olduğunu annenize sorun göstersin) haydi görmediğin şeyi nasıl söy- liyebilirsin,, diye kini dava eder, hakkını kazanır. Fakat çok eskiden mahkemeler yoktu, o zaman iki kişi biribirine kızmea bir ormana, bir kır yerine giderler. Kılıçla kavga ederlerdi. Işte buna düello derler, Resimde de böyle düelloya hazırlanan iki zabit vardır. Yak nız bunlardan birinin iç çizgileri çizilmemiştir. Onu da tıpkı kar- gısındaki gibi çizin. Sonra modeli çıkar ve siz de resme duğunu söylersiniz. daha katmış olursunuz. boyarsanız daha da güzel olur. Evvelâ masanın üstüne temiz bir parça kâğıt koyun, sonra ar- kadaşınıza bu kâğıdın altına para arkanızı dönün, bu sırada arka- daşınız da siz görmeden 1 bitince siz de döner ve arkadaşı- Bizâ, “ Şimdi kâğıdı hiç yerinden oynatmadan ben sana (paranın üste gelen tarafının yazı mı, tura söyliyebilirim, ,, dersiniz. ( Yazı ile oturanın ne olduğunu bilmiyorsanız, babanıza Arkadaşınız, tabii “ haydi, itiraz edecek. O zaman elinize bir kurşun kalem alır paranın Üstüne sürtersiniz, paranın resmi olduğu gibi kâğıda bakarak paranın hangi tarafının üstte ol yapıştırın. Kuruyunca etraflarını oyunuz. Oyuncaklarınıza bir tane Hele boyamasını da bilir ve bir yolunu bulurdu. Fakat bir gün fena halde sıkıştı. Her zamanki gibi yine kilere inmişti. Karnını güzelce doyurduktan sonra deli- ğine dönmek istedi. Amma yolda bir de ne görsün?. Pamuk pusu kurmuş onu bekliyor.. Fındıkta hoşafın yağı kesildi. Zavallı ne yapacağını şaşırdı. Fareler zararlı hayvanlardır amma.. Tehlikede olunca herkese yardım edilir. Onun için siz de şu zavallı fareye yol göslerin. başlayın bep beyaz yollardan do- Jaşarak sağ köşedeki oka kadar Meraklı Şeyler: Ateş Üstünde Yürüyenler Yer yüzünde Fiji denilen bir yer vardır. Burada eskidenberi kalma bir âdet varı Ateş üstün de yürümek. Bura halkı her senenin belil bir ayında sığ bir hendek kazı- yorlar. Bu hendeğin içine bir kat odun bir kat taş diziyorlar. Oduw lara bir fitil veriyorlar. On iki saat onları yanar bırakıyorlar. On iki saat sonra külleri temir- liyorlar. Taşları sıralıyorlar. Ve bu kızgın taşların üstünde yürü- yorlar. Meraklının birinin tuhafına gitmiş, taşlar herhalde soğuktur, demiş. Hendeğin içine bir derece sarkıtmış, fakat derece İki yüz sektene kadar yükselmiş ve daha farla sıcaklığa (o dayanamıyarak liler bu sıcaklığın üstünde çıplak ayaklarile yürüyorlar, bem de hiç te bir şey olmayorlar. Bazıları diyorlar ki (oFijinin yeri de çok sıcaktır. Onun için oralılar bu sicak toprakların Ür tün€e yürüye yürüye ayakları Öğretme — Bura ne ya pıyorsun, neye bugün okula gek medin. : Kaçak — Işte hep bu bacak- larım. Bu sabah o kadar söy- ledim, Amma dinlemediler. Beni okula götüreceklerine yine bura- | yaadeniz kenarına getirdiler. Önlindeki oktan çatlaunş. Düşünün bir kerre Fiji. alışıyor. Hiç bir şey olmuyor. Karikatür : Okul Kaçağı girmeyin, Girdiniz mi ne olacak belli.. Kedi bir lokmada fareyi hap edecek tabii, Kara çizgilerin üstüne üstüne atlamak yok ha... Eğer bu fındık faresine doğru yolu gösterirseniz o da size gaze temiz vastaslle deliğine çekti, şeylerden hediyeler yollayacalk, Ekmek kırıntısı, peynir parçası falan zannetmeyin sakın. Bazan albüm falanda gelir çünkü haydi acele idin. Doğru yolu işaret edip bize yollayın. Muvaffak olanlardan Yüz kişiye muhtelif hediyeler verilecektir. Geçen Bilmece- mizi Doğru Halledenle > ii 6 temmuz te- rihli bimecemiz- Çizi İma rinei ikramiyemiz olan bie konsol ömatini İstanbul 2 in- ci mektep 740 Mehlika ka kazanmıştır. Ta- libli okuyacumuzla İstnöbulda bulunan diğer kazananların hediyelerini | pa- zarlesi, cumartesi günleri — öğleden sonra İdarohane- mizden almaları lâzımdır. e Taşra okurlarımızın he- 13/7/935 tarihli sayımızdaki bilme» ceyi iyi helledes eek birinci mükâ- fat olan Istanbul altıncı mektep tav lebesinden o—o 414 diyeleri posta He O Melâhat Sün'p Kâv gönderilir. zanmış ve sİmşitri, Feneryolunda Neclâ Salib, Ankara san'at mektesi sınıf 1 den 115 Mehmet Yasa, bul 31 inol mektep ikinci swıltan Şadiye, Anka Yenişehir Paşslar topeci Gülüstan 80- kak No. 14 te Ayhan Tokey, İsta: 49 uncu 9 Ant mwektupçusu Bay Fuat doğan Beyhan, İstanbul 8 inci Şehsuvar mâ“ bali No. 4 A ia leyman, 2 budut a1) imeyyizi İn mel inst, bein Kanmpaşa Bodroddin o muhallasi cami aokak No. 9 da Vâr E Müölit, Sirkeci end. 48 do Nesim ana el en ni B-2 den 778 Sermet, Küçükpazar Hacıkadın Vazmık 80- kak "No. 7 de o Mustafa, besine Bayındır Dr, Kutlusanın boj kımı Sevim (o Kutlasan, "Teşvikiye ıhlamur No. 5 te Suna, Samsun Sivaa hattı merkez hekimi Sezal kın Murafler, Kadıköy tehriye caddesi No: 74 te Mibel Ertukuk z z Sonü yara )