20 Temmuz 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

20 Temmuz 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sayfa MAHKEMELERDE| GGÖRDÜKLERİMİZ. Bir Yalıyı Soyanların Muhakemesi Meşhur sabıkalılardan Niyazl, arkadaşı Arap Mehmet ve diğer ikl yardımcısile birlikte boğazda bir yalıyı #toymak suçundan dün ikinci ceza mahkemesinde muha- keme edilmişlerdir. Aynı günde Niyazinin yeni bir suçtan daha duruşması yapılmıştır. Bu hâdise- de Niyazinin mevkuf — bulunduğu Istanbul tevkifhane içinde geç- miştir. Iddia edildiğine göre hâdise şöyledir: Niyaz!, bir sabah tevkifhane bahçesinde yalnızca dolaşıyormuş. Kontrol memuru Refik yanına yaklaşarak : — Bu:lln hamam günüdür, bahçede dolaşmak yasak içeriye giriniz! ihtarında bulunmuş. Ni- yazi Refiğe içerlemiş: — Sen kim oluyorsun beni içeriye gönderecek? — Ben ilâç içtim, Burada doktorun iznile do- laşıyorum.. Demesile iş kızışmış, Niyazi üst pardeden bağırmıya başlamış: — Bana burada kimse karı- şamaz. Haydi git İşine. Benim koğuşa uğrayayım deme.. Gittiğin gündür. Kontrol memuru Refik Niya-« ziyi bir arkadaşile birlikte Kapı- altına götürmiye mecbur olmuş. Orada Niyazi üzerinin aranacağı- nı sezince cebinden vcu sivriltil- miş bir demir çıkararak yore fırlatmış.. Hâkim kontrol Refiğe Niya- zinin bu bıçağı nasıl bulduğunu sorunca Refik: Efendim, onlar gözle kaş arasında bir demir parçasını şu- raya buraya sürterek bıçak ya- pabilirler. Beş yöz kişi. Hangi biri gö- zetilsin. Klmi mangal bacağını, kimi pencere sürgüsünü aşırıp bu İşi becerir. Zaten Niyazi ora- da elebaşı takımındandır.. De- miştir. Niyazi ise: — Yalan! Bu demir parça- larını bunlar bize kendileri getir- rirler. Ah kodeste dönen dala- vereleri siz bilseniz... Gibi iddi- alarda bulunmaktadır. Bu duruş- ma devam ededursun — Niyazl diğer üç arkadaşile yaptığı soy- gunculuk suçundan hapla cezasına çarpılmıştır. Bir Doktorun Günlük Notlarından (*) Felci Umumi Müterakki İyi meslek sabibi bir. hastayı mu- ayene ettim. Bir çok hezeyanlar vzun uzun hikâyeler arasında son aylar zarfında şiddetli başağrıların- dan muztarip olduğunu, ban vak'. aları ve — isimlerini — unuttuğunu, akrabalarından bir kaç sene evvel gördüklerini tanıyamadığını ve gün- den güne hesabından fazla sarfiyat yaptığını, uykusuzluğunu öğrendim, muayone ettim. 1 — Vaktile frengi geçirmiş ? 2 — Çok alkol kullanmış; 3 — Uzun saman vücudünü yıp- ratınış, Ösübıni yormuş; Hastam söz söylerken kekeliyor, cümleleri biribirine karıştırıyorda. Frengi netioesi felci umumli müte- rakki, başladığını — teşhis — ettim. Husuat aşı tedavlal yapılmak suüre- tile gifa temini mümkün olacağını allesine izah ettim. Muayyen bir tedaviden sonra har- ta kuztuldu ve şuaru avdet etti. Bakisi gibi işinv dovama başladı. (© Bu netları kesip saklayınız, yahut bir albüme yapıştırıp kollekaiyon yapı- miz. Sıkınti samanınızda bu notlar Bir doktor gübi imdadınıza yetişebilir. Cumartesi | — SON POSTA Aydın Satış Kooperatifi Devletin Kooperatifçiliğe Verdiği Önemin Örneğidir İzmir, (Öıol) — Devlet raji- minde — kooperatifçiliğe — verilen önemi Türk köylüsünün büyük bir ilgi ile karşıladığı Aydın zi- ral satış kooperatifleri birleşiği bize açıkça göstermektedir. Aydın satış kooperatifleri bir- Teşiği bu yıl ortaklarına yüzde ©a temettü —dağıtacak — kadar kârlı İşler yapmıştır. Kooperatif, kendi ortakların- dan kabul ettiği malların bedelini piyasa fiatının biraz fevkinde öde- mekte, bu suretle ortak hem mah- Bulünün tutarını peşin, hem de piyasadan daha Üstün almaktadır. Bundan sonra kooperatif ajan- ları Amerika ve Avrupada mah- sulü piyasanın fevkinde bir fiatla satarsa elde edilen fazla kâr, yine müstahsile verilmektedir. Bu ayın otuzumcu günü — yapılacak olan kooperatif toplantısında ortaklara dağıtılacak yüzde onlar, işte bu fazla Hiatlı satışlardan elde edilen kârlardır). Kooperatifin bu yıl başardığı en Önemli İş, incir mabsulünü kendiliğinden Istandardize etmiye başlamasıdır. Devlet kanunları istandardize mecburiyetini koy- madan kooperatif, ortakları ara« sında İstandart mal yetiştirenlere fazlaca karanç yolları göstermiş ve onları maddiğ yolla faydalan- dırmıştır. Genel savaştan önce Aydın say- lavı kooperatifçi Topçuoğlu Nazmi, Kâzım Nuri ve Sarı zade Ahmedin teşebbüsile kurulan bu kooperatif, bugünkü kooperatifçilik siyasa- miza Ön olmuş ve başarımlı İşler yapmıştır. Müstahslli koruyan bu kurum, yeni İş alanında yüklene- ceği ödevlerle daha zorlu İşlere #lılmak enerjisini bulacaktır. Ad. Bil, Akşehir Gençl;i Çalışıyorlar Akşahir ( Özel) — Şarımızın aporcu gençliği çalışmalarına önem vermiye — başlamışlardır.. Komşu şar ve kentlere gidilerek maçlar yapılmaktadır. Geçenlerde San- dıklıya giden sporcular bu sefor de Ilgına gitmişlerdir. Ilgindan dö- nüldükten onra Kadınhan gençleri buraya gelecekler, bir maç yapa- | caklar ve sinema binasında bir temsil vereceklerdir. '(Karamanda İki Çobanın Kavgası Koraman ( Özel ) — Fenari mahallesinden çoban Manda Ali Ne Ali Osman — mahallesinden çoban Vell arasında kavga çıkmış, Veliyi öldürmek — istemiş, fakat muvaffak olamamış, Veli Manda Aliyi başından ağırca yaralamıştır. Urfada Sıcaklar Urfa, (Özel) — Sıcaklar faz- lalaşmıştır. Halk - serinlemek için Aynizelha ve kütüphane parkla- yını doldurmaktadır. Halkevinde her hafta toplantılar yapılmakta, ev bandosu bu toplantılarda gü- zel parçalar çalarak halkın muzik ihtiyacını karşılamaktadır. T Kooperatifte çalşan bir genç kız ve standardize edilen inolrler Tokatta Kaçakçılık Savaşması Tokat (Özel) — Kaçakçılarla yapılan savaşma sonucunda 38 bin kila kaçak tütün yakalanmış, bir dağ yamacında da 17 denk tütünle 12 havan, 4 beygir tu- talmuştur. Bundan başka 30 bin kilo tütün, 908 sigara kâğıdı, 500 gram rakı, ayrıca 110 kilo tütüm, Erbaada da beş yüz ki'o tütün ve bir at elde edilmiştir. Tokatta Yağmur Tokat (Özel) — Tokat, Artuva ve civarına 3 aydanberi yağmur yağmıyordu. Bilhassa tütün mah- sulünün bundan müteessir ola- cağından korkuluyordu. Fakat 3 gündenberi yağmur yağmaktadır, Mahsul kurtulmuştur. Gediz Havzası İzmirdeki Santraldan Elektriklenecek Izmir, (Öıel) — Bütün Gediz havzasının İzmir elektrik santra- hna bağlanması çevresinde esası bir teşebbüse girişilmişir. Izmir- deki elektrik sosyetesi bu teşeb- büsü hüsnüniyetle karşılarsa Ge- diz havzasının dört köşesi elek- trik kuvvetinden istifade edebile- cektir, Manisa Şarbaylığı, İzmirdeki elektrik — soayetesine — müracaat ederek İzmirden Manisaya elek- trik hattı çekilerek Manisanın elektriklenmesini teklif etmiş, bu müracaata Menemen ilçesi de iştirak etmiştir. Bu hafta içinde Izmir elektrik sosyetesi mühoendis- leri Menemene giderek inceleme yapacaklardır. Bodrumdan Yumurta İhraç Ediliyor Muğla — Şimdiye kadar yu« murta çıkatı — İzmir ve Mersin Nmanlarından yapılıyordu. — Son zamanlarda İlimizin Bodrum lima- nından yumurta çıkarılmıya başlan- mıştır. Antepte Bir Gencin Muvaffakıyeti Gaziantep (oıel) — Burada Antepli — bir genç Atatür- | kün mormer- | den silel kıe * lıkta bir hey- kelini — yap- maktadır. Bu yapılışın husu- siyeti heykeli yapan gencin hiç tahell gör- memiş olması, buna rağmen yekparo mer- merden — bu heykeli yap- makta büyük muvaffakiyet göstermiş olu pan san'atkâr masıdır. Heykel bitince parti kurağı önüne dikilecektir. Yozgatta Mahsul Çok Iyi Yozgat, (Özel) — Bu yıl su- lak arezide ekinler geçen yıldan daha verimlidir. Kıraç tarlalarda da son yagan yağmurlar büyük faydalar vermiş, genel durum itibarile ekinler pek bereketli olmuştur. Geliboluda Yapı- Atatürkün Mmermer- den heykeli ve ya- lan Göçmen Evleri Gelibolu (Özel) — Kasabamı- za gelecek göçmen kafileleri yola çıkmış bulunmaktadır. Göçmen- lere mahsus olarak yapılan evle- rin ahşap kısımları ikmal edil- miştir. Duvarları yapılmaktadır. Çatılarının kapanması - için da malzeme beklenmektedir. Samsunda Tütün Rekoltesi Samsun (Özel) — Burada kur raklık devam etmektecir. Her ta- rafta mebzul yağmurlar yağdığı halde Samsuna bir damla bile yağmur düşmemiştir. Böyle olma- sına rağmen erken dikilen ve ça- pası vaktinde yapılan tütünlerin kırılmasına başlanılmıştır. Eğer bugünlerde yağmur yağacak olur- sa tütün rekoltesi geçen yıldan fozla olacağı sanılmaktadır. Narhtan Ucuz Ekmek Satmak Suç mudur ? Izmir (Özel) — Tire ilçesinde ekmek narbından — altmış para ucuza ekmek satan Süleyman adında bir fırıncı hakkında tah- kikat yakılmaktadır. Bu fırınenın Şarbaylık narhından ucuza satış yapması, Şar İdaresi otoritesine karşı gelmek sayılıp sayılmıyacağı Izmir Tecim ve Endüstri Odasın- dan sorulmuştur. Antepte Asfalt Yollar Gaziantep (Özel) — Merkez- den — Halkevine doğru uzanan büyük yolun asfalt döşeme işi başarılmış, yol çok güzel bir hal almıştır. Üye diğer büyük cadde- leri de asfat olarak yaptıracaktır. Tommuz 20 e e NİŞLERİN Evlenmek İstemiyorsanız Kızları Aldatmayınız “Ben evlenmek isteyen bir adam değilim. — Evlilik insanın hürriyetini elinden alıyor, zevk ve eğlencesini azaltıyor, ve — onu evinde oturan miskin bir mahlük haline getiriyor. Buna mukabil de omuzlarına bir sürü yük yüklüyor. Fakat gel gelelim son zamanda çok beğendiğim ve kendimce hayalettiğim hayat arkadaşı tb pina tamamen uygun bir kıza vuruldum. O da benden evlenme teklifi bekliyor. Fakat ben evlen- mek niyetinde olmadığım için müşkül vaziyete düştüm. Ne yap- | maklığımı tavsiye edersiniz 7? İdris Size söyleyecek ilk sözüm şudür: Bu vaziyeti siz kendiniz ihdas etmiş bulunuyorsunuz. Bu vaziyetten mes'ul olan sizsiniz. Kız sizi sevdiyse kabahat siz de olmak lâzımgelir. Evlenmek biyetinde olmadızı halde kızlara korte yapan genç- ler ekseriyetle onları ne kadar bedbaht ettiklerini düşünmezler. Halbuki kızlar bu işte hiç şakaya gelmezler. Sevgiye çabuk inanır- lar, türlü hayallere kapılırlar, on- ların bu zaaflarından İstifadeye kalkmak büyük günah olur. Size söyleyeceğim ikinci söz şudur: İnsan hayat arkadaşını bulmakta her vakit fırsat bula- maz. Bu fırsat bir defa görünür. Ondan İistifade etmesini bilmez elinizden kaçırırsanız, ilerde çok man olursunuz. Elinize böyle fırsat en ondan İati- fade etmesini biliniz. Size Üçüncü sözüm de şudur : Türkiyede bekâr yaşamak kolay bir iş değildir, evlilik belki bütün bu saydı; mabhbzurları beraber getirir. Fakat bekârlığa nisbet edilirse çok daha iyidir. Türki- yede bekârlık, sefaletten başka bir şey değildir, hole hayatta başka bir dayanağı yoksa ! * “ Deniz banyolarında bir gen- ce rastladım. Güzel giyiniyordu, hususi otomobili vardı. Bu gence tutuldum. Birkaç gün seviştik. Fakat sonra bu gencin tevkif edildiğini öğrendim. Otomobilin de çalınmış olduğu anlaşıldı. Ha- yal sukutuna uğradım. Hadiye Insan yolda, deniz kenarında, yapurda rastgeldiği adamla ko- nuşur ve sevişirse, bu kabil aki- betlere her vakit maruzdur. Insan yakından tanımadığı, ahlâk ve tabiatini, hayat ve ailesini bil- mediği bir gençle konuşmaktan çekinmelidir. Bu kabil gençler evlenmek değil, eğlenmek mak- sadile kızlara iltifat ederler. TEYZE Nöbetçi I Eczaneler Bu gee nöbetçi — eczaneler şunlardırı Tstanbul tarafı: Şehzadebaşında ( Hamdi ), — Akaarayda — ( Ethem Pertev ), Karagümrükte ( Suat ), Topkapıda - ( Nazım ), Samatyada ( Teofilos ), Unkapanında ( Yorgi ), Eyüpte —( Hikmet ), Kumkapıda ( Belkis ), Balatta ( Tolidia ), Çen- berlitaşta ( Sırrı Ranim ), Yemişte ( Benason ), Bakırköyönde ( Hilâl), Beyoğlu taraf: Takai aşı (İtimat ), Tepebaşında ( Kenyoli ), Tarlabaşında ( Tarlabaşı ), Gülata- da ( Kapıiçi », Şişlide ( Şişli ), Kas sımpaşada ( Yeni Turan ), Haaköy- de ( Yeni Türkiye ), Kadıköy tarafı: Modada ( Alâeddin ), Pazaryolun- da ( Rıfat Mümtaz ), Büyükadada ( Şinasi Rıza ).