15 Ağustos 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

15 Ağustos 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Seviyorsunuz!.. Kâmran İsmeti görünce birden bozuldu.. Bu kız da yine nereden peyda oluvermişil. Orada ne yapıyordu. Elindeki mendilile? — Bana cevap vermiyorsunuz Küâmran? Genç adam genç kızın bakış- Tarının istikametine baktı., — Onun için bana cevap ver- miyorsunuz.. — Vamıkl!. — Evet, onu seviyorsunuz.. Bütün genç kızlar gibi siz de o kaba yabaniyi seviyorsunuz.. işte yanında bir tanesi daha var... Hepiniz bütün kadınlar onu se- viyorsunuz. Ve © hepinizle eğle- nıyor... Hiç biriniz onun umurun- da değilsiniz... O holpesent, mağ- rur bir sporcudur o yalnız geovç kız kalplerini ayaklarımna atan şöhrelini seven bir Dempsey bir Karpantiye gibi Dir filim artisti gibi kalpsiz bir yabanidir o... — Fakat Vâmık?.. Susacak mısınız. Çocuk mu oldunuz, nedir? — Sizi seviyorum. — Beni tahkir ediyorsunuz. M Vâmık utanmasa hıçkıra- rak ağlayacaktı : — Sizi kıskanıyorum. Diye inledi. * İsmet kolunu Osmanın koluna geçirmişti : — Osman, dedi, yüzlün çok fena.. Haydi gidelim şuradan. Kâmran — sapsarı olmuştu. Gözleri irileşmiş ve onlara ba- kıyordu. Bütün arkadaşlarının lsmetle Osman hakkında yaptıkları dedi- koduları © anda hatırlamıştı. Kalbi şiddetli şiddetli vuruyor. Bağırmak, ağlamak lstiyordu. Otlar ilerlediler, Ve genç kız ne yapacağını bilmez bir halde ayağa kalktı. AlI Vâmık da ayakta idi. — Bana cevap vermiyorsunuz. Diye ondan bir cevap almak içla 1srar ediyordu. Genç kız: — Cevapmı dedi. Beni şimdi bırakınız. Beni bu gece bırakınız Vamık... Kendisine doğru yaklaşan ev Bahibini görerek çehresindeki ma- nayı değiştirmiye uğraştı: — O, Güzel hanım nereler- desiniz böyle? Demindenberi sizi #rayardum. — Beni mi?.. — Öyleya nihayet birisi Va: mıkla burada olduğunuzu söyledi. Hemen yanınıza geldim. Size bir dostumu takdim etmek isterdim. Biraz evvel sizden kendisine bah- settim, Denizelliğinizi methettim müthiş alâkadar oldu. — Benim denizeiliğim dedi ve gü'dü... Kim imiş bu dostunuz? — Bir ecnebi.. Işte o da ge- liyor... Genç kız ev sahibinin işaret etmek istediği tarafa başını çe- virdi. Ve birdenbire titredi. Kar- şısında kendilerine doğru gelen adanı tanımıştı. Çok mustazam kesilmiş gözel bir simokin giyiyordu. Gözlerinde siyab cam gözlük- ler vardı. ve geniş kır sakalı bü- tün göğeünü örtmüş gibl idi. Genç kız: — Arkadaşınız! Diye keke- & — Evet arkadaşım Mister Phil Norton. Esasen rengi solgun ve çeh- resi karmakarışık olan genç kız büsbütün perişan bir hale gelmişti. — Hallo Norton — Hallo... Uzaktan elini sallayor ve on- lara Adeta neşeli bir adımla yak- laşıyordu. Bir dakika sonra Norton Ali Vamığa ve Küâmrana tanıtılmış bulunuyordu. * Çok abus çehrell bir adam değildi. Bir kaç dakika sonra ressam Atıf, Kâmran, All Vamık ve o büfede bir kadeh şampanya içerlerken genç kız böyle düşü- yordu : Bilâkis neş'eli bir adamdı on« lara hemen memleketinden bah- setmişti ( Teksos ) dan kendisi Teksoslu Roncher tesmiye edilen büyük hayvanat çiftlikleri sahibi Kadıköyde Bir Deline Var Yazan| Hatice Hatip 15 - 8- 935 — Bütün Genç Kızlar Gibi Siz De O Yab l SON POSTA idi. Fakat unun senelerdenberi Roncher'nin başına bir çiftlik müdürü yerleştirmiş ve Avrupaya Çiktliği eskt Meksika ile yeni Meksika hudutları arasında kâin Pecos cıvarında idi. Sakallı adam bir taraftan ikinel kadehini Kâm- ranın şerefine içerken diğer ta- raftan da bütün bunları anlatır yordu. Evet Kâmran ilk korku ve dehşetini belki bu çok fakat güzel konuşan gülen güldüren adamın karşısında — unutacaktı. Fakat bu adamın gözlerini göre- bilseydi. O bu görzleri göremiyordu. Siyah camlhı gözlükler bu gözleri kapıyordu. Ve İşte bunun için Kâmran tebesstim bile edemiyordu. Poembe elbiseleri içinde balmum- dan yapılmış küçük bir heykel gibi solgun orada — duruyor, İrl siyah gözlerile ona bakıyordu. (Arkası var) İstanbul Belediyesi İlânları Seneiik muhammen — muvakkat kirası teminat Galatada Karaköy caddesInda 11/18N. dükkân — 1200 90 " » " 10/16;, —» 1200 90 Unkapanı köprüsü cıvarı sokağında 104 metre murabbar arsa 200 15 Yedikulede kale taşı sokağında SN. dükkün 24 1.80 Küprünün Üsküdar iskelesinde 21-62 N. dükkân — 480 36 Yukarda semti senelik kirası ve muvakkat temlinatı yazılı olan mahaller 936 senesi mayıs sonuna kadar kiraya verilmek Ürere ayrı ayrı açık arttırmaya konulmuştur. İstekli olanlar geraiti anla- mak Üzere lavazım müdürlüğüne Şmüracaat etmelidir. Arttırmaya girmek içinde hirzalarında gösterilen muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 26/8/935 pazartesi günü saat 15te dalmi Ü, arr encümende bulunmalıdır. (B.) (4630) * * Muhammen Muvakkat bedeli teminat Eyöpte münzev! camil yanında Şerafettin2Ef. mektebi ankazı. 3.75 Cerahpaşada Davutpaşa mahallesinde Ko- camustafapaşa caddesinde eski 125 yenl 109 No. evin ankazı ( temel taşı ve duvar- ları hariçtir ). ; 45 3,00 Yukarda semtl muhammen bedeli ve muvakkat teminatı yazılı olan ankaz ayrı ayrı satılmak Üzere açık artırmıya konulmuştur. İstekli olanlar şeraiti anlamak üzereo levazım müdürlüğüne müraca- at etmelldir. Arttırmıya girmek için de hizalarında gösterilen mu- vakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 20/8/935 salı günü eaat 15 te dalmi encümende bulunmalıdır. (1.) (4562) » * ltfaiye âmir ve efradı için yaptırılacak olan 449 çift çizme açık eksiltmeye konulmuştur. Bir çift çizmenin tahmin fiatı I0 Hira 35 kuruştur. Numunesi ve şartnamasi levazım müdürlüğünde görülür. Eksiltmeye girmek isteyenler 2490 mumaralı arttırma eksiltme ka- nununda yazılı vesika ve 365,5 lirahk muvakkat teminat makbuz veya mektubile beraber 20/8/935 salı günü saat 16 da daimi encümende bulunmalıdır. (B.) — (4568) Kızılcahamam Hava Kurumu Başkanlığından; Pehlivan Güreşleri 30 ağustos İstiklâl ve Zafer bayrammda yapılacak şenliklerde büyük pehlivan güreşleri yaptırılmasına karar verilmiştir. Başa (100); baş altına (50); orta (30); ayak (10) liradır. Iştirak edecek olan pehlivanların müsabakaya geleceklerine dalir bulunduk- ları mahallerin hava kurumu şubelerine imza vermeleri ve isimlerini de Son Posta gazetesine bildirmeleri ilân olunur. Akşehir Bankasından: Akşehir Bankası elektrik şebekesi için aitüst kuturları 20/22 santim ve uzunluğu 9 metrelik müdevver 150 adet kuru katranlı çam direğe ihtiyaç görüldüğünden taliplerin Akşehirde Akşehir Ban- ni acaatları ve tekliflerini bildirmeleri ilân olunı İ LNİ ei İzmir bisikletçileri müsabakaya başlarken yan yana İzmirde Bisiklet Birincilikleri Bütün Dereceleri Izmir Sporlular Kazandı Hakeme Tokat Atan Bir Futbolcuya Boykot Cezası Verildi İzmir, (Özel) — Pazar günü | bir idarecisi Türk Atletizm Fe- lkmir mınta- kası 935 yılı bisiklet muka- vemet birinek liğiİzmir spor, Altay vek.a.k. bi sikl etçi lerb nin — İştirakl- le yapılmıştır. Mukavemet bi« rinciliği Tor- Fi balı yolunda e— 45 kilometre- — İki yıl boykot edi- Hik bir alanda len Cemil yapılmış ve çok bararetli olmuş- tur. Neticede birineiliği İzmir spordan Kâzım, ikinciliği Izmir sporlu Süleyman, Üçüncülüğü İz- mir spordan Cevdet — almışlır. Rekor 1.55 dir. Önümüzdeki halta — doktor Mustafa emddesinde bisiklet sür'at birincilikleri yapılacaktır, İkl Yal Boykot izmir (Özel) — Izmir futbol kurumu, spor sahasında hakeme Kiraz eden oyuncuları tecziye et- meye karar vermiştir. İzmir şam- Elynnıı Altınordu, Aydın minta- ası takımile — oyun — yaparken hakeme tokat atan Izmirli Cemil iki sene boykot edilmiştir. Momlekette Spor Samsun, ( Özel ) — Spor ku- Kipleri arasında tertip edilen deniz yarışları park iskelesi cıvarında yapılmıştır. Bu müsabakalarda Bayrak spor birinci, Demir spor ikinci olmuşlardır. Çankkalede Çanakkale, (Öııl) — Çanak- kale mmtakam birinciliği Türk Gücü, Ezine arasında yapılmıştır. Hâkim bir oyundan sonra Türk Gücü bire karşı üç sayı ile galip gelmiştir. Türk Gücü Tür« kiye Birinciliklerinde Çanakka- leyi temsil edecektir. Balıkesirde Balıkesir. (Özel) — Mıntaka birincisi ldman Yurdu, Gönenle yaptığı maçta iki iki berabere Fala iletizm - birinciliklerinde “1d- man Birliği 46, Idman Gücü 34, Idman Yurdu da 37 puvanla Üçüncü olmuştur. bir zaman k ;:buy-ıııhlı:l:.hi habere mazaran Arnavutlar bu seneki mü- sabakalar için 12 atletle ek- lerini bildirmişlerdir. an at- letleri âzamt 19 eylülde şehri- N ı_ıiulp IPpll!llllı olacaklardır. BZi aei derasyonu hasabına seyahat ede- ceklerdir. Sovyet Rusya Futbolcuları Goliyorlar 12 — teşrinevvelde — şehrimizi ziyatet edecek olan dost Sovyet Rusyanın — fotbulcuları — Istanbul, Aakarada, Iİzmirde İkişer maç yapacaklardır. Futbol fedrasyo- nu bu müsabakalarda yüksek derece alabilmek İçin maç yapır lacak mıntakalarda kamp kı- racaktır. Bu kamplarda fedaras- yon mümessilleri bulunacaktır, Balkan Güreşleri Hazırlık için Viyana Takı- mı Buraya Geliyor T.LCL güreş federaayo- nundan: 1 eylülde başlamak Üzere fe- derasyonumuz — tarafından - tertip edilmekte olan dördüncü Balkan güreşlerine hazırlık olmak Üzere Viyana şehri muhtelit güreş ta- kımı davet edilmiştir. Bu takım İle güreşçilerimiz arasındaki karşılaşmalar 24 ağus- tosta başlıyacaktır. Viyana muhtelit güreş takımı ile müsabaka yapacak güreşçile- rimizi seçmek İçin 18 Ağustosta bir müsabaka tertip edilmiştir. Seçme müsabakalarına saat 14 de başlanacaktır. Tartı saat 13 tedir. Sıkletlerde bir kilo tole- rans kabul edilmiştir. Alâkadar güreşçilerin göste- rileb gün ve saatte müsabaka yapılmak üzere Taksim stadyo- munda bazır bulunmalarını ebem- miyetle tebliğ ederlz. İ 31 16 AĞUSTOS 935 102 Tepebaşı d Kakalel aat ea0 Töntresi, Panar DOLU 17 Ağustor Cumartesi akşamı Deli Dolunum — delası — ve 5 *.lıUği.