4 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

4 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

'Yazı Çok Oldağa için Bugün Konamadı Kırtasiyecilik Yasak ! ( Baştarafı 1 inel yüzde -) tevap gelmdiğini tespit etmiştir. Kırtasiyecllikle mücadele bü- rosu, bütün resmi muamelelerin gabuk — çıkması İçin — tedbirler #rayacak, İüzumsuz yere, muha- bere ve muameleleri uzatan me- mur hakkında da kanuni takibat yapılacaktır. Bu arada Ekonomi Bakanlığının son altı ay içinde takip ettiği numaralı — fiş usulü gok İyl neticeler vermiştir. Bil- hassa İş sahiplerine İşleri bak- kında bir posta kartı ile malü- mat vermek çok faydalı olmak- tadır. Bütün bu hneticeler göz- Önünde bulundurularak kurulacak büro ile — kırtasiyeciliğe — karşı #saslı bir mücadele açılacaktir. Muameleyi füzult yerlere uzatan- lar ağır cezalara çarptırılacaktır. Son Orman Yangınları Facia Oldu (Baş tarafı 1 ieci sayfada) rinin kast neticesi olduğu hak- kındaki haberler burada büyük bir acı uyandırmıştır. Orman mıntakalarındak! yan- gınların, yurdu çorak bir bozkır * haline sokacağı ihtimali hükümet erkânını ve alâkadarları çok mü- tocesir etmektedir. — Muğladaki orman yangınını bir tesadüf eseri olarak gören bir saylavımız di- yor kir “— Bugünkü orman kanunu, ormanlarda kaza veya kastla yan- gın yapanlar bakkında gayet hafif çezalar koymakta ve hemen he- tmen hiçbir. müeyyideyi ihtiva et« memektedir. Ormanlarımız - için, ağaçlarımız için çok şiddetli hü- kümleri Ihtiva eden bir kanun lâzımdır. Ağaç yakan veya ağaç kesen bir katil gibi, bir vatan ha- ini gibi mahkemeye sevkedilme- lldir. ,, Kastamonudan dün sabah ge- len haberler, İlgaz — ormanlarının hâlâ yandığını — bildirmektedir. Yangın bir müddet daha sürerse ziyanın milyonları aşacağı muhak- kak görülüyor. Yangının me baha- fina — olursa olsun söndürülmesi için kat'I emirler — verilecektir. İç Bakanlık ve — Tarım Bakanlığı, yangından her gün malümat al- maktadır. Kamutayın bu devresi- ne ikl Bakanlık müştereken bir kanun projesi vereceklerdir. Pro- İede ormanlarımızın — korunması, yanpgınlara mani olmak, ağaç ke- Senler ve yakanlar hakkında en tiddetli cezalar verilmesi gibi hü- kümlor bulunacaktır. Sporcular Mahkemede ( Baştarafı 1 inci yüzde ) kemesinde bir dava açarak, stad- Yomun — İdaresinde - sulistimaller, yolsuzluklar ve lüzumsuz masraf- lar yapıldığını önö sürmüşler, Ce« Mal ile Rüştünün azlini İstemiş- lerdir. Cemal İle Rüştü ise bu İddia» ları reddederek, bilâkis stadyo- Mmu çok İyi İdare ettiklerini, Idare Masraflarını yarı yarıya İndirmiş Oolduklarını, bâsılatı da bir mişli çoğalttıklarını söylemişlerdir. Bu karşılıklı iddiaları — dinle- Yen mahkeme, stadyomda bazı tetkikat Için davayı başka bir Rüne bırakmıştır. IResı'mlı' Makale * Kundura boyamak, tahta yıkamak, çamaşır temizle- mek, piysmo taşımak bile bir bilgi işidir. Eviİnize bir hizmetçi alırsınız. Kap yıkamasını, eşyanın tozunu almasını, sofraya yemek vermesini bilmez. Eğer ona bunları Öğretmezseniz sonuna kadar da öğrenemcı. En besit, en bayağı, ön Adi görünen bir çocuğun bile yapabileceği — sanılan kendi kendine h Bir Ticaret Başladı SON POSTA bilgi işidir. Bilgi vardır, işler, hep birör Denize Dökülen Mazotları Toplayan Bir Kadın 110 Lira Para Kazandı Istandart Oll kumpanyasına ait 800 tonluk mazot vapurunun batışı Istanbulda yeni bir ticaret çığrı açmıştır. Ba yeni ticarette en çok sahil halkı istifade etmokte, denizden mazot toplayıp satmak- tadırlar. Kumkapıda fakir bir kadın iki çocuğu ile topladığı mazotu satmak suretile bir günde 110 lira para almıştır. Ancak bu ticaret biraz teh- Ukeli olmaktadır. Çünkü gümrük muhafaza teşkilâtı mazotun top- lanmasına manl olmamakla be- raber satın alınmasını kaçak ad- detmektedir. Mazottan anlıyan bir zatın ifadesine göre denize dökülen 800 bin kilo mazottan 8 kilosu- bile kaybolmasına imkân yoktur. Bunu kolayca toplamak mümkün- dür. Fakat satılmasına İzin ver- mek İâzımdir. Aksi takdirde top- hyanlar mallarını — satamıyacağı için bu mazotlar akıp başka ve yabancı sahillere — gidecek, oralarda toplanıp satılacaktır. Ma- zot denize dökülmekle yanmak ve kullanılmak evsafından hiçbir gey kaybetmemektedir. İki Eşek Hırsızı Sabri ve Ahmet adlarında iki kişi Limon iskelesine eşeklerini bağlıyarak çarşıya kavun almağa gitmişler, fakat — döndüklerinde eşeklerini bulamamışlardır. Zabı- tanin araştırması Üzerine eşekler, Kasımpaşada Sakızlık mahalle- sindeki Ali tarafından çalındığı anlaşılmıştır. Eşekler sahiplerine vırilnlıd_r. M*—_ -eee — ee Ç İNAN “ Gazetelerda elbette okumuşsunuzdur. Hatırlarsınız ki birkaç ay evvel, Akay Idaresince alınacak yeni bir İki vapur için Avrupaya bir heyet azeteler bu seyahatin İüzumsuz- İSTER gitmişti. O yakit luğundan bahsetmişlerdi. Heyet Avruapanın büyük gşehirlerini dolaştı. Geml Jaşaatı ile meşgul mücaseselere Ihtiyaçlarımız anlatıldı. Tetkiklör yapıldı. Birslirü para sarfedildi ve nihayet heyet dönüp Bakanlığa raporumnu verdi. İSTER İNAN İSTER İNANMA! Liselere Girmek İsteyenler 200 Kişi Kültür Direktör« lüğüne Baş Vurdu Liselerin kayıt işleri 31 Ağus- tosta bitmişti. Halbuki, hergün yüzlerce talebo, Kültür dalresini doldurmakta ve yazılacak mektep aramaktadır. Dün bu iş için, Kültür direk- törlüğüne baş vuranların sayısı 200 ü geçmiştir. Gelecek yeni bir emirle, — liselerde kayıtların tekrar açılacağı beklenmektedir. Açıkta Kalan Talebenin Dertleri Dün matbaamıza açıkta kalan telebelerden bir grup geldi. Bun- lar kapanan Yeni Lise talebesin- den olduklarını söylediler. Bir moktebe yerleştirilmediklerinden, son sinıf talebesinin hangi mek- tepte Imtihan verecekleri henüz belli olmamasından şikâyet ettiler, Son sınıf talebesi; bilhassa, imtihanlarının —- — kendilerinden aşağı sınıflardaki arkadaşları gibi- husus! mekteplerde yapılmaması ihtimalinden endişe etmektedir. Anadolunun muhtelif köşele- :| rinden gelen bu çocukların dert- lerinin alâkadar makamlarca dik- kate alınacağını umuyoruz. Üç Hırsız Çocuk Yakalandı Kumkapıda — oturan Zekiye namında bir kadın 150 lira para- sının Üç çocuk tarafından çalın- dığını iddia ederek — zabıtaya baş vurmuştur. Samiye, Muzaffer ve Recal adlarında Üç çocuk yakalanmıştır. İSTER teklifler gelme, İstanbul arasında edenler bile Bu vaziyet, h okuyarak öğrenilir, hayatta denöyerek düzeltillr ve kuvvetlendirilir. Bu, tam bilgidir. Bilgi vardır, yalmız bilgiye giden yoldur. Fakat bilgisiz iş olmaz. Onun için bilgisiz hayata atılmak mümkün değildir. tecrübe ile öğrenilir. — Bu, tam Balkan foestivaline girecek ml- safirlerimizden bir grup Bulgarların da Balkan festb valine iİştirake karar verdikleri festival komitesine resmen bildi- rilmiştir. Bulgaristandan kalaba- hk bir gayda heyeti ile 8 kız, 8 erkek oyuncu gelecektir. Bul- garlar Istanbula 13 Eylülde ge- leceklerdir. İlk Okullar Her Mektebe Yüzlerce Çocuk Baş Vuruyor Ilk mekteplerde, dün kayıt ve kabul işine devam edilmiştir. Dün mekteplere baş vuranların sayısı, her mektep için yüzleri bulmak- tadır. Bu umulmadık vaziyet alâ- kadarları şaşırtmaktadır. Çünkü bu yıl, fabrikalarda çalışan ço- cukların da, çalışma saatleri dı- şında okutulması için de tedbir alınmakta ve bunların miktarı tesbit olunmaktadır. On gün sü- recek olan kayıt işinden sonra, yazılan talebenin miktarı bakan- lığa bildirilecek ve - bakanlığın alacağı tedbirlere göre, yeni mek: tepler ve gubeler açılacaktır. İNANMA! Şimdi Avrupadaki gemi İnşaat müeseczclerinden Kadıköy ile işlemek Üüzere transatlantik teklif tim Ihtiyaçlarımızı bu mücaseselere iyi anlatamadığını Ispat etmiş. Bunun Üzerine bu mücsseselere ne lstediğimiz haklanda “ayrıca gşartaa- meler gönderilmesi düşünülmüş. Sözün Kısası Alacak ? Ek -Ta Ermeni yurtdaşlarımızın eski- | den bir âdetleri varmış: İçlerin den birl öldüğü vakit, onu klll- sede tezkiye ederlermiş. Ortaya ölünün tabutu konur, | konu komşu, eş dost, hisim ak- raba etrafına toplanırlar, okumuş efendi de cicili bicili elbiselerile meydana gelir, cemaate sualler sorarmışı — Müteveffa no giyer idi? Ağlaşan cemaat de hep bir ağızdan yetiştirirlermiş cevapları: — Kadife giyer idi. Çuha giyer idi.. Sırma giyer idi |.. Artık akla ne kadar değerli kumaş — gelirse, kepsinin adları birer birer sıralandıktan sonra, ikinci suale geçilirmiş : — Müteveffa ne yor idi? ' — Et yer idi. Süt yer idi. Bal yer idi.. Topik yer Idi.. Haviz yer idi.. V. S... Yine bir gün, böyle bir ölü tezkiye edilirken, tam yemeklerin bir, bir sayılmasına başlandığı sırada, papas efendinin elinde tuttuğu yanar mum eriyip de kız- gin kızgin avcunun İçine damla- yınca canı fena halde yanan oku- muş efeadi kendinden geçip: — Halt yer idi! Diye bağırmış. Dünkü gazetelerde, Afrikayı ele geçirmeğe hazırlanan bazı kimselerin, şehrimizde bir top- lantı yaparak, — Filân ülke kimindir? — Bizim! — Oraya kim gidecek? Biz! — Orasını kim zaptedecek? — Bizlerl. Diye, henüz dipdiri duran bir tlkeyi tezkiyeye ve benimsemiye kalkıştıklarım okuduğum zaman aklıma gelen bu fıkrayı buraya kaydetmekten kendimi alamadım. Fransızların : “Ayıyı öldürme- den — postunu — satmamalıdır! ,, Diye meşhur bir ata sözleri var- dır. Acaba bu ata Gsözlerinin başka lâtin dillerinde tercümesi yok mu? Istanbul Kültür Direktörlüğü İstanbul Kültür - Direktörlü- güne pek kısa bir zaman içinde Salih Zeki veya Tevfikten birinin v tayia edileceği muhakkak görlül- mektedir, Kazayı Yapan Şoför Bulundu Iki gün evvel gece yarısından sonra Florya yolunda ağır yaralı bir adam bnlunmuş ve Cerrahe paşa hastanesine — kaldırılmıştı. Yaralı söz söyleyemiyecek bir halde bulunuyordu. Biraz sonra da ölmüştür. 50-55 yaşlarında tahmin edilen bu ölünün hüviyeti henüz — onlaşılmamıştır. Müddel- umum! muavinlerinden Bay Şefik hâdisenin tahkikine el koymuş ve araştırma neticesinde kazayi yapan otomobilin şoförünü dün buldurmuştur. Şoför dün isticvap edilmiş ve karanlıkta yaralanan adamın birdenbire önüne çıktı- ğını söylemiştir. Tahkikata devam edilmektedir. 3 Yaşında Bir Çocuk Pence- reden Düştü, Bir Şey Olmadı Samatyada Alifakı mahaille- sinde Recebin 3 yaşındakl çocuğu Necati evin en Üst kat pencere- sinden yere düşmüş, fakat kendi- sine birşey olmamıştır.