4 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

4 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

Kadıköyde Bir Define Var Yazan; Hatice Hatip Rodi İnci Polisl —39— ci) VW 1-9.985 — İ Demirden Yapılmış M untazam Bir Merdiveni Aydınlatıyordu Beş dakika sonra polis te gelmiş.. On on beş dakika sonra kendi- sine gelen İsmet hâdiseyi anlat- mış, bunua Üzerine polisler bod- ruma İnmişler.. Koca elektrik lâmba'arile sarnıcı aydınlattıkları zaman sarmç içinde eski demir- den muntazam bir merdiven ol- duğunu görmüşler. Bu merdiven- den aşağıya inildiği zaman da geniş bir mahzene varılmakta olduğunu ben de gördüm... Ha- kikaten görülecek bir yer. Duva- rının dört tarafında salip işsret- leri ve bir kenarında yüksek taş- tan adeta bir kürsüsü bulunan bu salonun bir taraftanda bir ka pisi var... Demir bir kapı üzerin de büyük bir salip resmi olan bir kapı... Çok eski bir kapı... Hari- kulâde eski, açılmca ancak adamın, o da biraz eğilerek çebilmesi mümkün olan bir yol meydana çıkıyor... Bu yolu ben de gördüm... Şayamhayret bir şey... Ve yolun nihayeti de Ah- met Paşa köşkü yangınlığına çe kıyor. Belkıs hanım — Hakikaten şayanhayret bir gey dedi. Ömer.. Duyuyor masun? Kâmranın moda çayırında gördü- ğünü iddia ettiği ve bizim bir hastalık kâbusu eddettiğimiz o geceki bâdiseyi hatırlıyor musun?, Belkis hamm titiriyordu. Ömer tek gözlüğünü düzelterek; — Evet, anne, dedi. Fevkalâde gayanı hayret birşey. — Kardeşin çok uzun boyla re zayıf bir İnsandan bahset- mişti, — Evet, anne, — Lâmi Bey oğlum ya öteki- Jer, yanlarındaki insanlar nasıl Bdamlarmış. — Bir tanesi kısa boylu ve şişman bir adam imiş. Diğeri ne çok büyük, ne de çok küçük ok mıyan bir insan. Ömer yerinden kalktı... Vallahi (o anlayamıyorum dedi... Lâmli Bey bu hidise ne zaman oldu?. — Bu hüdiee evvelki akşam olmuştur. — Dayı zadenizi ziyaret ede bilir miyim... Bir de bu sarnıcı görmek isterdim?... Bilirsiniz ya, ben, mimarım bu beni alâkadar etti. sonra da... Polis merkezine kadar o uzanacağım. Anne biz zannediyorumki polise Modada ,geçen o bâdiseyi anlatmayı unut” rsuştuk. Moda sablllerine kazma- Isrla, küreklerle inen esrarengiz 'i sanları ve Kâmranın bizi inan- dırmak istediği hâdiseyi... Ömer ayağa — Şimdi gidebilir miyiz? di Lâmle sordu. a > — Hay, hay. Diyerek Lâmi de ovağa kalkmıştı, Eslkis Hanım onları kapıya kadar teşyi ettiği zaman; — Aman yavrum diyordu. Merkez memuru beye gitmeyi tnuülma,.. e Üzerinde beyaz bir önlük vardı. kenardaki lavaboda ellerini yıkadı. ,Yan odaya geçerek oturan has- ,talardan: — bir dâkika. Diye müsaade .mlarek sofaya çıktı. Buram basit | bir evdi sarı boyalı kâgir bir bina bir sofa Üzerinde karşılıklı birer odası olan şu tanmmış bilinmiş eski Istanbul ve Kadıköy evlerin- den biri... Ev çok zengin moble edilme- mişti. Mütevazı sade fakat zevkle döşenmişti. Sofada ayakta ve şap- kaları ellerinde duran gençlerin yanına geldi. va içindeki siyah elbisenin sardı ğı harikolâde güzel baş döndü- recek kadar mükemmel (çizgili ince bir vücut vardı: — Bonjur Lâmi dedi. Ve sual dolu göğlerle Ömere baktı: — Sana dostlarımdan Ömer Beyi takdim ederim, Ömer Beyi tanıyorsun zannederim. Beyaz önlüğün önü açılmıştı, 5 Eylül Perşembe günü sabırsızlıkla bekleniyor SA RAY Sineması nm 1935 - 1938 mevsiminin küşat programı ve H. B. Warner'in temsili olan FIRTINADAN SONRA Fransızca sözlü büylik film sabırsızlıkla bekleniyor. Samimi... Insani... Müessir ve dramatik pek güzel bir film. Mâveten : Mickey - Mouse'in bir çeyrek saatlik kahkabası TAKSIM BAHÇESİ Süreyya opereli * Yeni operet ve Mahlit Sabahaddin tarafından bu ükşam lediye zabıtası memurlarına yaptırılacak 219 tane yazlık keten ceket açık eksiltmeye konulmuştur. Bir ceketin omuham- men bedeli kumaşile beraber dikişi 320 kuruştur. Kumaşın nümu- nesi ve şartnamesi levazım müdürlüğünde görülür eksiltmeye gir- mek için de 2490 No. lı kanunda yanılı vesika ve 33 liralik muvak- kat teminat makbuz veya mektubile beraber 5/0/935 perşembe gü- nü saat 15 dalmi encümende bulunmalıdır. (B.) (4916) Kapalı Zarf Usulile Eksiltme Adliye Vekâletinden: 1 — Temyiz mahkemesi için yaptırılacak demirbaş eşya ve mefruşatın kapali zarf usuliyle açılan (o eksiltmesine bir firmadan başka talip çıkmamasına ve çıkan talibin de noksan şeralt dolayı sile eksiltmeye kabul edilmemesine binaen bu iş 2490 numaralı kanunun 40 ıncı maddesi mucibince yeniden kapalı zarf usuliyle eksiltmeye (konulmuştur. 2 — Yaptınlacak eşya ve mefruşat şartnamesinde miktarları yazılı yazıhane koltuğu, daktilo ve kâtip masası, dolap, saldalya ve marvken sandalya olmak üzere 12 cins ve kalemdir. 3 — Tahmin bedeli 36,580 liradır, 4 — Muvakkat teminat 2444 lira olup Malsandığı makbuz ve ya Banka mektubu olması lâzımdır. 5 — Eksiltme 9 Eylül 935 pazartesi günü saat 14 de vekâl levazım (o müdürüyetinde ( toplanacak eksiltme O komisyonündaet yapılacaktır. 6 — Eksiltmeye gireceklerin zeyli şartaamenin 1 inci madde- sinde yarılı belgeleri teklifleriyle birlikte vermeleri şarttır. 7 — Teklif mektuplarının nihayet 9/Eyl01/935 Pazerlesi günü saat 13 « kadar Komisyon Releliğine imza mukabilinde verilmesi, posta İle göndereceklörin bu saate kadar yetişmek Üzere iadeli taahhütlü mektup şeklinde göndermeleri ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. 8 — Bu işe alt şartname ve resimleri 185 kuruş bedel muka- bilinde Ankarada levazım müdüriyetinden İstanbulda Adliye Leva- zım memurluğundan İzmir ve Samsunda Cümhuriyet Müddelumu- miliklerinden alınabilir. “2225,, “4886, Kültür Direktörlüğünden: İlk MEKTEPLERDE TALEBE KAYDINA EYLÜLÜN BIRINDE BAŞLANACAKTIR. Biri SINIFLA- RA BU SENE 928 DOĞUMLU. LARLA aha evvelki doğumlulardan arta kalanlar almacak- w. KÜLTÜR DİREKTÖRÜ 10 EY- LÜLE kadar bulundukları yere en yakın okula, çocuklarını kayıt ettirmelerini velilerden rica eder, ( Arkası var ) Spor : utbol Birinciliği Bugün Başlıyor Evi 4 — Maçları erin Liwibalari, Sarnıcın İçinde İstanbulspor Dünkü Maçta Pera Takı- Ünye ve Çarşanba sporcu gençleri birarada Türkiye birinciliklerine bugün saat 2,15 de Taksim stadyumun- da başlanacaktır. Saat 2,15de Eskşehirin Demirspor O takımlle | İzmirin Altınordusu karşılaşacak- tır. İY 4,45 te. de Fenerbah- çe ile Torosspor karşılaşacaktır. Bu maçın hakemi (Sadi Korsan) dır. 30 Ağustos Zafer (Bayramı günü çetin Obir müsabakadan sönra 2-2 berabere kalan Istam- bulspor, Pera takımları dün öğ- leden sonra tekrar karşı karşıya geldiler. İstanbulspor rüzgârı ar- kasına alarak oyuna başladı. lik akın Pera yaptı, fakat kesildi, Enerjik oynayan İstanbulsporlular Pera kalesni sardılar. Oyunun 6 ncı dakikasında Samiden bir arapas aslan ONevzat o ilk golü yaptı. Devrenin sonlarına doğru Pera bir iki akın yaptı. Helvacının bir kafa vuruşu direğe çarparak geri eldi ve devre 1-0 İstanbulsporur galibiyetile bitti. Ikinci devre İstanbuleporun bücumile başladı. Ilk dakika da İstanbulspor kalesi bir tehlike 1. Beşinci dakikada Jap ninia bir şütünü kaleci zorlukla kornere attı. Pera hâkim oynu- yor ve bu hâkim oyun on ikinci dakikada semeresini verdi. Hel vacı Peranın İlk ve son golünü yar dakika sonra İstanbul #por korner atışından istifade ederek galibiyet (o golünü yaptı. Bundan sonra İstanbulspor müda- fan sistemi kabul etti ve oyun bu şekilde Istanbulsporun 1-2 galibiyetile bitti, Memlekette Spor Hareketleri Ünyede Ünye, (Özel) — Ünye Türkspor takımı 40 kişilik bir kadro ile Çarşambaya giderek orada bir maç yapmıştı. Ünye Türkapor ta- kımı güzel bir oyunla maçı iki-sıfır kazanmıştır. Bu müsabakanın re vanşı > Çarşambalıların o Ünyeye gelmelerile olmuştur. Büyük bir kalabalık önünde maça başlandı. İlik soyıyı onyedinci dakikada Çarşambalılar yaptılar. Ikinci dev re İki tarafın büyük gayretine rağmen değişmeden Çarşambanın bir - sıfır lehine bitti. Adapazsrında Adapazarı, (Özel) — İstanbul Küçükpazar gençleri ile Adapa- sarı Gençler Birliği arasında çok meraklı bir futbol maçı olmuştur. Istanbullu gençler takımı İlk devrede bir sayı yaparak oyunu bitirmiştir. Ikinci devrede Adalılar daha düzğün oynamıya başlamışlar ve Mk sayıların o yapmışlar a oyun oOson dakikaya Okadar bu şeklini muhafaza ederek bera“ berlikle nihayetlenmiştir. Romanyada Bisiklet Turunda Dördüncü Geldik Bükreş, 3 (A.A) — Dün Re manya bisikler turunun 166 kile- metre Üzerinden Clij ile Toplltza arasındaki etapı koşulmuştur. Genel şahsi tasnif: Romanyalı Mormocsa 40 saat 4 dakika 55 saniye, Lehistanlı Daniel 40 saat 4 dakika 65 saniye, Romanyalı Tudose 40 saat 38 dakika 50 saniye. Ulus bakımından genel tasnif: Romanya, Lehistan, Yugoslavya, Türkiye, Bükreş, 3 (A.A.) — Romanya bisiklet toruna iştirak etmekte olan Yugoslav takımı, arada çıkar bir hâdise yüzünden, tura devam- dan kat'i surette imtina etmiştir. Hava Kurumunun Müsamereleri Yarın Akşam Konserler Verilecek - Hava Kurumunun Kızıltoprak! kolu tarafından 7 Eylâl Cumar- tesi akşamı, (oFenerdeki Belvü bahçesinde bir kır balosu tertip edilmiştir. Ayrıca Denizkızı Eftak , ya da konser verecektir. » Hava Kurumunun Arnavut- köyü kolu tarafından da yarın akşam, Akıntıburnunda (o büyük eğlenceler hazırlanmıştır. * Yine Hava Kurumunun Ka sımpaşa kolu tarafından da yarın akşam Tepebaşı ( tiyatrosunda alaturka konser verilecektir. BÜYÜK HAFTALIK MECMUA Resimli HERŞEY Tepsbaşı Bplediye Bahçesinde / Bu akşam saat 21 de KARAGÖZ Her hafta Cuma, Cumartesi, Pazar alşamis” m 0 BiÇKi vw DiKiŞ Esaslı surette öğretip musaddak diploma veren NEKTAR K. ZARUKYAN talebo kaydına başlanmıştır. Pa zardan maada hergün 9-12 ve 14-18 e kudar müracaat kabul olunür. Par Adres : Beyoğlu Altın Baki Babil caddesi sayı 63 ai