10 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

10 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2_ Sayfa Halkın Sesi Yeni Keşfedilen Ölüm İşığına Ne Dersiniz? “Medeniyet diyam,, denilen Avru- padan son gelen haberlere göre | bir İngiliz, yeni bir keşifte bulun- muş; bu keşfini de hükümete bil- dirmiş. Yeni ıçık, tatalacağı mem- leketlerin bütün insanlarını, haşa- ratı mahveden mayiler gibi - öldü- rebilecek hassaları haizmiş. Dün yazıcımız, rastgeldiği — kimselerle bu hususta konuşmuştur. Aşağıya yukarıdaki suale aldığı cevapları yazıyoruz. Şehir tiyatrosu san'atkârla- mından Şevkiye: — Bence bu keşif, silâhları bırak- ma konferanslarının netlecesidir. Silâh- ları birakma - könferansının toplanıp dağıldığım — duymadığımız. yil geç miyor gibi, Fakat bütün bu topl. biçare insanları artık kanıksadıkları İnkisarlara uğratmaktan başka netlce vermiyor. Artik o hale geldi ki hepimiz bu toplantıları bizimle alay telâkki etmeye ve silâhları Lırakma — konleransının Mâfına bile — sinirlenmiye — başladık. “Lâfıma,, dedim, Hoş zaten mübarek konferansta ondan başka bir şey de yok yal Neyaz. Bu neticesiz konferans- lar, #limlerla sinirlerini dö bozmuş olacak ki işi inada bindirdiler, v& her toplantıdan sonra, İnsan Öldürmeye yarayan bir yeni âlot keşfediyorlar. Bu gidişle yakında bir “ silâh bı- rakma — konferanalari mücadele teşkilâtı,, kurulacak galiba? x Fatih, Yediveren sokağı, 9 No.lı hane Fâhirı — Ne yapayım birader? Şimdi nafaka derdini bir. kenara bırakıp İngiliz Aliminin keşfetliği işıkla mi uğraşayım? Onu da İngilterenin düş- manları düşünsük! Hem, gu âlimlerde mademki yeni yenl şeyler bulmak kabiliyeti, kudreti ve İmkânı var, yeni Öölüm ışıkları bulacaklarına, Glüm ışıklarını kullan- diran sebepleri ortadan kaldırmanın Çaresini arasalar günaha m) girerler Bcaba * Atoş Güneş takımı futbolcü- lerinden Rasihı — Bu keşif habarlerinden ekserisi balondur. Tıplıı tenha bir sokakta hırsızlarla karşılaşan yolcuların, kare glarındakilere gözdaği vermek Içi ellerini slgara paketlerine saldırmıları gibi. Orsadan tabanca çıkacağına tıınıp #avuşanlar da, gürültüyo pabuç irakmayıp bildiklerini okuyanlar da wer! 19 uncu Mektepte Yangın Beşiktaş 19 uncu mektep ça- maşırhanes'nden yangın çıkmışsa da hemen söndürülmüştür. Yan- giının mektep hademesi Cemilenin 14 yaşındaki çocuğu Cihadın ça- maşırhanede ateş yakmasından çıktığı anlaşılmıştır. Bir Talebenin Parmakları Kesildi Güzel san'atlar mektebi tale- besimden Ramazan Feriköyünde matra fabrikasında çalışırken, elini makineye kaptırmış, dört parmağı kesilmiştir. biri.. — Hasan Bey! Ingiliz bilginlerinden SON POSTA Yenl idare heyetl seçmek için toplanan kabzımallar Kabnmaliar Cemiyeti İdare heyeti intihabı dün cakl meyva halinde büyük ardiye hanındaki cemiyet merkezinde yapılmıştır, İntihapta — sandık başında osmaf cemiyetleri murakıpları da bulunmuşlar ve intihabın muntazam gereyan etmesini kontrol etmişlerdir. Netice bugün belli olacaktır. Doçent Talimatnamesi Üniversiteye Geldi Ünîversiteje_Alınaca;k_D_olçentlerîn İm- tibanları 1 Teşrinde Yapılacaktır Alâkadarlar tarafından, bekle- nilen doçent talimatnamesi, dün Kültür Bakanlığından, Üniversite- ye bildirilmiştir. Yeni talimatnameye göre, her fakülte için, ayrı ayrı şartlar ko- nulmuştur. Umumi hükümlere gö- re, doçentlik için açılan İmtiham lara girebilmek için, bir yüksek mektep mezunu olmak, bir Garp dili bilmek ve yaşı kırkı aşımamış olmak lâzımdır. Doçent olmak isteyenler, evvelâ bir tez vereceklerdir. Bu texz ka- bul olunursa namzet, profesör ve talebeler karşısında en az yarım saat bir deneme deresl verecektir. Hukukte; Doçentlik imtihanı için Kurulacak komisyon, istek- linin seçeceği grupa göre üç tür- lüdür: 1 * Ceza bukuku ve usu- lünün de dahil olduğu âmme bukuku, 2 - Hususi hukuk, 3 - Maliye ve sosyolojinin dahil o duğu ekonomi, Tıp Fakültesine doçent olabil. mek için ise, en az beş yıllık bir staj devresi geçirmiş olmak lâ- zımdır. Bunlardan birinci sene, Fen veya Tıp Fakültesi lâbora- tuvarlarında asistanlık yapıp, bir profesörden — ehliyet sertifikası almakla yapılacak, diğer dört sene de, bir killaikte etaj yap- mak suretile geçecektir. Ba yıl, Üniversitedekl münhak- lere alınacak doçentlerin İmtihan- ları birinci Teşrinde yapılacaktır. Namzet olmak isteyenler şimdi- dtnÜnlveıııu;ı baş vurmaktadır. Lise Direktörleri | Japonya Bizden Değişiklikler Lise direktörleri aramında bazı değişiklikler yapılmıştır. Antalya lisesl — direktörlüğüne Süleyman, Adana lisesine Üsküdar ortamek- tebi — öğretmenlerinden Nazmi, Üsküdar ortamektebi öğretmenli- ğine Konyadan Arif, Kandilli lisesi direktörlüğüne — Bursadan Cemal, Kastamoni lisesine Diya- mbekir lisesi müdürü —Cemal, Ankara Kız lisesi direktörlüğüne aynı lisenin baş muavini Kâzım teyin edilmişlerdir. Daha bazı değişikliklerin yapılacağı bildiril- mektedir, Tuz Alacak Japanyadan birkaç firma tuz almak için müracaatta bulunmuş- lardır. Bu müracaat iyi karşılaw mıştır. Bir taraftan — Türkofis, diğer taraflan iohisarlar idaresi tuz ihraç edecek lüccarlara ko- laylık göstermek için tedbirler almış bulunmaktadırlar. İçki Masasında Kaza Thsan ve Salt adlarında iki arkadaş Topkapı dışında Halidin kahvesine gitmişler — ve içkiye başlamışlardır. Bu sırada çakı İle oynayan İhsan — arkadaşı Saldi kolundan yaralamıştır. YDT ESEL MRASN 20 İlkteşrin Pazar Genel Nüfus Sayımı Bütün soysal yücelikler nüfusla başarılır... İmtihan Talimatna- mesi Değiştirildi Hasta aanlırMTekrır İmtihana Girebilecekler Kültür Bakanlığı, öğretmen ve orla okullarla liselerin imtihan talimatnamelerinde bazı değişiklik yapmış ve bunu dün Kültür direktörlüğüne bildirmiştir. Ikmal ve mazeret imtihanlarına vaktinde girmeyen talebe, her ne Bebeple olursa olsur sınıfta kalı- yordu. Yapılan değişikliğe göre, hastalık dolayısile imtihane gire- miyenlerin —mazeretleri, mensup oldukları mektep idaresi tarafın- dan kabul edilirse, bu talebeler 15 birinci Teşrine kadar imtihana girebileceklerdir. Bu değişiklik, bu gün mekteplere bildirilmiştir. Son Gün İkmekteplerde Talebe Ya- zımı Bugün Bitiyor likmekteplerde talebe yazımı bu akşam sona ermektedir. Ba yıl, diğor yıllardan bakaya kalan- lar ve 928 doğumluların hepsi yazıldığı için, yazılanların miktarı geçen yıllarla nispet edilemiyecek kadar çoktur. Şehrin kesafeti çok olan semtlerindeki Iİlkmek- teplerde yarım ders usulü tatbik olunacak ve ayrıca, gündüz çalı- şacak çocuklar — için de gece dersleri yapılacaktır. Yarın, Kültür Direktörlüğün- de, İlk tedrisat müfettişleri top- lanarak vaziyeti tesbit edip, alın- ması gereken - tedbirleri konuşar caklardır. Şekor Kaçakçılarının Duruşmaları Göçmen malı diye Bulgaris- tandan şeker kaçakçılığı yapmak- tan suçlu Kara Bekirle arkadaş- h duruşmalarına dün devam iştir, bu davanın tahkikat safhası dün neticelenmiştir. Du- ruşma müddelumumlliğin gmüta- lea vu bildirmesi için başka güne bırakılmıştır. Mısır Kralının Oğlu Müzede Mısır Kralı Fuadın oğlu Emir Abdünnaim ile amcaları Prens Mehmet Ali Paşa dün Topkapı 1 müzesini gezmişler ve yeni tetkik etmişlerdir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: ı — Bir ölüm ışığı bulmuş. — Bu ışık, düşman şehirlerinin Ustün- öldürecek bir Hasan B. — bava yıntı-lıoın. harp oldu mu idi, hepimiz nur içinde yatacağız. saf Bir Iki Satırla Halide Edip Gitti Bir uy kadar Önece şehrimize geleti Halide E'ip evvelki gün Parise gite miştir. Garda akrabatam tarafından uğurlanmıştır. » * * Yangın Başlangıcı Haseki hastanesi bahçesindeki ah« Şap saman'ıktan ateş — çıkmışsa dâa derhal söndürülmüştür. * * * Yeni Bir Şilep Alındı Türk — armatörlerden yelkenciler 4200 tonluk yeni bir şilep almışlare dır. Tan adı takılan — bu şilep düm İmanımıza gelmiştir. Şilep 13 yaşın dadır. Üa ÇA VA Yeni Liman Tarifasi Yeni hazırlanan İman - tarifesinit İktisat Bakanlığından gelmesi beklene mektedir. Yeni tarifenin tatbikindem sonra birçok faydalar temin edilee ceği umulmaktadır. M di .. .A4p Açıkta Kalan Talebenin Mezuniyet Imtihanları Yeni Lisade açıkta kalan - talebe- ler, dün Erkek Lisesine başvurarak, mezuniyet — imtihanlarıı girebilmele için, bazırlık muamelelerini yaplıre mışlardır. * * * Liselerde Olgunluk Imtihanları Liselerin — olgunlük imtihanlarına yarın başlanacak ve bu imtihanlar fi Eylüle kadar sürecektir. W a e Bütünleme imtihanları Dün Edebiyat Fakültesinde, inkıs lâp derslerinin engel ve -bütünlemd Letihanları yapılmıştır. İmtihana 210 kiş! girmiştir. * 4 » Fen Fakültesinde Imtihanlar Fen , Fakültesinde düm P. C. N zümresinin Imtihanlarına başlanmıştır. W N A İ Talebe Yurda Çağırıldı Sağlık ve soysal yardım Bakanlık — fimın emrl Gzerine, sılada bulunan Tıp talebe yürdü talebesi, derhal yurda çağırılmışlardır. * * Ve Ortaköy Yangını Evvelki gün Ortaköy Cavitağa mahallesinde seyyar kömürcü Aleko« nun evinden çıkan yangın neticesinde 10 ev yanmıştır. Sebep belli değildir. Tahkikat yapılıyor. * * x» ikinci Şube Müdürü İkinel şube müdürü Necatl İşe başlamıştır. ğğe l Atap DKT Sanatlar Mektebine Başvuranlar San'at mektepleri programlarında bazı değişiklikler yapılacaktır. Aaka- rada toplanan bir. komlsyon dere programlarını tetkik etmektedir. Bu yıl gehrimiz, mıntaka sanatlâr Desene ki, buncan