10 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

10 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

SON POSTA OSMANLISALTANATI GÖÇERKEN (Mütareke devrinin tarihi ) ma> Her bakkı mahfuzdur. p Yazan: Ziya Şakir N.c141 10 /9/35 < Ali Kemal; Milli Kuvvetleri Ezmekle Her Işin Halledilivereceğine Kanidi Ali Komal Bey; bu bomba teh- didinin, Istanbuldaki vatanperver« ler tarafından yapıldığıma; ve bun- ların da Anadoluda gittikçe Inki- şaf eden milli kuvvetlerden cür'et aldıklarına hükmediyordu. Onun fikrine göre, henüz daha nüve halinde bulnan bu kuvvetleri ox- mek ve Mustafa Kemal Paşçayı da bir vasıta ile tutup İstanbula ge- tirmekle bu mesele derhal hitam bülacaktı, Fakat bunlar, masıl yapıla- caktı?.. Ali Komal Beye göre; Garbi Anadoluda baş gösteren ve Yunan İstilâ kuvvetleri karşı- sında bir mukavemet — cephesi teşkil eden milli kuvvetlerin ge- rilerine Istanbuldan kuvvetli müf- rezeler gönderilecek; (Hükümetin siyasetiâliyesi) ni ihlâl eden bu (türedi kuvvyetler), birer — birer ezilecekti... Mustafa Kemal Paşanın ele geçirilmesi meselesine gelince; bunun İçin de, onun dolaştığı yerlerdeki valilere şifre İle emir verilecekli. Ali Kemal Bayin vükelâ mec- Hsinde ortaya attığı bu fikir, bazı zevat tarafından şiddetle tenkit edilmiş; hele Mustafa Kemal Pa- şanın böyle valiler vesaireler gibi * ozaman İçin - pek çürük kuv- vetlerle ele geçirilmek istenilme- slne, gülüvermişlerdi. Aynı zamanda — memleketin birçok müaevver ve mütefekkir- leri İse, bu sakim — fikirlerinden dolayı Ali Kemal Beyi şiddetle takbih etmişlerdi. Ali Kemal Bey, memleketin bugün maruz bulunduğu — fecayii görmeyecek, göremeyecek derecede bavit ve cahil biradam değildi. Anadolu ve Rumelide yaşayan Türklerin, şu anda ne hazin bir yürek acısı çektiklerini — bütün — inceliklerile görmesi ve bilmesi lâzım gelirdi. Damarlarında Türk kanı taşıyan ilim ve şaur sahibi bir adamın; bu acıyı çekenlerin dertlerine der- man olması mı; yoksa onları ar- kadan süngüleyecek bir düşman elması mı icap ederdi?. Fakat şunu çok iyi bilmek Tâzımgelir ki; Ali Kemal Bey mütarekenin ilân edildiği günden itibaren şuurunu tamamile kay- betmiş; sen — kıskançlıkla alil ve muztarip olan ruhu, onu di- maği bir bulran ve teşevvüşe sevketmişti. Eğer Ali Kemal Bey, zerre kadar şuur ve vicdanının hükümlerine bağlı bir adam olsaydı, Httihatçılar aleyhinde bir tek söz söylememcsi İcap ederdi. Çünkü - pek koyu ve pek ne- muslü — bir ittihatçı olan yakın bir akrabasınin sayesinde - uzun harp seneleri İttihatçıların - tahsi- Batı — mestüreden — bağladıkları maaç ve Bahriye Nezareti erzak ambarından verilen — erzak — ile hayatıni Idame etmişti. Hattâ, Cemal Paşanın İstanbuldan firar ettiği gecenin gününde bile öğle yemeğini - kendi ayarında bir Muharrir arkadaşile, Cemal Pa- şanın Boyacıköyündeki yalısında - bedbaht Cemal Paşanın sakalına gülerek yemişti. Fakat kendisine — bu lütüfta bulumanların İstanbul- dan uzaklaştıkları gün, onları bir tahkir ve tezyif sermayesi ittihaz etmişti. Ali Kemal Beyin - hemen bi- tün bayatında, daima menfi his- lerle malâmal olan - hasta ruhu, gün geçtikçe onu sakat düşünce- ler altında erzmiş, bitirmiş; vata- nımı ve milletini balâs etmek için bütün varlıklarını feda edeniere karşı bile, kanlı bıçaklı bir düş- man kesilmişti. Aymı zamanda bu altl ve ma- riz rub, iki mühim kuvvetin tesirl altına girmişti. Bunun biri, Pa- dişah Vahdettin; diğeri de (Papas Fra) idi. Menfaat ve şeytanotte biriblrinden üstün derecede zeki olan bu Iki adam, Ali Kemal Boyla sakat ve hasta ruhunu çar- çabuk ele geçirmişler ve kendi- lerine kör bir alet ittihaz etmiş- lerdi. Vahdeddin onu; en kurnaz müşavirlerinden - hazinel hassa müddelumumisi - Refik Bey va- sıtasile elde etmişti. (Papas Fru ) İse; * en sefil arzularının Ücretli bir hizmetkârı (olan - ( Sait Molle ) nın dalaletile ondan bol bol istifade çaresini temin eyle- mişti. İşte, ruh ve hissiyatı bu derecede dalâlete düşen Ali Ke- mal Bey için böyle düşünmek ve böyle aykırı teşebbüslere giriş- mek, pek -tabil idi. Buna binaen Ali Kemal Bey, derhal harekete geçmişti. İstan- buldaki tehditçilere bir ders ver- mek İçin evvolâ (Milli kongre) kâtibi umumisi göz hekimi ( Esat Paşa) ile ( Vakıt ) gazetesi baş- muharriri ( Ahmet Emin Bey)i tevkif ettirmişti. Bu tevkiflerin zabiri sebepleri; sulh konferam sına gönderilen murahhas heye- tinin İyi seçilmediğine dair Esat Paşa tarafından padişaha telgraf çekilmesi ; Ahmet Emin Beyin de, kabineyi tenkit — etmesinden ibaretti. Fakat, bu iki zatin evvelâ tevkif ve sonra da nefyedilmesi, büsbütün başka bir sebebi ihtiva etmekte idi, (Arkam var) y ee aa DÜS SF F NSNÇ C DDT İstanbul Milit Emlâk Müdürlüğünden! Bakırköy Muhammen değer ra : Sakızağacı Karamehmet sokağı eski 6 ye- ni 8 sayılı evin 1/4 payı.. 563 Büyük çarşlı Papasoğlu sokağı eski yeni 10 — dükkânın 750 Kasımpaşa : Süruru mahallesi mevlevihane sokağı eski 52-52 M. yeni 80-82 ev ve dükkânın tamamı. 1500 Karaköy Samatya ı Rasimpaşa rıhtım İskelesi sokağı eski 37 yeni 57 sayılı evin tamamı. * Hacıkadın Pulen Agop sokağı eski yeni 16 arsanın yarı payı.. 1125 200 Kamerhatun; Manğasar sokağı eski 55-55 M. yeni Gi- 62 ev dükkânın 1/4 payı. 133 Kamerhatun: Yenişehir kayn sokağı eski 105 yenl 123 arsanın 1/2 payı... 93 Mahmutpaşa: Çuhacı hanı Üst kat eski yenl 22 sayılı 22 sayılı odanın 2/4 payı... 225 Büyükdere ; Büyükdere caddesi eski 28 yeni 41-41/ bastanın 36/64 payı... Büyükdere : Hepal sokağı 3 sayılı evin 36/64 payı,.. 1 Caferağa Ruşen sokağı yeni 10 evin 3/8 payı.. Kadıköy — : Caforağa ruşen sokağı yeni 12 evin 3/8 Kadıköy payı,. 950 1465 648 B44 Büyükada : Cami mahallesi Tepeköy mevkti yen 10 evde bulunan eşya. Üsküdar ni 9 e. & t kadiye mahallesi Taşçı sokağı eski 5 ye- $ Kuzguncuk : Icadiye mahallesi aranik sokağı yeni 20 arsanın tamamı. Üsküdar 1/2 payı. Üsküdar yeni 22 evin tamamı. Büyükçarşı ; Çuhacı hanı alt kat yeni 15 dükkânın 3/1 payı. Büyükçarşı : Cuhacı hanı alt kat yeni 51 dükkânın 1/4 dayı. Büyükçarşı ; Çuhacı han alt kat birinci oda yeni bir 1 dükkânın tamamı.. Büyükçarşı : Çuhacı hanı 12/40 payı, : Selâmlali selâmsız caddesi eski 308 yeni 272/1 sayılı dükkânın tamamı. Büyükçarşı : Papasoğlu sokağı eakl yeni 25 dükkâümn t İcadiye eski kühya serkis sokağı eski 14 Si . alt kat yeni 27/28 odanın Büyükçarşı ; Çubacı hanı ikinci kat yen 5 dükkânın tamamı. 120 Gedikpaşa : Şehsuvar mahallesi Kilise sokağı eski 31 yeni 27 sayılı evin 1/4 payı. 600 Arnavutköy: Ayanofri sokağı eski yeni2 arsanın tamamı. 2 Yukarıda yazılı mallar 13/9/935 Cuma günü saat 14 te peşin para ile ve açık arttırma ile satılacaktır. Isteklilerin * de yedi buçuk ıo; akçelerini saat 12 den evvel yatırmaları. (M) “5089,, bAsüsüm Spor : Bulgar Güreşçileri Geliyor Ecnebi Antrenörler Tas- fiye Mi Ediliyor ? Sayla 9 Muşta Altınova kulübü birinci takımı Uzun zamandır Ankarada fut- bol antrenörlüğü yapan Macar Obisin vazifesine nihayet veri- miştir. Atletizm antreaörlüğü ya- pan Macar Ratkay da bu me- yanda işinden — uzaklaştırılmak Üzeredir. Bizim — öğrendiğimlze — göre, memlekette hizmet eden ecnebi antrenörler yavaş yavaş işlerinden uzaklaştırılacaklardır. Ankara mıntakası güreş an trenörlüğü için Haliç Idman ku- lübünün en eski ve en kıymetli güreşçisi Necatl angaje edilmiştir. En kuvvetll güreşçilerimizden Saim de umuml merkez emrine alınacaktır. Balkan güreş bittikten sonra Salm mıntakalarda çalışacaktır. Bulgar Güreşçileri Geliyor Sofya, 9 ( Özel) — Gazete- lerin yazdıklarına göre, Istanbülda Balkan — Olimpiyadına iştirak edecek olan Bulgar amatör güreş- çileri, hakem Geocrgietf'in idare- sinde ayın 12sinde İstanbula hareket edeceklerdir. Olimpiyada iİştirak edecekler şunlardır: 56 kiloda D. Yürükof, 61 kiloda B. Maşalalof, 66 kiloda Naydenof, 72 kiloda Vas Ivanof, 79 kiloda İço Kâhyaof, 87 kiloda E. Georgief ve 97 kilodan yukarı D. Stoçef, Memlekette Spor Hareketleri Merzifon, (Özel) — Bafrasporla, Merz.fon Halkevli sporcuları ara- sında yapılan maçta iki taraf birer sayı İle berabere kaldılar. Iki takım arasında yapılan bu maç halk tarafından büyük bir zevkle takip edi mişilr. Muşta Muş, - (Özel) — Bu mevsim Diyarbekir mıntaka birincilikleri pek düzğün bir şekilde yapıla- madı. Birçok gruplar maçlara İş- tirak edemedi. Muş ve Bitlis sa- halarının nizami olup olmadığı yolunda ortaya çıkan bir takım münakaşalar — neticesinde maçın mutlaka Bitlisde yapılman mın- taka merkerince ileri sürülmüştür. Bu karar birçok Fedakârlık- larla hazırlanan, sahasını tanzim eden Muşluları son derece müte- etsir etmiştir. Mıntaka merkeri vaktin darlı- gını ileri sürerek Muşun dileğini yerine getirmemiş ve Bitlise gide- miyen Muşlular da hükmen mağ- lüp sayılmışlardır. Doğu Anadoluda sporu teşvik etmek icap ederken her gün çıka- müsabakaları muhtelif rılan bin türlü müşkilât bütün bir gençliğin spora karşı olan ateşlai söndürmektedir. Adapazarında Hava Kua pası Maçlarına Devam Edildi Adapararı, 9 (A. A.) — Hae va kurumunua düzenlediği futbol maçlarına dün de devam edildi. lik oyun Idman Yurdu yeniay takımları arasında oldu. Birinci devre 2- 1 Idman Yurdunun Üse tünlüğü ile bittL. İkinci devre Idman Yurdu iki gol daha yaptı. Yenlay penaltıdan yaptığı ikl gölle 4- 3 yenildi. Ikinaci oyun — Sakaryaspor « Gençler Birliği takımları arasında oldu. Birinci devrade Sakaraya- spor bir gol yaptı. İkinci devre- nin bitimine on dakika kala Gençler — Birliğinin — penaltıdan attığı golle oyun beraber bitti. Bu oyunlar İçin yapılan anlaş- mada dışardan oyuncu — getire memeye karar — verilmiş oldu« ğuundan Gençler Birliğinin getir« diği iki oyuncu hakkında yapılan itiraz Üzerine oyunu kazansalar bile kaybetmiş sayılacakları, oyun başlamadan önce hakem tarafındaf ençler kaptanıma bildiri'miştir. L oyunlar halkta çok ilgi uyan- dırdı. Alanda da 2 bine yakın seyirci vardı. Romanya Bisiklet Turu Bitti Bükreş, 9 ( A.A ) — Romanya bisiklet turu, 11 Etapda 1715 kilometre — katedilmek — suretile dün bitmiştir. Genel tasnif: Lehistanlı Daniel 66 saat 45 dakika 40 saniye, Romanyalı Ferdi Tzapl 67 saat 5 dakika 8 saciye, Lebistanlı Lipinski 67 sast 36 dakika 19 saniye, Roman- yalı Tudese 67 saat 45 dakika 56 saniya, Romanyalı Dinu 67 saat S0 dakika, Romanyalı Dob-« rin 67 saat 50 dakika 18 saniye, Romanyalı Savanof 67 saat 59 dakika 45 saniye, Romanyalı Geergescu 68 saat 6 dakika 4 saniye, Romanyalı Suller 68 saat 24 dakika 12 saniye, Romanyalı Niculici 68 saat 29 dakika 17 saniye. Bir iıviçreli Mötörsöz Tays yare İle Alpleri Aştı Cenevre, 9 (A. A.) — laviç- reli uçman — Sehriber — ilk defa olmak üÜzere Alpleri motörsüz bir uçak ile aşmıştır. Tepeleri 12,000 kadem yükseklikte ve Ikl saal kadar uçarak — aşan Schreiber, bundan sonra — Simplon geçidi Gzerinden — 9,600 kademlik bir yükseklikte uçmuştur. Moskova Takımı Praglı- larla Berabere Kaldı Moskova, 9 (A. A.) — Mos- kova futbol takımı ile Prag fut- bol takımı arasında yapılan maç, 3-3 beraberlikle bitmiştir. y