10 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

10 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

VAA ee SON POSTA Bir Deline Var Yazanı Hatice Hatip - 45 — 10 * 9. 935 Gençler, Buluşmalarından Son Derece Memnun Bir Vazi- yette, Uzun Teşekkürlerle Biribirlerinden Ayrıldılar İsmelin evinin sahte olmuyan samim! havası içinde o da kendini bulmaş gibi idi, Mütemadiyen çay içiliyor, sİga- ra İçiliyor, — pasta yeniliyor ve konuşuluyordu. Fakat nihayet yine birinci ola- Ömer ayağa kalktı. Merkeze gidecekti. Gecikme- mesi biran — evvel gitmesi icap ediyordu. — Alfedersiniz dedi. Ufak bir Işim var... Gitmek mecburiyetin- deyim.., Misafirperverliğinizin min- nettarıyım... — Bu vesile ile görüştüğümüz iç'n çok memnunum Ömer Boye» fendi..... — Ümit ederimki yenl başlıyan dostluk bu kadarla kalmaz. — Bana şerefbahşediyorsunuz Hanımefendi hakikaten evinizde fevkalâde güzel bir “daat ge- çirdim.. Ne — yazık ki — gece olmadan evvel bir yere daha uğramaklığım lâzım., rak girmedi desem yalan... Herif asarıatika mutahassisı peki ama bizim evin altında ne arıyordu. — Anlattı ya merak.., — Sakın — gecekilerden olmasın. — Yook canım... Avnl Ertuğ- rul, Türkiyenin en bilinmiş Alim- lerinden biri... — Nüfus tın mı? — Elininkörü... polis hafiyeliğinden... Bir müddet sustular.. Sonra İsmet tenbel, tenbel gerinerekı — Bu akşam ne yapıyorsun ağabey? deye sordu. — Hiçbir şey yapmıyorum. — Bir poker çevirsok. — Çoevirsek —amma... Kare nerede? — Sen... Ben.., Bir de Vahi- deyi çağırınm. Sen de dördüncü- biri tezkeresine — bak» Vu'ıç çu altında gördüm., lçlıı;âo şüphe yü bul. — Osman'ı gidip alsak. — Aman ağabey buldun ada- mını... Ona olanlar oldu. Çocuk aşk yüzünden aklını kaçıracak... Kâmran — kaybolduğundan beri, Azliyi arayan bir Kereme döndü. Artık ya Kadıkö merkezinde yahut da deli mgl dağlarda... Ben onu yalnız sivil memurlarla birlikte görüyorum. Bizim kotra- nın dibini midyo tuttu artık. — Ne yaparsın oğlan adama» kılllı âşık! lemet karşıdaki uzandu — Ben kızla bir türlü konu- şamadım. Kız her zaman banâ düşman düşman baktı yanına yaklaşamadım. Ahbaplık etmiye Imkân olmadı ki, mamafih erkek kardeşi fena çocuk değilmiş. Biraz sustu esnedi ve ilâve ( Arkası var ) sedire gidip Eylâl 10 ÜÇ AYDA BiÇKi ve DiKiŞ Maarif Vekâletince müsaddak Gedikpaşa Biçki ve Dikiş mektebi Müdi. resi : Diplomalı Bayan NOEMİ ASADURYAN, Gedikpaşa Balipaşa cad-« desi Esircikemalettin sokağı Vahram Asadoryan eczanesi fevkinde No, 1. Birçok senelerdenberi müestesem yüzlerce terzi ve makastar mezunlarının Hakiyetleri ve içtimal hayatta ihraz ettikleri mevki dol En soa ve kolay metodln üç ayda tuvalet, erkek ve kadın tay- takımları teferruatlle mükemmel öğretir ve devir sonunda maarifçe müsaddak şehadetname verir. Mezun olan birçok bayanlar kendi hesaplarına mektep uçmuğa veya makastar ve terzilik etmeğe muvaffak olmuşlardır. Dersler 90 Eylülde başlıyacaktır. Talebe kaydi başlamıştır. Salı, Çarşamba ve Parartesi günleri öğleden sonra müracaat. Asipin Kenan Sizi soğuk algınlığından, nozlodon gripten, ağrılarından koruyacak en İyi İlâç budur, baş ve diş Ismine dikkat buyurulması İstanbul Bolediyesi İlânları 1 — Belediye Muhasebesinde 60 liradan 100 liraya kadar dört memur alınacaktır. 2 — Seçme imtihanına girebilmek Için en aşağı lise mezunu olmak, 35 yaşından yukarı olmamak ve Askerliğini bitirmiş bulun- mak şarttır. Yüksek mektep Mezunları tercih olunur. 3 — 100 lira alabilmek için ayrıca Fransızcayı da Iyi bilmek 14« zımdır. Bu llsandan başka İlsan daha bilenler tercih olunur, 3 —'lmtihan, umumt bilgiyi yoklayacak suallerle, hesap ve bilhassa mali mevzuat ve kanunlardan yapılacaktır. Sualler “ Belediye, Muhasebel Umumiye, Kazanç, Muvazene, Buhran, maaş me- murln, barem, damga ,, kanunlarına temas eder. 5 — Bu şartları halz olup ta halen belediyede müstahdem memur- lardan da isteyenler imtihana girebilirler. 6 — Imtihan 20/9/935 Cuma günü saat On dörtte Belediyede yapılacaktır. 7 — Isteklilerin daha evvel vesika ve Fotoğraflarile Belediye Rels- liğine resmen müracaat etmeleri (B.) “5440,, Ücretli İstanbul Milit Emlâk Müdürlüğünden : — Yine beklerim Ömer Bey.. d* Evim yol üstündedir. Eğer Moda yapurunu kaçırırsanız.. Ve Kadı- köyünden geçerseniz muhakkak bana uğrayınız. Her zaman ev- deyim. Hastalarım olsa da beş dakika gevezelik ederiz. Olmaz mı? Bundan başka da dalma Pazar günleri öğleden sonra mk safirlerim vardır. — Bu daveti dalma hatırlıyaca- ğım, Kimbilir belki de nezaketi- nizden sizi pişman bile ederim. — Sizi de beklerim üstat, fakat size hergün evimden geçmenizi teklif edemiyeceğim. Pazar gün leri hatırlayacağınızı bilmem ümit edebileyim mi? — Davetinizin mlonettarıyım Hanımefandi. — Allaha ısmarladık efandim. — Güle, güle Ömer Beye- fendi. — Allaha 1smarladık Han- mefendi. — Yine buyurunuz Avni Be- yefendi. Onları merdivenden - aşağıya indiren Lâmle seslendi : — Lâmi gitme.. Sana söyli- yeceklerim var. * Lami odaya girdiği zaman kahkahalarla gülüyordu: — Ayol sen çıldırdın. mı?.. Neden yabancı bir adami evine alıp çay içirdin. Ve neden pazar günlerine davet ettin.. — Kouzum © kimin ahbabı? — Üstatl! Aval — Beyefendi biçbirimizin ahbabı değil. — Ay Ömerin de değil mi? — Yoo.. Aşağıde bodrumda rast geldiğimiz bir İnsan.. — Peki neden davetimi ka- bul etti? — Pişkinliğinden... Gülmeye başladılar. — Demek ben şimdi... — Evet sen sokaktan bir adamı evine davet ettin. — Gülme aptal aptal, Ne bileşim ben adamla kapımın önü- ne gelmiştiniz nezaket yaptım. — Evet ben kapının önüne geldim işte olan oldu. Herif — asânatika — mütehas- ysıyım — diyor onu bizim evin dostu Hocapaşada : Hobiyar mahallesinin Aşir efendi kütüphanesi sokağında eski 7,7 Mükerrer yeni 30, 32, 34 sayılı bodrum ve ma- ğazayı müştemil eski Selânik Bankası binasının 180/1280 - payı ye- di bin otuz iki lira muhammen bedel ile ve bedelinin yarısını pe- şinen ve diğer yarısı da bir sene sonra tediye olunmak şartile ka- palı zarf usulile 13/9/935 Cuma günü saat 14 de satılacaktır. Isteklilerin * de yedi buçuk pey akçelerini vakti lâzımında yatıra- rak hazırlayacakları kapalı xzarfları arttırmanın açılmasından bir saat evveline kadar İdaremizde müteşekkil satış komlsyonu başkan- lğına vermeleri. - (M.) *5125,, Kültür Direktörlüğünden: İlk MEKTEPLERDE TALEBE KAYDINA EYLÜLÜN BIRINDE BAŞLANACAKTIR. Sirinci SINIFLA- RA BU SENE 928 DOĞUMLU- LARL A daha evvelki doğumlulardan arta kalanlar alınacak- w KÜLTÜR DIREKTÖRÜ 10 EY- LÜLE kadar bulundukları yere en yakın okula, çocuklarını kayıt ettirmelerini velilerden rica eder. *5015,, Satılık Yağ Ve Cigit Fabrikası İstanbul Ziraat Bankasından: Mersinde, Mersin» Tarsus yolu üzerinde Nusretiye mahallinde kâin Pamuk ve nebat? yağlar sanayli Türk anonim şirketinin malı, Yağ ve Cigit fabrikaları ve müştemilât ve içinde bulunan alât ve edevat motör vesalresile birlikte (müfredatı şartnamede yazılı- dır) Beyoğlu altıncı noterliğince tasdik edilmiş 30/11/931 tarih ve 15142 numaralı mukavele ile pamuk ve nobati yağlar sanayli Türk anonim şirketinin bankamıza olan mikdarı malüm borcunun 10/4/1935 tarihinde gönderildiği kayden müsbet ihbarmame Üzerine de tesviye etmemiş olduğuudan Işbu borcun ihale tarihine kadar *6 9 falz ve * 3 komlsyon, sigorta ficreti, hesap masrafı, nakli nukud, muamele vergisi, avukat Ücreti vesalr bilamum masrafile birlikte tahsili içia bu borç mukabilinde Bankamıza Ipotekli yukarıda hudut, cins ve- galr evsafı yazılı Mersin tapu müdürlüğünün 23/11/929 tarih ve 54, 980428 numaralı tapu senedile şirketin tasarrufu altında bulu- nan ve 2280 numaralı kanuna tevfikan Üç yeminli ehlivukuf tara- fından cem'an 158,822 lira kaymet takdir edilen merzkür fabrika 1697 numaralı Ziraat bankası kanunu hükümleri dalresinde 10/8/ 1935 tarihinden itibaren bir buçuk ay müddetle açık arttırmaya çıkarılmışrır. Muvakkat !halesi 26/9/1935 tarihine müsadif perşembe günü saat 2 do Istanbul Ziraat bankasında yapılacaktır. 'Temlinat akçası * 7 1/2 dır. Şartname Galatada kâin Bankamız, Adana, Morüln, Ankara Zi- raat bankaları kapılarına asılmıştır. (5265) Beykoz, Anadoluhlsar, Kadıköy merkez, Kızıltoprak, Erenköy, Eyüp nahiyelerinden gayrı Tstanbulun bütün diğer nahiyelerinde yapılan umum? numerotajdan noksan kalan numaralar tamamlandı- gından her ne suretle olursa olsun evlerinde ve dükkânlarında nu- mara bulunmıyan ev ve dükkân sahip vo müstecirlerinin, evlerinin, voya dükkânlarının bulunduğu sokak ismi ve kendilerinden bir ev- vel ve sonraki bina veya dükkân numaralarını tasrih etmek sure- tlle Belediye Harita Şubesine müracaat etmeleri ve noksan kalan numaralarını takmak Üzere almaları ehemmiyetle ilân olu- nur, (B.) “5441A Ankara Otobüsleri Direktörlüğünden: Otobiüsler için şoför, Biletçi alınacaktır. Isteklilerin vesika ve bonservislerile birlikte 15 Eylül 935 gününe kadar Otobüs Direk- törlüğüne gelmeleri — “2492,, “5418,, İnhisarlar U. Müdürlüğünden: 1 — Paşabahçe Ispirto fabrikasında yapılacak yük asansörü kapalı zarila ekslitmeye konmuştur. 2 — Tahmin edilen bedel (5750) Ilradir, 3 — İhalesi 7/10/935 Pazartesi sant 14 dedir. 4 — Şartname ve projeler Kabataşta Levazım ve Mübayaat Şube- sinden bedelsiz olarak voerilir. 5 — Eksiltmeye gireceklerin 2490 sayılı kanunda yazılı şartlar dahilinde muayyen gün ve saatinden bir saat evvel 431 lira 25 kuruş teminat ve teklif mektuplarile Kabataşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komlsyonuna müracaat- ları, Devlet Demiryolları ve Limanları İşletme Umum İdaresi ilânları Amele İçin /? 70 Tenzilât. 15 Eylül 935 tarihinden itibaren beş kişiden mürekkep olmak veya beş kişi ücreti vermek şartile Aydin hattı dahil ve Erzurum - Sarıkamış, Bursa - Müdanya, Samsun - Sahil hatları hariç olmak üzere bitişik şebekedeki istasyonların herbaogl birinden diğerine 1ş bulmak ve işten dönmek Üzero seyahat edecek amele için * 70 tenzilât yapılır. Bu tenzilâttan İstifade etmek İsteyen amelenin bulundukları yerin en- büyük mülkiye memurundan ve memurun - bulunmadığı yerlerde köy Ihtiyar meclislerinden birer vesika alıp Istasyonlara göstermeleri lâzımdır. Fazla tafsilât için istasyonlara müracaat edilmelidir.(2515) (5416) Istanbul Telefonu İdare Hey'eti Riyasetinden: Telefon ücretlerine mukabil tahsildarlara verilecek çekler bum dan sonra (Lstanbul Telefon Direktörlüğü) adına tanzim edilecektir, Hâmili namına kesilen çeklerin ziyar veya muhteviyatının başkası tarafından bankadan çekilmesi halinde borç kaydı kapatılmıyacak- tır. Alâkadarların nazarı dikkatine konulur, “54?9,. "4880,,