16 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

16 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

2 Sayfa Halkın Sest) |f Kafa Kuvveti Mi, Vücut Kuvveti Mi Makbuldür ? Eczacılar cemiyeti — kâlibi Mohmet Sırri: — “ Sağlam dimağ, sağlam vücut. ta olur! , diye meşhur ve doğru bir #Öz vardır. Be vÜcutları sıhhatalz kimselerin, NN bir kafaya sahip olabi'eceklerine İnanamiyoram Ve bence, kafası zalf bir vücudun vücud'u cılız bir kafadan farkı yoktur. Makbul olan, bu ikisini mezç #de- bilmektir. * Çapa cıvarı, Küçükhamam ya- nı 84 numara, Cevalı — Bugün, vücut kuvvetine, kafa kuvvetnden fazla kiymet - verildiği muhakkak. Amerika ringlerinde bir yumrukta surat parçalayan bir “Dowm- ptey », yarım saatin içinde, milyonları kıvırıyor. Yüzme şampiyonluğunu kazsnan dev boylu Vays Mülleri Amerikan film kumpanyaları, ve Amerikan kız- ları pay edemiyorlar. Boks, futbol, güreş yerleri, tıklım tıklım doluyor. Fakat ilmi konferans verilen salı larda, hatipler, kendileri söy'eyip, ken- dileri dinliyorlar. Ve muhtelif keşiflerde bulunan Alimler, birçok eserler vermiş edipler, fakir pansiyon köşelerinde kuru ek- mok hasretile ölüyorlar. Bu da gösteriyor ki bugün Insdn- lar, kafanın içinden ziyade dışına, ve iyi düşünen insanın yade, düşüncesiz İnsanın İrl yapılısına Wibar ediyorlar. * Aksaray “Şehit Rofet,, sokağı 22 numaralı hane, Ekmalı — Ben, Aydınlık bir kafayı, alabil. serpilmiş bir vücuda tercih Dev yapılı bir. boksör mü, facık yapılı bir bilgin m! olmak İstersin? Deseniz, hiç düşünmeden ikinelsini dilerdim! Çünkü bence, kafam zaif olan İrl bir vücut, işleticisi hastâ ve aceml bir makineye benzer, Halbuki, Iyi bir usta, kötü bir ma- kineyi istediği mükemmeliyette İşle- tebilir. Fakat kötü ve aceml bir İşçi, mükemmel maki miyecek hale getirir. Kıymetli Kitaplar Bursadan 500 Cilt Kitap Kültür. Bakanlığı — Bursaada muhtelif tekkelerden ve türbeler. den alınan 500 kadar yazma kıymetli kitabın Topkapı sarayı müzesine verilmesini kararlaştır- dığı için Bursa müzesl direktörü Mahmut bunları Istanbula getir- miş ve saray müzesi direktörlü- ğüne teslim etmiştir. Bunların İçinde yazı ve tezhip itibarile çok kıymetli olan kitaplar ve Kurân cüzleri de vardır. Bilhassa Misir hükümdarı Melik Tahir Berkukun Hudavendiğâr türbesine hediye ettiği bir Kurân cüzü büyük bir kıymeti halzdir. — Bu gece, rüyamda gördüm.. SON POSTA Yeni Bina Vergisine İtiraz Edenlerin Sayısı Çoğalıyor Fakat, Vakit Geçtiği Için Itirazlar Dinlenmedi Binaların yazılmosı ve itirazlari bittiği için Fatih, Beşiktaş, Sarıyer kaymakamlıkları dahil ndeki bina- ların bu sene yeni bina vergileri kanununa ve yeni fişlere göre vergileri tarh edilmiş ve tahsiline de başlanmıştır. Diğer kazaların tahriri ve iliraz müddetleri henüz bitmediği içla buralarda gelecek seneden itibaren yeni vergi alına- caktır. Eğer kanun tadiledilmeseydi bazı mıntakalarda yeni vergi kar nuwu 1936 yılıada da tatbik edi- lemiyecekti. Çünkü eski kanuna göre vergilerin tatbiki için yapı- lan Kürazların temyizden çıkmış olması lâzımdı. Kamutayın yeni kabul ettiği bir kanuna göre İti- razların temyize kadar gitmesine lüzum yoktur. İstinafı bitince der- hal tatbike başlanacaktır. Şimdi Fatih, Beşiktaş ve Sarıyer mınta- kalarında yeni yazılışa göre emlâk sahiplerine vergi tebliğ edilince hemen yüzde doksa itiraz etmiyo başlamışlardır. Fakat, alâkadar makam, bu itirazların kanun! kıymeti olma- dığını söylemektedir. Çünkü, iti- raxz, binalara yeni kıymetler konul- duktan otuz gün içinde yapılmak Tâzımgeliyordu. Bu sebeple İt'raz sahiplerine, yaptıkları İtirazların hükümsüz olduğu teebliğ edilmiye başlanmıştır. Ancak bunların içinde kendi- lerine vaktile ilk tebliğ yapılma- | dığını söyleyenler de vardır. Bu | takdirde yeni bir hukuki vaziyet doğmaktadır. Diğer taraftan bazı emlâk sahipleri, vergi tayininde emlâkin ogünkü gelirinin ve gelir getirme- diği .zamanların da hesaba katı- masını İstiyorlar. Bunlar, bir mülk boş kaldığı zaman ondan vergi alınmamasının adalete daha uygun olduğunu il rüyorlar. Üniversitede Fakültelerde Talebe Ya- zımı Devam Ediyor Üniversitede bütün faklütelere yeni talebe yazımı bu ay başu- dan İtibaren başlamıştı. Öğıeıı- diğimize göre, bu yıl — bütün fakültelere çok müracaat vardır. Bu arada Tıp fakültesine yazl- mak İsteyenlerin — sayısmı * daha çoktur. Hukuk — fakültesine de fazla müracaat yapılıyor. Diğer taraftan Mühendis mek- tebine yazılmak Isteyenlerin sayısı da fazlacadır. l — Kraliçe olmuşum, Hasan B. I. | Zengin Petrol Kaynakları Bulunuyor Haber aldığımıza göre Eko- nomi Bakanlığına bağlı olan ma- den arama enetilüsü petrol ara» ma İşine son günlerde önem ver- miştir. — Enstitünün üçe ayrılan arama kollarının çalışmaları her gün biraz daha genişlemektedir. Mardin - vilâyetinin Basbidin çevresindeki — sondaj İşleri ilk müsbet — neticelerini — vermiştir. Alman petrol — mütehassısı, çevrelerin en zengin petrol kay- naklarile örüülü — olduğunu öne sürüyor. Bu it.barla buralardaki aramalara çok önem verilmek- tedir. Müreftede de petrol eserleri gösteren arazide soadajlardan eyi neticeler Ümit edilmektedir. Petrol arama kolu, memleke- tin petrol bulunması — muhtemel olan diğer yerlerinde de araştır- malar yaptırmaktadır. Maden araştırma enstitüsünün ikinci bir grupu da diğer maden- ler araştırmaktadır. -Ayrıca Bul- gerdağı simli kurşun madeninde de etütler yapılmaktadır. Üçüncü bir grup da linyitlerle uğraşmaktadır. Bu grupun çalışma merkezi Tavşanlı - ve Kütahya mıntakalarıdır. Hayretle öğreniyoruz ki şeh- rimizde bir bayan, akrepleri ter- biye etmektedir. Boğaziçinde otu- ran bu bayanın oturduğu ev kâr- gir, rütubetli ve eski bir bina olduğu için akrop yuvası denecek bir haldedir. Bu evde hergün on beş, yirmi akrep çıkarmış, duvarlarda, perdelerde, yerlerde gezen bu soğuk mahlükların ba- zan ayakkabı İçine girdikleri de olurmuş. Buna rağımen zarar ver- diği hiç görülmemiş. Bu yüzden- de bayanın evvelâ nazarı dikkatl- Tardı.. Mirdkağar z ea — Etrafımda aşıklar tümen, tümenl. Az kaldı, uyanmasaydım, beni kaçırıyor- « velakist he a KA LEİR 20 İikteşrin Pazar Genel Nüfus Sayımı Sayım yurdumuzun her — tarafında aynı günde yapılacak ve bir günde bitirilecektir. Bunun için herkes yalmız bulun- duğu yerde yazılacaktır. Mimar Sinanın Eş- siz Bir Eseri Pencerelerinin İçinden Ağaçlar Çıkmıya Başladı ! Eski ve tarihi eserlerin muha- fazasına büyük bir önem variyo« ruz. Bilhassa büyük Türk san'at- kârı Mimar Sinanın eşsiz eserle- rinin Üstüne titriyoruz. Fakat, bu büyük Türk dâhisinin Ayasofya müzesi avlusunda kurduğu sul- tan türbelerinden «en kıymetli birisinin pencereleri bakımsızlık» tan yıkılmıya ve göçmeye yüz tutmuştur. Pencerelerin dış camı | ile iç camı arasında sayısız fidan- lar, kocaman ağaçlar yetişmiş, dallar camları kırarak dışarı hir- lamıştır. Bu dallar, eski eserleri sevenlerle beraber sayyahların da gözlerine batıyor. İlgililerin nazarı dikkatini çekeriz. Bozuk Yollar Belediye Hepsini Sıra Ile Tamir Etmeğe Karar Verdi Istanbul belediyesi, şehirdeki | bozuk ve tamir ihtiyacında bulur nan yolları tesbit etmiştir. Bu yolar sıra İle tamir ettirilecek ve kisa bir zamandan sonra şebirde hiç bozuk yol kalmıya- caktır. Akrep_VMİeralîlı%ı_ Bir Bayan BuSoğukMahlükları Bes- leyip Terbiye Ediyor! ni sonra da şefkatini çekmiş. Ba- yan buaları öldürmemeye ve tet- kika başlamış, neticede bunların en ziyade neden hoşlandıklarını bulmaya muvaffak olmuş. Akrep- ler südü çok severlermiş. Şimdi akrep meraklısı bayan bunlara sÖt veriyor ve geceleri akrepler toplanarak içiyorlarmış. Bu akrepler şimdi evin içinde, duvarlarda, perde Üstlerinde bir süs gibi daruyorlar, kimseye de zarar vermiyorlarmış. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: DAHİLİ HABERLER (Cünün Tariht) Eyllöl 16 —— Bir İki Satırla MHUH Emlâk Müdürü Finans Bakanlığı Milli Emlâk Umum Müdürü Şefik dün Ankar radan şehrimize gelmiştir. * 3 v Ebe Mektebinde Tıp fakültesine —bağlı ebe mektebine talebe yazımıca baş: lamlmıştır. İstekliler hayli çoktur, » * * Sanat Okullarında Kültür Bakanlığı san'at okul- ları için makine ve elektrik lâboe ratuvar malzemesi almıya karar vermiştir. * * * Yirmi Dört Saatte Son yirmi dört saatte şehrk mizde birkaç hırsızlık olmuş, hep« sinin de failleri yakalanmıştır. * * * Kızılayın Gezintisi Karagümrük nahiyesi Kızılay gubesi dün Anadolukavağı Sütlü- cesine bir deniz tenezzühü yapmişe tir, * * * Tağşiş Suçluları Ekonomi Bakanlığı, tağşişin men'i kanununu değiştiren bir proje hazırlıyor. Buna ağır hü- kümler konacaktır. 4 A . 5S Hususi Idi r Iç Bakanlığı, bütün hususl idarelerin, beş yılhk vaziyetleri- nin bir cetvel halinde bildirilmeşini lstemiştir. * “ * Bir Ermeni Kilisesi Galatadaki Ermeni kilisesi, patrikhaneden ayrılarak müstakil çalışmak kararı vermiştir. * * *« Susuzluk Çekenler Hasköyde Keçecipiri mahalle- sindeki terkos çeşmesi akmadığı için maballell bir marxbata iİle terkos idaresine müracaat etmiİş- lerdir. 'i F NB çâb Bir Kongre Ay sonunda Peştede toplana-» cak olan zührevi hastalıklar kons gresinde Türkiyeyi İstanbul zühe revi hastalıklar hastanesi başdok- toru Naci temsil edecektir. * * * Mezbahada Bir Ağı! Mezbahaya gelen hayvan'arın gecelemeleri için yeni bir ağıl yaptırılacaktır. * * * Yoni İibay Muavini Estanbulun yeni ilbay muavini Hüdai bugün yeni vazifesine baş- lamıştır. Hasan B. — Sende hbep böylsü : Rüyalarını tamamlamadan uyanır, bayrı gerre tebdil edersin |.