16 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

16 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

4 Sıyh MAHKEMELERDE iplikleri Pazara Çıkarmış ! Kırk yaşlarında orta yapılı, sakin görünür bir adam. Adı Mehmet Ali, Bu adamın meğer bakışlarındaki yumuşaklık saml- miyetton değli, hilekârlıktanmış.. Birlnci cezada muhakemo ediliyor. Muhtelif cürümlerden suçlu olarak. Mehmet Ali, İbrahim Ethem adında bir Iplikçi ustasının yanın da çalışıyormuş. Fakat az zaman- da iplikleri pazara çıkarmış. Ve dükkândaki masaları bile paraya çevirerek tam beş yüz lira dolan- dırmış. Iddiaya göre bu arada dolandırdığı komşu dükkânlar da başka.. Fakat Mehmet Alinin asıl hü- neri bunlar değil Mehmet Ali, bir nefesi kırk yıllık hastalara şifa veren bir. Gfürükçü imiş. Bu işe de yine ilkönce ustasından başlamış ve peltek dilini düzek teceğim diye adamcağızın yirmi lirasını peşin peşin kıvırarak okumuş, üflemiş.. Fakat dil, yine eski halinde kalmış. Bunu Ibrahim Ethem, mahkeme salonunda asa- biyetinden bir kat daha fazlalaşan rekâketile şöyle anlatıyor : — Ben onuu dualarından sonra dilimin bülbülleşeceğini umuyor idim. Fakat görüyorsunuz ya.. Diğer şikâyetçilerden Ali de Şöyle söylüyor: — Ayağımdan rahatsızdım. Bu adam geldi; “hiç merak etme. Ikli gün GSonra bir şeyin kalmıyacak.. Hem başkasına 20 Hlradan aşağı vermem amma sana 10 liraya olsun,, dedi. Ben, ilâç filân verecek zannettim ve on papeli bayıldım. Fakat iki saat sonra herifçloğlu bana bir muska getirmesin mi ?.. Kan beynime sıçradı. Muskayı - aldığım — gibi fırlattım ocağa.. Ne çare ki paracıklarımı ıorl alamadım.. Uşak Şeker Kulup l(oıgruı Uşak (Özel) — Şeker kulübü senelik toplantısı yapılmış, kon- grenin devamı başka güne bıra- kılmıştır. Bir Doktorun Günlük Pesartesi' Notlarından (*) Göz Hastalığı Anadoludan bir hasta kadını mu- ayenehame getirdiler, Her Iki gö- zünde de ağmdan, şişlikten vö göz kapaklarını sabahları tamamen bir- birine yapıştıran cerahattan şikâyet etti. Muayene ettim, Ellerini temiz tut- mıyan, gözlerini tozdan muhafaza #tmeyen bu köy kadınının tabakal munzammeleri iltihaplanmıştı. Ce- rahat yapıyordu. Tehlikeli bir devir geçiriyordu. 1— Güneşe — ve toza — kargı dumanlı bir gözlük tavsiyâ ettim. 2 — 1000/2 de asitborikli su ile gözlerine bir. göz kadehi veyahut kahve fincanı içinde sabah öğle akşam banyo yapmasını söyledim, asitborik — bulanmadığı — takdirde kaynamış çay ile (çekersiz olacak) aynl sürette yıkamasını — tenbih ettim, Bizzat 3000/1fevki manganeti potas mahlülile ve pamuk Ila te- mizledim iki haftada iltihap, ağrı geçti ve iyileşti. () Bu notları kenip saklayınız, yahat bir abüme yapıştırıp ko'leksiyon yapı- v Sikinti samınınızda bü notl bir do 16 yibi lmdadı vza yetişebilir. SON POSTA Devrekte Dağ Suyu Bu Suyun Içındel Bakir Ve Gümüş | Zerreleri Var Devrek (Özel) — Devreğe 10 kilometre mesafede Güldağı denilen yerde bir maden suyu kaynamak- tadır. Bu suda bakır ve gümüş şerreleri bariz bir şekilde görülmektedir. Su çok şifalıdır ve söylenik diğine göre Kisarna maden suyunun tesirini yap- maktadır. Bu su 932 yılında bulunmuştur. O yıl burada Jandarma kumandanı hastalanmış, Mustafa Kamçı adlı bir adam arıyarak bu suyu bulmuş ve hasta bu suyu İçince iyl olmuştur. Su sarp bir kayalıktan çıkmakta, tenekesi Dovrekte 10 kuruşa satilmakta- Suya başka su karıştırıldığı takdirde hemen Antepte Nikelâj Atölyesi dır. tadırlar. Arit Bilge ve nikelâj atölyosl Gazlantep ( Özel) — Burada şimdiye kadar olmuyan yeni bir san'at teesslils etmiştir: Galvaniz- cilik.. Antepte galvanizciliği tesls eden Arif Bilge adlı bir gençtir. Bu genç daha ilk tahsil sıralarında san'ate, makineciliğe, bilhassa kuyumculuğa merak sarmış ve sonunda kuyumcu olmuş, daha sonra da galvanizciliği öğrenmiş, gelmiş, burada bir atölye tesis etmiştir. Türkiyede Meşhur Gerede Panayırı 27 Ey- lülde Açılıyor Gerede, ( Özel ) — 800 yıl önce Selçuk Türkleri tarafından tesle edilen Gerede panayiri bu yıl da 27 Eylülde açılacaktır. Pu panayir bu bavaliinin en büöyük ve en meşhur panayiridir. Pana- yire 100 bin kedar satıcı, alıcı ve ziyaretçi gelmektedir. Panayir iki gün devam edecek, 11 Teş- rinlevvelde de yine iki gün devam | etmek Üzere ikinci defa açıla- caktır. Uray gelenlerin rahatlarını | ve yerleşmelerini temin İçin ica- beden tedbirleri almıştır. Çanakkalede Konser Ve Maç Çanakkale (Özel) — Yavuz zırblısı. bandosu tarafından uray bahçesindeki yetim çocuklar men- faatine bir konser Bu konserde yetimlere spor ile Yavuz takımı arasında da bir maç yapılmış, her iki ta- kım da bir bire berabere kak mışlardır. Samsunda Ekmek Flatları Yükseldi Samsun (Özel) — Birinci nevi ekmek dokuz kuruştan on buçuk kuruşa, Üçüncü nevi ekmek 7 bu- çuk kuruştan dokuz kuruşa çıka- rılmıştır. İkinci nevi ekmek kal- dırılmıştır. Istanbuldan başka yerde verilmişt'r. | 110 Tira | hasılât temin edilmiştir. Türkgücü | Devrek Dağ suyunun membaı bozulmaktadır. Suyun membaında iki lüleli güzel bir geşme yapılmıştır. Şimdi bütün Devrok bu suyu içmektedir, köylüler de bu yüzden para kazanmak« İnegöl Ortamektebi Inegöl (Özel) — Inegöl Ortamektebi bu muhltte büyük bir varlıktır. kazalardaki Orta tahsil çocuklarının da kültür el bilgilerini arttıran bu mücssese bu yıl 42 mezun vermiştir. Bu talebelerin hepsi de lise tahsili almıya karar vermiş bulunmaktadır. Memleketin muhtelif yerlerindeki liselere gideceklerdir. Yalnız Inegölün değil, civar nikelâj atölyelerinden biri de şimdi Antepte bulun- olmıyan Antalyada İyi Çalışan Tahsildarlara Hediye Verildi Antalya (Özel) — Husust idare tahsildarlarının tahsilatları arasın- da yapılan mukayesede Alanya tahslldarı Kemal birinciliği, Ak- seki tahsildarı Hasan Karabacak ikinciliği kazanmışlardır. Birinciye altın, ikinciye gümüş saat hediye edilmiştir. Karacabeyde Spor Alanı Yapılıyor Karacabey (Özel) — Spor yur- du faaliyotini arttırmıştır. Fırka tarafından yurda spor alanı ya- ptlabilecek bir saha hediye edil- miş, buranın tanziml işine tören- le başlanılmıştır. Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi ecranaler şyun- lardır: Küçükpazar ( Necati ), (Sırrı), Beyazit (Asadoryan), Şehza- debaşı (Asaf), Fener (Arif), Aksaray (Şeraf), Karagümrük ( A. Kemal ), Şehremini (Ahmet Hamdi), Kadıköy (Leon Çubukçiyan, Osman Hulüsi) Samatya ( Erofilos ), Bakırköy (Merkez), Beşiktaş (Nall)p, Sarıyer (Asaf), Hasköy ( Yeni Türkiye ), Kasımpışa (Yeni Turan), Büyükada (Mehmet), Heybeli (Tanaş), Üsküdar (Selimiye), Eminönü (Hüsnü Hay- dar), Şişli (Şark Merkez), Beyoğlu (Matkuvlç, (Kemai), Galata (Merkez) | makta ve çalışmaktadır. Muşta Bir Ayı Bir Gence Saldırdı Muş, ( Özel ) — Bir ayı “iki yavrusile beraber pul bayli Os- manın Üzüm bağına girmiş ve bağı bekleyen Abdülbarl adli bir gençle karşılaşmıştır. Ayı Abdülbariyi gafil avlaya» rak Üzerine atılmış, fakat Abdül- bari soğukkanlılığını muhafaza etmiş, tüfenğin namlususunu ayı- nın ağzına sokmuş ve hemen ateşlemiştir. Ayı Gölniüş, İki yav- rusu kaçmıştır. Beyşehirde Tayyare Kuru- muna Yardım Boyşehir, ( Özel ) — Burada zehirli gazlar ve hava tehlikesl hakkında bir konferans verilmiş, bundan sonra hava kurumu na- mına Atatürkün güzel bir resmi arttırmaya — konulmuş, 70 lira toplandıktan sonra icra memuru- nun Üzerinde kalmış, icra memuru da resmi tekrar kuruma bağış- lamıştır, Alanyada Bir Kız Yaralandı Alanya (Özel) — Mahmut Seydi köyünden Mustafa kızı 17 yaşında Emine, akşamüstü evlerinin bah- çesinde dolaşırken meçhul bir el tarafından çalılar arasından atılan 3 kurşunla ağır surette yaralan- mıştır. Silâhı kimin attığı belli değildir. Eylâl 16 li ni %MDEEOIIP KU Kadın Ev İşinden Niçin Müştekidir ? Geçen gün bir erkek dostumt lâf arasında sordur — Noden evli — kadınlar ha« yatlarından vo ev işlerinden şikle yet ederler? İ Karısının şikâyetlerinden bıî | mış olduğu anlaşılan bu yeni ey | genç adam benliim cevabımı belis lemeden, sözüne devam etti. — Bakınız, dedi. Evli herhıı;,g bir kadınla konuşunuz, yahut bll araya toplanmış evll kadınlariti konuşmalarına dikkat ediniz. Hee si çok çalıştıklarından, ev iİşiniş tıkıcı ve — bıktırıcı olduğundağ şikâyet ederler, Hiçbir! memnuâ ve mes'ut doğildir. “Şüphesiz yemok pişirmek, ıı temizlemek, çocuk büyütmek ba ve kolay İşler değildir. Fakât erkeğin dışarda yaptığı İş tü öyle değil mldir? Dışarda bhayatını ve evinin rızkını çıkarmıya çalışağ adamın İşi de zor, çetin, yorucu ve o nispette zevksizdir. Deftet tutmakta, bütün gün müşterileriü gönlünü yapmıya çalışmakta, raf kiplerle çarpışmakta ne zevk var. Fakat erkek yorgunluğundan hiçbil zaman şikâyet etmez. Başkaların! acındırmıya calışmaz. İşi olduğum- dan dolayı memnundur ve onü elinden kaçırmamak en büyüll arzusudur. “Kadının evdeki işi, belki bundan daha mühimdir. Çünkü onun muvaffakıyetl bütün evliş saadeti demektir. Bütün - aileniii saadet ve neş'esi kadının evindeki işine bağlıdır. ,, — Haksızsınız, dedim. Kadıri evişini sevmiyorsa bundan mos'ul olan yine siz erkeklersiniz. Mutfak işine — aşçılık, ev temizlemeyâ hizmetçilik, çocuk bakmıya dadılık Sıfatını veren sizlersiniz. Bir İnsari başkaları tarafından kötü gö- rülen bir işi yapmaktan zevlk alabilir mi? Siz geve seve lağımcılık yapabilir misiniz? İne san — çalıştığı işte —teşvik ve takdir — görürse, — yaptığı — işli ehemmiyetli olduğunu bilirse, o vakıt yeknesak olmasına rağmen ©o iş zevkldir. Fakat bir hizmet- çinin yaptığı işi kadından bekle» yince, kendini bilen kadın haklı olarak rencide oluyor, evini ve işini sevmiyor. Ev kadınının muhtaç - olduğu şey biraz beğenilmek, biraz talee dir edilmek, biraz metholunmaktır. Sofranızda iyi bir yemek buk duğunuz zaman beğendiğinizi söye leyiniz, evinizi derli toplu buldu: ğunuz zaman karınızı takdir. ot* tiğinizi gösteriniz, çocuklarımı iyl yetiştiren — bir ana olduğu içit karınıza paye veriniz, O vakıt karınızdan şikâyet işitmiyeceksiniz. * Ankara Ş. Ş. Ş. Şimdiki vaziyetiniz sizin içim hoş olmiyabilir. Fakat sırf but günkü vaziyetten kurtulmuş olt mak için evlenmiye razı olmalı, saadete kapınızı ebediyen kapa" mak olur. İnsan nisbet için ev* lenmez, şimdiki ıstırabıniz. muvak* kattir, fakat istemiyorek evlenin: ce ebedi bir ıstıraba katlenacak* sınız. Evlenmek, sıkıntıdan kâ* çanların sığinağı değildi.. TEYZE