20 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

20 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

20 Eylöl K - SON POSTA Italyanın Taarruz Plânı: Önce Tayyareler, Sonra Tank te r Hareke Geçecek Dra taflya ordgusundan bir piyade müfrezesi son manevralarda ( Baştaralı 1 inci yüzde ) miş olan çeyrek milyonluk Italyan ordusunda, bazı — mütehaasıslar İstisna edilirse, 25 yaşından yu- karı kimse yoktur.,, Bu 250000 Italyan askerinin 50000 1 Italyan Somalisine 25 ve mütebakisi de Eritrede ve şu s- rada Asmara civarında bulun- maktadır. Havalar müsaade eder etmez Eritredeki kuvvetler ikiye ayrılacaktır. — Bütün kuvvetlerin liçte biri doğrudan doğruya As- mara'nın cenubundaki hudutta, mütebakisi de Cenubu şarkiye, bududun Iİtalyan - şimendiferinin bittiği noktasına İlerileyecektir. Somalideki kuvvetler de Ken« ya hududuna pek te uzak olmar yan Juba nehrinin civarında top- lanacaktır..,, Btalyan yüzbaşısı şu kısa ma- lümatı verdikten sonra makalesine şöyle devam ediyor: * Piyade kuvvetleri, İşgal emri gelinceye kadar şimdiki mevkl- lerde kalacaklardır. Habeşlerin hemen hemen hiç hava kuüvvetleri olmadığı halde Italyanların başlıca Iki merkezden derhal uçmıya hazır 300 - 500 ağır bomba tayyareleri vardır. Bu ağır bomba tayyarelerine keşif vazifesini görecek bazı hafif tayyareler de refakat edecek ve bunlar Habeş ordusunun - vaziyet ve harekâtını gözetleyecektir. Habeş Ordusu : Habeş ordusunun bilhassa Adis- ababayı ve demiryolunu müdafan edecek surette tahşt edileceği tah- min edilmektedir. Çünkü demiryolu Habeşistanın gerek erzak ve ge- rek hariçten herhangi bir mütte- fikten yardım tedarik edebilece- ği sahile giden yegâne yoldur. Karada hemen hemen harp olmıyacaktır. Musolininin — plânı hava kuvvetlerini, — Habeşlileri İtaate ve teslime icbar edinceye kadar havadan — bombardıman etmek için kullanmaktır. Bu ne- tice İstihsal edilinceye — kadar piyade kuvvetleri — bulundukları yerden kıpırdamıyacaklar, hattâ tanklar ve topçular bile Habeş hududunu geçmiyeceklerdir. Italyanlar hava kuvvetlerinin ne gibi müşkülâta —maruz kala- taklarını bilmeyor değillerdir. Zorluklar Adisababa civarındaki sarp Ve dağlık arazide uçabilmek için hem pilotların maharetleri, hem de makinelerin sağlamlığı lüzımdır. Çünkü bu arazinin hiçbir ha- ritası olmadığı gibi oralara kadar yükselmek de pek kolay olmıya- caktır. Tayyareler hergünktü uçuştan Sonra hareket yerlerine dönecek- leri için, hava kuvvetleri hiç yorulmıyacaktır. Tayyareciler ge- celeri muntazam bir surette uyku- larını uyuyacak ve bu sırada makineler de gözden - geçirllerek lâzım gelen tamlrat yapılacaktır. Bir tayyarenin, İtalyan arazi- sinden hareket edip Adisababayı veyahut memleketin mühim her- hangi bir vohtasını bombardıman edip tekrar bareket noktasına gelmek için günde azam! bin mil katetmesi kâfidir. Tekrar Italyan hududuna gel- dikleri zaman, yere inmek İçin hiç müşkülâta maruz kalmıyacak- lardır. Hattâ Habeşistan dahilinde yere inmek mecburiyetinde kal- salar bile, buralarda erazi çıplak ve düz. olduğu için, bunda da büyük bir tehlike olmıyacaktır. Mamafih Habeşlilerin — eline sağ düşen — İtalyan tayyarecile- rinin Akıbeti pek feci olacağı için bütün tayyarecilere birer tabanca verilecektir. Teslim Ta'biyesi : Herhangi mütemerkiz ve bü. yük Habeş — kuvvetlerinin pek kısa bir zamanda teslini olmiya icbar edileceklerini kuvvatle tah: min edebiliriz. Çünkü hava taar- ruzlarına karşı müdafaadan âciz olan bu kuvvetler, S0, 100 ve hatta 200 — tayyareden mürekkep bir hava kuvvetinin bombardımanına ozün — uzadıya dayanamıyacak- lardır. Italyanlar en ziyade hudutlar- da müşkülâta maruz kalacaklar- dır. Çünkü bu sarp arazide Habeş kuvvetleri hava hücumundan lenecek yer — bulabileceklerdir , Havadan atılan bombalar bunla- rın Üzerinde pek az tesir edebi- lecektir. Bunları mağlüp etmek vazifesi de tanklara düşecektir. Habeşistanın asıl kuvvetleri mağlüp edilip Adisababa müda- faasız kaldığı zaman da asıl ha« rekât başlıyacaktır. Tanklar: Üç koldan çıkacak olan tank- lar memleketin ortasına doğru Herliyecek ve kalan Habeş kuv- vetlerini imha edecektir. Habeşlerin pusularına düşmek ihtimaline karşı bu tanklarda her türlü tertibat alınmıştır. Maamafih böyle pusulardan da korkmağa hacet yoktur, çünkü bilhassa hava İtalyanlara yardım edecektir. Zaten Musolini- Köylüye Toprak Vermek Için.. |( Baştarahı 1 inci yüzde ) aile başına değil, nüfus baştna ayrı ayrı tapu senetlerile veri- mesi, toprak verilmesi. 3 — Bu toprakların ahm, sa- tım, veraset, bağışlama, İntikal, işletme şekillerinin umumi kanun- lardan ayrı hükümlere bağlan- ması. 4 — Tarım ve endülstri prog- ramlarının toprak kanununa göre veya toprak kanununun da tarım ve endüstri programlarına göre teabiti. Bu tesbit işinin başarıl- ması için de Tarım ve Ekonoml bakanlıkları erkânından mürekkep bir komisyon teşkili. 5 — Toprak dağıtma işinden sonra, © toprağın İşletilmesini te- mine yarayacak malzeme ve ve- saitin de © toprak sahiplerine verilmesi. Bu hususta Ziraat ban- kasının finanse edeceği bir koc- peratif vasıtasile pulluk fabrikası açmak, çift hayvanalı vermek, zgaçlandırma için fidan dağıtmak. 6 — Topraklandırma işini ay- ni zamanda sosyal bir iş oldu- ğundan, bu İşle boraber bir de kültür siyasası güdülmesi. İşte yeni kanun projesi bu esaslara göre tekemmül ettirile- cek, ondan sonra da kamutaya gönderilecektir. de bunu düşünerek harekâtı te'- hir etmiş ve bunda büyük bir zekâ göstermiştir. Hava daha serin olacak. Fakat aynı zamanda o kadar da kurak olacaktır ki Habeş kuvvetleri su membaalarından çok uzaklara ay- rılamıyacaklardır. Ağustos nihayetinde yaz yağ- murları dindi. Fakat suya daima teşme olan bu arazi bu yağmur ;sularını çoktan emip içti ve arazi yine eski kurak haline döndü, Bu arazide su, hayvanların otlayabi- leceği yaylaklar, ziraat ve hattâ yol olmadığı için Habeşler Ker- bela harbı da yıîınnyıc:ldır, bil: mecburiye su bulunan mahdut yerlerc çokilecekler ve buralarda da Italyan tayyarelerine mükem- mel bir hedef olacaklardır. Piyade Harekâtı : Tanklar yolları temizleyip açın ca kamyonlar ve zırhlı otomobil- lerle piyade kuvvetleri ilerliyecekti. Yukarıda izah edilen üç mer- kezden hareket ödecek olan kuv- vetin doğru Adisababa üzerine ve yahut da Habeşistanı üçe böl- mek için biraz daha şarka doğru ilerliyecektir. Her koldan tanklı keşif kolları ayrılarak şimendifer hattının en mühim noktaları zaptedilecektir. Habeşistanı baştan başa istilâ etmiye biç lüzum kalmıyacaklır. Çünkü halk artık buraları müda- faa etmiye teşebbüs bile ademi- yecektir. Habeşistan okadar çoraktır ki uzak köşe bucaklarını işgale kal- kışmak nakliyo kollarını yormak- tan başka bir şeye yaramiyacaktır. Çünkü buralara her şeyi, hatta suyu — bile taşımak mecburiyeti basıl olacaktır. Zaten bu çorak köşelerdeki nüfus miktarı oralarda asker bulundurmayı İstilzam etmeyecek kadar azdır. Müstemlekecilik : halde harekâtta başlıca lıklîı'ı edilecek plân evvelâ su veya saire itibarile — sevkulceyş noktainazarından — mühim — olan noktaları zaptetmek, burada der- hal müstahkem mevkiler vücude getirmek — ve İileride yapılacak muazzam müstemlekecllik işlerini kolaylamak için buralarda kâfi miktarda asker ve birkaç tane de tank bulundurmaktır. Bu, her ne kadar basit görü- nüyorsa da, hakikatte — gayet müşküldür. | Spor: Balkan Oyunlarına Yarın Başlanıyor Yugoslav Ve Arnavut Atletler Geldiler, Bulgarlar Da Küçük Bir Kadro İle Son Müsabakalarda Bulunacaklar Yukarıda Yugoslav atlotler, istasyonunda kendilerini karşılıyanlarla boraber Altıncı Balkan uyunlarına iş- tirak edecek olan Yugoslavya ve Arnavut atletleri dün sabah kon- vansiyonelle, - Rumanyalılar da öğleden sonra Rumanya vaparlla şehrimize gelmişlerdir. Yugoslavlar 32, Arnavutlar da 17 atlet ile bu oyunlara İştirak edeceklerdir. Dün Yunanlılar ve Yugoslav- lar Taksim stadyomunda son İd- manlarını yapmışlardır. Müsabakalara, muayyen prog- ram mucikince yarın Fenerbahçe stadında başlanacaktır. Bulger Takımı Altıncı Balkan oyunlarına son dakikada iştirak etmiyeceklerini bildiren Bulgar atletleri bugün Federasyona çektikleri bir telgraf- la Balkan oyunlarının son gününe geleceklerini bildirmişlerdir. Bulgar at'etleri küçük bir kad- ro ile 29 eylüldeki müsabakalar- da bulunacaklardır. Hareket Âmiri Balkan oyunlarında hareket Amirliği yapacak olan Macar Basit ve az masraflı olan Doktor Stojakalin keşfi: her kadına kendi ya- şından pek daha genç görünmesi İm- kânını veriyor. Yüzdeki buruşukluklar, Biocel tabir edilen ve cildin en kıy- metli bir unsuru gıdalsi olan cevherin kayboluşundan tevellüt eder. Bu Vi- yana Üniversitesi Profesörü; genç hay- vanlardan istihsal edilen bu cevher sayesiade ensaca gençliği iade çaresini bulmağa muvaffak olmuştur ki bu cevher şimdi pembe rengindeki To- kalon kremi terkibinde movcuttur. Yal- nız geceleri yatmazdan evvel tatbik Arnavut atletler dün Sirkeci Vitez bugünkü trenle şehrimizel ektir. Moskova - Ukranya Maçı Moskova, 19 (A. A.) — Mos- kova Ukranya karışık takımları arasında yapılan futbol maçını, 6/2 Moskova kazanmıştır. Yeni Şilt Maçları Başlıyor T.C.C.L Istanbul bölyesi Futbol Heyeti Başkan'ığından: 1935 - 1936 Şilt maçları için kura çekmek Üzere 25/9 / 1935 çarşam- ba günü akşamı saat 18 de birle» Şik kulüp murahhasların n Bölge merkezinin bulunduğu — Beyoğlu Halkevi binasında bazır bulun- maları önemle yayılır. Şild Maçları -İçin Kur'a Çekilecek Istanbul, 19 ( AA ) — İstane bul Fubol Heyeti Başkanlığından: 1935-1936 Şild maçları için kur'a çekmek Üzere 25-9-935 çarşamba günü akşamı saat 18 de birleşik kulüp —murahbaslarının bölge — merkezinin — bulunduğu Beyoğlu Halkevi binasında hazır edeceğiniz bu krem, uykunuz eznatıl« gda tamamen cilde nüfuz ederek bütün buruşuklukları giderir. Cildi yumu, ak gençleştirir. YI zün zayıflamış adalelerini kuvvetle; dirir ve göz altı çukurlarını tamamen kaybettirir. Sabahları, pudralan mazdân evvel beyaz renkteki (Yağsız) Tokalon kreminl kullanınız. Bu da beyazlaticı, besleyici ve mukavvidir. Münbesit me« samatı sıklaştırır ve siyah benleri gl derir. Bu surâtle sabah ve akşam kul Janılan bu kremler, teninize bir gençlik tazeliğini verecektir. Hemen bugünden tecrübesini yapınız.