20 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

20 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

20 r Eylal —. Matbuatında | GÖRDÜKLERİ MİZ | Anneler Bundan Sonra Güçlük Çekmiyecek En uzak mesafeden çekilen fotograf o bundan re rl biraz evvel Kali- eden aGİLnan) torniyada Amer kan askeri tayya- fotoğraf relerisden birinden ve yedi bin metre irtifamndan çekilmiştir. Bu resimde 330 mil uzakta bulunan meşhur Şosto dağının zirvesi açık» ça görülmektedir. x Amerikada bir adam, bebek- ik sallı. | lerin beşiğini sak lıyacak ve anne- leri yorgunluktan kurtaracak yeni bir elektrik âleti icat etmiştir. Bu &let, husus! sw retle yapılan beşiği ayrı ayrı on dört türlü sallamakta ve bu sw rotla «en huysuz bebeği bile tes kin edip uyutmaktadır. Annelere düşen vazife çocuğu beşiğe ya- tırmak, aleti beşiği İstediği suret- te ve sliratte sallayacak surette #yar etmek ve elektrik cereyanını açmak ve rahat rahat ev İşlerine bakmaktan ibarettir. * Geçenlerde Ingilterede Hutton 7 Cranswick şehrin- de Sison isminde beş sene? İ bir posta memu- ru, posta kutularından birini tamir ederken İçinde oğlunun, cıvar köylerden birinde oturan kız kardeşine on beş sene evvel yazdığı bir kartpostalı bulmuştur. Iran San'atları Kongresi Moskova, 19 (A.A.) — İran san'at ları arsıwlusal kongresi, dün çalışma sını bitlemiştir, önümüzdeki kongre, 1997 yılında Pariste toplanacaktır, 12 Kişi Yandı Ostrau - Mornvya - 19 (AA)— Frydek'do göçen akşam bir değirmen de çıkan bir yangında değirmende 12 kişi alevler içinde kalarak Edebt Tefrika Nu 94 0/9/85 . — Evin içindeki dolaşma yeter! Dedi. Annem peşimden ay- rlmıyor. Bugün yarın ana olacak ka- dın çocuk gibi bakılıyor. Doktor hafta sonunda kılinik- tekl yerime geçeceğimi söylüyor. Çok ağırlaştım. Zaten bu vaziyette sokağa çıkmaktan — sıkılıyorum, o Papas harmanisi gibi geniş bir parde- süye sarındığım halde vücudü. mün gayri tabilliği belli oluyor, yürürken rahatsız da oluyorum. Ali Sami Bey (St. Etien) de hâlâ... Hiçbir postayı kaçırmadan mektup yazıyor. Vaktimin yak. laştığımı bildiği için endişede. Her mektubunun sonunda; — Aman kendine iyi bak, doktor Nacinin tavsiyelerini ihmal etme diyor. Bana kız ve erkek çocuk adlarile dolu uzun bir de liste yolladı. Haw- gilerini beğenirse yanlarına İşaret etmemi söylüyor. Bir gün doktor Naci Bey bu Meteyi elimde gördü. Güldü: — Hangisini beğendin? aiedkiii bedi a aa ANASININ >... KIZI Fransada : Tanınmış Eski Bir Diplomat Öldü Cenevre, 19 (A. A.) — B. Jules Kambon, bu sabah ölmüştür. ( Not: Jul Kambon Fransanın en yaşlı ve tanınmış diplomatlarındandı. 1870 harbine girmişti. Gezayir genel ilbaylığında, o Vaşington, (o Madrit Elçiliğinde bulunmuş 1907 yılında Berline elçi tayin edilmişti. Büyük harp çıkıncaya kuldar Berlinde elçi olarak kulan Jul Kambon Fransız akademisi üyelerindendi. | Yeni Yunan İç Bakanının lik işi Atina, 19 (Özel) — Münekalât Ba- kam Petres Rallis iç bakanlığa tayin edilmiş ve ilk iş olarak Atina ve Pire jandarmasim takviyo etmiştir. Lehistanda : Yahudiler Aleyhine Gösteri Yapıldı Varşova, 19 (A. A) — Ozentochau da yahudiler tarafından öldürülen bir Lehli gömüldüktem sonra şehirin baş- lca caddelerinde gösteriler yapılmış, yahudi evlerinin (kapıları kırılmış mağazaları tahrip edilmiş ve kırk ka» dar yahudiye dayak atılmıştır. Balonlar Arasında Yarış Varşova, 19 (A. A.) — Gordon» Benett kupam yarışma iştirak eden “U.S. Navy adlı Amerikan balonunun mürettebatı, Varşoraya gelmişler ve tabminen 600 kilemeire aştiklarım söylemişlerdir. “ Deku,, adındaki Alman balonu Moskovanın batı kuzeyinde ve Var- govanın 1.300 kilometre uzağında bu- lunan Norjane yakininde yere inmiştir. Adisubabada Bulgar Konsolosu Sofya, 19 (Özel) — Diş bakanlığı aldığı yeni bir kararla, Adisababada bir general konsolosluk açacaktır. Yeni konsolos Habeğistanda seneler» 09 yaşamıştır. Fransanın 936 Bütçesi Paris, 19 (A. A.) — 25 eylülde say« lavlar kurulu (finans komisyonuna verilecek olan 1936 yılı bütçe projasl, şimdiki tahminlere göre, evvelce bil- dirilmiş olan 42 milyardan daha az olacaktır. — Hiçbirini, Anlattım. İsimler üstünde ko- nuştuk. Ali Sami Bey öyle adlar bulmuş ki ya manası belli değil. Yahut yeni romancıların buldukları yeni adlardan, Bunlar © kadar çoğalıyor ki | Ben daha mektepte iken genç romancılardan birl yeni bulduğa bir kız adını yeni romanına ver. mişti. Güzel bir isimdi, Roman bu isimle çıktı. Iki üç yıl vapurda tramvayda kızlarına bu adı koyan öyle kadınlar, öyle alleler gör- düm ki o isimden iğrendim, Düşlin- meli bir kere.. Maşa gibi kara, kuru, mobut renginde manasız gözlü, koca ağızlı, yat burun bir kız çocuğu, Adı — Nurten! Sonra sıska, kavruk, pişik bir erkek çocuk. Burun deliklerinden balonlar çıkıyor. Adı — Cengiz. Birkere Cengizin Türk kafa- larındaki yerini liraya Sonra bu mendebur insan kurusuna o adı koyun. Zaten çok isimler İnsanları böyle aldatır. Cahit ği dilen Da Dİ rel Milir amimi iki Arnavut Arnavutlukta : Kadınlar Çarşaf Ve Peçelerini Atacaklar Yeni Kanun Gençler Ara- sıgda Sevinç Uyandırdı Tiran, 19 (Özel) — Krul Zogo, Ars mavut kadınlarını esaret ve wski tarz hayatlarından kurtarmak için yeni bir kanun projesi hazırlanmaktadır. Bu kanun mucibince kadınlar çar- gaflarnı. ve peçelerini çikaracak, hu- susi mekteplere tebii gör müş olanları külcümet devnirinde ip- tihdam edilecek ve istedikleri kimse ilç izdivaç edebileceklerdir. Eski ve kökleşmiş ananeleri bir hamlede yıkan bu kanım gençler ta. rafından sevinçle karşılanmış, muta- aşsıp olan bir halkın kısmıaramında ığbırar uyandırmıştı. Fierl isyanındanberi halk arasında mevcut yaleyan bir kat daha ar maktadır. İngilterede: İşçi Partisinde İstifalar Londra, 19 (A.A) — Parlâmento- daki işçi eyrış partisi üyelerinden Sir Stafford Crippa Partinin - icra komitesinden o çekilimini (vermiştir. Sir Cripps, hükümetin dış sıyasssına AE yardm hakkında parti ile ayni fikirde olmadığından çekildiğini söylemiştir. Adı “ Halim ,, dir, bir de be- karsınız kaba, hantal, çini soba gibi bir adam. Benun aksi de çok oluyor. Yeni adlar da insanı ne ka- dar şaşırtıyor. Kadiköyünde kendine yeni bir ad koyan komşumuz vardı. Çetinl Bu Çetin Bey günde ki fasıl karısından dayak yer, haftada bir iki kere evden kovulurdu. Bunları doktor Naci Beye am- lattım. Bana hak verdi, — Hele çocuğumuzun yözünü el Adım sonra düşünürüm. Şimdi merak ediyorum. Kız m, oğlan mı? Doktor bunun için fenni ve kat'i birşey söylenemez diyor. — Fakat bazan belli olur di — Olamaz. Tesadüfdür. Ve sonra şu garip fıkrayı anlattı; — Bizim yaşlı ebe doktoların- dan biri eski harem dairelerine girib çıkar, paravan arkasında doğum yaparken ona sorarlarımış: — Aman doktor acaba kız m olacak, oğlan mı? Üstat bir iki ay sonra dünyaya gelecek mahlük için kesilme atarmış: — Oğlan olacak! Fakat herkesin meşgul olduğu bir sırada kapınm arkasına ve Meksikoda : e 1. Ahali Biribirine ys Girdi 10 Ölü, 20 Yaralı Var Meksiko, 19 (A, A.) — Puebla köl- gesinde bulunan bir çiftlikte bir kö- yün sınırı meselesinden ötürü ahali birbirine karşı nteş açmış. 10 kişi 8'- müş, 20 kişi yaralanmıştır. Yollanan bir piyade taburu düzeni sağlamağa muvaffak olmuştur. 20 kişi yakalan- miğtir. Saylavların Tabancaları Meksiko, 19 (A. A.) — Geçen çar- gwmba günü cereyan etmiş olan kanlı hâdiselerden sonra, Meksiko parlâ. İ menitonu, tarilite ilk dufa olmak tize- re, maylav'arın tabuncalarmı vestiyere bırakmak zorunda bırskan bir nizam- name yapmıştır. Amerikada : , . Bir Zenci Daha : 7. LinçedIldi Nevyork, 19 (A.A) — Okelord Misisipiden bildiriliyor o Burada bir Hnç hadisesi daha olmuştur, Katil ile suçlu bir Zenci muhakeme ediliyordu. Jörl heyeti kararını vermek Üzere çekileceği zaman bir takım kimseler hapishaneyi legal etlikten ve üç gerdiyanı kıpırdamıyacak bir hele getirdikten sonra suçlu Zenelyi yaka- layıp otomobile atmışlar ve şehirden taleriben bir buçuk mil mesafede bir yere götürerek asmıjlardır. Bulyar Makedonyusında Araştirmalar Sofya, 19 ( Özel) — Zabıta Bulgar Makedonyasında araştırmalar yapmış, Petriş, Nevrekop, Yukarı Cuma ve daha bazı şehirlerde yeniden gizli si- lâh, matbaa ve tahrik edici bayanna- meler bulmuştur. Rumen Jan Darkı * Solya, 19 (Özel) — ap mi — dirildiğine göre, gö: rolun ve Rumen ei ar nie - ük harpte mii una D' Arkı udı verilen m kik Tevdoilya wamına Fargujiya Abidesi törenle aşılmıştır. Şako Konferansı Butnos Airen, 19 (A.A) — Şike konferansında harp esirlerinin “değiş tirilmesi meselesi görüşülmeletedir. hemen göze çarpmiyacak bir yere kurgun kalemle yazarmış: — Kız olacak! Nihayet gün tamam olur. Dok- tor gelir. Bir gürükü, Bir patırdı çocuk doğar. Bakarlar kız. — A, doktor hani oğlan ola- caktı? Üstat hemen yüksek perdeden bastırır: — Kim demiş onu. Ben kız “ olacak dedim. Hatta kapının er kas'na bile yazdım. Bakım helel Bu tahriri şahitliğe akan sular durur. Ve herkes üstadın yalnız ilmine değil kehanetine de iman ader. Doktor bunu anlattıktan sonra gülerek ilâve etti — isterseniz ben de böyle bir (hbilel ilmiye ) yapayım. Bahçeden dolaşıp evin kapısı- na kadar gelen otomobil beni doğum evine çok zahmet verme- den götürdü. Artık kendime hakim olam yorum. Perişanlık içindeyim. Bu halinde en titiz ve en gü zel kadın yalnız şeklini değil, rengini ve muvazenesini de kay» bediyer , i BU GÜN Yılan Eti Çinlilerin o kırlangıç yuvasından, kokmuş yumurtadan yaptıkları mekler, ötedenberi kitaplarda tuhadlle Örneği olarsk yarılıp darer. Şimdi o yemekleri. yapılmış irmik helvası gibi tatı gösterecek bir yemek icat olunduğunu duyduk: Çıngraklı yılan tavası Bunun nerede yapıldığını anlamak için gazetelerde çıkan çu haberi okumak gerektir: “ Kaliforniya ser- pantoryomunda işyar Piyer Ariren, dostlarına bir yılan kiyafeti vermiş ve baş yemek o'arak sofraya çıngrakiı yilan tavsani Oo koymuştur. iyor Artranın ziyafet sırasında o verdiği söyleve göre bu yılanın eti pek kör- pedir, kurbağa bacağı tadındadır. Hatti ondan daha incedir ve daha Içlidir. Ger. çi gu ve bu memlekette Ef ve Bod yılanlarının biftekleri yenilmekte İse de çıngıraklı yılan ondan çok nefistir. Bununla beraber Amerikada kibar solralura lâyik daha birçok yılanlar vardırI, Ben bu fıkrayı okuyunca Yıldırı- Musa Çelebinin Evranos Beye yap zı çirkin oyunu hatırladım. "Herkesçe bilindiği Üzere Musa Çelebi, “kendinden büyük kardeşi Emir Sö- Teymamı ortadan kaldırarak Edirnede hükümderliğım ilân ettikten sonra sert dnvranmuya, önline geleni İncit- meye buylamıştı. O sırda yüz yaşım ayy olan Evrsnos B., bu yeni hüküm- durın da Emir Süleyman gibi hayırsız çıkacağını oranladı, Serezdekl çi! uzak kaldı. çelebi, ihtiyar kumandanın kendi emri altmda çalışmasını va basta ve kör olduğumu söyliyerek gel medi. Musa çelebi ayak diredi, e aray er getireceğini bildirdi. Ev- ranos bey geldi ve bıkar kör davrandı. Mas», onun bu üm düzen sayarık bir snayışta bulun. mwk İstedi, bey on kurbağa pişiriti, Evranos'a birlikte yemek yerken on- Jarı ihtiyar askerin Önüne koydurdu. Evranon bey, buyma çorup örülmek İstenildiğimi o serdiğinden durumunu bozmadı, kurbağaları görmiyormuş gibi hareket ederek hepsini tatlı tatlı mın oğlu ve Mum çelebiyi, kendinin kör. me tanmarirak suğlıkla çiftliğe dönmek inikâmmü elde etti, O devirde kurbağa eti iğrenç gö- ve kiye try mdi ve va ” layer, Çıngırak etini eek içinde mikyas oluyor. Acaba belli medeniyetin yükselmesini eden #serler, İzerler arusmda pisbo- pe da mı var?.. Efi ve Bod yılan- çıngıraklı yandan yahal meyrik kargı “ evet , ösmemek çok güçl, 'M. T. Tan tıracak iğne yapacağım. Tahliller, muayeneler bep İyi çikiyor. Doktor lik doğumun her kadın içih bir tecrlibe olduğunu söylemekten çekinmiyor. Annem başucumda. Yirmi dört snat süren Ifade edilmez sürekli bir ıztırap. Yarı baygın bir halde başımı yastığa bıraktıkları zaman dokto- run Kii sesini duydum « — Kız Göz kapaklarının oltmda al tın başlı maviş bir hayal belirdi. Aşk levhalarındak! kanatlı me- lek resimlerine benziyen bir hayal, Âdemle Havva cennetinin ma- sum meyvası, Gözlerim kapalı, damarlarım- dan kan çekilmiş gibi derin bir kesiklik içinde kendimi kaybe- diyorum. * — Artık uyan bakalım küçük hanım.. Bir şırınga seni sekiz saat uyuttu. Amma artık ne ağrı kaldı ne ağırlık değil mi? Gözlerimi açtım. Anvem, doktor ve hastabü- kıcı. Bakışıyorlar.. Yüzleri gülü- yor. Kendimi yokladım. (Arkas var) İ