20 Eylül 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

20 Eylül 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 2

Halkın Ses İ Orman Yangınlarına Ne Dersiniz ? Son günlerde, gazeteler orman yangınlarının sıklaştlığından bah- sediyorlar. Yazıldığına göre, son senelerde — yanan — ormauların ziyanı, milyonları — aşmaktadır. Bu münasebetle dün bir muhar- yirimiz, rastgeldiği kimselerle bu hususta görüşmüş ve onlardan yukardaki — sorgünün — cevabını Almıştır. Muharririmizia suallerine muha- tap olanların söylediklerini aşae Biya yazıyoruz. * Yenikapı, Alipaşa sokağı 23 No. Hüsameltin: —Daha geçen gün, Beykoz orma- ninin, bir sıgara izmariti yüzünden kül olduğunu okudum. Bence, - medeni — memleketlerde, yetişmiş ağaçlara, insanların hayatla- rina karşı gösterilen dikkat kadar alâka ve ihtimam gösterilmelidir. Ayvrupalıların ağaç yetiştlirmek, ve yetişmiş ağaçlıkları korumak için neler yaptıklarinı boyuna okuyoruz. Bizde orman yangınlarınin vukuu, Avrupalıların bu iaabetli alâka ve fanliyetlerinden ibret — almadığımızı gösteriyor. Ağaçıız bir. memlekaet, vahasız bir çöle benzer. Tabistin 1ötfüne uğramamış olan betbahi topraklar, İnsan elinde ne kadar İhtimam — görseler, göze ve yüreğe kasvet vermekten kurtulamaz. Bu itibarla, — tabiatin — lütfettiği servetlerin kadrini bilmemek, affo- lunmaz bir nankörlük sayılır. * Şişli, Akarsu sokağı, 9 Noi hane, Şevkot Sırrı! mühim bir Iştir. mada, Pariste Fonten bİS ve Polonya ormanları vardır. Bu ormanlar, orta ve ortadan Üstün Fransızların gidip eğlendikleri yer- ler Bu — ormanlardaki ağaçların inde, tedbirsizliklerin maxarratını, ağacın kıymetini anlatan ve dikkat tavsiyo eden yazılı levhalar vardır. Fakat Fransanın diğer tarafların. dak! ormanları yangın tehlikesinden korumak için başvurulan usul ayaı değlldir. Çünkü okuması yazması olmıyan oduncu'arın dolaştıkları o ormanlarda tehlikeyi bu kabil levhalarla gidermek imakânı yoktur, Oralarda da, okumas, — yazması olmıyan insanların — anlıyabilecekleri üsüllere, çarelere, — vasıtalara — baş vurulur, Bizde de bu işle meşgul olmak ve ylme, ormanına göre muhafaza ter- tibatı almak İâzımdır. Akal takdirde orman yangınlarını okuyup da Üzülmekten kurtulamıya- cağız demektir. * 2305 numaralı taksi şoförlü Nihatı — Gazetelerde okuduğuma göre orman yangınlarının önüne geçmek için cezri tedbirler alınacakmış. Ben, bu çok yerinde kararın lâfta birakıl- mıyacağına eminim. Bu itibarla, artık orman yangınlarını duymaktan kure tulacağımız kanaatindeyim. 3ON POSTA Dün Beşiktaş Dikiş ve Biçki Yaurdunda güzel bir sergi açılmıştır. Sergide kadım elbise ve çamaşırlarile pijamalar, şapkalar teşhir edil- miştir. Dikiş Yurdun şimdiye kadar 675 talebe mezun olmuştur. Yukarıdaki resimde Yurt muallimlerile talebeler bir arada görül- mektedir. Açıkta Talebe Kalmıyacak Kültür Bakanlığından Bir Tamim Geldi Açıkta kalan telebenin yer- leştirilmesi işile dün de meşgul olunmuş ve yeniden bazı kararlar alınmıştır. Bu kararlarn göre, Inönü — mektebinde açılacak olan Kız orta okulu Kabataştaki Gazi Osmanpaşa okulunda açıla- cak ve Gazi Osmanpaşa okulu da Inönü mektebine naklolu- nacaktır. Bakırköy kazasındaki okuya- mıyan talebelerin vaziyeti de göz Sönüne alınarak bunlar için de hal çaresi araştırılmaktadır. Şehrimizde açılacak diğer iki Orta okuldan da biri Kumkapı- daki eski Sen Jandark okulunda ve diğeri de Kadıköyündeki eski Sentöfemi lisesinde açılacaktır. Bundan başka, dün, Kültür Bakanlığından, direktörlüğe gelen bir tamimde talebenin yerleştiril- mesi hakkında önemli bazı karar- lar vardır. Bu tamime göre, Kültür direktörlüğünde, Lise ve Orta okul direktörleri her fırsatta top- lanıp daim! bir komisyon halinde çalışacak ve bu işi en kısa za- manda halledeceklerdir. Binaların vaziyetlerinden tamamen İstifade olunup, hiç bir yerin boş bırakıl- mamasına dikkat edilecek ve orta okullarda da, ilk mektepler- de olduğu gibi, yarım gün öğre- tim usulünün konulması çarele- rine baş vurulacaktır. En önemli olarak da, bakan- hk, orta okul öğretmenlerinin az bulunmasını ve bu suretle yeni açılacak okul ve şubeler için öğ- > t Sülir Pazar Ola Hasan B. Dlyo Bir Genç Kız Su- dan Zehirlenmiş.. Genç Kız Bir Surahi Su İle Müddeiumumiliğe Başvurdu Dün Müddeiumumiliğe 24 yaş- larında Fatma Adlı bir genç kız elinde bir surahi su İle müracaat etmiş zehirlendiğini ileri sürerek kendisinin ve suyun — muayene edilmesini Istemiştir. Müddelumu- milik Bayanı ve elindeki suyu tabibiadillere göndermiştir. Genç kızın iddiasına göre evvelisi gün bir sucudan su doldurtmuş ve bir bardak içtikten soura da zehirlenme alâmetleri göstermiştir. Doktorlar Fatmayı muayene et- mişler ve suyu da mühürliyerek tetkik için Adl! Tıp Işleri müdürlü. ğüne göndermişlerdir. Alınacak rapara göre Müddeiumumilik tah- kikat yapılıp yapılmıyacağını ka- rarlaştıracaktır. Hfiyenin 13 Üncü Yılı Itfaiyenin on üçüncü yıl dönü- mü şanlikleri 25 eylülde tayyare- lere ad konma merasimi olduğu için 28 eylüle bırakılmıştır. retmen — bulunamamasını da- göz önünde tutarak, İlk okul öğret- menlerine de, orta okul birinci sınıflarında ders verilmesini bik dirmiştir. Bıkınlâğ:n bu bildirliği ile al- nacak tedbirler - tamamlanmıştır ve bu tedbirlere göre de tek bir talebe dahi kat'i surette açıkta kalmıyacaktır. m Aşla y mun döküyorum. ıldı(otıııı? eee AD A A l 0 b Salike S ee < 20 İlkteşrin Pazar Ge- nel Nüfus Sayımında BSayım işine karışmak, kayıtsız durmak veya yanlış salık vermek yurda karşı yapılmış suçların en büyüğüdür. Türk yurtdağı böyle ağır bir suçtan uzak kalacaktır. İstanbul Festivali Dün Akşamki Fener Alayı Yapılamadı Festival programına göre dün yapılması icap eden fener alayı Bulgar Federasyonu Başka- nının ölümü dolayısile yapılmamış Fener stadında yapılacak geçit törenlüden de gsarfınazar edi- miştir. Dün, Balkan festivalinin be- şinci günü ldi. Evvelki gün Yas lovadan gelen heyetler dün akşa- ma kadar istirahat etmişlerdir. Gece de Rejans lokantasında şe- reflerine verilen ziyafette bulun- muşlardır. Bu akşam da festivale ilâve- ten Şehir Tiyatrosunda Pergynt oynanacak ve yarın akşam da Beylerbeyi sarayında balo verile- cektir. Bir Düzeltme Istanbul, 19 (A.A.) — Türk Dili Kurumu genel sekreteri Ibras him Necmi Dilmenin bugünkü gazetelerde sözlüğe dair çıkan diyevinin Üçüncü kategori söz- lerden — bahseden kısmında bir yanlışlık olmuştur. Diyevin bu bölümünde “biz yabancı dillere Türk kökünden geçtiği anlaşılan ve sonradan yabancılaşarak dili- mize geri dönen bütün kelime- leri kılavuza Türkçe kökünden diye olduğu gibi aldık,, cümlesin- de “yabancılaşarak,, — kelimesi “bayağılaşarak,, şeklinde çıkmış- tır. Düzeltiyoruz. Bakırköylüler Orta Okul İsteyorlar Şehrimizde yenlden açılacak olan Üç orta okuldan birinin, Bakırköyünde açılması ihtimalleri © civar halkını çok sevindirmişti. Çünkü Oıhıulyçı’, Yeşilköy ve Bakırköyde 4 tane tam teşkilâtlı Hikokul vardır. ve burada 2500 talebe okumaktadır. Buralardan — çıkan — talebelor, orta okula devam edemedikleri İçin, oradakl Ermeni lisesine tc- retle gidiyorlar ve her sene biü- mur taneleri gibi :ıılıl ba me yapsam da onu çir ee ğ Eyilât 20 — | Tamün Terim) Bir İki Satırla llk Okullarda Okunacak Kitaplar Bu yıl llk Okullarda okuna- cak olan kitapların listesi Kültür Bakanlığınca tamim olunmuştur. Listede bulunmuıyan kitaplar oku- tulmıyacaktır. Fzik Sabrinin coğrafya kitabı da, bu yıl için muvakkaten kabul olunmuştur. * * * Parti Toplantısı Istanbul, 19 (A. A.) — C.H.P. Genel Sekreterliğinin bildiriği: C. H. P. geryön — kurula 19/9/935 - tarihinde haftalık top- lantısını İstanbul — İnyön kurul kurağında yaptı. Mudanya ve Kemaliye Ilçeleri parti başkanlık- larına seçlilen A. Nafi Başaran ile Şakir Oğuzun başkanlık ödevle« rini onayladı. Antalya merkezim deki üç kaman örgütü — kaldırı- larak ocak örgütüleri İyönkurula bağlandı. * * * Yatılı Parasız Talebenin Muayenesi Yatılı parasız talebe olmak için müracaat edenlerin — sıhhi muayenelerine dün başlanmıştır. Dünkü muayenede 70 kadar talebe çürük çıkmıştır. * * * lik Tedrisat Kadrosu Bo yıl, diğer — vilâyetlerden Istanbul ilk tedrisat kadrosuna m Öğretmenlerin — ilk 50, ilik listesi dün, Kükür Bakan- lığından gelmiştir. * * * Tıb Kütüphanesi Etibba Odasının altında yap- tırılmakta olan tıp kütüphanesinin tamlratı bu ayın sonuna kadar ve önümüzdeki ay içinde kütüphane açılacaktır. * * » Patlayıcı Maddeler Patlayıcı maddelerin muhafaza edildiği depolar hakkında inhi- sarlar idaresi tarafından bir tali« matname yapılmıştır. * * * Modern Bir Mahalle Belediye — kendisine — geçen Sürp Agop erazisinde — modern bir. mahalle vücude getirecektir. Bunun projesi mimar — Vagner'e yaptırılmaktadır. * * * Düşkünler Evi için Belediye Düşkünlerevine 187 kalem ilâç alarak yeni bir eczane teslsine karar vermiştir. * * 4 Gümrük Müfettişleri Istanbulda çalışan — gümrük müfettişleri muhtelif — Anadolu gümrüklerine tayin edilmektedir- ler. Bunlar yakında yenl vazife« lerine gideceklerdir. * * * Tan Şilebi Geldi Yelkenel zadelerin yeni satın aldığı Tan şilebi dün limanımıza Hasan B. — Gökyüzüne çıkacağına Taksimde bir aparlıman çık.. Gözy dökeceğine, eh.kı d.dııîıııı para dbi..l