1 Ekim 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

1 Ekim 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

di . — Va M MAHKEMELERDE Sekiz Yıl Sonra Karşı Karşıya.. — Alâeddini — Alâeddini — Niçin öyle tuhaf, tuhaf bakıyorsun? Yoksa tanıyamadın- mı? Sekiz senelik karımı unut- tun mu? —Bana mi söylüyorsunuz efen- dim; bu sözleri? — Sana ya, tabli sana.. Kime olacak başkal. — Fakat yanlışınız — olacak sanırım; Ben Alâeddin filân de- —Yapma kocacığım! Halâ mı merhametsirsin? Sana kafa tuta- cağım diye mi çekiniyorsun? Ni- çin kendini inkâr ediyorsun? Ben maziyi unuttum Alâl sa- na hiç bir sorgum, sualim yok! Yalnız artık evine dönl Küçük Ihsanınla ben, senelerdir. seni bekliyoruz.. ikimizin de — yegyâne dileği sonsla.. bilsen Alâ, Ihsan büyüdü!. Imkâmı yok tanıyamaz- gın. Fakat yavrucuğun — bütün derdi sensin, “ Anne benim ba- bam nerede? Anne babamı — ta- mt banal,, Diye beni hergün Üzer, — durur. Haydi — Alâ, çocuğuna baba hasreti çektirme artık... — Vah, vahl.. Çok mütecisir oldum efendim!. Fakat inanınız ki ben buhsettiğiniz adam değilim. — Alâ, halâ mı ©o kadının peşi srasın? Halâ mı evine dönmek duygusu uyanmıyor. içinde? Kar- gında göz yaşı döken şu zavallı kadınım ıstirabı. olsun yumuşatını- yer mu kalbini?. Yapma Alâ, saklama benden kendinil. Bir kadın gözü, hele seven bir kadın gözü aldanmaz Alâl. » Anlıyorum el'an o zehirli aşkı- ma esrisla.. Peki.. Yine gitl Bir gün gelecek babalık duygusunu da anlayacaksın Alâl., O zaman olsun tereddüt etmeden yuvana gel! Seni, çocuğunla ben, kirlen- memiş ve kirlenmeyecek sevgile- rimizle bekliyoruz.. Na acı bir alın yazım varmış yarabbil.. Genç kadın bir hayal gibi merdivenlerde kaybolurken mah- keme koridorunda hınçkırıklar yükseliyordu. Bir Doktorun Günlük Subı Notlarından (*) Tabes ( Murdar İlik Hastalığı) Bugün muayenekaneme bir hasta Betirdiler, giddetli bel ağrılarından ve yürürken çok zorluk çektiğinden iç Üzüntülerindön muztarip oldu- gundan bahsediyordu. 1 — Hasta on sene - övvel fröngi geçirmişti. 2 - İçki kullanınak âdetiydi. 3 - Ciosi münasette fazla yorulmuştur. Frengi hastalığının kana bıraktığı — zebirler murdar Hikte şiddetli bir Htihap uyandırmış ve alt taraf sinirleri de — bundan mütecesir olmuştu. Hastalık Tabesdi Hastayı bir hastaneye naklettim. Smift usulile murdar iliğe; seromlar tatbik ettim. Ayrıca ateş usulild frongi faaliyetini durdurdum. Ağ- rılar hafifledi, yörümede zorluk nzaldı ve tedaviden istifade ettk C) B. notları kamip saklayınız, yahut bir abüme yapıştııp kolleksiyon yapım miz. Sakınir eamanınızda bu motlar bir de 107 gibi İmdadınıza yetişebilir. SON POSTA MEMLEKET HABERLERİ Ulusta Bulunan Yeni Kö- mür Kaynağı Eflâni Ve ZafranboluyuDa Ihya Edecek Zafranbolu, (Özel)— Yeni bir kömür madeni bulunan Ulus ka- munu Zafranboluya 75 kilometre kuzeydedir. Kamun merkezi 20-30 evli bir köydür. Köy Bartına Zaf- ronboludan daha yakındır ve 30 kilometrededir. Bu kamunun 60 küsur köyü (le birlikte nüfusu 22 bindir. Halkı birkaç yıl önceye kadar kerestecilikle gaçinirdi. Fa- kat son yıllarda korestecilik e- hemmiyetini kaybettiği için bu İş tavsamış, arazi de müsait olmadı- ğaından çiftçilik te yapamıyan halk sıkıntı çekmeğe başlamıştır. Gelecek yıl Ulus kamunu kaza« ya çevrilecektir. Zonguldakla Ulus arasındaki yol 80 kilometredir. Bulunan kömür madeni Zongul- dağa kadar uzanmakta ve 120 kilometro murabbalık bir sahayı doldurmaktadır. Karabükte kurulacak demir fab rikasından sonra Ulusa uzatılacak bir demiryolu kolu yalnız Ulustada Eflanı ile bugön güzergâhta çalı- şan 200 bin İşçiyi refaha kavuş- turacaktır. Bu kömür ve demir madenleri Işlameğe başladığı za- man Eflanı, Ulus ve dolayıslle Zaf ranbolu Türkiyenin en mühim sa- nayi merkezlerinden biri haline gelecektir. Develi Öğretmen Ve Talebeleı:î Elâzizde Munzur Köprüsü Elâziz, (Özel)— Möşhur Mun- zur suyu Üzerine bir ahşap köp- rü kurulmuştur. Bu köprü Elâziz- Mazkirt münakalesini temin e& mektedir. Şimdiye kadar Mazkirde |Köylüler Her Tarafta Tar- giden 80 kilametrelik yol hay- vanla katedilir, Munzur suyu üze- ıhd.ıhlıılolıı&jıl;hd—r insan hazır bulunmuştur. Erciyaşın Tepesinde 'Develi, (Özel)— Öğretmen ve tale- belerden — mürek- kep beş kişilik bir grup, bir tetkik yapmak üÜzere Er- ciyaşa çıkmışlardır. Bu çıkışta en ö« nemli şeyi, harici tesirlerle mütemar diyen şekli değişen arazialn, eteklerde yük kaymalara yol açan biçimde ob masıdır. Üçüneü zamanın tirahit nev- inden olan bu taşlardan ekserisi de azam! miktarda kükürdü ihtiva etmektedir. Erciyeş, deniz — seviyesinden 3830 metro yüksekliktedir. Eski bir yanardağ olduğu için Krateri varsa da, şimal cihetinde olduğun- dan, rüzgüârın tesizile dolmuş ve kaybolmuştur. Burada şimdi irti- faları 200 metroyu bulan peri bacaları bulunmaktadır. Ayrıca, bazı oyuklarda İsti- lâkkit ve istilâğınlt taşlarıda gö- rülüyor. Burada, günün, sıcaklık farkları taşların kaymasını ve büyük gürültülerle aşaya yuvar- Tanmasını mucip oluyor. 1926 da Mühendis Baver e- minde bir yabancı tetkikler yap- tıktan sonra taşlar arasına çınko kaplı bir defter bırakmıştır. Bu- rayı gezenler o deltere imzalarını atmaktadır. Erciyaşın karlı tapelerinde Söğütte 30 Metre Yüksekliğinde Bir Minare Yıkıldı Sögüt (Özel) — Küre köyün- deki — camlin — minaresi — 926 yılında yıkılmıştı. — Köylüler bu minarenin yerine 30 metre yük- sekliğinde ve iki şerefell bir baş- ka minare yaptırdılar. Yapı iki ay önce bitti. Fakat bu yeni minare evvelki gün esen şiddetli bir rüz- gürla yıkıldı, yıkılirken de — altın- daki camil barap etti. Karamanda Tarla Faresi Karaman, (Özel) — Içenin bazı köylerinde tarla faresl Üre- Bereketli Yağmurlar - laya Girdiler, Sabanlar Işliyor Söğüt ( Özel) — Altı aydır yağmurlar başlamış, toprak bes- Tenmiş ve köylü sevinçle tarlasına girmiştir. * Adapazarı (Özel) — Yağmurlar çiftçiyi çok sevindirmiştir. Pancar nadasını kolaylaştırmıştır. Tam buğday ekme mevsimi olduğu için bu yağmurlar çok faydalı ol- maktadır. * Kırkağaç (Özel) — Sonbahar yağmurları başladı. Halk bağlar- dan kasabaya dönüyor. Yağmuz köylüleri çok sevindirmiştir. Şimdi herkes tarlada çalışmaktadır. İnegölde Bir Adam Kız Kardeşine Sarkıntılık Etmek Istiyeni Öldürdü Inegöl, (Özel) — Tabtaköprü kamununda bir cinayet olmuş, Ibrabim oğlu Ali kızkardeşine tecavüe yeltenen Ali oğlu Süley- tabanca ile öldürmüştür. Katil yakalanmıştır. Sabancada Su Yüzünden Bir Adam Komşusunu Öldürdü (Özel) — Sabanca- nn Rüstempaşa — mahallesinden Taşmat oğlu Osman ile Yenima- halleden Tanta oğlu Ibrahim bir sa meselesinden kavga etmişler- dir. Bu kavga neticesinde Osman tabanca İle Ibrahimi öldürmüştür. Osman kaçmış, yakalanması için arkasına düşülmüştür. Karamanda Kavun Bolluğu Karaman ( Özel ) — Bau yıl burada kavun mahsulü öyle bok- miştir. Bunlar mahsule ziyan ve- | dur kt şimdiye kadar böyle bolluk recek kadar çoğaldığı için öldü- | görülmemiştir. Yalmz Adanaya rülmesi — kararlaştırılmış, — lâzım | 122 vagon kavun gönderilmiştir. gelen tedbirler alınmıştır. Kilosu 40 paraya satılmaktadır. Birinci Teşrin 1 -Çönül : İSLERMN Yinız Kldan Bi Genç Yolincl —asrım — ortalarında yaşıyaz. Hayat tamamen mad, dileşti kaskatı kesildi. İnsanlar herşey maddecilik gözile görüs yorlarilerhamet, şefkat denilen mancvarlıkların bile mahiyetleri doğışti Birçok kimseler bugüü merhart ve gefkat ölçüsünü, maddi akımdan hesaplıyorlar, Aşlkve sevda da öyle oldu. Öyl genç erkekler, öyle genç KWar biliyorum ki sevek cekleri vakit — karşılarındakinlü gönlüne önce elizdanını araştıs rıyorlar. Fakat buna rağmenti eflâtuni dediğimiz iptidai —aşkı çekli ©ln aradan çekilemedi. Aşkın citun? cinsine tutulanlar aramızda|'an tümen tümen. Bakın. Size bir mektup okutayım Otuz iki yaşında biş erkeğin çöndermiş olduğu buü mektuptadeniliyor ki : “ Seki yıl önceydi. Genç; güzel, falt fakir bir kızı sevdim. Hayatımız birleştirdik. Çok fat kirdi. Anyudan başka kimseşi yoktu. Ot çok sevdim. Gece, gündüz omn için çalışıp didindim.. Onu kurtımakla kalmadım. hayatın bitn güzelliklerini gös- terdim, btün zevklerini tanıttım? Fakat bukadin altı yıl sonrd! benim haytımı zehirledi. Bir gill ansızın evin kaçtı. Ânnesini de beraber götrmüştü. Iki ay kadar aradım, nihyet öğrendim ki bas bası yerindebir adamla birleşmi: O adamı zegin sanmış. Hılbukıî eski bir mhsyedi imiş. Maaşım dan başka eş parası yokmuş, Kendisin yalvardımı, tekral ceki yuvasını dönmesini söyledim.” Gelmedi. Aadan iki yıl geçti. Ona arasıra yaber gönderiyorum. O adamı sewmediği halde band tekrar dönmiyor. Ben de onü çok seviyorur.,, Bu gençbelli ki yalnız kalk mıştır. Bu abeple tuni bir aşk onu dala fazla sarmıştıri Oğlum, sen ince kendini yalnıze lıktan kurtar, kendine kalabalık bir muhit bul göreceksln ki bu yeni hayat &na yeni bir aşk bulduracaktır. Ve sen 0 zaman «sk! sevgiden kurtulacaksın. TEYZE —— —— Adapazarnda Bir Yangın Adapazarı, (Özel) — Semere ciler mahallesinde Boşnak Seyfede dinin evinde bir yangın çıkmış, fakat çabuk yetişilerek yalnız bir samanlık yandığı halde söndürük müştür. Yangın sokakta — bırakıle miş olan misit kabunlarının ge ceyleyin tutuşması ve samanlığa sirayet etmesi yüzünden çıkmıştır. Nöbetçi Eczaneler Bu gece nöbetçi eczanaler şunlardırı Küçükpezar (H Hüsnü), Alemdar (Cağaloğlu), Beyazıt (Sıtkı), Şehza- debaşı (Asafj, Femer ( Emilyadi ). Aksaray ( Ziya Nurl), Karagümrük (Artf), Şehremini (Nâzum), Kadıköy (Faik lakender ve Namık), Samatya (Erofilar , Bakırköy ( Merkez ), Beşiktaş( Nall ), Sarıyer ( Asaf ), Hask öy (Halk), Kasımpaşa(hlerkez), Büyükada (Şinasi),JHeybeli (Yusuf), Ücsküdar (İtühat), Eminönü (Beşir Kamal ), Şişli ( Necdet Ekrem ), Beyoğlu (Kanzuk, Karakin Kürk- eiyan, Güneş), Galeta (Hidayet).