1 Ekim 1935 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

1 Ekim 1935 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 9

SON POSTA Hummalı Ha 4 Benim azlolunduğuma ve her türlü avakibe mahküm bulundu- ğuma şüphe yoktur. Benim ile alenen teşrikimesai etmek, ayni avakibi şimdiden kabul etmektir. Bundan başka, Mevzuubahis etti. ğimiz vaziyetin talep ettiği ade- mın, diğer birçok noktainazarlar- dan dahi, mutlaka benim şahsım olabileceği gibi bir iddia mevcut değildir. Yalnız; -bu memleket evlâdından birinin, herhalde orta- ya atılması zaruri olmuştur. Ben- den başka bir arkadaşı dahi dü. şünmek mümkündür. Yeter ki ç arkadaş, bugünkü vaziyetin ken- disinden talep ettiği tarzda hare- kete muvaffakat etsin... | Mustafa Kemal Paşa, fikirlerini bu suretle izah ettikten sonra; böyle mühim bir vaziyet kaşısında birdenbire (karar vermek muva- fık olamıyacağından, bir müddet düşünmek ve hususi müdavele'r efkâr edebilmek için, müzakere“ ye bitam) verdiğini beyan eyle ” mişti. İkinci Içtima, uzum surmemiş” 11. Bütün o zevat, ayni Tisan İle: — İşin başına siz geçiniz, ve devam ediniz. Biz de sizinle be- raber yürüyeceğiz. Cevabım vermişlerdi. Esasen hepsi de temiz ve necip birer ra- bıta ile vatan ve milletlerine bağ- lı olan bu zevattan, başka türlü bir cevap beklenemezdi. Bu içtimada da verilen son karar, şundan ibaretti; Mustafa Kemal Paşa, |Asker- ikten istifa ettikten sonra da, tıbkı şimdiye kadar olduğu gibi (yani, mâfevk kumandan imiş gi- bi) emirleri ifaj edilecekti, Bu büyük davada o muvaffakiyetin #irrm elde edebilmek için, bu osaslı şartı kabul etmek; biç şüp- besirki, pek elzemdi. N * Bu aht ve karar örerine ar- tık bütün mesai, kongrenin ha- ıklarına basredilmişti. > Ayni zamanda, Erzurumlular» da faaliyet içinde idi Umumi merkezi Istanbulda bulunan (VE lâyatı şarkiye o müdafasi hukuk cemiyeti - Erzurum şubesi), bir müddet evvel şark vilâyetleri mur mon İki zatin huzurile bir içtima akdeimiş, fa'al bir heyet seçmiş; ve sonra Trab 0 a ki rem Pinle Hukuk Cemiye İştir. 10 Temmuz ) tarihinde Sim kongre ak'line karar vermiş oldu- gunu; evvelce Bu hususta cemiyetin E merkezi tarafından bütün Fim vilâyetlerine birçok tebligat yu halde vaziyette biz bütün incelik Va inden haberdar değillerdi, hükümet merke. böyle bir hareketi, zine kar# haşıl edebileceğine naml bir tesir bir tereddüt geçirmek. OSMANLI SALTANATI GÖÇERKER (Mütareke devrinin tarihi) » Her hakkı mahfuzdur. <a, Yazan: Ziya Şakir Erzurum Kongresinin Toplanması Için zırlıklar Yapılıyordu Erzurum merkezinin sarfettiği | meğaiye rağmen meselenin böyle ağır yürümesi, Mustafa Kemal Paşanın derhal nararıdikkatini celbetti. Artık vali ve kuman- danlarla bizzat muhabereye giri- şerak vilâyetlerde kongreyo gön derilecek murahhas'arın bir an evvel intihap ve izam İçin ciddi tedbirler alınmasına lüzum gös- terdi. Mustafa Kemal Paşanın bu teşebbilsli, derhal semere ver- mişti. Murahhvslar, birer ikişer Erruruma gelmişlerdi. Temmuzun 10uncu günü aktedilmesi tasavvur edilen kongrenin, tam on Üç gün tenhhur ettikten sonra, Temmuzun 23 üncü günü toplanması tekarriir Böyle bir Içtiman aktetdile» ceği, Erzurumda bulunan (lagiliz kaymakamı Ravlirson) tarafından istihbar edilmiş ve derhal Istan- bula haber verilmişti. Artık saray ie Babıâli ve bilhassn Istanbuk İtalyanın Altınları | Harp Henüz Yok! ( Baştarafı 1 inci yüzde ) tarihlisine göre büyük farklar göstermektedir. Altın ihtiyatı 4562 milyon retten 4334 milyon lirete ve döviz 'mikdarı da 432 milyon liretten 417 milyon İirete düşmüştür. Bonalar cüzdanı 4048 milyon» dan 4419 milyona ve iombarda' Tedavüldeki bankonot mikdarı ise bu on gün içinde 14234 mil yondan 14917 milyona çıkmıştır. İtalyanin İstikrazı Roma, 30 (A, A.) — Italya bankası tarafından verilen malü- mata göre, kredi müesteseleri, yüzde beş faizli yeni istikrarın ilk günden kendilerine tahsis edilmiş bulunan 20 ilk teşrine kadar bir milyar üç yüz milyon liret kay- detmişlerdir. Orta Okulların Kadrosu Evvelki gün Ankaradan gelen Kültür direktör vekili Mehmet Emin, yeni açılan öç orta okulun kadrolarını da birlikte getirmiştir. Kadrolar dünden itibaren tebliğ olunmıya başlanmışlır. Direktör vekili Mehmet Emin birdenbire rahatsızlandığından dün, direktörlüğe gelememiş ve yar direktör ayr Piraye me evine gid va ms Istanbul kük tür direktörlüğüne kimin atana: cağı belli değildir. Şimdilik yar direktör Şevket Süreyya vekâlet etmektedir. Yumurta İle Yapılan Yiyecekler Kontrol Edilecek Belediye, (o makarna, şeriye, Pasta vesnire gibi bütün yiye ceklerim sıkı bir surette kontro line başlamıştır. Bu kontrolde Yumurta yerine boya kullanmış olanlar zuhur ederse malları imha k, kendileri de şiddetli “irette cazalandırılacaktır. Ko. 152 1 4085. daki Ingiliz mahafili, pek büyük bir telâşa girmişlerdi, Istanbulda bulunan lagiiiz or- duları kumandanı (General, Al | lenbi), Harbiye mezaretine bir no- ta göndererek ve baş mabeyinci Yaver Paşayı da karsrgâhına cel- bederek gerek hükümeti ve ge rek Padisahı şiddetle o muahaze etmiş; (Mustafa Kemal Paşayı Istan- bula celbetmek hususunda göste rilen ağırlık, bu hâdisata sebebi- yet veriyor. Bu zati; ya derhal Istanbula getirtiniz, Veyahut, S:- vas ve Erzurumun işgali için askerlerime emir vereceğim.) . Demişti, Saray, Sivas ve Erzurumun Ingiliz askerleri tarafından işgaline pek okadar ehemmiyet vermemiş idi, Çünkü, bizzat saray bile İngiliz nüfuz ve hâkimiyeti altında titremekte idi. (Arkas var ) ( Beştaranı 1 inci yüzde ) yüklü bir Belçika gem'si, Habe- şistana gitmek üzere yola çık» mıştır. Bundan: başka © Japonya'dan da gelecek (o önemli O miktarda silâh ve harp kereçi (malzemesi) yükleniyor. Adisabüba,30 (A.A)—Iimpara- tor, genel seferberlik kararna- mesini İmzalamıştır. Fakat Ulus lar Sosyetesine bir saygı göster mek için neşrini 'geciktirmiştir. 750 bin Asker Adisa Laba, 30(A.A) — Se ferberlik ilân edilince, bütün kuv- vetlerin nz zamanda toplanaca- ğı ve imparatorluğun (750) bin nefer çıkaracağı tahmin edilmek tedir. İtalya Asker Topluyor Roma, 30 (A.A) — 1907, 1909, 1910 ve 1912 sinıflarının bazı efradını silâh altına © çağıran üç emirname neşredilmiştir. taarruz başlamadı Adisababa, 30( A.A) — Hi- kümet, Italyan kıtaatınm muha- samata başladığını yalanlamak- tadır. Roma, 30 (A.A) — Italyan kıtaatının Habeş hududuna doğru yürüdükleri (hakkındaki (haber yalanlanmaktadır. Habeşten Ayrılanlar Aden, 30 (A.A) — Çoğu Misyoner o ve Hintli tecimenler o.mek üzere birçok uluslardan sığınıklar Cibuti yolu ile Habe şistandan buraya gelmektedir. Yeni Liman Tari- fesi Geldi Aiâkadarlar tarafından bek- lenmekte olan liman tarifesi dün, Ankaradan gönderilmiştir. » Tarifede esaslı bir değişiklik yoktur. Yalnız evvelce karışık görülen maddeler tavzih olun- muş ve tarife daha sarih bir şe- kil almıştır. Yeni tarife bugün- den itibaren tatbik edilmiye baş- lanacaktır. İstanbul Belediyesi İlânları Beyoğlu Yenişehir Katmerli sokakta 10 No, lı evin maili in hidam olup sahibi adresi malüm olmadığı cihetle ihtarname tebliğ edilememiştir. Binsenaleyh tebliğ makamına kaim olmak üzere tas rihi ilândan itibaren 15 gün müddetle mahzur refedilmediği tak» dirde Dairece yıkılma cihetine gidileceği ilân o'unur. (8) “6009, * » , Keşf bedeli 20214 lira 70 kuruş olan Karasjaç Müesscsatı mezbaha avlusunda yaptırılacak harçlı parke kaldırım kapalı zarfla eksi'tmeye konulmuştur. Şartaame keşif ovrakı ve projesi 101 ku ruş bedel: Lsvazim Müdürlüğünden a'ınır. Eksiltme 7/10/93$ Pazartesi günü saat 16 da Daimi Encümende yapılacaktır. Eksilte” meye girmek isteyenler 2490 No. İt arttırma ve eksiltme kanunum da yazılı vesika ve 1546 liralık muvakkat teminat makbuz veya mektubile teklif mektuplarını ve Fen İşleri Müdürlüğünden slacak» | ları ehliyeti feniiye vesikasım havi zarflarının yukarda yazı günde saat İS e kadar Daimi Encümene vermelidir. “5768, “İstanbul 7 inci İcra Memurluğundan! Emniyet Sandığı namına birinci derecede ipotekli olup Yeminli üç ehli vu- kuf tarafından tamamına (3965) lira kıymet takdir edilen Boğ.ziçinde Kuzguncukla eski çarşı yeni Paşalimanı caddesinde eski 128 yeni 143 No.lımaa müştemilât abşap sahilhanenin tamamı açık arttırmaya vazedilmiş olduğundan 4/11/935 tarihine müsadif Pazartesi günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede birinci arttırması İcra edilecektir. Arltırma bedeli kıymeti muhammenenin 96 75 ini bulduğu takdirde müşterisi üzerinde bırakılacaktır. Akal takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak Üzere arttırma 15 gün müddetle Otemdit edilerek 19/11/935 tarihine müsadif Sa'ı günü saat 14 ten 16 ya kadar keza delremizde yapılacak ikirci açık arttırmasında arttırma bedeli kıymeti muhammenenir 96 75 ni bulmadığı takdirde satış 2280 No. lı kanun ahkâmına tev fikan geri bırakılır. Satış peşindir. Arttırmaya İştirik etmek İste- yenlerin kıymeti muhammenenin “6 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bankanın teminat mektubunu hâmll bulunmaları lâzımdır. Hakları Tapu sicili ile sabit olmıyan ipotekli alacaklar da diğer alâkadârânın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddiaların evrakı müsbiteleri ile bir likte ilân tarihinden İtibaren nihayet 20 gün zarfında dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları Tapu sicilli ile sabit olmiyanlar satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye, tanziliyeden mütevellit Belediye rusumu ve Vakıf icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. Daha fazla malümat ak mak isteyenler 10 - 10 - 935 tarihinden itibaren herkesin görebil- 'mesi için dairede açık bulundurulacak arttırma şartnamesi ile 934/2894 No. h dosyaya müracaatla mezkür dosyada mevcut vesa* iki görebilecekleri ilân olunur. “6066, Sinir ve akil Dr. ETEM VASSAF, 222... Cağaloğlu Orhan B, apartımamı T4L.22033 O Ev Kalısöy Bahariye İleri sokak Tel479 sa in ikiz © cil e İN 7