7 Nisan 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

7 Nisan 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

10 Sayfa 6 “Son Posta,, nın Tefrikası: Cemilin aklına en evvel rıp İbrahim Efendinin örüne attı: — Bunun içinde, ne olduğunu bil- miyorum. Her halde, bir miktar para var. Bu parayı ben kullanmak istemi- yorum. Acaba, doğruca anneme gön- dermek ihtimali var mı?.. İbrahim Efendi, zarfı açtı. İçindeki Osmanlı Bankasının beş liralık bank- notlarını saydı: yüz lira.. banka poliçesile annenize göndeririz. Yalnız, | — Tam Bunu, adresi vermeniz, kâfi.. Bu, kolay iş Başka) Cemil, derin derin içini çekti. Mırıl- danır gibi cevap verdi: — Kışlada, çok sıkılacağım. Müm. kün değil orada kalamıyacağım. —Bu sabah merkez kumandanı ile görüş - tüm, Şehirde, istediğim yerde ikamet | hakkını haiz olduğumu öğrendim. A- caba Selânikte, Manastırda olduğu gi- bi burada da bir pansiyona yerleşmek mümkün olabilir mi? | Cemil Bey... |" Musevi mahallelerinde bile olsa, hal- kın taassubu buna müânidir... Ancak | şu var ki: Size bir ev tutarız. Şöylece, döşer dayarız. İçine de size bakacak a-İr 'dam koyarız. İçinde safayi hatırla otu- rTur; vakit geçirirsiniz. — Demek bu mümkün?.. — Evet. Bu, mümkün... Hattâ, is- terseniz, benim evimin karşısındaki e- vin bir katı boştur... İsterseniz, kah - velerimizi içelim. Evvelâ bir terziye gi- delim. Size bir kat elbise ısmarlıyalım. Sonra da gidelim; eve bakalım. Karar verilmişti. Ve biraz sonra da bu kararın tatbikına geçilmişti. * — İşte.. O olamaz, Dar ve dolambaçlı sokaklar.. dük- kânların önünde bağıra bağıra konu - şanlar.. ikide birde arkadan: — Dahren!.. Diye bağıran hamallar.. Güneşten yanan vücutları kayış gibi kararmış, yarı çıplak çocuklar.. Bütün bunlar, Cemili fena halde sinirlendiriyor; iki- de birde: — Ah Yarabbil, yaşıyacağım ?. Diye söyleniyordu. Onun bu elemli sualine, Seyit İb -| Ben burada nasıl rahim gülümsüyor: — Hele bir kere alışın ...Buradaki hayat sizi o kadar cezbedecek ki... Bir daha ayrılmak istemiyeceksiniz. Diyor... Ve sonra, yalçın kaya gibj Bilksolün' 20ş : bizaların * ökzerlei . çizçe. vesiz olan pencerelerini göstererek ilâ- ve ediyordu. — Şunların arkasında öyle gizli bir &lem vardır ki... Sizin gibi bir genç o âlemin içinde bir kere dalarsa, artık bir daha oöradan çıkmak- istemez. Evvelâ terziye uğramışlar: elbise 12- marlamışlardı. Ve sonra, yollarına de vama başlamışlardı. Çarşıdan ayrılmışlar, bir takım 80 kaklara — sapmışlardı. -Üçer, — dörder. katlı tâş binaların aralarında bahçeler Bi Bu' behçelerin. duvarlicındaü Üsnlr tenk güller sarlayor: bunların a ralarındaki ağaçların üzerinde de al - tın renkli zerdaliler parlıyordu. Ce mil, bunları hayretle gösteriyor: — Ây güzel. gu güllerin rengi ne kadar Demek ki burada zerdali de bulunuyor?. Diye mirıldanıyordu. Ve, bu hiç umülmıyan şeyleri gör- mek onun kalbine biraz ümit ve teselli veriyor; yavaş yavaş Seyit İbrahim E fendinin sözlerine inandırıyordu. Bir kaç sokak dolaşmışlar; ve sonra üç katlı bir evin önünde durmuşlardı. Kapının önünde ihtiyar bir adam otu- —— G G D UMMANGASI 47 anneciği |ruyor; ağrıyan gözlerinin etrafına top- geldi. İstanbuldan çıktığı gündenberi |lanan sinekleri, âtıl hareketlerle kov- cebinde duran ve açılmıyan zarfı çıka- mıya çalışıyordu. rapça bir şeyler söyleşmişti. Ve, onun verdiği anahtarı aldıktan sonra, arka- sına kadar açık duran kapıdan girmiş; Cemile de divene doğru ilerlemişlerdi. Dışarıda ki, cehennemi andıran sıcağa muka - bil, şimdi burası serindi. lar; sonra geniş bir kapı önünde dur - muşlardı. Seyit İbrahim Efendi, elin- deki anahtarla kapıyı açmış, içeri mişti. Cemil de onu takip etmişti manzarası zannederken bilâkis temiz ve sevimli üç odanın alçı ornomanlı |duvar rafları; rengârenk boyalarla çi- çek ve doğru ilerlemiş; elile tahta kepenkleri itmişti. Ve sonra parmağını ileri doğ can sıkıcı sokaklarda büyük bir azap duyan Cemil, birdenbire derin bir denbire içini açan bir manzara... | 2490 sayılı kanunun 7 inci maddesi SÖON FTOStA Yazan : A. R. Arkasından usulcacık itilen kepenkler, sessizce birleşmiş, bir saniye içinde Cemilin görebildiği gizli hayali gizlemişti Şehrin etrafını, yüksek kalo duvar- | ları ve burçları kucaklamış gibi görü nüyor; yeşil bahçeler arasındaki beyaz taş evler; bazan yanyana, bazan üstüs- te dizilmiş, tavla zarlarına du. Bunların arasından da; ince, na - İbrahim Efendi, o ihtiyar adamla a- benziyor- rin, yuvarlak ve dört köşe minareler yükseliyordu .Cemilin dün gece misa- fir kaldığı (Hamidiye kışlası), beyaz bir yelpaze gibi genişliyordu Seyit İbrahim Efendi, ucu ile göstererek tarif ediyordu — İşte; Cebeli Nakim.. Bu da Ce - beli Asır.. Yanındaki sık evler; ye - hüd (1) m radaki evlerde bir çok gizli eğlenceler tertip edilir... Şehrin ortasından geçen | u dereye de (Geylul - Esved) derler. | Görüyor musunuz. Etrafı, hep bahçe ve bostanlardan ibarettir. Şu, geniş meydandaki kubbeli bina, meşhur — Buyurun. Evinizi göreceksiniz. Demişti. Karanlık dehlizin sonundaki mer -| parmağının | Ağır ağır üç kat merdiven çıkmış - hallesidir.. Her gece, bu- Cemil; — yıkık dökük han odaları karşısında — bulunacağını san Paşa hamamıdır. Eminim ki, sizin Hem temiz, hem ferahtır... Görüyorsunuz ya?.. Şehrimiz, öyle zannedildiği ka - dar korkünç ve can sıkıcı değildir. E- Seyit İbrahim Efendi, bir pencereye | minim ki; şu manzara karşısında, si - :ım de Yemen hakkındaki hisleriniz | değişmiştir. Demişti. Cemil, hakiki bir hayret içinde idi. Gözleri; ufuklara doğru tabaka taba - ka yayılan ve bazı yerlerde renkleri tavanları, | İstanbul bamamlarını aratmaz. yva resimleri işlenmiş höc - eleri, üne gülümsemişti u uzatarak: x — İşte Demişti. Dar, dolambaçlı : San'a şehri... toz toprak — dolu, koyulaşan, kırmızı, kırçıl, yeşi'imtrak dağlara doğru sürüklenirken. dudakla- rındaki tebessüm de genişlemekte idi. — Evet... Hakikaten ( Arkası var ) (1) Müsevi Mahallesi — Oooohi.. Çektikten sonra: — Güzel.. Çok güzel.. İnsanın bir- Diye ilâve etmişti İstanbul Varidat Tahakkuk Müdür- ... lüğünden: 1 — Bafra kazasında vaki Bafra gölleriyle Bafra gölünün denizle iltisak ettiği — noktaya kadar olan kısmından saydolunacak bilumum balıkların hasılâtı saydiye rüsumu ma resmi miri balık avlamak hakki 31 Mayıs 1936 tarihinden 31 Mayıs 1939 tarihine kadar üç sene müddetle kiraya ve- rilmek üzere arttırmaya konulmuştur. * 2 — Tahmin edilen bedel 11200 liradır. 3 — Talipler arttırmaya iştirak için tahmin olunan bedelin ©5 7,5 olan 840 lira muvakkat teminat verecektir. Muvakkat teminat nakid veya nakid yerine banka mektubu istikrazı dahili Ergani ve bunların evsafındaki dev- let tahvilleri ve bonoları hükümetçe tayin edilecek milli esham ve tahvilât mucibince kabul olunacaktır. 4 — Bedel haddi lâyık görülmediği takdirde ihale 9/4/936 perşembe günü saat 15 de Bafra maliyesinde yapılacaktır. 5 — Şartnamenin bir su Samsun Defterdarlığından ve bir sureti İs- tanbul ve Av Vergileri Mü; iğünde de vardır . 6 — İsteklilerin bu tarihe kadar her gün Bafra Malmüdürlüğüne —müra- caatları ilân olunur. «1809» .. Y İnhisarlar U. Müdürlüğünden: 170000 kilo muhtelif eb'atta kahve rengi ambalaj kâğıdı. 20000 ,, 70Xx100 eb'adında beyaz şişe ambalaj kâğıdı. İdaremiz ihtiyacı için şartname ve nümunesine göre yukarıda cins ve miktarı yazılı kâğıtlar pazarlıkla satın alınacaktır. Vermek iste- yenlerin 28/IV/936 Salı günü saat 14 de *6 7,5 güvenme paralarile birlikde Kabataşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komisyo- nuna müracaatları. (1807) Diyarıbekir Defterdarlığından : Vilâyet Merkezinde 30 lira asli maaşlı Merkez Tahsil Müfettişliği açıktır. Hukuk, Mülkiye veya Yüksek Ticaret mekteplerinden mezun olmak ve askerliğini ifa etmiş bulunmak şartile isteklilerin Diyarıbekir İlbay- «1782» lığına müracaatları ilân olunur. İstanbul Dördüncü icra memurluğundan : Bir borçtan dolayı mahcuz olup paraya çevrilmesine karar verilen muhtelif timsah ve yılan derisile ayakkabların 11-4-36 ta- rihine rastlayan cumartesi günü saat dokuzda Beyoğlunda Aynalı çarşıda Avrupa Pasajında 2 numaralı dükkânda açık arttırma ile satılacaktır. İsteklilerin o gün mahallinde bulunacak memuruna mü- racaatları ilân olunur. (326) e— e— <— .- l İstanbul Vakıflar Direktörlüğü ilân I Değeri Pey parası Lira K, Lira K. 1555 00 116 70 Taşkasap : Molla Gürani mahallesinde Hay- rettinpaşa sokağında eski 4 yeni 4 No.lu mevcut tapu ve plânı mucibince 1555 metro evvelce bostan şimdi arsanın tamamı, 5650 * Sekbanbaşı Yakub ağa mahal- lesinde Hasan Paşa Karakolu caddesinde eski 1l1 yeni 105 No. lu kârgir dükkân ve odanın tamamı. 3080 : Kadirgada Dizdariye mahalle- sinde Kâtip Sinan yokuşunda eski 8, yeni 14 No.lu hane bahçesi ittisalinde B7. 87 metre arsanın tamamı 145 Tahtakale : Yavaşça Şahin — mahallesinde Uzunçarşıda 18/14 No, lu Hane ve mevcut altmış sekiz metro murabbar arsası. 782 Kocamusta- : Canbaziye — mahallesinde cami fapaşa karşısında köşebaşında 359 met- ro arsanın tamamı. 949 : Sarıgüzelde Hüsrevpaşa türbesi karşısında 231,84 metro murab- bamdaki dibek camü arsası ve mevcut ankazı. 945 Yukarda yazılı mallar satılmak üzere on beş gün müddetle açık arttırmaya çıkarılmıştır. İhalesi 10/4/936 Cuma günü saat on beşte Komisyonda yapılacaktır. İsteklilerin izahat almak üzere Mahiülât kalemine gelmeleri, “1574, * * İstanbul Tapu ve Kadastro Başmemurluğundan : Eyüpte kâin İzzet Mehmet Paşa vakfından vezir fekkesinin senede raptı. İstanbul Evkaf Direktörlüğünden talep edilmesi üzere Tapu Hey'eti fenniyesince yapılan harita mucibince bu yerin hademelerine meşrutahane arsa olduğu ve başka tasarruf iddiasında bulu- nan olmadığı Evkafa aid bulunduğu zirde imzalari bulu - Beyazıt Kadirga Fatih | nan erbabı. vukuf ifadelerile sabit olmuş olmakla işbu beyanname bittanzim sunuldu. “1742, lstanbul Bel n Kadıköy Belediyesinden: Başı boş olarak boz renkte bir adet Kurt köpeği bulunmuştur. Sahibi zuhur etmediği takdirde bir hafta sonra satılacağı ilân olunur. (B) (1824)