2 Temmuz 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

2 Temmuz 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

Kapalı zarf usulile , Eksiltme ilânı SUMER BANK Umum Müdürlüğünden: 1 — İzmit Kâğıt ve karton fabrikası sahasında yapılacak revir ve eski kâğıt anbarı inşaatı vahidi fiyat “ esasile ve kapalı zarf usulile eksiltmeye çıkarılmıştır. Tahmin olunan inşaat bedeli (20780) liradır, Bu işe aid eksiltme evrakı şunlardır * A — Eksiltme şartnamesi, B — Mukavele Projesi, C — Fenni şartname, D — Vahidi fiyat ve keşif hülâsası, j E — Hususi ve sıhhi tesisat şartnamesi, F — Plânlar, İsteyenler bu evrakı bir lira mukabilinde Sümer Bank Istanbul şubesinden ve Ankara'da Sümer Bank Muamelit Müdürlüğünden satın alebilirler. 3 — Eksiltmeye 10 Temmuz 1936 Cuma günü saat 16'da İstanbulda Galata'da, Bankalar caddesinde Sümer Bank şube- sinde icra edilecektir. 4 — İsteklilerin (1558,50) lira muvakkat teminat vermeleri lâzımdır. Bundan başka, eksiltmeye girecekler, ilân olunan inşaat cesamelinde inşaat yapmış olduklarını teklif mektuplarına leffe- decekleri vesaikle isbat edeceklerdir. 5 — Teklif mektupları, yukarda yazılı gün ve saatten bir saat evveline kadar Sümer Bank İstanbul şubesi Müdürlüğüne makbuz mukabilinde tevdi edilmiş bulunmalıdır. Posta ile gönderilecek mektupların nihayet ihale saatinden bir saat evveline kadar gelmiş ve zarfın kanuni şekilde kapatıl- *s bulunması lâzımdır. DEERE Nafıa Vekâletinden: 20/7/936 Pazartesi günü saat 15de Ankara'da Nafıa Vekâleti Yapı İşleri Eksiltme Komisyonu odasında -31546- lira -14- kuruş keşif bedelli Polatlı Jandarma Techizat Anbarı inşaatı kapalı zarf usulile eksiltmeye konulmuştur. Şartname, mukavele projesi, Nafıa İşleri şeraiti umumiyesi fenni şartname, keşif cetveli, proje ve tafsilât resimleri -155- kuruş mu- kabilinde Vekâlet Yapı İşleri Dairesinden verilecektir. Muvakkat teminat -2366- liradır. İsteklilerin teklif mektuplarına Nafıa Vekâletince verilmiş mü- teahhitlik vesikasını iliştirmeleri lâzımdır. Eksiltmeye gireceklerin teklif mektuplarmı 20/7/9386 Pazartesi günü saat on dörde kadar Yapı İşleri Arttırma, Eksiltme ve ihale Komisyonu Reisliğine vermeleri lâzımdır. “1519, “3634, İstanbul 4 üncü İcra Memurluğundan: Emlâk ve Eytam Bankası Türk Anonim Şirketine Birinci derece ve sıra- da ipotekli olup tamamına 4418 - dört bin dört yüz on sekiz - lira takdir edilmiş olan Eyüpte Topçular mahallesinde Kışla sokağında 2, 25 numaralı Gayrı menkulün evsafı - Mezkür gayrı menkul kahve vehane ve yanındaki bakkal dükkânmin duvarları kısmen kârgir ve sakafı ahşaptır. Kahvenin zemini çimento ve bakkal dükkânının kaldırım olup her ikisinin han avlusuna kapısı vardır. Kahvehanede elektrik mevcuttur. Han avlusunun kapısı yan sokakta methalin iki tarafında bir kat ahşap han odaları vardır, Sağda bir koridor üzerinde üç oda, diğer kısımda ise kısmen çimento plâka döşeli bir koridor üzerine üç oda iki helâ bir mutfak vardır, Ahşap ahır kısmında zemini taş kaldırım döşeli ve tahta yemlikli boydan bo- ya bir ahır ve yanında diğer bir ahır ve iki göz mahal olup bir gözün zemini toprak diğetinin çimento üzerine ahşap döşemeli olup (| ahir olarak kulla. nılmaktadır. Mezkür mahsilin umum mesahası bin üç yüz yedi metre mu- rabba: olup bunun 403,5 M 3 ahşap ebniye ve 94 M 2 dır. Mezkür gayrı menkulün tamamı - açık artırmaya kon muş olup ilân tarihinden itibaren şart- namesi herkes tarafından görülebilecek ve 3 - 8 - 936 tarihine raslayan pazar- tesi günü saat 14 den 16 ya kadar dairemizde açık artırma suretile satılacak - tr. Satış Emlâk ve Eytam Bankasının 844 Nollı kanunu hükümlerine tabi olduğundan mezkür kanunun 15 inci maddesine tevfikan ikinci bir artırma yapmaksızın gayrımenkul, yukarıda yazılı günde en fazla artıranın üze - yide bırakılacaktır. Artırmaya iştirak için muhammen kıymetin yüzde ye > oğu nisbetinde pey akçesi veya Milli bir Bankanın teminst mektubu tev i edilmek lâzımdır, Biriken bina vergilerile çöp ve fener resimleri ve dellâliye ve vakıf icaresi müşteriye aittir. Satış bedeli peşin ödemek lâzım- dır. İcra ve İflâs kanununun 126 ıncı maddesine tevfikan İpotek sahibi a - lacaklılarla diğer alâkadarların. gayrımenkul üzerindeki haklarını ve husu- sile fâiz ve masrafları dair olan iddialarını evraki müsbitelerile birlikte 20 kene dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu sicil badakığış Nİ satış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâ - kanun maddesine uygun sürette hareket etmeleri ve doha fazla almak ii : : Sir e se aa a 934/922 dosya No.sile ri — Belediye Sular İdaresinden : Şebekede yapılan takviye ameliyesinden dolayı Temmuzun altmci pa - Zartesi ve yedinci salı günleri akçâın saat yirmi ikiden sabah altıya kadar Şehire terkos suyu verileceğini muhterem balka itizarlarımızla bildiririz «3689» SON POSTA # Denizyolları İŞLETMESİ Acenteleri: © Karaköy (o Köprübaşı Tel 42352 - Sirkeci Mühürdarzade Han Tel 22740 MERMİ » İstanbuldan Cuma günleri kalkarak Armutlu ve Gemliğe uğrayan postalar badema Ar- mutluya uğramıyacak Mudam- yaya kadar gidecektir. Buna mukabil Cumartesi (postaları Armutlüya uğrayacak Mudan- yadan sonra Gemliğe gidecektir. Gemlikten Cumartesi gün- leri kalkarak Mudanya ve Ar- mutluya uğrayan postalar da badema Mudanyadan kalkarak doğru İstanbula gelecektir. Buna mukabil Pazartesi gün- leri Gemlikten bir posta kal kıp Mudanya ve Armutluya uğrayacaktır. “3688, imi hg ipa FAN JR PİLİ hi İİ PPİ İŞİNİ TE Doktor aranıyor İstanbulda ve hat boyuna yakın bir maden için daimi bir doktora ihtiyaç vardır. İsteklilerin şartlarını bildirmek ve şirketin şartlarını an- lamak üzere (Posta kutusu 1582) ye mektup yazmaları. İLÂN Dimitri A. Mangotfle Antuvan Miku beyinlerinde Sicili Ticaret dairesince 18398 No.da müseccel ve D.A, Mango ve A. Miku ünvanı altında Merkezi Galatada Frenkyan hanında 4 üncü katta 26 No. da olup kömür ticareti ile iş tigal etmek üzere inikat eden Kollek- tif şirketini Beyoğlu üçüncü Noter- liğinden müsaddak 4/May1s/936 tarihli mukavele mucibince ve rizayı tara- feyn ile feshettikleri ve mezkür mu- kavelenin üçüncü maddesi mucibince Şirketin tasfiyesine memur tayin kılın- dığım Sicili Ticaret gazetesinin 11/5/9936 tarih ve 2824 Na. suileilân edilmiş idi, Şirketin tasfiyesi ikmal edilerek Şir. ketin bilcümle mallubat ve mevduatı Şirket âzasından Dimitri A. Mangoya devir ve şirketin baki bileümle borç- larının tediyesi mumaileyh Mango tarafından kabul ve taahhüt edilmiş ve şrekâ Şirket muamelâtından dolayı yekdiğerinin zimmetlerini sureti mut- İnkada ibra etmişlerdir. Keyfiyet usu- len ilânsolunur. Hali Tasfiyede D. A. Mango ve A. Miku Kollektif Şirketi tasfiye Memuru Avukat İsmail Agâh Akkan İstanbul, Bahçekapı Sâdıkiye Han No. &9 — İsanbul İkinci İflâs Memurluğun- dan: Müfis Derviş zade İbrahimin masasına müracaat eden Telefon Şir- kelinin istediği 122/Lira 45 kuruşun 6 nc sıraya Kayd ve kabülüne karar verilerek sıra defteri düzeltildiği ilân olunur, Son Posta Matbaası Neşriyat Müdürü: Selim Ragıp Sahipleri: A. Ekrem, S. Ragıp, H Lülü . Sevgili zevcim've iki çor cuğumun babası - Nihat, Bir müddentönbeşi ben - den soğumağa ve geceleri dışarıda ge * girmeğe başladı. Evde kaldığı geceler bile, bana karşi bigâne ve #deta dargın gibi duruyor. Nihayet, bir akşam, di - ğer bir zevcesi olduğundan bahsedince kalbim büsbütün kırılacak sandım. Er - İ tesi sabah hemşirem bana ziyarete geldi ve ona bütün olanı, çektiğim ıztirapları anlattım. O, bana pek muhik bir nasihat- ta bulundu: «Annelik hayatı ve ev işle- ri, yüzünü çirkinleştirdi. Hiç bir erkek, ve buruşuk yüzlü bir kadın görmek sevmez. Sakın cesaretini kırma. yasın, çünkü ben, yüzündeki buruşukluk- ları seri ve emin bir surette izale ve ta- ze, yumuşak ve gençleşmiş bir cild te- min edecek bir usul bilirim, dedi ve her akşam yalmazdan evvel penbe ren- gindeki Tokalon kremini O kullanmamı tavsiye ettin. İlemen tecrübe ettim. Der- hal cildimin üzerindeki müsmir tesire lon kreminde Biocel tâbir edilen cildi besliyen ve gençleştiren kıymettar bir cevher vardır. Her beşerede bulunan bu Biocel cevheri kaybolduğu vakit cild- de buruşukluklar zuhur eder. Fakat tek- rar verilince buruşukluklar zail olur. Genç hayvanlardan istihsal edilen bu Biocel cevheri Viyana Üniversitesi pro» fesörü Doktor K. Stejskal usulü daire sinde penbe rengindeki Tokalon kremi Bin terkibinde mevcut - tur. Her akşam yatmaz- dan evvel kullanıldıkta sz zaman zarfında bü - şaştım. Bir kaç hafta zarfında bütün bu (oOtün O buruşulkuklardan o bg yuşukluklarım zail oldu. Ve bir genç kız © kurtulur. Solmuş ih- yüzünün manzarasını aldım. Şimdi, zev- — tiyarlamış (o bir cik cim, beni evvelkinden daha fazla se - viyor ve artık evden çıkmıyor. Şimdi di gençleştirir. Ve İâa- kal 10, 20 yaş daha kü- &ldin unsuru penbe rengindeki Toka- © çük gösterir. Hava Yolları Umum Müdürlü- ğünden: Hava Yolları Devlet İşletme İdaresince, Sivil Pilot, uçuş ma- kinisti gibi hizmetler için yetiştirilmek üzere 16 genç hizmete alır nacaklardır. Bunlar bir müddet idarenin münasip göreceği işlerde şakirt veya memur namzedi olarak çalıştıktan sonra kabiliyeti gö- rülenlerin tahsilleri Avrupada ikmal ettirilecektir. Bunların şakirt olarak çalıştıkları müddetçe, yiyecek ve giyecekleri idarece temin olunacağı gibi kendilerine bir liraya kadar gündelik de verilecektir. 1! — Pilot olmak isteyenlerin Lise, Uçuş makinisti olacakların da Orta veya Sanayi mektebi mezunları olmaları. 2 — Havacılığa müsait bir sihhatte olduklarının resmibir O“ | hey'eti sıhhiye raporu ile tevsikı. 3'— Yirmiden büyük ve otuzdan küçük yaşta olmaları. 4 — Devlet hizmetine girmelerine mâni olacak hiçbir halleri olmaması. 5 — İdare hesabına Avrupada bulundukları müddetin en az altı misli idarenin münasip göreceği ücretle İdare hizmetinde çalı şacaklarını mübeyyin bir kâtibi adil senedi vermeleri. 6 — Türk olmaları. Bu şeraiti haiz olanlardan İngilizce, Almanca, veya Fransızca bilenler tercih edilecektir. İsteyenlerin 25/7/936 tarihine kadar re- simleri ve diğer vesikalariyle birlikte Ankarada Hava Yolları İda- resine müracaatları, “1529, “3676, İstanbul 4 üncü İcra Memurluğundan: Emlâk ve Eytam Bankası Türk Anonim Şirketine Birinci derece ve sira. da ipotekli olup tamamına 2697 - iki bin altı yüz doksan yedi - lira kıymet takdir edilmiş olan Samatyada Hacı Hüseyin ağa mahallesinde Şimendi « fer yolu sokağında 20 numaralı hanenin evsafı: Bodrum, zemin ve çatı ka- te ile beraber dört katlı ahşap ve iyi malzeme ve işçilikle yapılmıştır. Bodrum katı ahşap bir sofa üzerine zemini toprak iki kömürlük, bir merdiven altı ve bir dolaptan ibarettir. Zemin katı: Mermer bir merdivenle sokak kapısından mermer bir antreye girilir. Bir sofa üzerinde bir oda ve bir helâ, ve sâbit çamaşır kazanı ve mermer tekne ve bir sarnıcı vardır. Aynca bir mutfak mevcuttur. Birinci kat: Bir sofa üzerine ikisi birbirine geçilir üç oda bir he- lâ tavan katı: Bir sofa üzerine iki oda bir aralık oda kurnalı bir hamam ve zemini çinko ve demir parmaklıklı bir Utaras vardır arkada tulum». bası bulunan küçük (bir bahçesi olup binada elektrik vardır. Ve cephesi omüzeyyen olan mezkür hanenin Otaramı açik OOartır « © maya (konmuş olup & kes tarafmdan o görülebilecek ve 3-8 -936 tarihine raslayan pazar. | ii ilân (o tarihinden itibaren şartnamesi her (| tesi günü saat 14 den 16 ya kadar dairemizde açık artırma suretile satılacak < * tır. Satış Emlâk ve Eytam Bankasının 844 No.li kanunu hükümlerine tabi! olduğundan mezkür kanunun 15 inci maddesine tevfikan ikinci bir artırma yapmaksızın gayrımenkul, yukarıda yazılı günde en fazla artıranın üze « rinde bırakılacaktır. Artırmaya iştirak için muhammen kıymetin yüzde ye- © di buçuğu nisbetinde pey akçesi veya Milli bir Bankanın teminat mektubu tevdi edilmek lâzımdır. Biriken bina vergilerile çöp ve fener resimleri ve yi delliliye ve vakıf icaresi mişleriye aittir. Satış bedeli peşin ödemek lâzım» dır. İcra ve İflâs kanununun 126 mcı maddesine tevfikan İpotek sahibi a » | lacaklılarla diğer alâkadarların o gayrımenkul üzerindeki haklarını ve husu- sile fâiz ve masrafları dair olan iddialarını evrakı müsbitelerile birlikte 20 4 gün içinde dairemize bildirmeleri lâzımdır. Aksi halde hakları tapu siçli- lerile sabit olmadıkca salış bedelinin paylaşmasından hariç kalırlar. Alâ » kadarların işbu kanun maddesine uygun surrte hareket etmeler: ve dahâ fazla malümat almak isteyenlerin 934/951 dosya No sile dairemize mü- racaatları ilân olunur. (382)