16 Eylül 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

16 Eylül 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

SON POSTA ŞEHİR HABERLERİ Yeni adliye sarayı Adliye Vekili sarayın inşa edileceği sahada tetkikat yapdı İstanbul hapishanesinin de tamiri ve genişletilmesi Adliye sarayı yapılacak saba dahi - lindeki bina ve arsaların (istimlâkine belediye tarafından devam edilmek - tedir. Adliye Vekili Şükrü Saracoğlu bu sahada bizzat tetkikat yapmış iza- hat almış ve istimlâk işinin ağır git - mesi sebeplerini öğrenmiştir. Adliye- nin bugün bulunduğu bina, ihtiyace kâfi gelmediğinden hemen yenisinin yapılmasına zaruret hasıl olmaktadır. |ceği, davacıların, suçluların ve şahit-| Onun: için: Adliya Vekili alâkadârları dan izahat aldıktan sonra istimlâkin bir an evvel ikmaline çalışılmasını söy-| lemiştir. Alâkadarların verdiği malü - mata göre Adliye sarayının başlanma - sına ait her türlü noksanlar ikmal edil miş vaziyettedir. Ancak o civarda bu- lunan ev ve dükkânların yıktırılma na önümüzdeki Mayıs ayı içinde baş lanabilecektir. Yıktırılma işi bitirilir bitirilmez hemen inşaata geçilecektir. Yeni Adliye sarayında her mahkeme: Hayvan sergisi dün açıldı Hayvanlar arasında müsa- baka yapıldı ve mükâfatlar verildi İstanbul Viâyeti Baytar Müdürlü- ğü tarafında Edirekapı ahırlarında vücuda getirilen ehli hayvan sergisi dün açılmıştır. Sergide kâffesi yerli ve burada ye - tiştirilmiş olmak üzere 19 tay, 18 kıs- rak, 5 dana ve inek ile 3 buğa teşhir edilmektedir Bu hayvanlar arasında gürbüzlük müsabakası yapılmış ve neticede tay- lar arasında Çatalcada Kişli çiftliği sa- hibi Şevkinin tayı birinciliği kazan - miş ve 70 lira mükâfat almıştır. Ka - diköyünden Galibin Safra köyünden Hasanın tayları da ikinciliği kazanarak 55 şer lira mükâfat almışlardır. 18 taydan da'Nihal isminde bir ka- dının atı birinciliği kazanmış ve 60 lira mükâfat almıştır, İkinciliği Kişli çiftliği sahibi Şevki ile Selimiyeden Hüseyinin kısrakları kazanmış ve 45 şer lira mükâfat almışlardır. Dana ve inekler arasında da Şehre- mininden Asiye isminde bir kadının ineği ile Silivriden Asımın ineği birin- ciliği kazanmışlar ve otuzar lira mükâ- fat almışlardır. Buğalar arasında da Üsküdarda Çeşme köyünden Cemalin hayvanı birinciliği Kalitarya köyünden Musta- fanın hayvanı da ikinciliği almıştır. Birinciye 40, ikinciye de 30) lira mükâ- fat verilmiştir. Mektep kütüphaneleri Mektep kütüphanelerinin zenginleş- tirilmesi kararlaştırılmıştır. Kitap mev- cudu fazlalaştınlacaktır. Bunun için ki bin lira tahsisat konulmuştur. KIRK YIL Üstad Halid Ziya Uşaklıgilin hatıraları Dördüncü cildi çıktı. Flat 50 kuruştur. Beşinci ve sonuncu cild basılmaktadır. Bu eser memleketin siyasi, içtimai, fikri hayatının 40 yılık canlı bir levhasıdır. Baştanbaşa cazib bir ha- kiki roman hükmünde olar bu ki- tabın birçok parçaları müstakil bi- rer hikâye gibidir. OKUYUNUZ | -İhapishaneyi ziyaret kararlaştırıldı nin ayrı dairesi bulunacak, bu daire - lerde mahkeme salonu, kalem odası, müzakere odası, suçlu bekleme, şahit bekleme odalari ve lüzumu olan diğer odalar bulunacaktır. Mahkeme salon- lari da Avrupada olduğu gibi samiin iyirinden beyin avukatlar ve gözeteci: ler İocalrını ihtiva edecektir. Hi rin gireceği kapı, mübaşirlerin işliye- mle- lerin mahkemeye giriş kapıları jayrı olacak, salonda şahitler İbir kürsü bulunacaktır. İstanbul Hapishanesinin | tamirine ve yeniden bazı ilâveler yapılmasına lüzum görülmektedir. Adliye Vekili Şükrü Saracoğlu bir kaç gün evvel vaziyeti ayrı için de etmiş, tekrar gözden geçirmiştir. Yalnız bu sene bütçe buna müsait olmadığından tamir ve yeniden ilâveler yapılması gelecek sene başarılacaktır. Havalar ve yakacak fiatları Kömür ve odun fiatları yükseldi, fakat havalar düzelince düşecek Havalar bir kış gününü andıracak kadar serinlemiştir. Gençler ve soğu- ğa tahammülü olanlar bile pardesü ve kalın elbise giymek vaziyetinde kal- mışlardır. Soğukla hiç arası olmıyanlar yün fasil vie Dale bile siyilliedir. Hararet 10 dereceye düşmüş bulun « maktadır. Soğuk yalnız İstanbulda değil, ci - varda da hüküm sürmektedir. Kızıl - cahamam ve İzmit muhebirlerimiz de soğukların vakitsiz başladığını, hattâ bir çok evlerde soba yakmak vaziye - ti hasıl olduğunu bildirmektedir. Havaların soğuması dün de yazdı. ğımız veçhile oduncularla kömürcüle- rin işine yaramıştır. İki gün evvel bir senelik kuru meşe odununun çekisi 240 kuruşa satıbrken dün 260 kuruşa satılmıya başlamıştır. En iyi Bulgar ya tipi meşe kömürünün kilosu da 110 paradan 3,5 kuruşa fırlamıştır. Maa - mafih bu fiyatların devam etmiyeceği bir iki haftaya kadar eski dereceye dü- şeceği söylenmektedir. Yol ortasından gidenlere Ceza verilecek Emniyet Müdürü Salih Kılıç dün gazetemize şu mektubu göndermiştir. Şehrin büyük ve küçük caddeleri ve bu caddelerin birleş rın ortası münhasıran vesaiti nakliy nin geçmesine mahsus olduğundan ya- yaların vesaitin geçtiği yola inmiyerek yaya kaldırımlarından yürümeleri ve| yürüdüğü yaya kaldırımın da sağ tara-! fını takip etmeleri seyrisefer kaidesi- nin en esaslısını teşkil etmektedir. Ha) böyle iken ve herkes bu kaide- yi bilirken maalesef yaya kaldırımları müsait olan caddelerde bile buna ria- yet edilmiyerek halkm yolun ortasın- dan pervasızca yürüdükleri görülmek- tedir. Bu vaziyet İstanbulda tramvay ; ve otomobil kazalarının en birinci bebini teşkil ediyor. Kazaların ünü almak için polis bu hususu tanzime ça- i meydanla-| ! İktisat ve Maliye Vekilleri Dün Şark vilâyetlerine bir tetkik seyahatine çıktılar Dün şehrimize gelen İktisat Vekili Celâl Bayarla Maliye Vekili Fuat Ağ- ralı bir müddet istirahatten sonra sa - at 15 de Karadenize kalkan Tarı va - kale tetkik seyahatine çıkmışlar - ir. İran sefiri ve Sefaret müsteşarı da | Vekillere refakat etmişlerdir. , Vali ve Belediye Reisi Muhiddin Üstündağ, General Halis, Amiral Şük- rü, Denizyolları İşletmesi ve Türkofis mensupları dün Vekilleri rıhtımda w- Bürumladır, Vekiller evvelâ Zonguldağa çıka - caklar ve burada tetkiklerde bulun - duktan sonra Trabzona gideceklerdir. İran Sefiri de Trabzonda bir kaç gün incelemeler yapacaktır. Karadenizde liman işlerini tetkik ve teftiş edecek olan Vekiller İran transit yolu için de etüdler yapacaklardır. Bunun için Iğ- Celâl Bayar ile Fuat Ağralı vapura rlerken İdir mintakası O gezilecektir. Dönüşte Vana da uğranacak ve buradaki gölde yeni yapılan tesisat gözden geçirile - rulan işletme tesisatının bizzat tespit edecektir. hemmiyet verilen bu seyahat Karsa! kadar sürecektir. dırma müdürü Servet, İş Bankası U - İmumi Müfettişi Sami ve İlhami Na- fiz de Tarı vapurile seyahate iştirâk etmişlerdir, Eczaneler Bu gece nöbetçi ecraneler şanlardır: İstanbul cihetindekiler; Aksarayda (Etem, Pertev), Alemdarda İİ CEsut), Bakırköyünde (Merkez), sitte (Belkis), Eminönünde yan), Fenerde (Emilvadı, Karagümrük- te (Snat), Küçükpazarda (Iasan Hulüsi) Samatya Koramustaftapaşada (Kadran), Şehremininde (A. Hamdi), Şehzadebaşın- da (Hamdi). Beyoğlu cihetindekiler: Galatada (Hidayet), Hasköyde (Bar- but), Kasımpaşadı (Vasıf, Merkez na- hiyede (Galatasaray), (Garih), Şişitde Udinçka), Tuktimde (o (Kemal Rebul, (Kurtuluş). S Üsküdar Kadıköy ve Adalardakiler: Büyükadada (Şinasi), Heybelide (Ta- | naş ), Kadıköy Pazar yolunda ( Rifat Muhtar), Modada (Alâeddin, Üsküdar iskele başında ( Merkez) lışırken bir taraftan halkın da kendini| tehlikeden koruması lâzımdır. Bu meyanda karşıdan karşı mek zarureti halinde herk nı kollayarak en kısa yo) kün mertebe topluca kimselerin geçti- ği noktadan amuden geçmeleri İci der, Bundan sonra bu kaidelere aykırı hareket edenlerle bu işte ihmal göste- rTenlerin umuru belediyeye müteallik ahkâmı cezsiye kanununa tevfikan ce- - İze görülebilecek bir sütuna derci za görecekleri tebliğ olunur. Şehrin seyrisefer mtizantını ilgilen- “İdiren ve tramvay, otomobil gibi nakil vasıtalarının sebebiyet verdiği kazala- rın önüne geçecek olan bu tebliğin, gö- ie neşrini rica ederim. Emniyet Müdürü Salih Kılıç cektir. İktisat Vekili Van gölünde kur! eksiklerini Mali ve iktisadi bakımdan çok e : İktisat Vekâleti ihracatı teşkilâtlan-! Beya- || (A. Minas- İl Düztaban'la Bastibacak gene film çevirmeğe başladılar... Halkı en çok a- lâkadar eden filmlerin muvaffak ol- muş komik filmler olduğu :ralümdur. Sinema perdesinde en çok yer verilen komikler de hiç şüphesiz isimlerinin İbizde karşılığı Düztaban ve Bastıbacak |diye bulunan: (Pat ve Pataşon) dur. Yıllardanberi sinema meraklılarını kahkahalara boğan bu iki ayrılmaz san- adaşını «Palaşon» un feci bir ra- zlığa tutulması ayırmuştı. Üç dört bir tedaviden sonra (Pataşon) un atar iyileşmesi bu iki san'atkârı gene bir- Yalnız en kibar halkın sineması ismiile şöhret Kazanan Yalnız en güzel filwler gösteren sinema Düztabanla Bastıbacağın yeni yaptıkları Filipe: “Kız hırsızları, Kız tırsızlarından bir sahne leştirdi ve yeniden film çevirmeğe baş” ladılar. «Pat ve Pataşon» bu sene iki film # çin bir Alman kumpanyasile konturaf yaptılar. «Kız hırsızları» adlı ve AK manca sözlü ilk yeni filmleri Bu film bütün eği kazandı... i san'atkârlar gene / di yeni bir film daha çe* « Adını (Anaforcu ismile tercüme edebile bu filmin de büyük bir alâka ile Ka lanacağı muhakkak görülüyor. MELEK Sineması YARIN AKŞAM YENi SiNEMA MEVSiMiNE BAŞLIYOR. KADINLARDAN Ayrıca : Paramount dünya haberleri » & Buyün MATİNELERDEN İTİBAREN Bütün İSTANBUL halkı BIKTIM Fransızca sözlü Metro - Goldwyn - Mayer filmi JOAN CRAWFORD ROBERT MONTGOMERY FRANCHOT TONE TEF Du SOMUN MAMORTAL DE FENMORE COOPER ALKAZAR na koşacak ve Fenimore Cooper'in a durgunluk veren büyük sergüzeşt romanından Salınımış ve ( Trader Horn ) artistleri tarafından temsil edilen ve milyonlara mel olan MOHiKANLARIN SONU ve candan alkışlavacaklır. Ayasofyanın Tamirine Başlandı Ayasofya müzesinin dünden itiba- ren tamirine başlanmıştır. Kubbe kur- şunlarının değiştirilmesi, minare kü - lâhlarının yeniden yapılması bir müte- ahhide 5 bin liraya ihale edilmiştir. Yarın da müzenin harici kısmı ihale edilecektir. Bu kısım için de 10 bin li- ralık keşif ya apılmaştır... Ruam mücadelesi bi şlıyor Rüam mücadelesine Teşrinievvel « de başlanacaktır. Hayvanlara Mane - Icin aşısı tatbik edilecektir. Hastalı - ğın teşhisi için gözlerinden aşılanacak | olan beygirler dokuz bindir. Bunun! dör bini İstanbulda diğerleri civar köv! ve kasabalardadır . Macera ve heyecan filmini görecek Tepebaşı Tiyatrosunda Dram Kısmı 1 Birinci Teşrin Perşembe akyamı anat 20 Ö? MAKBET Yazan : W. Shakespeare Türkçeye çeviren : M. Şükrü Erde Fransız Tiyatrosunda ÖOperet Kısmı DUDAKLARIN Yazan: Yvesmirande Müzik: «Mauri©f Yvain» Türkçeye çeviren: Ekrem Ri Çocuk kısmı FATMACIK Yazan: Afif obay. Müzik : Fehmi BE, akm olam Beçiktaş Burat PA” Halk Opereli Bu akşam 2145 Sevda Oteli Yarın akşım Kızkulesi Parkı8f” Şirin Te,29