20 Eylül 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

20 Eylül 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

SON POSTA Umum idaresi ilânla I, | Görülen lüzum üzerine Devlet Demir- Yolları hesabına Avrupaya gerek hoh- Şule ve gerekse teknikuma tahsile gönderilecek talebe için evvelce ilân edilen kayıt müddeti 28/9/936 tarihine kadar temdit edilmiştir. Devlet Demiryolları hesabına Cer Mühendisi yetişmek üzere Avru- paya Hohşule tahsiline gönderilecek beş talebeye ait müsabaka şart- hrı: Türk olmak. Yaşı on sekizden küçük ve yirmi beşden büyük olmamak, Sağlık' durumu tahsile engel olacak derecede olmadığına ve memle- ketin herhangi bir tarafında çalışmağa müsait bulunduğuna dair Dev- let Demiryollarının «Ankara»,«Haydarpaşan, «Eskişehir», — «İzmir» ve «Adana» daki Sıhhi heyetinden veya Devlet Demiryollarına kabul olunacak memurlarda bulunması lâzimgelen hhi — şartları gösterir matbu sıhhi rapor muhteviyatına uygun olarak «tam teşki- | lâtlı bir hastaneden» alınmış sıhhat raporu ile anlaşılmak, Devlet hesabına tahsil ettiren mekteplerden müsabakaya isteyenler mekteplerinden bir güna ilişikleri olmadığina dair göstermek, Askerlik vazifesinin Avrupaya tahsile gitmesine mâni olmadığına dair alâkadar Askerlik Şubesinden vesikayı haiz olmak lâzımdır. Talipler 28/9/936 tarihine kadar istida ile İstanbul Müheadis Mek- tebi Müdürlüğüne müracaat edeceklerdir. İstidaya bağlanması lâözimgelen vesika: A — Nüfus kâğıdi veya musaddak bir sureti. B — Gördüğü tahsili tevsik ettirecek evrakı müsbite ve Lise şa. hadetnamesi. € — Hüsnühal varakası «en son mektebin vereceği hüsnühal vara- | kası ile o tarihten sonra çalıştığı yerlerden ve aynı zamanda mahalli polis dairesinden birer hüsnühal varakası alımacaktır. D — 4 X 6,5 büyüklüğünde 6 fotoğraf. E — Aşı şahadetnamesi, F — 3, 4 ve 5 inci maddelerdeki vesaik. | H — Babasının adı nedir? Nerede olduğu, Sağ isa şimdiki ölmüş | ise ölmeden evvelki mesleki ve memuriyeti nedir? Ve nerede çalış- mıştır.? Şimdiki veya ölmeden evvelki meslek veya memuriyetinden önce daha nerelerde ne gibi işlerde ve ne vakitler bulundu? Bunları gösterir bir tercümeihal varakası. Müsabaka imtihanı tersimi hendese, tahlili riyaziye, tahlili makine, Resim hattı, Fizik, Kimya ve Türkçeden olacaktır. Bu derslerin şu - mulu Mühendis Mektebi üçüncü sınıfına kadar olan programlara göredir. ; Müsabaka imtiham 1/10/936Perşembe günü saat 9 — 12 Tersi- mi Hendese, girmek vesika saat İd — 17 Fizik Kimya 9 — 12 Resmi hattı 13 — 17 Tahlili Riyaziye Tahlili makine, 3/10/936 Cumartesi günü: 9 — 12 Türkçe, Almanca. İmtihanda ayni derecede not alanlardan lisan bilenler tercih edilir. Müsabaka imtihanında kazanan talipler Avrupadaki tahsillerinin ne- ticesinden sonraki mecburi hizmetleri hakkında Devlet Demiryolları İdaresinin isteyeceği şekilde taahhütnâme vereceklerdir. Tahsil plânı: Avrupada İdarenin göstereceği fabrikalarda bir sene staj ve bu müddet zarfında da lisan öğrenilmesi, İdarenin tayin edeceği Hohşulenin makine şubesinden 8 Sömestirlik tahsili ikmal ve 6 ay zarfında imtihan vererek diploma almaktır. Avrupadaki tahsil şeraiti veya diğer hususat hakkında Devlet Demir- yolları Umum Müdürlüğünden ve İşletme müdürlüklerinden ve mü- hendis Mektebi Müdürlüğünden isteyenler tafsilâtı lâzıme alabilirler, Devlet Demiryolları tarafından cer kismında çalıştırılmak üzere Avru- paya Teknikum tahsili için gönderilecek «20» talebeye aid müsabaka şeraiti: 1 — Türk olmak. 2— Yaşı on sekizden küçük ve yirmi beşten büyük olmamak. 3 — Sağlık durumu tahsile engel olacak derecede olmadığına ve memle- Z ketin herhangi bir tarafında çalışmağa müsait bulunduğuna dair Devlet Demiryollarının «Ankara», «Haydarpaşa», «Eskişehir», «İz- mir» ve «Adana» daki sıhhi heyetinden veya Devlet Demiryollarına kabul olunacak memurlarda bulunması lâzımgelen sıhhi şartları gös- terir matbu sıhhi rapor muhteviyatına uygun olarak utam teşkilâtlı bir hastaneden» alınmış sıhhat raporu ile anlaşılmak. Devlet hesabına tahsil ettiren mekteplerden müsabakaya girmek is teyenler mekteplerinden bir güna ilişikleri olmadığına dair vesika göstereceklerdir. Askerlik vazifesinin Avrupaya tahsile gitmesine mâni olmadığına dair alâkadar Askerlik Şubesinden vesikayı haiz olmak. Talipler 28/9/936 tarihine kadar istida ile İstanbul Mühendis Mek- tebi Müdürlüğüne müracaat edeceklerdir. İstidaya bağlanması lâzimgelen vesaik: A — Nüfus kâğıdı veya müsaddak bir sureti. B — Gördüğü tahsili tevsik ettirecek evrakı müsbite, C — Hüsnühal varakası «en son mektebin vereceği hüsnühal va - rakası ile o tarihten sonra çalıştığı yerlerden ve ayni zamanda ma - halli polis dairesinden alınacaktır.» D — 4x6,5 büyüklüğünde 6 fotoğraf, E — Aşı şahadetnamesi. F — 3,4 ve 5 inci maddelerdeki vesaik. H —— Babasının adı? Nerede doğduğu? Sağ ise şimdiki, ölmüş ise ölmeden evvelki meslek ve memuriyeti nedir? ve nerelerde çalışmış- 2/10/936 Cuma günü : « « | vesaik şunlardır: KUMB RA BİRE, TOEKİŞ VEREN TARLADIR xxxxxxxxxlxxxxxxxxx“““w" Ğüzel San'atlar : Akâdemiği Direktörlüğünden : Akademiye talebe kayıd ve kabulu devam etmektedir. Yüksek Mimari Şubesine Lise ol ğunluğunu verenler, Resim, Heykel tezyini san'atlar şubelerine orta mektep mezunları, şark tezyini - san'atlar şubesine san'at istidadı gösterenler alınmaktadır. Kayıd için 30 Eylüle kadar her günsaat 9 ile 12 arasında müracaat edil - melidir. Taliplerin Akademi Direktörlüğüne hitap eden bir istida vermeleri ve bunda girecekleri şubeyi tasrih eylemeleri lözımdır. Beraber getirilecek | Nüfus hüviyet cüzdam Sıhhat ve aşı raporu Resmi tahsil vesikası Hüsnühal kâğıdı «Mektepten bu sene çıkanlardan istenmezn 6 tane vesika fotoğrafı Fazla tafsilât için Yar Direktörlüğe müracaat edilmelidir. (1433» Devlet Basımevi Direktörlüğünden: Basımevinde keşif mucibince yapılacak otomatik yangın ihbar tesisatı açık eksiltmeye konulmuştur. İhale 21/10/938 Çarşamba günü saat 15 de Basımevinde yapıla- caktır. İsteklilerin eksiltme çağından önce * 7,5 ilk pey akçesi olan 266,5 lirayı Basımevi veznesine yatırmaları gerektir. Şartname Di- rektörlükten istenilebilir. «980» MA ef Şimdiki veya ölmeden evvelki meslek- veya memuriyetinden önce daha nerelerde, ne gibi işlerde, ne vakitler bulundu? Bunları gösterir bir ebeveyn tercümei hal varakası. Müsabaka imtihanı liselerde tamamen okunan hesap, hendese, ce - bir, müsellesat, kimya, fizik ve türkçeden yapılacaktır. Müsabaka imtihanı 5/10/936 Pazartesi günü: saat 9 — 12 Kim « ya, Fizik. ssat 13 — 17 Hesap, Cebir » 9 — 12 Türkçe, Almanca, 13 — 17 Hendese, Müsel - lesat İmtihanda ayni derecede not alanlardan lisan bilenler tercih edilir. İmtihanda muvaffak olanlar Avrupada Tekniküm tahsili görmeden evvel Devlet Demiryolları Eskişehir atelyesinde 6 ay staj görecekler- dir, Eskişehir atelyesindeki staj müddeti zarfında stajiyerlere iki buçuk lira yevmiye verilecektir, Müsabaka imtihanında kazanan talipler, Avrupadaki tahsillerinin neticesinden sonraki mecburi hizmetleri hakkında Devlet Demiryol- ları İdaresinin isteyeceği şekilde taahhütname vereceklerdir. Tahsil plânı : Altı ay Eskişehir atelyesinde staj, bir buçuk sene Av rupada İdarenin göstereceği fabrikalarda staj ve lisan öğrenilmesi. İki buçuk sene de idarenin göstereceği teknikumlarda beş Sümestir- lik makine şubesini ikmal ve diploma alınmasıdır. - Avrupadaki tahsil şeraiti veya diğer hususat hakkında Devlet Demir - yolları Umum Müdürlüğünden ve İşletme Müdürlüklerinden ve Mü- hendis Mektebi Müdürlüğünden isteyenler taf: lâzime alabilir- | «9160 «1372n l 6/10/936 Salı günü » Yaşadığımız ekonoml devrinde size pahalıy » mal edilmek istenon naslhatları şüphell gö- rünüz, Her nerde ve her hangı bir Krem Pertev'i kallanabilirsiniz. at zarfında ©o tesirini gös- saatte Yarım sa- termiştir, bile. Krem Pertev'in yarım asır- hk şöhreti âsılsız değildir. Yüzbinlerce kişiden Pertev — hakkında kannatlerini sorabilirsiniz. Krem samimt — ş-> BiÇKi ve DIKiŞ Esaslı surette öğrelip musaddak diploma verea NEKTAR K. ZARUKYAN talebe kaydına başlanmıştır. Pa- zardan maada bhergün 9-12 ve 14 - 18 e kadar ,müracaat kabul olunur. Adres : Beyağlu Altın Bakkal Babil caddesil sayı 63 Doktor Hatız Cemal Dahiliye — mütehassım Pazardan hergün 8-6 Divanyolu (104) No. Telefon: 22398 Tel, 88 - Beylerbeyi 48 maada Kandilli TTMEERNME SLAANTE iKLİMLER MORUA'nin en ünlü romamı, son yılların en çok beğenilmiş Beş yılda yalnız Fransada be: defa basılmıştır. Bizde de gördi büyük rağbet üzerine bu kere lâ- zimgelen itina ile ikinci defa be- sılmıştır. Tercüme Haydar Rifat'ındır.