20 Eylül 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

20 Eylül 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Çerkeşte yapılacak işler ! programla tesbit edildi Su ve yol işleri başarıldı, Ovacığın telefon tesisatı ta- mamlandı, şimdide programdaki diğer işler başarılacak Çerkeşin uzak Çerkeş (Hususi) — Çerkeş Çankırı vilâyetine bağlı 60,000 küsur nüfuslu bir kaza merkezidir. Eskipazar, Atka - racalar, Ovacık isminde üç nahiyesi, üç yüze yakın köyü vardır. Kasabanın beş bini mütecaviz nüfusu olup olduk- ça mamurdur. Yeni gelen kaymakam Turgut Başkaya belediye işlerini te - miz ellere teslim etmiş, yeni bir beledi- ye faaliyeti başlamıştır. Hatkım hükü- metteki işleri dakikasında görülmek - tedir. En küçük işlerde bile bir sür'at ve yenilik göze çarpmaktadır. Kasa - banın bir çok işlerine el atan kayma - kam evvelâ halkın su ihtiyacını yoluna koymuştur. Nahiyelerde yol işlerine çok ehemmiyet verilmiş, Çerkeşten O- vacık nahiyesine köy birlikleri emeğile muntazam bir yol yapılmış, evvelce at ile zor gidilen bu yerlere şimdi oto - Bartında bir adam Kardeşini vurdu Bartın (Husitt) — Geçön "eft FHadırlar köğümde köreiaşet öliğüğüer. Hasan Keleş adında 16 yaşında bir ço- cuk yaşındaki ağabeysi Ali Kele- şi öldürmüştür. Cinayete sebep: Mısır paylaşırken aralarında çıkan kavgadır. Hasan Ke- leş, belindeki bıçağını çekmiş, karde- şinin karnıma saplamıştır. Yaralı has taneye götürülmüşse de ölmüştür. Ha- san yakalanmıştır. Üzüm glikozu yapilacak İzmir, 19 (Hususi) — Tarsin (Ü- züm Kurumu) eczanelerde şuruplu i- e. lâçların imalinde kullanılmak üzere kerli şurup yerine kullanılacak üzüm glikozu istihsali için mühim bir te- şebbüse girişmiştir. Yapılan — tecrübe- ler iyi netice vermiştir. İzin için Sıh- hat ve İçtimat Muavenet Vekâletine müracaat edilecektir. Bartın baytarlığı Bartın (Husuzsi) — Baytar sıhhât memuru Ahmet Ok, Trakya Ruam mücadelesine tayin edilmiş ve bir haf- ta evvel gitmiştir. Ahmet Ok'un ka- zamızdaki memuriyeti gene bakidir. Beş ay sonra Ruam mücadelesinden dönecektir. Hükümet baytarlığı vazifesini Zi- raat memuru Zekâi Paşık, Belediye baytarlığı vazifesini de belediye tabibi Dr. Mahmut Ziya devralmışlardır. gane — 7a tan görünüşü mobille gidilmeğe başlanmıştır. Diğer nahiyeler gibi Ovacığın da telefan şe - şer tane meyva fidanı dikilmiştir. Bu sene de sonbaharda herkes beşer tane meyva fidanı dikecek ve bu suretle her sene derece derece kazada meyvacılık arttırılacaktır. Yabani sakız ağaçları da hale getirilmektedir. Bir kaç sene son- ra bunların semeresi alınacaktır. Yeni miştir. Bunlar sırasile meydana getiri- lecektir. Bu sene köylüler Tayyare Ku- rumuna yardım için toplantı yapmışlar ve taahhüt altına girmişlerdir. İki sex nedir kuraklık yüzünden köylü çok lâtın bolluğu köylünün yüzünü gül - dürmüştür. n| İzmirde 4 bin Muhacir Yerleştirilecek zmir, 19 (Hususi) — Bu hafta i- çinde Romanya — ve Bulgaristandan 4000 kişilik bir göçmen grubu şehri- mize gelecek ve İzmirin yakın kazala- rında iskân edilecektir. Göçmenlerin İzmirde karşılanmaları ve yerleştiril- meleri için vilâyetçe tertibat alınmış- tır. Kızılay Kurumu gelecek göçmen- lerin karaya ayak basacakları dakika- dan mahalli müretteplerinde yerleşti- rilinceye kadar iaşelerini temin etmiş- ç t Muhacirler Urlanın Klazömen ta- $©| kaffüzhanesinde iki gün kalarak eşya- ları dezenfekte — edilecektir. - Kızılay Kurumu göçmenler için Klezömende büyük bir aşhane açmıştır. Bir saylavın Sarıköyde tetkikleri Sarıköy (Hususi) — Balıkesir say - lavı Hayreddin Gönen ve Sarıköy na - hiyelerinde tetkikat yapmış, halkla ve memurlarla temas ederek halkın yol - ların tamiri, içilecek su getirtilmesi, tohumluk buğday verilmesi, koopera- tif işlerinin düzeltilmesi etrafında ko - nuşmuştur. — * ” Bigada havalar soğudi Biga (Hususi) — Havalar birdenbire soğumuş, herkes kalın paltolarını giy- meğe mecbur kalmıştır. Dazı evlerde sobalar bile kurulmuştur. |bekesi tamamlanmış, nüfus başına be- | çamfıstığına aşılanmakta, istifadeli bir | yapılacak işler programla tesbit edil - | zahmet çekmiş ise de bu sene mahsu-! Siz ne dersiniz? Fethiyeyi bir hayli pahalı buluyorlar! ethiyede oturan bir okuyucu - muz, diş tabibi Ahmet Fevzi bi- ze bir mektup yolladı. Gazeteler- de Fethiyenin imarına müteallik bir çok yazılar görmüş, mübalâ - ğalı bulmuş: — «Hakikat halde bu zengin ve var- liklh memlekette on yıldanberi bir parktan, bir de yapılmakta olan hâl binasından başka, göze çar - pan bir yenilik yapılamamıştır. diyor. Bu, okuyucumuzun bir müşahedesi- dir, bir de şikâyeti var: — «Mezbaha haricinde hayvan ke- silmesinden, bu münasebetle de etrafa koku ve pislik yayılma - sından» . Diğer taraf- tan da hayatı pahalı bulmakta - der: — «Yemişlerin vahidi kiyasi fiati 25 den başlar, 50 ye kadar yükselir, üzüm 25, peynir, zeytin 50 ku - ruştur. Kışın bir litre petrola da 50 kuruş verilmiştir» demektedir. Okuyucumuzun oturduğu ve çok sevdiği memleketin hayatı ile a- şı, daha iyi olmasını isteyişi, te - menni edişi hoşumuza gitti, yalnız imar faaliyetlerine müteallik dü- şüncelerine tarafımızdan mütla - lea ilâve edilmesi mümkün değil- dir, bilmiyoruz, ve çok uzakta bulunuyoruz, fakat aksi bildirilir- se onu da yazarız. Faaliyetin tam görünmesinde, yahut ziyadeleş - mesinde âmil olmıya çalışıfız. Bu- nunla beraber Fethiye gibi top - Tağı münbit, meyvası çok, bir yer- de hayatın, hele meyva fistlarının bu kadar yüksek oluşunu garip buldk.. Bilmeyiz, Siz ne dersinz? 60 yıllık irfan ocağı Harap olduğundan yıktı- rılıyor, yerine yenisi yapılacak Adapazarı (Hususi) — 60 seneden fazla bir zamandanberi memlekete mü- nevvet yetiştiren Alibey ilk mektebi artık istifade edilemiyecek bir hale gel- diğinden satılığa çıkarılmıştır. Ve mez- kür bina belediye tarafından 3000 li - raya satın alınmıştır. Mektep — binası şehir parkına pek yakın bulunduğu için yıktırılarak arsası şehir parkma ilâve edilecektir. Belediye bu iş için pek yakında faaliyete geçecektir. Yıktırılan bu mektep yerine merke- ze biraz uzak yeni Kilis mevkiinde ye- ni bir mektep inşa ettirilmektedir. Konya Halkevinin faaliyeti Konya (Hususi) — Halkevi tarafın- dan celbedilen Hoparlörlerden birisi Cumhuriyet meydanına, diğeri Halke- vine konulmuştur. Bu suretle hazırla - nan tertibattan sonra her gece mun - tazaman halka plâklar dinlettirilmekte we halkın musikiye olan ihtiyacı gide- rilmektedir. Şimdi Halkevi bir seyyar sinema makinesi ile bir kamyon tedarik ede - cek ve civar köy ve kazaları dolaşarak köylüye müfit filimler gösterecektir. TT ai eei VU| — Hasan Bey, gazete- lere bakıyorum, esham fiyatlarının günden ** Zahire - fiyatlarının larmı gösteriyorlar, güne inip çıktık- fiyatlarının inip Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: < «« Fakat odun, kömür çıktıkla- rına dair hiç bir yazı yok. re düştü mü odun fiyatı çıkar, termometre çıktı mı odun fiyatı düşer!.. Vâkadar oluşu, gördüklerini yazı - be v Sayfa 5 İzmitte merakla beklenen bir futbol maçı İzmit Idman yurdu -Fenerbahçe B takımı bugün kar- şılaşıyorlar - Anadoluda hararetli bir spor faaliyeti var & Bi Si U sükal İzmit (Hususf) — İzmitte iki rakip İklüp var: | — Akyeşil spor. 2 —İdman |Yurdu. faman Yurdunda hemen hemen bü- İtün faaliyetin futbola inhisar etmesine 'm'.ıkubil, Akyeşilde sporun her şubesi rmevcüttur. İdman Yurdu yıldönümünü olduk - ça geniş br progğramla kutlulamak ar - ray (B) takımını İzmite istemiş, bu klübün mazeret üzerine Fenerbahçe (B) |takımını getirtmek üzere müracaat et- miştir. Fenerbahçe (B) takımı müracaati iyi karşılaşmıştır. Bugün İzmit İdman Yur- Çanakkale (Hususi) — Burada bir bisiklet müsabakası yapılmış, Türkgücü spor klübü gençleri 100 kilemetre me- safeyi iki saatte katetmeğe muvaffak olmuşlardır. Bolu - Düzce maçı Bolu (Hususi) — Bolu futbol takımı- nn daveti üzerine Düzcelilerle bu Çüzel ve heyecanlı bir maç yapıl- Kalabalık bir seyirci huzurun - yapılan maçta Bolulular hâkim ve çok güzel bir oyun oynamışlardır. 2-0 Boluluların galibiyetile biten birinci haftaymdan sonra ikinci haiftaymda Bolulular daha hâkim ve dabha güzel oynamışlardır. İkinci haftaymda da 6 tane gol yapan Bolu takımı Düzce - lileri 8-0 yenmişlerdir. Konyada maç Konya (Hususi) — Gençler Birliği İfle Selçukspor arasında yapılan maçta | |Gençler Birliği oyuncuları galip gel - mişlerdir. Diyarıbekirde Ay - Yıldız maçı Diyarıbekir (Hususi) — Ay ve Yıl - dız takımları arasındaki maç bir ihti -j lâftan dolayı yarıda kalmıştır. Oyunun | birinci devresi beraberlikle bitmiş, ikin- | ci devrede Yıldızlılar Aylılara uı:ıiı'ıuı iki göl atmışlardır. Bunu Aylıların bir golü takip etmiş, Aylıların ikinci golü kale direklerinden biri kırık olduğu is_ın_!_aledilemwıîş, bu yüzden çıkan Geyve panayırı Geyve (Hususi) — Geyve panayırı açılmış, panayırın ikinci günü kasaba- ya hariçten 10 binden fazla alıcı gel -| miştir. Panayırda iki günde 500 küsur | bhayvan saltılmış, Geyveliler — panayır | münasebelilc âdeta bayram yapınışlar- ! dır. Belediyenin panayır hasılalı bin li- | rayı geçmiştir. Panayır dolayısile ban| ve olellerde yer kalmamış, sokak ara- larına bile yataklar serilerek yatılmış- tır. Bigada bir ağıl yandı Biga (Hususi) — İnova köyünde bir gobcnın dikkatsizliği yüzünden bir ağıl yanmış ve bü esnada on üç keçi ile üç koyun da yanarak telef olmuştur. | l İzmit İdman Yurdu mahfelinin açılışında hazır bulunanlar du ile bir maç yapacaktır. Maçın çok heyecanlı olacağı sanılmaktadır. İdman Yurdu, senei devriyesi mü - nasebetile bugün büyük bir spor bay- ramı da yapacaktır. Akyeşil - Gençlerbirliği maçı İzmit (Hususi) — Adapazarırın kuv vetli futbol klüplerinden Gençler Bir « liği ile İzmitin Akyeşil spor klübü bi « rinci itakımları karşılaştılar. Maça rüzgâr ortasında devam edildi. Adalı - lar hâkimiyet tesis için bir müddet uğ- raştilar. Fakat muvaffak olamadılar. Akınlar daima ferdi oluyordu. Neti - cede Akyeşil spor birinci takımı Genç- i 3.0 yendi. Çanakkalede bisiklet müsabakası ihtilâf neticesinde oyunun bitmesine 3 dakika kala Aylılar sahayı terkedip ©- yunu bırakmışlardır. — Sokakta nasıl yürünür? — Herkes sağdan gider. — Nasıl bir sokakta ? — Medeni bir şehrin sokağnda! — Medeni bir şehrin sokağı na - sıldır ? — Nasil olduğunu pek bilmiyorum amma herhalde bizim sokaklardan büsbütün başka olacak! * Soldan yürüyordu; polis bağır, dı : — Sağdan yürü ! — Yürüyemem Bay polis.. — Neden ? — Solağım da !.. — Yaya kaldırımından aşağı in * mek yasak.. — O çoktan yasak olmuştu. — Gene polis mi yasak etmişti? — Hayır polisten daha kuvvetli bir makam! — Otomobil ve tramyay! Çocuk babasına polisi gösterdi * — Bu adam necidir baba ? — Muallim !.. — Ne öğretir ? — Sağını solunu bilmiyenlere, sa- iamı solunu öğretir. * Nizama uygun yürümiye alış- maş futbolcü için en güç şey nedir? Ğ | | ! 1 — Sol açık, sol müdafi, sol bek — oynamak! * Yaya yürüyenle otomobilde giden arasında hiç bir fark kalmadı... Her bur. i ikisi de yolun sağından git ceye mec- —