25 Eylül 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

25 Eylül 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 11

25 Eylül Yüksek Ziraat Enstitüsü .. v . Rektörlüğünden : Bu yıl Ankara Yüksek Ziraat enstitüsünün Ziraat Fakültesine kız ve er- kek ve Baytar Orman Fakükelerine yalnız erkek parasız yatılı, paralı yatılı ve yatısız talebe alınacaktır. Enstitüy yazılabilmek için aşağıdaki — şartlara uymak gereklidir. 1 — Lise mezumiyet imtihanını vererek bakaloryasını yapmış veya lise olgunluk diplomasını almış olmak «Bakaloryasını yapmamış ve- ya olgunluk diplomasını almamış olanlar Enstitüye alınamazı ve Türk tabiiyetinde bulunmak lâzımdır. 2 — İstanbul Üniversitesinin Fen Fakültesinden naklen gelecel olanlar orada okudukları sömestrelerden muvaffale — olmuşlar — ise, ikisi kabul edilerek Baytar, Ziraat ve Orman Fakültesinin üçüncü Sömestre- lerine alınırlar. Ancak Baytar Fakültesine girenlerin bu Fakülte - | nin birinci ve ikinci Sömestrelerinde okunan — anatomi derıîne de ayrı - ca devam etmeleri ve Ziraat Fakültesine girenlerin ziraat stajını yap- maları gereklidir. 3 — Enstitüye girecek talebenin yaşı 17 den aşağı ve 25 ten yukarı olamaz. Nihari talebe yüksek yaş kaydına bağlı değildir. 4 — Parasız yatılı talebeden ertiklerinin lüzum gösterdiği beden kabiliyeti ve sağlamlıkları hakkında tam teşekküllü bir hastaevi ku- rulunun raporu lâzımdır. 5 — Enstitüye yazılan talebe iki ay içinde, yeniden sağlık ve sağ - lamlık muayenesinden geçirilerek ertiklerinin lüzum gösterdiği beden kabiliyetini göstermiyenlerin Enstitüden ilişiği kesilir. 6 — Ziraat Fakültesine girecek talebe Ankarada Orman Çiftliğinde 10 ay staj görmeğe mecburdurlar. Bu staj müddetince talebeye 30 lira aylık verilir. Yatacak yer çiftlikte parasız sağlanır. «Stajyer tale- benin yemesi içmesi de Enstitüce sağlandığı takdirde kendilerine bu 30 lira verilmez.» ç 7 — Parasız yatı talebesinden staj veya okuma devresi içinde, son- radan meydana gelen mücbir haller dışında olmak üzere, kendiliğin- den stajını veya okumasını bırakanlardan veya cezel olarak çıkarılan- lardan hükümetçe yapilan masrafları ödiyecekleri hakkında verilecek nümuneye göre Noterlikten tasdikli bir kefeletname alınır. 8 — Enstitüye girmek istiyenler yukarıda yazılı rapordan başka nüfus kâğıdını, aşı kâğıdını, polis veyauraylardan alacakları — uzgidim kâğıdını, orta mektep ve liselerde görmüş oldukları süel dersler hak- kındaki ehliyetnameleri iliştirilerek elyazılarile — yazacakları — pullu — bir dilekçe ile ve altı tane fotoğrafı ile birlikte doğruca Ankarada Yüksek Enstitü Rektörlüğüne baş vururlar. Talipler dilekçelerinde hangi Fakülteye kaydolunmak isteklerini bildirmelidirler. Aksi takdirde dilekçeleri hakkında bir muamele yapılmaz. 9 — Pulsuz veya usulü dairesinde pullanmamış olan ve 8 inci mad- | dede yazılı kâğıtların ilişik olmadığı dilekçeler gelmemiş sayılır ve bunlar hakkında hiç bir muamele yapılmaz. 10 — Vaktinde tam kâğıtlarile baş vuranlar arasından pek iyi veya | iyi dereceli olanlar tercih edilir. Kabul edilecek talebe diploma dere- | cesine ve baş vurma tarihlerine göre seçilirler. Kadro dolmadığı tak- dirde orta dereceliler de baş vurma sırasına göre alınabilirler, 11 — Cevap istiyenler ayrıca pul göndermelidirler. 12 — Başvurma zamanı Agustosun birinci gününden Eylülün otu- zuncu günü akşamına kadardır. Bundan sonraki başvurmalar kabul edilmez. (15) İnhisarlar U. Müd 1. — Şartname ve keşifmamesi mucibince 4746 Lira 35 kuruş keşif be- delli Paşabahçe Fabrikasında yapılacak ihata duvarı inşaatı açık eksiltme suretiyle talibine ihale edilecektir. 2. — Eksiltme, 13/X/1936 Tarihine rastlıyan Salı günü saat 15 de Ka- bataşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki alım Komisyonunda yapılacak- tır. 3. — Eksiltme şartname ve kaşifnameleri parasiz sözü geçen Komis - yondan alınacaktır. 4. — Muvakkat güvenme parası (356) Liradır. 5. — İsteklilerin eksiltmeye girebilmesi için kanunen aranılan vesika - fardan mada bu gibi işleri muvaffakiyetle yapmış olduğuna dair vesikala - ciyle birlikte tayin olunan gün ve saatte sözü geçen Komisyona gelmele - ri. $ (1557) Üa Sivas Çakrı ve Hargün Tuzlası için — 20 adet Vagonet Kaldırım tuzlası için 20 Çamaltı Tuzlası 120 (Rulmanlı tamponlu ) takım rulmanlı vagonet yatağı 1 — Şartnamesi mucibince yukarıda nevi ve miktarı yazılı vagonetlerle diğer malzeme 1/X/1936 tarihine rastlıyan Perşembe günü saat 15 de pazar- lıkla satın alınacaktır. 2 — Pazarlık Kabataşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki alım satım komisyonunda yaçlılacaktır. 3 — Eksiltmeye girmek isteyenlerin pazarlık gününden en az on evvel fiatsız tekliflerini İnhisarlar Tuz Fen şubesine vermesi lâzımdır. 4 — Muvakkat teminat parası teklif olunacak fiatların 96 7,5 miktarıdır. 5 — İsteklilerin pazarlık için tayin olunan gün ve saatte 9p 7,5 mu- yakkat güvenme parası ve pazarlığa girebilmek için kanunen kendisinden aranılan vesaikle birlikte yukarıda sözü geçen kamisyona gelmeleri lâ - zımdır. (920) » » ve 150 SON POSTA RADYO Bugünkü Program İSTANBUL Öğle neşriyatı: 12,30: Plâkla Türk müusikisi; 12,60: Ha » vadis; 13,05: Plâkla hafif müzik; 13.25: Muh- telif plâk neşriyatı. Akşam neşriyatı: 18,30: Çay saati: Dans musikisi, Mütmazel Janinin Repertuarı; 19,30: Konferans: — Dr. AN Şükrü tarafından; 20: Sadi ve arkadaşları tarafından Türk müsikisi; 20,50: Safiye ve arkadaşlarının iştirâklle Türk musikisi ve Halk şarkıları; 21: Plâkla solülar; 21,30: Or- kestra: 1 — BSirauss'un - Çingene Baron - Opereti- nin üvertürü; 2 — Tscalkoyskinin - Romana- üre;3 — Jensen'in - Hava Uğultu - — Hellerin - Kuş Tüccari - operetin- den parçalar; 5 — Hallmund'un - Lâlf rü- yasmdan - Entermezso; © — Leopöld'un * Macar Hâvaları -; 7 — Gülistan - Ameri- kan şarkısı -; B — Viyana havusı; Tekrar Crinzing'de bulunmak isterdim; 22,30: Ajans haberleri, BÜKREŞ 6.30: Sabah neşriyatı, 13,30: - 15: Haher- ler ve plâk noşriyatı, 19: Orkestra. 20: Konfe- rans, 20,35: Plâk ile Vagnerin' «Tristuri und İsolder operam, 2346: Pramsızca haberler, BUDAPEŞTE 18,30: Sesli flm musikisi, 19,10: Bpor, 19, 20: Piyano musikisi, 2 Konferanı, 20,30: Emmc Kalmatnın operetinden — öperet musikisi, 21,35: Haberler, 22: Radyo orkos- 2406: Yaylı sazlar kuazteti, (Bcetho - ven, Şubert, H, Votn. VİYANA 20: Haberler, 20,10: Konuşmalar, 20,30: Ka- rışık şarkılar, 21440: Yeni musiki, 23: Haber- Şramme) kuarteti, 24.35: Balet mu- PRAG 20,15: Halk şarkıları, 20940: Kemankonse- Ti, (Pucik), 21,45: Stüdyo operası, 23: Haber- ler, 23,38: Plâk, 2348: Rusça haberler. VARŞOVA 18: Oda musikisi, 18,60: Konuşmalar, 80: Danş musikisi, 21: Şarkılar, (piyano ile). 21, 30: Şiir, 22: Orkestra konseri; 23: Spor, 23,15: Operet plâkları, M: Dans plâkları. Yarınki Progğram İSTANBUL Öğle meşriyatı: 1230: Plâkla Türk musikisi, 12,50: Hava» dis, 1305: Plâkla hafif müzik, 1325: Muh- telif plâk meşriyatı. Akşam neşriyatı: 18: Dördüncü Dil Bayramı programı, 18,30: Çay saati, dans musikisi, 19: Ambasadörden naklen varyete musikisi, 20: Vedia Rıza ve arkadaşları tarafından Türk musikisi, 20: Münir Nureddin ve arkadaşları tarafından Türk musikisi, 21: Plâkla sololar, 21.30: Or - kestra: L — Rossini'nin - Gulltaume tell - apera- sanm Üvertürü, 2 — Strauss'un - Güzel Mavi Tuna - valsi3 — Furlani'nin - Madrigali - Trio, 4 — Musorgaky'nin - Acem dansi -; & — Tecalkorski'nin - Romans: F. Majeur -; G — Betboven'in - Menuette - ; 7 — Fuçini'nin - Madam Butterfley - operasından parçalar; 8 — Karozyo'nun Edora Serenadı; 22,30: A Jans haberleri Beşiktaş İcra Dalresinden: Bir borçtan dolayı tahtı hacze alımıp para- ya çevrilmesine karar verilen yeni çinke ve kurşun boru 28/9/936 tarihine müsadif pa - gartesi günü saat 10 dan 12 ye kadar Kadı- köyünde keresteciler içerisinde Çavuşbaşı so- kağında 41 Nolu nalbur dükkânında satılaca- Hından talip olanların mahallinde bazır bu- lunacak memurana müracaatları ilân elu - nur. — CI K— MAD BEL GEVŞEKLİĞİ DERMANSIZUK VÜN A İ YORGUNLUKLARI SEKSULİN KUTUSU 200 KURUŞ. BEŞİR KEMAL MAHMUT CEVAT SİRKECİ — İSTANBUL ECZANEÇŞİ I - İstanbul Belediyesi İlânları ı Kasımpaşada kulaksız mahallesi Nalıncı Hacı Hasan mahallesi Nalıncı yoku şunda yangında yanmış balmumcu İsmail ağa mektebinin altındaki çeşme- nin 831 N.lı sular kanunu mucibince belediye namına tescili İstanbul be- lediye riyasetinin 2/7/936 tarih ve 2313 sayılı yazısında istenilmiş oldu - ğundan bu çeşme yerine eşhası hakika veya hükmiyeden bir tasarruf iddia- sında bulunan kimse varsa ilân tarihinden itibaren on gün zarfında ellerinde bulunan bilgelerile birlikte Sultanahmette Beyoğlu tapu sicil muhafızlığına 3910 No. ile müracaat eylemeleri veyahut on gün müteakip mahallinde bu- lunacak memürumuza vesikalarının gösterilmesi ilân olunur. (B.) (1615) D Berğla Vekitlar Diroktörlüğü Hanları — (Kiralık Emlâk ) Surp Agop hastanesi vakfı akaratından Pangaltı elmadağı caddesinde 19 NO-lh Ev. Galata alaca mescit mahallesinde mahmudiye caddesinde 219 NOlh dükkân, Yukarda yazılı emlâkin 31/Mayıs/937 sonuna kadar kiraya verilmesi 21/Eylül/936 gününden itibaren bir ay müddetle pazarlığa bırakılmıştır. İsteklilerin her gün beyoğlu vakıflar direktörlüğü akarat kalemine gelme- leri. (1590) İstanbul Dördüncü İcra Memurluğundan : Sown Posta gazetesinin 14/8/1936 tarih ve 2168 numaralı Nushasının 11 inci sahifesinin birinci sutununda intişar eden teşvikiye mahallesinin es- ki kâathane yeni bostan ve atiye sokaklarında kâin 29 mükerrer ve yeni 5 ve halen 9 numaralı bahçeli bir bap hanenin 30/9/936 tarihinde yapıla - cak açık artırmasına dair olan ilünda dosya numarası 934/966 olacağı yere de Sehven 34/936 olarak neşredilmiş olduğundan keyfiyet tashihen ilân İstanbul Asliye Mahkemesi İkinci Ticaret Mah- kemesinden: Emlâk ve eytam bankası avukatı Mehmet Salih tarafından Galatada Ö - mer Abit hanında birinci katta 17 NO.da Yusuf Şelhat ve Halil zade İhsan a« leyhlerine açılan alacak davasının muhakemesi sırasında: Müddaaleyhlerin ikametgâhlarının meçhuliyetine binaen ilânen yapı - lan teblizata rağmen mahkemede ispatı vücut etmediğinden usulün 401 ncl maddesine tevfikan gıyap kararı ittihaz ve ilânen tebliğine ve muhakeme- nin 26/10/936 Pazartesi günü saat 14 de talikine karar verilmiş olmakla muayyen olan gün ve saatte mumaileyhlerin mahkemede hazır bulunma - ları veya bir vekil göndermeleri lüzumu tebliğ makamına kaim olmak ü- zere ilân olunur. İstanbul Yedinci İcra Memurluğün- dan: Samimenin uhdesinde olup Emniyet sandığına birinci derecede ipotek Kadıköyünde Zühtüpaşa mahallesinde Hacımehmetağa yoğurtçubaşı soka ğında eski 3 yeni 1 kapı ve 8 harita NO.lı sağ tarafı Selâhattin ve Vahide nin 3 barita NO.lı müfrez müşterek hane bahçesi sol tarafı çiftehavuzlar yolu arkası 7 harita NO.h Eminin müfrez arsası önü tariki has ile mahdut bulunan ve tamamına 2427 Hira kıymet takdir edilen evsafı aşağıda yazılı bahçeli bir evin satılmasına karar verilmiştir. Zemin katmda: yağlı boyalı çerçive ve camekânlı kırmızı çini bir antre vardır. Camekânlı kısımdan ah- ppkıpıilıı:minikıunçinibiıhıhhı'uuinebüodıv:ıaıinikım:u çini alafranga ocaklı bir mutfak ve bir merdiven altı. Bir helâ vardır. Bi .» rinci katında: İki oda bir sofa bir helâ. İkinci katında; Burası tavan arası olup bir sofa iki odadan ibarettir. Bahçesinde muhtelif cinsten meyveli ve meyvesiz ağaç ve tulumbalı motörlü bir kuyu olup sokak kapısı ahşap parmaklıklıdır. Bahçöde ayrıca üzeri saç kısmen kiremitle örtülü ahır var- dır. Elektrik su tesisatı vardır. Umum mesahası 2714 metre murabbat olup bunun 51 metre murabbat bina zemini kalanı bahçe olan zemin katı kâgır diğer katları ahşap bahçeli bir evin tamamı açık arttırmaya yazedilmiştir Arttırma peşindir. Arttırmaya iştirak edecek müşterilerin kıymeti muhammenin *b 7,5 nisbetinde pey akçesi veya milli bir bml.ın.ıı teminat — mektubunu — hâmil olmaları icap eder. n&tuu_kı_u vergi, —tanzifat, tenviriye ve vakıf borçları borçluya — aittir. Arttırma şartnamesi — 23/10/936 tarihine müsadil Cuma — günü dairede mahalli mahsusuna talik edilecektir. Birinci arttırması 16/11/936 tarihine müsadif —Pazartesi günü dairemizde saat 14 den 16 ya kadar icra edilecek birinci arttırmada bedel luyın_etı mu- hammenenin *075 ini bulduğu takdirde üste bırakılır. Aksi takdirde son arttırmanın teahhüdü baki kalmak üzere arttırma on beş gı’uf daha temdit edilerek 1 / 12 / 936 tarihine müsadif Sah günü saat 14 ten 16 ya kadar dairede yapılacak ikinci arttırıma neticesinde en çok arttıranın üstünde bırakılacaktır. 2004 numaralı İcra ve lflı.ı kanunu- nun 126 1ncı maddesine tevfikan hakları tapu sicillerile sabit olmuyan ipotekli alacaklarla diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı ııhıplım'nııı bu haklarını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddialarını ilân tarihinden itibaren 20 gün zarfında evrakı müsbitelerile bulıkt_c daıre'- mize bildirmeleri lâzımdır. Aksi takdirde hakları tapu sicillerile ııl_ııt olmıyanlar satış bedelinin paylaşımasından hariç kalırlar. Müterakim vergi, tenviriye ve tanzifiyeden ibaret olan Belediye rümmve_Vıkı( icaresi bedeli müzayededen tenzil olunur. 20 senelik v,kıf icaresi taviz bedeli müşteriye aittir.Daha fazla malümat almak ı_ıteytnlenn 34/7210 mumaralı dosyada mevcut evrak ve mahalleu haciz ve tak- diri kıymet raporunu görüp anlayacakları ilân olunur. (1607)