28 Eylül 1936 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

28 Eylül 1936 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 5

Panayırlar ve sergiler Bir çok yerlerde hayvan sergileri açıldı, iyi yetiştirilmiş hayvanların sahiplerine ikramiye verildi. Bu yıl muhtelif şehir ve kasabalardaki panayırlarımızda | Belediye bütün çöpcülere bilhassa hayvan satışı hararetli oldu Eskişehir, (Hususf) — Bu yılki ehli hayvan sergisi büyük bir merasimle a- çılmıştır. Sergiyi gezen zevata baylar müdürü her hayvan hakkında ayrı ay- rı izahat vermiştir. Sergide takdir ka- zanan sun'i aşım döllerinden taylar öl- muştur. Mecmuu 2800 lira olan ikra- miye mikdarı sergide teşhir edilen hay- wanjarın derecelerine göre tevzi edil - miştir. * Bursa (Hüsüsi) — Her sene olduğu gibi bu sene de Atıcılar alanında yalnız inek ve beygir, at, kısraklar için bir Bergi aştımıştır. Sergi tamam bir hüfta devam etmiş, yapılan seçmelerde ik - ramiye kazanan 18 inek, 18 kısrak, 35 tayın sahiplerine, ayrılan ikramiyeleri almışlardır. Sergi bu sene daha büyük bir rağ - bet görmüştür. Balıkesir (Husust) — Ziraat Vekâle- Ü tarafından açılan ehli hayvan ser- gisi bu yıl fazla rağbet görmüştür. Ser- giye civar köy ve kazalardan bir çok bayvan getirilmiştir. Sergide teşhir edilen hayvanlar ara - sında seçme yapılmış ve neticede tay- lar arasında birinciliği Susığırlıklı Ha- sanın tayı kazanmış ve 65 lira ımükâ - fat almıştır. Kısraklardan birinci bu - Junamamış ve ikinciliği Balıkesitden Ahmet oğlu Mustafanın atı kazanmış ve 35 lira mükâfat almıştır. Boğalardan birinciliği Çinge köyün- den Cafer oğlu Hasanın boğası kazan- mış ve 40 lira mükâfat almıştır. İneklerden de birinciliği Yakup köy- Kü Acarın ineği kazanmış vo 40 lira al- miştir. Keşan (Hususi) — Her sene açilan Keşan panayırı bu sene de pek fazla rağbet görmüştür. Panayır münasebe- tile tay koşuları ve pehlivan güreşleri tertib edilmiştir. Tay koşusunda birin- ciliği Yakubun tayı kazanmıştır. Pehlivan güreşlerinde baş altına ka- yıkcı güreşmiş ve rakibini yenmiştir. Baş pehlivanlığffa Afyonlu Süleyman ile (Gönenli Hamdi güreşmişler, Süleyman galib gelmiştir. Bilecik (Hususi) — Açılan panayır dört gün devam etmiş ve geçen seneye nazaran daha çok kalabalık olmuştur. İki senedenberi burada kurulmakta o- lJan panayır, haftalık pazarlardan başka bir şey değildir. Panayır münasebetile, herkes isteğini kendi muhitinde temin etmektedir, Silivri (Hususi) — Her sene olduğu D günü başlıyacak ve 4 gün sürecek olan Silivri panayırı bazırlıkları başlamış - tır. Panayırda hayvan ve her nevi eşya alım satımı yapılacaktır. Panayırın kapandığı gün büyük at yarışlarile pehlivan güreşleri de yapı- lacaktır. Panayır yerinde ufak, ufak dükkân- lar inşa edilmektedir. Belediye bu sene- ki panayırın her seneki panayırlardan daha mükemmel ve muntazam olması için çalışmaktadır. Silivri-İstanbul yolunun asfaltlan - ması işi bu sene bitecektir. Her kış mev- simi bu yol bir çamur deryası haline gelmekte ve bu yüzden de İstanbula mal götüren civar köy halkı büyük müşkülâtla karşılanmakta idi. Pek yakın bir zamanda ikmâl edile- cek olan bu asfalt yol, bütün Silivri halkını ve civar köylülerini sevindir » miştir. Silivride harmanların sonu alınmış- tır. Mahsul boldur. Yeni sene ekimi için faaliyete başlanmıştır. Sariköy (Husust) — 950 haneli ve 4000 nüfuslu olan kasabamızda her yıl açılan panayırın bu sene Gönende açıl- ması tekarrür etmiştir. Bu halden Sa- rıköylüler, esnaf ve tüccar çok müteces- sir olmuşlardır. Adapazarı (Hususi) — Her sene aynı Eski Safranbolu Ç Safranbolu, tasdik edilmiştir. Bu suretle bundan sonra kasaba da hilinde yeni inşaata müsaade edilmiye- cektir. Bayındırlık Bakanlığı da Safranbolunun tâbi bulunduğu Zoguldak gibi bu sene de teşrinleyvelin birinci ——— ——— — e e — — I modern bir Safranbolu SON POSTA Bursada “Çöpcü !., diye Bağırmak yasak birer düdük vererek gürültünün önüne geçti Bursa (Hususi) — Belediye bütün çöpçülere birer düdük vererek çöpçü- leri «çöpçü» diye bağırmaktan menet- miştir. Buna nazaran çöpçüler evler - den çöpleri almak için mahallelerde dü- düklerini çalarak halkı haberdar edi - yorlar, Halk düdük seslerini duyar du | maz hemen çöp tenekelerini çıkararak çöplerini vermektedirler. Bursa (Hususi) — Eski saylavları- mızdan Doktor Nazif Şerif ile Hasan Vudina Selânik sergisinde bazı tetki » katta bulunmak üzere Selâniğe gitmiş- lerdir. Bursa (Husust) — Buraya nakle- dileceği söylenmekte olan orman mek- | tebi için Çekirge civarında bir bina bu- lunmuştur. Bina, saatçi Ali namında aa C ekonom — Kambiyo ve Zahire Borsalarında Vaziyet Geçen hafta kambiyo borsasındaki muamelât diğer haftalara kıyasen da- ha müsait geçmiş ve hafta içindeha - raretli muameleler olmuştu. Bu suret- le cumartesi sabahına kadar gayet iyi bir şekilde geçen satışlar Fransız fran- ginın ani sukutile karma karışık olmuş ve fiatlar gerilemeğe başlamıştır. $ Bazı tahvilât — fiatları da bu su - kuttan — müteessir olarak — gerile - miş ve bu gerilemeden de en fazla Ünitürkler müteessir - olmuştur. Bundan maada Anadolu grupu kiymet- |lerinde de düşüklükler kaydedilmiştir. Halbuki daha evvel vukua gelmiş o- lan bazı hâdiseler esnasında da sabit olmuştur ki hükümetimizin almış ol - duğu tedbirler sayesinde Türk parası- nn sarsılmaz bir kıymeti vardır, ve frangın düşüşünden müteessir alması ihtimali mevcut değildir. Binaenaleyh ilk haberlerin gelmesi üzerine görülen tereddir he yok ki yarın zail ola - cak, normal vaziyet avdet edecektir. birisine ait güzel, büyük bir köşktür. | Bununla beraber kaydedelim ki bütün Senevi iki bin lira kira ile tutulmuş- tur, |ğu ezmiş ve çocuk derhal ölmüştür. Şoför kaçarken yakalanmıştır. Bursa (Hususi) — Atlı spor kuru - münun açılma töreni bundan bir kaç gün evvel ilbay ve parti başkanı Şelik Soyer, tümkomutanı Cemil Tahir ile (daha bir çok zevatın ve meraklıların larla iştirak etmeşile Atıcılar mev » | kiinde yapılmıştır. Açılış törenini mütcakip hep birlik- te bir at gezisi yapılarak toplu bir hal- de eğlenilmiştir. Bu törende baylardan başka bir çok ata binen bayanların da bulunduğu ve güzel at kullandıkları görülmüştür. At meraklıları gün geç - tikçe çoğulmaktadır. devam etmiştir. Panayır bu sene, geçen * senelerden çok fazla rağbet görmüştür. yanında yeni ve kurulacak (Husust) — Belediyemiz geçen yıl altı bin Hira sarfile kasa- banın haritasını aldırmış, yeni bir plân üzerinde çalışmalara başlamıştı. Fakat kasaba eski ve tarihi bir kasabs olduğu için yeni bir şehir plânının bu yer üzerinde tatbikına imkân görülememiş, belediye meclisi yaptığı bir toplantıda yeni kasabayı Bağlar ve şe hir arasında Develik mevkiine kurma- ğa karar vermiştir. Bu karar İçişleri ve Bayındırlık Bakanlıkları tarafından İlbaylığına bu hususta talimat gönder miştir. Pazar Ola Hasan B. Diyor Ki: — İşittin mi, Hasan Beyciğim? Belediye mü- him bir karar, verntiş:. we Galatada yolcu sa - lonunun arkasındaki, G »« Tavlaları kaldırlı - yormuş! lerdeki tavlaları da ha - tırlayıp kaldırsa isabet e- deri Bursa (Hususi) — İtfaiye garajı ö- nünde feci bir otomobil kazası olmuş- tur. Şoför Rasimin idaresindeki boş | kamyon Sabri isminde küçük bir çocu- eshamın en sağlımı olan Merkez Ban- kası hisse senetleri (81) lira olan kıy - meur# muhafaza etmiştir, Haftanın son günü borsada esham ve tahvilât fiatları bir çok değişiklik- ler geçirdikten sonra şu fiatlarla ka - panmıştır. Ünitürk No. |. Ünitürk No, 2. 22,65 20,85 Obligasyon 41,55 Mümessil 44,75 Hisse 22,24 mevsimde açılan Adapazarı panayırı l'ı: sene Erenler civarında ve Sakarya ke- narmda açılmış ve bir hafta müddetle BUĞDAY : Geçen hafta zahire bor - sasındaki satışlar durgun geçmiş, bazı cins buğdaylar 5-8 para kadar düş - müştür. Maamafih haftanın son günü satışlar arttığından piyasa bir derece sağlamlaşmıştır. Altı yedi çavdarlı yu- muşaklar 5,20, ekstra Polatlı 6, Ana » dolu sertleri 6,10 paradan satılmıştır. Arpa fiatları tekrar canlanmıştır. Hafta iptidalarında muameleler 3,30 paradan yapılıyordu. Cumartesi gün- kü satışlar 4,5 paradan olmuştur. Mısır satışlarında değişiklik olma - mıştır. Fiatlar hafifçe gerilemektedir, Adapazarı malları 4,5-4,7 paradan sa - tılmaktadır. 'TİFTİK : Satışlar ağır gitmekle be - raber gene sağlamdır. Fiatlarda bir haf- da evvelisine nazaran kayda değer bir değişiklik olmamıştır. Haftalık satışlar 750 balye kadardır. Ankara, Keoskin malları 100, Konya ayarı mallar 105 kuruştan muamele görmüştür, Yapağı satışlarına elân başlanma - mıştır. Trakya cinsleri üzerine ehem- miyetsiz muamele olmakta ise de Anı- dolu mallarına henüz talep yuktur. YUMURTA : Mevsim itibarile mü » varidat azalmıştır. Anadolu ve Kara- deniz iskelelerinde külliyetli mal bu « Junmakta ise de fiatların düşüklüğün- den sevkiyat yapılamamaktadır. Hali hazır fiatları bir miktar dahâ yüksel - diği takdirde civardan fazla ma) gel - mesi beklenmektedir. İspanyanın husust vaziyetine binaen oraya yapılan sevkiyat durmuştur. Yu- nanistana, Avusturya ve Maltaya az miktarda ihracat yapılmakta ise de bu satışlar piyasayı doyuracak kadar e - hemmiyetli değildir. Sön günlerde yy- murta piyasasında bir salâh göze çarp- maktadır. Büyük sandık orijinal yu - Mmurtalar 20-21, ikinci mallar 17-18, u- fak boy Karadeniz malları 18 liradır. Tüccarlarımız tarafından Almanyaya ihracat için vuku bulan teşebbüsler he- tüz müsbet bir netice vermemişlir, Al- manyada ithalâtı kontrol eden daire C sınıfı, yani 50-55 kuruşluk çift yarım sandık yumurtalara Sirkec: tarikile Al- manya hudut toslimi 60 mark ödemek- tedir. İhracatçılarımız ise bu fiata mal teslimine yanaşmamaktadırlar, FINDIK : Fiatlar daha bir miktar yükselmiştir. Levant ve Giresun mal- ları iç fındıklar 62 kuruştan satılmak- tadır. Kabuklu fındık satışları da ha - raretlenmiştir. İngiltere ile yapılan ti- cari anlaşma neticesinde kabuklu fın- dık ve cevizler takas suretile ihrac edi- lebileceğinden piyasa bir kat daha sağ- lamlaşmıştır. Kabuklu fındıklar da 27- Fındık fiatları yükselmekte devam ediyor 28 kuruş &rasında müşteri bulmak « tadır. Hariçte de fındıklarımızın iyi fiat « larla satılmakta olduğu duyulmakta- dır. Almanyaya olan ihracatta tüccar- larımız tarafından iç fındıklar için yap- tıkları tekliflerde 100 kilo başına sif Hamburg 70 lira kadar istemişlerse de bizim haber aldığımıza göre en yük « sek fiata yapılan satışlar Hamburg tes- limi 66-67 liradır, CEVİZ : Piyasa isteklidir, gelesiye işler devam etmektedir. Bu sene Al « manyadan maada İngiltereye de lakas suretile ihracat yapılacağından fiat « ların daha da sağlamlaşması beklen - mektedir. Hafta sonundaki satışlar' 16- 17 kuruştan yapılmıştır. Karadeniz malları üzerine ihracat - çılarımız tarafından 100 kilosu Ham- burg teslimi 20-21 Jiraya kadar teklif. ler yapılmış ve bu fiatlara sif Hamburg ve Tiryeste satışlar da olmuştur. Badem satışları bir kaç gündenberi durgunluk geçirmektedir. Yeni mah - sul evvelâ 73 kuruştan açılmışsa da sonradan fiatlar geriliyerek tatlı ba - demler 82-83, acı bademler de 68-72 kuruşlan satılmıştır. ZEYTİNYAĞI : Zeytinyağı fiatla - rında son günlerde hiç bir değişiklik olmamıştır. Bugünlerde zeytinyağı re- koltesinin kat'i miktarı tesbit edilebi « leceğinden önümüzdeki aylara mah - sus satış fiatları ancak bu keyfiyetten sonra anlaşılabilecektir. Yağ fiatları şimdilik bir tereddüt devresindedir, Bu seneki zeytinyağı rekoltesinin miktarı hakkında kat'i bir çey söylen « memekle beraber bu miktarın !5 ile 18 |bin ton olduğu tahmin edilmektedir, T.G. Biğa kurtuluşunun yıldönümü Biga, (Hususi) — İlçemizin düş - müan istilâsından kurtuluşunun 14 ün- cü yıldönümü, bugün büyük gösteri - lerle kutlulanmış, her tarafta yer yer, şenlikler yapılmıştır. Saat 15 de spor alanında başlıyan merasime bütün halk ve mekteb talebesi iştirâk etmiştir. Bu münasebetle ilçebay Hikmet Yavuzun söylediği sözler ve milli çetelerin şehri işgal temsili, dakikalarca — alkışlanmış, ve şehir bandosile sokaklar gezilerek gündüz tezahüratına bu suretle hitam verilmiştir. Bugünün gecesinde de yer yer ku - rulan taklar altından geçilerek bando ile fener alayları yapılmış, cumhuriyet meydanında oyunlar tertib edilerek ge- ce yarılarına kadar eğlenilmiştir. Hâdiseler? Renk renk Belediye, her semti ayrı bir ren- ge boyatacakmış.. Yeşil, mavi, pen- be, kırmızı, sarı, vesaire.. vessire... İstanbulun yüzü boyanacak.. Bi- Allah vere de gönlü Belediyenin şu renksiz Beyoğlu- na nasıl bir rengi münasip göreceği- ni merak ediyorum. Saçlarını yeşile boyatan bayana soracağız: — Saçlarınızı neden bu renge bo- yattınız? Cevap verecek: — Bizim semtin rengine uygun ol- sun diye! Konuşacaklar: — Sizin semt ne renk? — Bej. — Ne kibari.. — Ya sizin semt? —Turuncu. — Ne bayağı!. t Rengârenk — bir aşk macerasının hikâyesi: — Turuncu semtteki Penbenin ye- şil pancorlu evinin mavi döşemeli odasında eflâtuni bir aşk yaşadık! İMSET