2 Şubat 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

2 Şubat 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 4

yeeiğüR T yi Hukukta dört senelik rejim Yeni talimatname ikmal veimtihan şekli tesbit edildi Hukuk Fakültesinde dört — senelik yeni rejimin tarzı tatbikine dair hazır- lanmakta olan Lisans — talimatnamesi ikmal edilmiştir. Bu talimatnameye göre dersler, mecburi ve ihtiyari olmak üzere ikiye ayrılmıştır. Her sınıfta ih- tiyart derslerden birini seçmek mecbu- riyeti vardır. Fakültenin ikinci sınıfına toprak hukuku, iş hukuku dersleri konmuştur. Şimdiye kadar yalnız dok- tora sınıfında okutulan «Lozan muahe desi» Lisansın konmuştur. son sömestirlerine de Yeni talimatnameye göre de tale- benin mektebe devamı mecburidir. Bu nu kontrol için her dersten bir sene zar- fında en az iki kompozisyon - yapıla- gcaktır. Bunlardan birinde mazeretsiz bulunmıyan talebe imtihanlara giremi- yecektir. z Kompozisyonlarda alınan numara- lar da imtihanlara müessir olacaktır. İmtihanlar yaz ve güz imtihanları olmak üzere ikiye ayrılmıştır. Yaz imtihanları eleme imtihanile sözlü imtihanlardan müteşekkildir. Güz imtihanları mazeret ve ikmal im- tihanlarıdır. Her sınıfta iki dersin im- tihanı tahriridir. Ve eleme mahiyetin- dedir. Bunlardan birini — talimatname tesbit etmiştir. Diğeri yaz imtihanla- tından bir ay, güz imtihanlarından bir hafta evvel kur'a ile tayin edilecektir. Bu hüküm evvelki şekle nazaran tale- benin fevkalâde lehinedir. Eleme imtihanlarında iki dersten cem'an İ0 numara alan talebe muvaf- fak olmuş sayılacaktır. Bu gibi talebe- ler sözlü imtihanlarda alacakları nu- maralarla derslerjnin — vasatisini 7 ye iblâğ etmek mecburiyetindedirler. Haziranda mühim bir mazereti do- layısile imtihana giremiyecek olan ta- lebenin bu mazeretini imzası ile De- kanlığa bildirmesi kâfi görülmüştür. Eskisi gibi talebe bu mazeretlerini ra- porla tevsike mecbur — tutulmamışlar- dır. Maliye Vekili iyileşti Bir müddettenberi — şehrimizde te- davi edilmekte olan Maliye Vekili Fu- ad Ağralı, dün, ilk defa olarak bulun- duğu Perapalas otelinden dışarı — çık- mış ve Beyoğlunda dolaşmıştır. Maliye Vekilimiz bir haftaya kadar Ankaraya dönecek ve vazifesine baş- layacaktır. Müzede para salonu Belediye ve Salonda çok zengin bir otobüscüler ihtilâfı ziynet ve hulliyat kolleksiyonu da bulunacak Müzeler İdaresinin — bir meskükât salonu tesis etmeğe karar verdiğini ve bu iş için faaliyete geçildiğini yazmış- tık. Salon Arkeoloji müzesi dahilinde tesis edilmektedir. Teşhir edilecek olan sikkelerin tastifine başlanmıştır. En eski devirlerden zamanımıza - kadar velyeden devirlere ve hükümetlere ait sikkelerin hepsinden birer nümune koymak suretile devri bir taanif yapıl- maktadır. Sikkelerin teşhir - edileceği dolaplar tamamile madenidir. Meskükât salonunda muhtelif me- deniyetlere ait ziynet ve hulliyat eşya- larından müteşekkil büyük bir kollek- siyon da bulunacaktır. Salon bir aya kadar ikmal edilmiş ve halka açılmış olacaktır. Belediye Boğaîçlnl İhya edecek Belediye Boğaziçi sahillerinin imar ve ihyasını temin maksadile bazı te- şebbüsatta- bulunmak — niyetindedir. Bilhassa Boğazın Anadolu yakasının tenhalıktan ve ihmalden - kurtarılarak modern birer sayfiye köyleri vücuda getirilmesi düşünülmektedir. Bu hususu temin maksadile bura- larda yeniden bazı yolların — yaptırıl- ması düşünüldüğü gibi Üsküdar - Beye koz şosesinin de bu sene ikmaline ça- lışılacaktır. Ayni zamanda belediye, Böoğeziçinin 'getek Rumdi * gerekse Anadolu yakasında bulunan bazı tari- hi yalıları — da satın alacaktır. Bir mahkümiyet ve bir tazallüm Calatada bir ahçı dükkânında ev- velden tanıdığı Hikmet isminde bir ka- dına tesadüf ederek aralarında çıkan bir münakaşa neticesinde kadını kun- duracı bıçağile yüzünden eser biraka- cak surette yaralıyan - kunduracı Sü- leyman hakkında birinci ceza mahke- mesinde yapılmakta olan duruşma bit- ille Ve suçliür.7 n 20 gün Tmpes nash? küm edilmiştir. Süleyman daha evvel de karısı Mu- kadderi gene ayni şekilde bıçakla yü- zünden yaralamış ve hakkında gene ayni mahkemede bu suçtan da bir da- va rüyet olunmağa başlanmıştır. 6 ço cuk babası olan Süleyman dün müd- deiumuminin kendisinin tecziyesini istemesi üzerine: — Ben çoluk çocuk sahibiyim. Ba- na acıyın. Bir kadın yüzünden bana kıymayın, demiştir. Küçük Haberler — Peşte sirnat sergisine davet edildik Macarfstan milli siraat şirketi tarafından Budapeştede açılacak 46 ımcı ziraat sergisi- ne Türkiyenin de Iştirak etmesi için İstan- bul Vilâyetine bir davel mektubu gelmiştir. Dokumacılar Cemiyeti Esnaf Cemiyetleri Müşterek Büro merkez hey'etinden çekilen Ferhanım yerine Doku- macılar Cemiyeti Reisi - Yahya seçilmiğtir. Müşterek Bürodan ayrılan — Dokumacilar Cemiyeti tekrar Büroya girmiştir. Keyfiyet Ticaret Odası Esnaf Şubesine bildirilmiştir. Tarife Komisyonu Şirketi Hayriye, Akay ve Haliç işletmele- Ti Tarife Komisyonu yarın Deniz — Ticaret Müdürlüğünde toplanacaktır. Tramvay tarile komisyonu toplanıyor Tramvay şirkeli tarife komlayonu bugün saat 14 de Merkez Rıhtım hanındaki Şirket- ler Köomiserliği dalresinde Baş Komiser Sü- rurinin riyaseti altında toplanacaktır. Domuz ihracatında kolaylık Yabancı memleketlere gönderilecek do- muz ve müstahzaratından muayene resmi a- hınmaması bildirilmiştir. Çoraplar masıl örülecek Kadın çoraplarının tipi ve boyu — tahdit edilmiştif. Şimdi de erkök've çocuk 'çorapla- rının Üpi tâhült &dilecek, piyasaya Çıkarila» Cak bu gibi Çoraplar konulan evsaf üzerin- den imaâl edilecektir. Bu işi göfüşmük üzere perşembe günli Ticaret Odasımda bir lantı yapılacaktır. töp- Dış borsalarda Mahsullerimizin Fiatları 1-2- 937 B eee ae vba - ua Berlin Yümürta Tet —10 Fenibl Hamburg —— Yalak O Yüz kile 116 — Şil MNarsilya — Zeytinyalı —» — 785 Fre Handhurg — Zeytisyağı , OA RRAM Marsilya —— Bakla » — Pu Hamburg — Küşyemi — Bin kile 190 — T, Lİ Londra — G y2şd Hambur Kabuklı kile 38 e — Kabakin — yüz.bile T Kal vıkasıt » n ee n » ” Ceviz —Ü » Martilya * ŞizE Y Londra Ürüm S0 kile 31-55 il BO0 gea ğ Hambürg Yü kila 19-20, 80 T. L » Londra İncir SO kilo 21-55 Şi Hanıburg » Y6 Kilotu 1413 T.L, » .» T19 ——— Dün yapılan toplantıda otobüscüler belediye tekliflerine itiraz ettiler Otobüs işletmek imtiyazı belediye- ye ait olduğundan, belediye bu hakkı- nı şimdilik kendisi kullanmıyarak hu- sus? teşekküllere bırakmış, fakat bu hakka mukabil otobüscülerden bir re- sim almağa karar vermiştir Belediye tarifede G kuruşluk bilet- ten şimdiki resme munzam olarak 30 para, 30 kuruşluk biletten de 3,5 ku- ruş istemiştir. Aradaki nisbet 6 - 30 kuruşa göre tanzim edilecektir. Oto- büscüler, buna itiraz ettiklerinden dün her teşekkülden iki murahhasın iştira- tinde bir toplantı yapılmıştır. Belediye, ötobüscülerin itirazları ü- zerine dün yeni bir teklifte bulunmuş- tur: Bütün hasılâtı gayrisafiyeden yüz- de on alınması. Bu teklife ekseriyetle itiraz edil- |miş, teklifin daha ağır olduğu, hesap- Hların tetkik edilmesini, bu teklifin oto- |büscüleri çok zarara sokacağı ileri sü- rülmüştür. Müzakere, münakaşalı ol« müş, murahhazların çoğu içtimat ter- ketmişlerdir. Yalnız Sirkeci - Emirgân arasında yeni otobüs servisi kuracak otobüscü- lerle, arabaları işletilmiyen bazı büscüler kalmışlardır, oto- verdiği ikramiye Sabik Şark Demiryolları memurları dön memuriyetlerinden ay- rilazak - memleketlerine — gitmişlerdir. Yalnız bunlardân bir kaçı hükümetin lüzum göstermesi üzerine burada va- zifeten alakonulmuştur. Bu hattın. vagon ve lokomnotifleri- hin hepsine T. C, D. D. yaftası yapfş- |tırılmıştır. Eski idare tarafından memurlara verilecek ikramiyenin tevziine başlan- mıştır. İkramiye miktarı her — seneki miktardan beş misli fazladır. Bu hal, memurları müteessir etmiştir, Seneler- ce şirkete hizmet etmiş bu emektar Memürlar eski idarenin kendilerine haklarını vermemiş olduğunu iddia et- mektedir. Çünkü her sene esasen 15 bin lira ikramiye faslı mevcuttu, Bu sene yapılan fazlalık bu miktarın beş misline çıkarılmasıdır. İş Bankası Kumbara İkramiyesi ecnebi tarihine ait ikramiye keşidesi, dün sa- at ön birde Noter huzurunda Banka Ge nel Direktörlüğünde icra kılınmıştır, En az 25 lira mevduatı bulunan kum- baralı küçük cari hesaplar arasında ya pılan bu keşidede 2000 iki bin liralık ikramiyeyi mezkür bankanın Karg şu- besi müşterilerinden 1139 No, lu hesap sahibi Bay İhsan kazanmıştır. Alaturka konser Konservatuvar, 937 yılı içinde âla. turka konser vermeği kararlaştırmış- tır. kile belediye muavini Ekremin riyase- | Eski kumpanyanın memurlarına' CANLI FİLM İki yeni Halkevi | Açılıyor | — Şehrimizde bu ay içinde biri Fatih- te diğeri Bakırköyde olmak üzere iki Halkevi daha açılacaktır. Bunlardan Fatihteki gubatın 21 inde, Bakırkö- yündeki ise şubatın 23 ünde — kurula- cak, her-ikisine de -geniş — programla merasim yapılacaktır, Fatihteki Halkevi kurulduktan son- ra itfaiyenin jimnastik yeri olarak kül- landığı yere bir de bina yapılacaktır. Bu bina ikmal edilinceye kadar Halke- vi şimdiki parti binasında çalışacaktır, Vergiler vaktinde tahsil edilecek Vilâyetler Hüsust — idarelerine ait vergilerin seneleri içinde tamamen tah sil edilmiyerek seneden seneye baka- ya miktarının çoğaldığı Maliye Vekâ- letince görülmüş, sebepleri — araştırıl- mıştır. Neticede tahsildarlatın sene son- |larına doğru mintakalarında — munta- zam devir yapmadıkları, vazifeden ay- 'dılanların da — haleflerine müfredatı İdevretmedikleri tesbit edilmiştir. Maliye Vekâleti, bu hususlara dik- kat edilmesini, vergilerin vaktinde tah: sil olunarak yeni seneye bırakılmama- İsını bildirmiştir. | Dokumacıların bir teşebbüsü Dokumacı, trikotajcı ve çorapçılar dün Ht toplantı yaparak iplik mesele- si etrafında bazı mühim kararlar ver- mişlerdir. İpliklere konan narh - fazla görül- mektedir. Bunlardan bir çoğu iplik buhranının başlıca sebeplerinden biri olarak da bu narh işini öne atmakta- dır. İpliklere konan narhın kaldırılma- sı için teşebbüsler yapılacaktır. 24 numaradan yukarı ipliklerin it- |hali için İktısat Vekâletinden müsaa- de almak lâzım gelmektedir. Bu nu- maradan yukarı ipliklerin ithali V liste- sinden KI. listesine geçirilmesi istene- cektir. İpliksizlik yüzünden bir çok tez- gâh ve fabrikalar kapanmıştır. Bu hal iki binden fazla işçiyi dışarıda bırak- mıştır. Bu vaziyet te İktisat Vekâleti- ne bildirilecektir. Cerrahpaşa ser tabibinin teşekkürü Hastalığım esnasında her gün can - dan alâka gösteren ve her suretle istit- Türkiye İş Bankasının Şubat 1937 | çarı hatırda bulunan çok sayın büyük- lerime, muhterem meslekdaşlarıma ve sevdiklerime sonsuz teşekkür ve min « netlerimi arzederim. Topebaşı dram kısmında 2/2/937 akşam suat 20.30 da BAHAR TEMİZL ıĞI Fransız tiyalrosu Operet kısmında Oyun yoktür. - rreme MELEK'e. <e İPEK'e Canh film Holivutta ilk defa olarak Müessesemiz için hazırlanmış - filmlerdir. Fiyatlarda zam yoktur. “kiyeyi temsil etmek üzere, Sinemanın en son İcadı EN BÜYÜK KEŞFİ — Numan Menemencioğlu Ankaraya gitti Di isslahki akişrirlr Grneviklkğ şehrimize gelen Hariciye Vekâleti u- mum kâtibi Numan beraberinde hariciye hususi kalem mü- müdürü Refik Âir olduğu halde, ak- şam Ankaraya dönmüşlerdir. Numan Menemencioğlu, Hatayın ana yasasını hazırlayacak hey'ette Tüt bu ayın sonlarında tekrar Cenevreye gidecek- tir. Gümrük hamallığı Tanzim edildi Liman Umüm Müdürlüğü vapur- lardan eşya alıp veren hamallara yek- nasak elbise yaptırmış, başlarına ayni cins şapka koydurmuştur. Yolcular hamallardan alacakları bir numaradan sonra eşyalarını onlara tes- lim edecektir. Bu suretle hiç eşyası ile meşgul olmıyan yolcular bilâhare on- ları ellerindeki numaraları vererek an- barlardan alabileceklerdir. Bu hal, yol- cuların inip binmesindeki müşkülâtı nisbeten ortadan kaldırmıştır, Menemencioğlu Şehir Meclisi toplantılarına başladı İstanbul Vilâyeti Umumi — Meclisi şubat içtima devresi,»dün saat 14 de Vali ve Belediye Reisi Muhittin Üs- tündağ tarafından açılmıştır. Ruznamede bulunan 937 mali yı- hna bütçeler Bütçe Encümenine ha- vale edilmiştir. Ayaspaşada Masraf Nazırı sokağı- nin kapatılmasını mütehassıs Prost'un muvafık bulduğu hakkındaki teskere Mülkiye Encümenine gönderilmiştir. Abbas Hilmi paşanın — mutasarrıf olduğu köşkle elektrik fabrikası ve hayvan abırlarile arazinin 60 bin lira» ya alınması hakkında makama salâhi- yet verilmiştir. Meclis perşembe günü toplanacaktır. Yeni Neşriyat Yeni Medeni Hukuk Şerhi — Hukuk Was Kültesi kıymetli — profesörlerinden Mustafa Reşidin bu isimdeki kitabının ilk fasikülü çıkmıştır. Kifap Türkiye Temyiz mahkeme. &i ve İsviçre federal mahkemesinin son icile hadlarına göre yazılmıştır. Marmara — Ankarada şair Patik Âli Ozan« soyun çıkardığı aylık Marmara mecmuasının boşinci nüshası da çıkmıştır. Halk Opereti Bu akşam saat 21 de Zozo Dalmasın iştirakile ŞIRIN TEYZE büyük operet Yarın akşam Sarayda ESKi HAMAM TAS Perşembe akşamı Tanda ŞIRIN TEYZE Pek yakında SE - YEK Yarın akşam SÜME MARIE BELL MADELEİNE ve MAURİCE EŞCANDE'nin temsilleri ve Dr. Krauss'un 80 güzel kızlurı ve Ampir'in bale heyetinin iştirakile MARCEL PREVOST'un filme alınmış romanı SÖZDE KIZLAR ilk defa göslerecektir. filmini Sineması Komedi Fransez'in meşhür — arlistleri RENAUD