31 Temmuz 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

31 Temmuz 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 15

SON POSTA giderir. Hiçbir.zararlı ve müshil maddesi yoktur. Şeker hastalığı olanlar bile alabilirler. MiDE ve BARSAKLARI İNKIBAZI, HAZIMSIZLIĞI, MİDE ALIŞTIRMAZ, İçilmesi lâtif, tesiri kolay ve mülâyimdir. EKŞİLİK ve YANMALARINI Para ve saadet t (Baş tarafı 9 uncu sahifede) Ve çocuğunu teselli için göğsüne bas - dığı vakit gözlerinden akan sessiz iki töe, onun ipek saçlarına karıştı. Bu tın umman ge - aları doluydu. riş olduğu büyü i, hattâ bundan aberdar bile olmamalıydı. Hiç kimse- Hin ve hiç bir ferdin, hiç bir suretle hatâ Ve taksiri olmryan bir işten dolayı bu Yavrunun mukadderatı üzerinde mücssir Olmağa hakkı yoktü. V *Ma uşağile kaçan şu Z. Ü mu?..» diyememeli idi. ona hiç kimse: hidenin çocu - Bu hâdiseden sonra apartımanı ken - İsine zindan gibi geldi. Her yerds giden | dının hatırası, her odada onun kokusu Yardı. Bütün odaları yeni başlan boyat- TMak ve badanalatmak istedi; fakat boya V8 kireç, belki onun kokusunu giderebi- irdi; fakat hatıraları... k Ö zaman apartımanını terketmeği ve Faşka bir tarafa taşınmağı en mukul çı- Te olarak buldu. İstanbulun bu en, güzel apartımanını ;':P“!şrkeıı ne hayaller, ne ümitler bes- k"kşlı. Şimdi oradan tıpkı bir nâşlan AÇar gibi burnunu tıkayıp gözlerini ka- Piyarak kaçıyardu. HALK OPERETİ Bizler, bu apartımanın Miki bilenler şimdi oradan kalbleri ağlı. Yara -h;gk bilmiyenler ise hâlâ bu bina sa- ihin dünyanın en mes'ut adamı oldu- Unu düşünerek geçiyorlar. Yarınki nushamızda : Katilin karısı Nakleden: İsmef Hulüsi g— Ötressssesesan KIZILAY CEMİYETİ Genel Merkezi Başkanlığından: 1 — Eksiltmeye konulan iş: Diyarbekir'de yaptırılacak hastane inşaat ve bilcümle tesisatları tahmini keşif bedeli (127 964) Hira S0 kuruştur. 2 — Bu işe aid şartname ve evrak şunlardır: A — Eksiltme şartnamesi B — Mukavele projesi C — Keşif hulâsaları D — Hususi ve fenni şartnameler E — Esbabı mücbire raporu F — 26 adet plân. İsteyenler bu şartname ve evrakı: A — Aukara'da Kızılay Cemiyeti Genel Merkezinden B — İstanbul'da Kızılay Hanında Kızılay Deposundan C — Diyarbekir'de Kızılay Merkezinden 6 lira 40 kurüş mukabilinde alabilirler. 3 — Eksiltme 2.8.937 tarihinde Pazartesi günü saat 15 de Anka- ra'da Kızılay Kurumu Genel Merkezinde yapılacaktır. 4 — Eksiltme kapalı zarf usulü iledir. 5 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 7648 lira 22 kuruşluk muvakkat teminat vermesi bundan başka aşağıdaki vesika- ları haiz olup eksiltme komisyonuna göstermesi lâzımdır. A — En az bir parçada 130.000 liralık bina ve tesisat iş- leri yapabileceğine dair Nafıa Vekâletinden alınmış Müte- ahhitlik vesikası. B — Bu seneye ait Ticaret Odası vesikaları C — Şimdiye kadar yaptırdıkları işler için mal sahiplerin- den aldıkları iyi hizmet vesikaları, 6 — Teklif mektupları yukarıda 3 ncü maddede yazılı saatten bir saat evveline kadar Kızılay Kurumu Genel merkezine geti- rilerek eksiltme komisyonu reisliğine makbuz mukabilinde verilecektir. Posta ile gönderilecek tekliflerin nihayet 3 ncü maddede yazılı saate kadar gelmiş olması ve dış zarfın mühür mumu ile iyice kapatılmış olması lâzımdır. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. ŞİRİN 1 tablo Pazar a MAZON Yerini hiçbir mümasil müstahzar tutamaz. B Bu akşam “i’?*r—v_rız:ıu sahibinin ne tal Bebek ao: lyo Yar insan olduğumu düşünürdük. Hal- Bahçesinde TEYZE Öperet 2 perde N Orkestra - Bale TÜzsküdar İnşirah Bançesinde Dr. A. K.KUTiİEL İKaraköy, Topçular Cad. 37 MEYVA TUZU MAZON isim HOROS Markasına dikkat. Deposu: Mazon ve Boton ecsa deposu İstanbul Yenipostahane arkasında No.47 edilecektir. Be.ver ton için | A F. Krş. Mamul eşya Taze ve kuru meyva Ve yaş sebze, porta- kal, limon ve saire A P. Kavun ve karpuz 35,17 1477,14 Cınlı ve taze balık Yumurta Tütün 4A P. Krış. » Bugünkü program İBSBTANBUL 12.80: Plâkla Türk musikisi. 1250: Hayva- dis, 13.05: Muhtelif plâk neşriyatı. Akşam neşriyatı: 18.80: Plükta dana musikisi, 1930: Kon - Yerans; Doktar Sallm Ahmet - Güneş vur « masi ve sıcak Ççarpması - , 2000: Cemal Kü- mil ve arkadaşları tarafından Türk musiki- Bi ve balk şarkıları, 20.30: Ömer Rıza tara- fından Arapça söylev, 2045: Belma ve urka- daşları tarafından Türk musikisi ve halk İşarkıları. (Saat âyarı), 21.18: Orkestra, 22.15: LAjans ve borsa haberleri, 2230: Plâkla so « lolar, opera ve öperet parçaları. YARINKİ PROGRAM İ Ağustos 1927 Pazar Öğle neşriyatı: 12,30: Plâkla Türk muslkişi, 1240: Ha - vadis, 13.06: Müubhtelfi plâk neşriyatı. Akşam neşriyatı: 14: Galatasaray klübünün 33 üncü yıldö- nümü münasebetile Taksim atadında yapı- lâcak merasim ve Admira-Galatasaray fut- bol maçı, 18.30: Plâkla dans musikisi. 19.30: Konferans: Ordu Saylavı Selim Sırrı Tarcan (Pariste bir gezinti). 20: Müzeyyen ve arka- daşları tarafından Türk musikisi ve halk şar- kıları, 2030 :Ömer Rıza tarafından arabeca söylev, 2046: Muzaffor ve arkadaşları tara- fından Türk müusikisi ve halk şarkıları. »e Devlet Demiryolları ve Umum Müdürlüğünden: 'Türkiye ile Avrupa memlekelleri arası nan, Bulgar tarifesi 1 Ağusfos 1937 tari Aşağıda her iki tarife ücretleri ve aralarında tenzilât farkı nisbetleri göst l yın halkın İstanbul'da Sirkeci'de 9. İşletme Müdürlüğü Ticaret ve Tarife Şub Ş Eski Ücretler Yeni ücretler Tenzilât nisbeti Eçyanın ctnsi İstanbuldan —| İstanbul'dan | İstanbul'dan | İstanbul İstanbul'dan | İstanbul'dan Dragoman hududa | Öcorişte — bududa | Dragoman hudeda | Oborişte hududa | Dragoman hudırda | Oborişte haduda remzi altın frank kuruştur. Limanları İşletme mütekabilen yapılacak eşya nakliyatına ait 1 Mart 1935 tarihli 'Türk, Yu- len itibaren tadil olunarak yerine mühim tenzilâlı bavi diğer bir tarife ikame r. Daha fazla malümat ataatları rica olunur. ak için sa- Beher ton için | Beher ton için | Beher ton için | Beher ton için | Beher ton için R4,08 3581,86 69,50 2919,— 61,36 418 2577,12 86,87 1548,54 Bina işleri ilânı Nafıa Vekâletinden: L — Eksiltmeye konulan iş: İstanbul Yüksek Mühendis mektebi pansiyon bi- nası inşaatıdır. Keşif bedeli 260907.49 liradır. 2 — Eksiltme 11/8/1937 tarihinde Çarşamba günü saat 15 de Nafıan Vekâleti yapı işleri Umum Müdürlüğü eksiltme komisyonu odasında kapalı zarf usuliyle yapılacaktır. 3. — Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri evrak 13 lira beş kuruş bedel mü- kabilinde yapı işleri Umum Müdürlüğünden alınabilir. 4. — Eksiltmeyo girebilmek için isteklilerin 14186.30 liralık muvakkat teminat vermesi ve Nafıa Vekâletinden alınmış müteahhitlik vesikası ibraz etmesi ve yaptığı en büyük inşaat bedelinin 50000 liradan aşağı olma! ve müteahhiddin bizzat diplemalı mühendis veya mimar olması veya bunlardan birinin fennt mes'uliyeti altında işin yapılacağı ve inşaat müddetince işin başında bulunduru- lacağını taahhüt etmesi lüzımdır. 5. — İsteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yazılı sa ten bir Baat ev- veline kadar korhisyon reisliğine makbuz mukabilinde verme muktazidir. Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. — (2257) — (4589) ——— — Kocaeli Vilâyetinden : Vilâyet Nafıası namına alınacağı evvelce ilân edilmiş olan kamyona istekli çıkmadığından yedek aksamından Lir kısmı sartnamesinden çıkarılmak suretile yeniden tanzim olunan şartnaımesi ve 2500 lira muhammen kıymeti üzerinden bu kamyon Ağustosun 4 üncü Çarşamba günü saat on beşte ihale edilmek üzere açık eksiltmeye konulmuştur. İsteklilerin <188» liralık muvakkat teminatla o gün tayin edilen saate kadar vilâyet makamına şartnamesini görmek isteyenle- rin de Vilâyet Nafıa Müdürlüğüne müracaatları. — «4453>