31 Temmuz 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

31 Temmuz 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 3

Son muharebelerde 15 bin çinli Öldü Londra 30 (Hususi) — Pekin ve civarı bugün tekrar Japon tayyareleri ve ağır bataryaları tarafından bombardıman e- dilmiştir. Şehrin civarında tahaşşüt e- den Japon askerleri tedricen surlardan içeri akın etmektedirler. Bu sabahtanberi Tiençinde sükün hü- küm sürmektedir. Tiençin ile Pekin arasındaki demir- Şolu münakalâtı ladeten tesis edilmiştir. Japon tayyareleri, Pekinin 4 kilomet- ve şimalinde kâin Peiyuan'ı bombardı- Man etmiştir. Burada henüz Çin kıtaatı bulunmaktadır. Çin kıtaatı, Tungehow'daki Üspon kuv Vetlerini sarmışlarsa da Japonlar bom- Bardımana başlar başlamaz ric'at etmiş- lerdir, Şanghay 30 (ALA.) — Röyter: Yeni Pekin valisi general Şang Tzu Çung, şimdiki anlaşmazlığın başlangıcından- beri 29 uncu Çin ordusunun 15 bin ölü ve yaralı zaytat verdiğini bildirmiştir. Tiençinde vaziyet Tiençin 30 (AA.) — Çin milisleri, bu sabah silâhlarını depolara tevdi etmeğe başlamıştır. Mukavemetin bilkuvve ter- kedilmiş olduğunu gösteren bir çok alâ- im vardır. Japon kıtaatı, yalnız şark istasyonunu elinde tutmaktadır. Bu istasyonda — bir kaç Çin silâhendazından başka hiçbir Çin kuvveti yoktur. Şimale doğru Şanghay 30 (A.A.) — Bir Japon membamdan gelen habere göre, Tehl- Sv.aıowdı Japon aleyhtarlığı artmış- |ang - Kai - Chek, halihazırda Paoting- W Sâdâbat misakı ve | Balkan fou'da bulunmakta olan Çin kıtaatına Antantı Yedi dost memleketin Nazırları Cumhuriyet bayramında Ankarada toplanıyorlar Belgrat 30 (Hususi) — Politika gazetesinin istihbaratına göre, Cumhuriyetin yıldönümü münasebetile 29 Birinciteşrinde Sâdâbad misakını imza eden İran, Irak ve Efgan hariciye nazırları ile Balkan Antantını teşkil oden Yugoslav, Rumen ve Yunan hariciye nazırları bir Türkiye Hariciye Vekfli Rüştü Arasın arada Ankarada toplanacaklardır. riyaset edeceği bu müşterek toplantıda, iki siyasi teşekkülü alâkadar eden meseleler görüşülecektir. İngiliz - İtalyan münasebatı Roma 30 — İngiliz - İtalyan müna - sebatında salâh husulü meselesinden bahseden salâhi iyettar mehafil, c<işlerin benüz başlangıçta olduğunu» beyan ve B. Eden'in Romayı ziyaretinin henüz bir faraziyeden ibaret olduğunu ilâve #tmektedirler. Filistinin taksimi Meselesi Ceneyre 30 (Hususf) — Filistinin ftaksimi hakkındaki raporu tetkik ede- cek olan Mandalar komisyonu bugün toplanmıştır. Yüksek Arap komitesinin murahhas hey'eti, Mandalar daimf komisyonuna bir muhtıra vererek İngiliz komisyo * hunun Filistin kargaşalıkları hakkın - daki tahkikatını tarafgirane bir zihni » yetle yapmış olmasını protesto etmiş ve bu kargaşalıklardan mütevellid Mmes'uliyetin İngiltere hükümetile Si- yonistlere tahmili icap edeceı,ım bil - dirmiştir. Avrupa - Amerika Hava seferlerinin İkincisi yapıldı Lonâra 30 (Hususi) — Geçenlerde te- tis edilen Avrupadan Amerikaya muka- bil hava seferlerinin ikincisi yapılmıştır. Her iki istikamette uçan İngiliz ve Ame- Tikan tayyareleri, bu sabah saat dört su- larında Okyanus üzerinde karşılaştıktan Bonra, saat ona doğru biri İngilterede, diğeri de Şimali Amerikada karaya in- mişlerdir. Avrupadan Amerikaya uçuş 1745 sa- İlt, Amerikadan Avrupaya ise 1245 saat| “sürmüştür. 'Baytar Fakültesi talebeleri Adanada Adana, 30 (Hususi) — Baytar fa . kültesi talebelerinden 30 kişilik bir &Brup profesör Hilminin riyasetinde ba- zi muallimlerle beraber bugün Anka- Tadan şehrimjze geldiler, Ziraat mekte- bine misafir edildiler. Köylerde 3 gün tetkikatta bulunduktan sonra Tarsus, Mersin ve Malatyaya uğrayacaklar, Sul- tansuyu hârasını gezeceklerdir, Bir vapurda yangın. çıktı, 2 ölü var Nevyork, 30 — City öf Baltimore vapurunda birdenbire yangın çıkmış « tır. 2 ölü, 3 kayıp, © hafif yaralı vardır. | Yüksek Ziraat Enstitüsü mahallesi Ankara 30 — Bugün saat 17 de Zi-| raat Vekili Şakir Kesebir yüksek Zira« at Enstitüsü kooperatifi tarafından ens- titü ilim ve idare uzuvları için inşa e“ dilecek mahallenin temelini atmıştır. Ziraat Vekili ilk temel taşını atma - dan evvel söylediği nutukta müteşeb. bisleri tebrik etmiş ve ev sahiplerine evlerinde neş'eli bir hayat geçirmeleri- ni temenni eylemiştir. Eski Fransız sefirine ateş eden kadın mahküm oldu Paris 30 (A.A.) — Ceza mahkemesi, 17 - Mart - 1937 tarihinde Kont de Chambrun'e rövolverle ateş etmiş o Londra 30 (Hususi) — Ademi müda- hale tâli komitesi saat 16 da toplarmış şve üç saat süren hararetli bir celseden şimale doğru ilerlemek emrini vermiş- | |sonra, hiç bir neticeye varmadan gele- tir, rek hafta tekrar toplanmak üzere dağıi- mıştır. Toplantıda ilk söz alan Alman sefiri mei ajansına bildirildiğine göre, bu a-| Fon Ribentrap, İngiliz. plânına — karşı İki tarafın zayiatı 'Tökio 30 (A.A.) — Tiençinden Do- rın uğramış oldukları zayiat, ikisi za «| şiddetle tenkid etmiş ve demiştir ki: bit olmak üzere 121 maktul ve 238 mec| — Soyyetler, kendi bu hareketlerile Tuhtan ibarettir, Çinlilerin hemen hep-| İngiliz plânını torpillemiş oluyorlar. si de maktul olmak üzcre 1200 kişi za-| Franko'nun muharib hakkı kabul edil- yi etmiş oldukları rivayet edilmekte -| medikçe hiç bir müzakere yapılamaz. Ademi müdahale işi tekrar sarpa sardı Alman filosu İspanyı sularına hareket etti, Almanlar — ilk şart olarak Frankonun muharip tanınmasını istiyorlar dir. 300 Japon öldürüldü Şimdi artık İngiliz plânının teferrü- atının münakaşasına da hacet kalmamış- Tokio 30 (A.A.) — Niehi Nichi ga. İtır, Bundan sonra Alman hükümeti ken- zetesi, Pekinden istihbar ediyor: di hareket serbestisini muhafaza — ede- Şarki - İhopei hükümetinin Çin jan- | .ktir.> darmaları, Tungehow'da isyan ederek 3090 Japon tebaasını ve mezkür hükü - met erkânını öldürmüşlerdir. Koralı 200 muhacirin âkıbetinden endişe edilmektedir. Türk - Mısır Dostlugu İki memleket Hariciye Nazırları arasında telgraflar teati edildi Ankara, 30 (Hususi) — Türkiyo ile Misir aaşında imzalanan mukavelena- meler Mısır mebüsan ve âyan meclisleri tarafından tasdiki münasebetile Miısır hariciye vezirile Dr. Tevfik Rüştü Aras arasında çok samimi telgraflar teati e- dilmiştir. Mısır hariciye veziri, telgrafında, memleket arasındaki kardeşçe müni betlere işaret ikten sonra Har: Vekilimizin önümüzdeki kış içinde Ka- yi ziyareti an'anevi dostlu; lak bir tezahürünü teşkil edece dirmiştir. Hâariciye Vekilimiz, cevabında, Kahi- reyi ziyaretinde, Türkiyenin kardeş mil- letin saadet ve refahı hakkındaki — te- mennilerini şifahen izhar etmekle bah- tiyar olacağını bildirmiştir. Fdirnede bir hir )yın 28 indeki çarpışmalarda Japonla -| Sovyetlerin takındığı itilâfgiriz vaziyeti “'Tek ve Alman filosu Kiel 30 (ALA.) — Admiral Schear zırkhlısı, Kolen kruvazörü ve ikinci tor- pido filotillası, İspanya sularına gitmek Adanada pamuk Mahsulü Adana, 30 (Hususi) — Bazı pamuk tarlalarında gene kurt görülmüş oldu. ğundan derkaj tedbirler alınmıştır. Ö—l nümüzdeki ayın ilk haftasında pamuk- | ların toplanmasına başlanacaktır. Çift- çiler şimdiden amele tutmuşlardır. Şarkışlada göçmen Yerleştirme faaliyeti Şarkışla (Hususi) — 936 ve 937 yılla- ki yında Rumanya ve Bulgaristandan gelep mcirler Şarkışla ve Kemerek hava- e çi ir an evvel müstahsil bir hale getirilmelerine Çalı - | gılmaktadır. 836 yılında Şarkışla, Keme- ine yerleştirilen muhacir- ler 913 hanedir, Kendilerine, yiyecek, to- humluk, pulluk, arazi ve saire de veril- miştir. Bu yıl içinde bu mıntakada yeniden 960 ev yapılarak muhacirlere tahsis e- dilecektir. Bunlardan 500 tanesi Keme- rekte, 100 tanesi Karagölde, 150 si Li - sanlıda, 72 si Çeynide, 20 si Tekmende, Sopr toplantısı Yapılıyor Edirne (Hususi) — Edirne; Kırklar- eli, Çanakkale ve vilâyetimizden seçi- lecek üç murahhasın iştirakile 31 tem-| muzda umumi müfettişimiz General | K. Diriğin başkanlığında yapılacak o « lan spor toplantısı hazırlıkları bitmiş - tir. Mürahhaslar gelmiştir. Bugün Ge- neralin gelmesi bekleniyor. Yarın top- lan Madleine Font Angs'i bir sene hepse ve 100 frank para cezasına mah. küm etmiştir. İran transit yolu Erzurum 30 (A.A.) — Vilâyet dahi- linde yeniden yaptırılmasına karar ve- milmiş olan 10 jandarma karakolunun inşaatıma başlanmıştır. Yollar üzerinde de büyük bir faali. yet vardır. Bu faaliyet — bilhassa İran fransit yolu üzerinde görülmektedir. Devlet demiryollarında Ankara, 30 (Hususi) — Devlet de- miryolları umum müdürlüğü, bir m b imle, merkez kalemleri memurların mes: ketlerini çıkarabileceklerini bildirmiş- tir. Leyli meccani talebe imtihanları lantı yapılacaktır. . Ankarada bin . * . Kişiye tifo Aşısı yapıldı Ankara, 80 (Hususi) — Ankarada ti- foya karşı todbirler alınmış ve aşı tat- bikine başlanmıştır. Bir günde aşı olan- lar vasati olarak bini aşmaktadır. Tifonun İstanbuldan geldiği tahakkuk etmiştir. Havayici zaruriye satan esnaf da aşı- lanmağa mecbur tutulmaktadır. çinde & |Bir adam metresini vurdu Dün saat 16,50 de Taksimde Sazlıde- rede Ferhat isminde bir adam Saliha is- Ankara, 30 (Hususi) — Maarif Ve.|minde genç bir kadını dört yerinden a- kâletine bağlı lise ve orta mekteplere|ğır surette yaralamışlır. alınacak leyli meccani talebe için 2 ey- l perşembe günü 62 vilâyet zinde imtihan yapılacaktır. Salihe bir senedenberi Ferhada met- merke- |reslik etmektedir. Son zamanlarda Fer- hat Salihanin kendisini aldattığını his mtihanlar 2 eylül perşembe günü |etmiş, kıskanmıya başlamış ve bu kıs- Türkçe ve edebiyattan, 3 eylül günü riyaziyeden, 4 eylül caktır. cuma | kançlıkla kadını biçakla dört yerinden cumartesi|ağır surette yaralamıştır. Yaralaı günü de tarih ve coğrafyadan yapıla -| Beyoğlu hastanesine nakledil: kadın suçlu yakalanmıştır. 4 68 zi de Dentilde inşa edilecektir. Bu in- şaat üç ay içerisinde bitirilip göçmen « ler yerleştirilmiş olacaklar. Bu mınta - kada, kendilerine tarla da verilecektir. Sipariş edilen öküzler de gelmiş, tevzia- ta başlanmıştır. | — Bu yıl içinde 5000 muhacir daha gele- | cektir. Bunlardan 414 hanesi gelmiş bulun « maktadır. Gelecek yıl içerisinde de Şarkışla is « tasyon yolu etrafına 500 ev daha yapı - lacaktır, Sayfa 3 üzere bugün limandan hareket etmiş - tir, 4000 maktul " Bilbao 30 (A.A.) — Havas ajansı. muhabirinden: Dün bütün gün hükümetçiler, âsi- lerin Castro Alen ve civarındaki mev« zilerine taarruz etmişlerdir. Bütün bu ta- arruzlar, tardedilmiştir. Milislerin mu- — harebe meydanında 4000 maktul ve meecruh bırakmiş oldukları tahmin edil- — mektedir, Meçhul bir umuı Marsilya 30 (AA.) — da Grau du Rol at ıklırında yd hükümetçilerinin ikisi gaz gemisi ve bi- ri de Anduntzmendi adındaki bir Kar go olmak üzere üç gemisi, sahile üç mil mesafede tabiiyeti meçhul bir tahtel « bahirin taarruzuna uğramıştır. Tahtel. bahir, sürekli ateş açmıştır. Gaz gemis leri, manevra yapmak suretile obüsle- rin isabetine mâni olmuşlarsa da kı « çından ağır surette rahnelenen Ku'w.ı hemen ateş açmıştır. Istanbul festivali Yarın başlıyor — .-. / Festival münasebetile Berediye su * lar idaresi Taksim meydarıında renkli ve ışıklı su tesisatı yapmıştır. Festival yarın başlamaktadır, Yarın akşam İse tanbulun belli başlı yerleri de donana- caktır. Yarın Modada saat 13,30 da yelken müsabakaları yapılacaktır. Saat 13.30 da ise Dağcılık klübünde Türk ama « törleri tenis seçmeleri olacaktır. ; Edirnede sanat mekteplerini teftiş Edirne (Hususi) — Maarif Vekâleti san'at Mmektepleri umum müdürü Rüştü şehrimize gelerek aan'at okulumu teftişe başlamıştır. I Sabahtan Sabaha : İki haftadanberi İstanbulda belediye yasakları tam Avrupai bir inti- zamla tatbik ediliyor, Temizlik mücadelesi senenin en sıcak ve abur cü- buru çok mevsimine tesadüf etmesine rağmen müsbet neticelerini vere meğe başladı. Her sınıf halk arasında belediye yasaklarına karşı ciddi bir şlamıştır. Bir çok kimseler fena itiyatlarını Yedikleri karpuzun kabuklarını yere atmağa alışanlar ;:ğ?lmcı fakat çekinme merhamet etmez bir kuvvetin vehi ğı kirletmekten çekinerek çöp sanı ten kurtuluyorlar. Bilinmez ne kalın bir duygusuz kürmeğe alışanlar etrafia yakaları masa bile belediyenin artık her yerı renç hareketi yapmaktan çekiniyo; Hele tramvaylardan atlıyanların dikleri telâş ve heyecan sayıp itiyadların insanları tabitlikten ne Haik arasında yavaş yavaş şu kanaat yerleşmeğe başlamıştır. Belediye yasakları artık günlük emirlerden yoktur. Ya sokak terbiyesi öğrenilecektir ya kesilen cezalar ödenecektir. selâmeti hesabına kâfi bir emniyetti! Bu kanaatin yerleşmesi şehrin Şu şartla ki ötedenberi ısrar ettiği mirren tatbik edilmesi lâzımdır. 'Ta ki bu kanaat nesillere kök salsın ve bugünün yasakları yarının ayıbi haline gelsin! Ayıp ve yasak terkediyorlar. mi içinde kendilerine gelfyor ve soka- dıklarına kadar gidip ellerindeki yüke Juğun devamı içinde kaldırımlara tü ına yapışacak bir belediye memuru ol 'de sezilen gölgesinden çekinerek b.ı lğ- rlar. derhal yakalandıkları vakit gö: döktükleri özürler, bahaneler sakim kadar ayırdığını isbat ediyor. ibaret değildir. Düzcesi işin şakası - im gibi belediye yasaklarının müste « Bürhan Cabit Morkaya