31 Temmuz 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

31 Temmuz 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 8

2 Sayfa Otuz iki | | huuünküyıldızlar Son Posta - Galatasaray ıllık maziden hatıralar yetiştirdiği Temmuz 31 Galatasaray müzesini süzle Yurdda su sporları | yen kupalardan bir kaçı ! . şubesini kurmak şerefi de Galatasaraya aittir! Yazan: Nevin Hasan 1RO bir giftn çemıyaiyazın Galatasarayın kiymetli yüzü Memlekette her hangi bir spor şabesi- Bi ilk defa kurmak şerefi daima Galata- saraya nasip olmuştur. Nitekim su spor- larını da ilk defa sarı kırmızılılar tesis etmişlerdir. Büyük harpten evvel teşek- kül eden Galatasaray denizcilik şubesi harbin tesirile pek uzun hayat süreme - mişti. Mütarekenin acı günleri hitam bulduktan sonra 1922 de Kâmil Etemin himmetile denizcilik şubesi tekrar ihya edildi. 1923 senesinde yurdun istiklâli ta- mamen iade olunduktan sonra Galatasa- ray denizcilerinin faaliyeti yavaş yavaş mükemmelleşerek ileri hamleler yapma- Ba başladı. Galatasarayı gören Haliç İdman, Beykoz, Altınordu, Fenerbahçe klüpleri de birer denizcilik şubesi tesis ettiler. Bu kıymetli klüplerde de deniz - cilik faaliyeti artarak nihayet klüpler a- rasında müsabakalar tertibi düşünüldü, bu da pek İyi neticeler verdi. O za- man rakiplerine nazaran çok kuvvetli o-| lan Galatasaray bu müsabakalarda he - men hemen kâmilen, bütün yarışları ka- zanırdı. Üç dört sene birbiri arkasına kahir zaferler kazanan Galatasarayın karşısında rekabet âdeta Imkânsızdı. Ni- hayet 1926 senesinde Galatasarayın denizel bir çoğunun o zaman Kara- deniz vapurile Avrupa limanlarına ter - tip edilen seyyar sergi ile seyahati diğer klüplere büyük bir fırsat verdi ve o ge- nenin yazında yapılan yarışlarda Bey - koz başta olmak üzere bu klüpler bazı ehemmiyetli muvaffakiyetler kazandı- lar. Bu ilk muvaffakiyetir verdiği ma- nevi kuvvetle çalışan Beykoz, Altınor: du, Haliç ve Fenerbahçe klüpleri — ileri hamleler yaparak Galatasaraya yaman birer rakip oldular. 1928 senesinde Ga - latasaray artık en zorlu günleri yaşama- Ba başladı. Modada tertip edilen büyük yarışlarda Altınordu klübü bir tek puvan farkla şampiyonayı kaybetti. O sene Ga- latasaray birinci, Altınordu ikinci, Bey- koöz da üçüncü oldular, Bu birden parla. yış Altınordu klübünün faaliyetine bü - yük bir hız vermesine sebep oldu. Diğer taraftan Beykozlu denizciler de müthiş surette çalışmağa başladılar. İşte bu se- nelere kadar klübün iyi neticeler alma - sına sebep olan Kâmilin denizcilik şube-. Cillerinden Bir kaçı Bi idaresinden bir daha dönmemek üze -! E re ayrılması Galatasarayı epeyce sarstı. 30 ağustos 1929 tarihinde Bebekte yapı « ldm yarışlarda Beykozlular Galatasara- yı ve Altınorduyu kıdemli müsabakalar- da mağlüp ettfler, Galatasaray ilk defa o gün mağlüp olmuştu. Bu mağlübiyet sa- rı kırmızılılara çok iyi bir ders oldu. 4 hafta sıkı bir çalışmadan sonra 27 eylül 1929 da Başvekil İsmet İnönünün huzu-| runda yapılan şampiyonluk yarışlarında | Galatasaray tekrar eski mevkfini kazan- mağa muvaffak oldu. O gün yapılan kı-| demli yarışlarının dördünü de kazandık. Bu muvaffakiyet o sıralarda Idaresi sar- sılmış olan klüpte yeni bir kuvvet mem- bat oldu. Ertesi sene ayni parlak neticeyi elde ettik. 1980 da tekrar bir duraklama gözükmiye başladı. Birincilik müsabaka-; ları münaziifih bir balde kaldı. 1932 se -| nesi artık bir hezimet devri oldu. O - se- ne şampiyonayı Beykoza kaptırdık. Bu | hezimetin neticesi olmak üzere şubede bir takım yolsuzluklar oldu. Bir çok kim- | seler şubeden ayrıldı. Bazı kimseleri de uzaklaştırdılar. 1933 senesi mevsim ba -: şında Galatasaray çok zayıf bir halde idi. | Kaptanlığa seçilen Şekip Etem büyük | bir nüfuzu nazarla ve bilhassa talim ve terbiyede edindiği tecrübelere istinaden pek az mevcudu olan müsabıik kadrosu- | nu hüsnü idare ile genişletmiye uğraş - t Tam bu sıralarda Güneş - Galatasa - ray meselesi ortaya çıktı. Bu ikinci dar- be şubemize bir çok idmanerya maloldu. Buna rağmen yepyeni bir nesil şubemizi Adeta istilâ ediyordu. Genç taze ve çok sportmen bir grup teşkil eden © seneki çocuklar büyük bir sabırla, muntazam surette çalışarak kaybedilen şampiyo - nayı tekrar klüplerine getirmiye muvaf- fak oldulaz, Ertesi sene 1934 de ayni faa- Liyeti göstererek şampiyonluğu gene al-| dik. O senenin muvaffakiyetinde büyük hisse hiç şüphesiz ki o zamanki başkap- tan Vamık Beye vekâlet eden şimdiki başkaptan — Bekirini 1985 — senesinde| (Vamık Gezen) den irhilâ! eden başkap- | tanlığa Emin Etem seçildi. İkl sene Üst- üste muvaffak olmuş ve kadrosu kuv -| vetli bir halde bulunan Galatasarayın (Devamı 4 üncü sayfada) 79 Kkato şampiyonu Adnan Galatasarat müzesimi süsle yen kupalardan bir kaçı Galatasaray basketbol takımı memleketin — en kuvvetli takımıdır. Foridun Vasfi Karay Gelatasaray Basketbol Takımı Kaptası Galatasarayda basketbolun çok eski bir mazisi vardır. Bundan çok zaman evvel bu oyun mektepte talebe ve bil- hassa izciler arasında çok rağbet uyan- dırdı, Daha sonra bu merak kulübe inti- kal etti. Çok munlazam - bir jimnastik - salo. zama malik olaş Galatasaray kulübün. de basketbol bir müddet futbolcu ve atletlerin antrenman oyunu, sufl ve eşafman ekzersizi olarak kaldı. Fakat zamanla atletizmin ve atletik oyunların herhangi bir sporcuya nekadar faydalı hattâ elzem olduğumu idrak eden bü- tün sporcuların oyunu olmaktan geri kalmadı. Bizde basketbol bazı kimselerin dü- şŞündükleri kadar geri bir spor değildir. Olimpiyatlarda alınan fena netice hiç bir zaman bunu iddia edenlere iddiala- Tında israr etmeleri için sebep olamaz. Bu son beynelmilel temasta alınan e- na neticenin yegâne sebebi, orada ta- kımın Tandımanını — kaybetmesinden ileri gelmiştir ki bu da oyuncuları ve onlardan mürekkep takımı ittiham ede- mez. Galatasarayda basketbol son derece- de tekâmül etmiş bir spordur, Bunda tabit kulüp heyeti idaresinin de çok bü- yük hizmet ve ga Bay Besim, kara sporları basketbolcularla her za; meşgül olur onların her türlü ihtiyaç 've dertlerini dinler ve tatminine son derece çalışır, başkaptamı, Millf takıma yedi oyuncusunu veren bu takımı antrene olduğu zaman en ti. tiz spor münekkidlerini bile hayrete düşüren bir muvaffakiyet göstermek - tedir. Bunu da son senelerde elde ettiği ne-e ticeler isbata kâfidir. 3 sene hususi liklerde mütemadiyen ve 3 sene arka arkaya federasyonun tertip ettiği müsabakalarda en ön sıra- da gelen Galatasaray basketbol takımı Fenerbahçe - : Altınordu — : İdman Yurdu : Bakırköy — : Güneş ; (futbol kaptanı ) Yusuf Ziya, Eşref Şefik. i vardır. Meselâ|”* yakından| * eee ser ea AAA AAA AAA A Galatasaray: Ana klüp Galatasaray klübünde yetişl; yetişip diğer ldmıl' cemiyetlerinin teessüs ve p. terakkisine hizmet eden Galatasaraylıla Hâmit Hüsnü (Reis), Raşit (Reis), Behçet (futbol kaptanı) Alâettin (Katip) Asım Tevfik, Ahmet, Abdürrahman, Adnan Ahmet Covat (Reis), Sadun Galip, herhangi ecnebi bir teması yadırgamıf yacak bir dereceye gelmiştir, Galatasarayda basketbol sezonu 1 teşrinievvelde başlâar 30 nisanda hita *| ma erer. Çünkü kışın antrenman vi saire ile yorulan basketbolcular kulüP'| lerinin Bebekteki denizcilik lokalindi yaz sporlarına başlar ve bu surtetle k müddet için basketbolu birakir k hız ve çeviklikl iyi bir randement verir. M | ye yazın verdiğ Kışın haftada üç defa antrenman !( pân bu takımda en şayanı takdir noktf da disipline riayett Çünkü takımın. her ferdi sporda & Biplinin ne büyük bir rol - oynadığ çok iyi idrak etmiş ve onu tabiat ha line getirmek için bütün azmini kuliai” maktadır. Galatasarayın basketbolcu adedi meF tep takımları da dahil olmak ;ard 50 yi mütecavizdir. G. S. Basketbol kaptaff Feridun Vasfi Koraf Galip (Umumt kaptan) KA ifatı Âdil Giray, Kemal, Riff