12 Ağustos 1937 Tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

12 Ağustos 1937 tarihli Son Posta Gazetesi Sayfa 10

Muhammen Aylığı: Lira K. 2 50 Çarşı'da Örücüler sokağında 1244 No. lı dükkân, Muhammen Seneliği Lira K. 10,00 Sayımocağı arazisinde Keçe suyu karşısında kır kahveciliği. 'Yukarıda yazılı dükkân ve kır kahveciliği 938 senesi Mayıs nihayetine ka- dar pazarlıkla kiraya verileceğinden-istekliler 19 Ağustos 937 Perşembe günü saat 15 e kadar pey paralarile beraber Çenberlitaş'ta İstanbul Vakıflar Başmü- dürlüğünde Akarat kalemine gelmeleri. (5156) SATIŞ İLANI İstanbul Dördüncü İcra memurluğundan : 24769 ikraz numarasile Hacer tarafın dan borç alınan para mukabilinde Va « kıf paralar idaresine birinci derecede ipotek gösterilmiş olup borcun ödenmeme- sinden dolayı paraya çevrilmesine karar verilen ve tamamına yeminli üç ehli- vukuf tarafından 1016 lira kıymet takd'r edilmiş olan Eyüpte Kızılmescit ma- hallesinin Balcı yokuşunda eski ve yeni 6 kapı numaralı bir tarafı zaviyef Afi- fe m meşrutasından olan menzil ar sası, bir tarafı Halide Hanımın 8 numa- ralı menzil ve bahçesi, bir tarafı şekerci Hasan Ağanın menzil ve bahçe:ı. tara- fi rabii Balcı yokuşu caddesi ile mahdud bir bab hanenin evsaf ve mesahası aşa- ğıda yazılıdır. Umumi evsafı: Ahşap hane ve bahçeden ibaret olan gayrimenkulden hane, muhtlacı tamir olup arka tarafta bahçesi mevcud ve içinde elektrik tesisatı. ve bahçede bir tulumbalı kuyu ve ayrıca fıskiyeli havuz ve muhtelif cinsten mey- va ağaçları vardır. Bahçenin etrafı duv arla muhattır. Zemin kat: Zemini renkli çini döşeli ve iki gömülü küpü havi taşlık ve için- de kömürlüğü olan bir oda ve zemini tahta döşeli ve bir kuyusu bulunan sofa ve sofada bir kömürlük, bir helâ ve dolabı havi harap bir mutfak olup mut- faktan bahçeye çıkacak bir kapı ve mer diven vardır. Asma kat: Ayrı merdivenli cephede bir oda ile birinci kat merdiven sahan- lığından geçilen bir sofa üzerinde bir o da, bir helâ olup burada birinci kata Ççıkılacak merdiven vardır. Birinci kat: Bir büyük sofa*üzerinde iki oda, bir helâ, bir yük ve merdiven başından bir kapı ile göçilen bir koridor üzerinde iki oda olup cephedeki bir oda şahnişlidir. Mesahası: Binası 111 metre murabbar ve bahçesi 148 metre murabbat olmak Üzere hepsi 256 metre murabbaıdır. Yukarıda hudud, evsaf ve mesahası yazılı gayrimenkulün tamamı açık art- fırmaya konmuş olup şartnamesinin 20.8.937 tarihinden itibaren dalremizde herkes tarafından görülebileceği gibi 20.9.937 tarihine müsadif pazartesi günü saat 14 (on dört) den 16 (on altı) ya kadar dairemizde açık arttırma ile satıla- caklır. Arttırma bedeli muhammen kıy metinin yüzde yetmiş beşini bulmadığı takdirde en son arttıranın taahhüdü baki kalmak üzere 5.10.937 tarihine müsa- dif salı günü saat 14 den 16 ya kadar datremizde yapılacak olan ikinci arttırma- sında gayrimenkul en çok arttırana ihale edilecektir. Taliplerin muhammen kıy- metinin yüzde yedi buçuğu nisbetinde pey akçesini veya milli bir bankanın teminat mektubunu hâmil bulunmaları lâzımdır. Müterakim vergiler ile vakıf fcaresi, ve belediyeye ait tenvirat ve lan zifat rüsumu satış bedelinden tenzil olu- nacaktır. Taviz bedeli müşteriye aittir. 2004 numaralı İcra ve İflâs kanununun (126) ncı maddesinin dördüncü fıkrasına tevfikan bu gayrimenkul üzerinde ipo- tekli alacaklılar ile diğer alâkadaranın ve irtifak hakkı sahiplerinin bu hakla- rını ve hususile faiz ve masarife dair olan iddlalarını ilân tarihinden itibaren (20) yirmi gün içinde evrakı müsbitelerile bildirmeleri, aksi halde hakları tapu sicillerile sabit olmadıkça satış bedelinin paylaşmasından hariç kalacakları ci - hetle alâkadaranın işbu maddenin mezkür fıkrasına göre hâreket etmeleri ve daha fazla malümat almak istiyenlerin 934/5078 dosya numarasile müracaatları ilân olunur. (5150) —. ——— İstanbul Limanı Sahil sıhhiye merkezi Satınalma Komisyonundan: Deniz nakil vasıtaları için 75 kalem eş ya kapalı zarf usulü ile satın alınacaktır. L — Tahmin bedeli 5356 liradır. 2. — Adı geçen malzeme için şartnameler merkezimiz levazımından parasız alınır. 3. — Eksiltme kapalı zarf usulü ile 31 Ağustos salı günü sast on beşte Gala- tada Kara Mustafa paşa sokağında mezkür merkez satınalma komisyonunda yapılacaktır. 4. — Muvakkat teminat parası (401) lira (70) kuruştur. 5. — Eksiltmeğe girecek olanlar kapalı zarf usulü ile teklif mektuplarını saat on dörde kadar komisyona mühürlü olarak vermeleri şarttır. Aksi takdirde ek- siltmeye giremezler. 6 — Eksiltmeye gireceklerin 1937 senesi ticaret odası vesikalarını teminat makbuzu ile birlikte vermeleri lâzımdır. — (5142) | İnhisarlar Ü. Müdürlüğünden: | 1 — Nümune ve şartnameleri mucibince 15000 kilo bel ipi, 15000 kilo kalın kınnap pazarlıkla satın alınacaktır. 2 — Pazarlık, 18/VINI/937 tarihine rastlıyan çarşamba günü saat 14 de Kaba- taşta Levazım ve Mübayaat Şubesindeki Alım Komisyonunda yapılacaktır. 3 — Şartnameler parasız olarak her gün sözü geçen Şubeden alınabilir. 4 — İsteklilerin pazarlık için tayin edilen gün ve saatte 96 7,5 güvenme para- larile birlikte adı geçen komisyona gelmeleri ilân olunur. «5040> L — Çanakkalede inşa edilecek Karabarut deposile bekçi kulübesinin — inşası ve etrafının tel örgülerle çevrilmesi işleri açık eksiltmeye konulmuştur. IL — Keşif bedeli (5697.25) lira, muzakkat teminat (428) liradır. TIL — Şartname, keşifname, proje vesair eksiltme evrakı (28) kuruş muka- bilinde İstanbulda İnhisarlar İnşaa: şubesinden ve Çanakkale İnhisarlar Müsta- kil Müdürlüğünden alınabilir. IV. — Eksiltme (25/VIT/937) tarihin> rastlıyan çarşamba günü saat 14 de Kabataşta İnhisarlar levazım ve mübayaat şubesindeki alım komisyonunda ya- gılacaktır. V. — İsteklilerin eksiltme gün ve saatinde 96 7,5 güvenme paralarile sözü ge- gen komisyona gelmeleri ilân olunur. — (49999 'SON POSTA “Havalandırılmış,, Yeni Pudra Güzellik mütehasaısı Parisli bir kimyagerin şayanı hayret keşfi: Evvelce mevcudiyeti bile tabayyül edilemiyen on misli daha ince, daha hafif ve havada uçurulup tekrar — top- lanan yegâne pudra haline getiren Parisli bir kimyagerin şayanı hayret yeni usulü, Tokalon pudrasının ima- linde tatbik edilmektedir. Bunun için. dir ki, Tokalon pudrası, cildi bir güzel- lik tabakasile kaplıyarak yüze mun- tazaman ve mütesaviyen yayılır ve âde- ta tabil bir güzellik temin eder. Bu pudra ile «Makyaj edilmiş» manza- Tasını veren Âdi ve ağır pudralar ara- sında ne büyük fark' değil mi? Ayni zamanda Tokalon — pudrasında krem köpüğü vardır. Pudranın tamam 8 sa- at cilde yapışmış kalmasına sebeb olur. Tokalon pudrasını kullandığınız takdirde, en sıcak salonlarda bile tek. rar pudralanmıya hacet yoktur. Uzun bir dans suvaresinden sonra bile teniniz daima terü taze kalacaktır. ZAHARYA Oreopulos Taklitçilerden sakınınız. SENİK BANKASI 'Tesis tarihi : 1888 e İdare Merkezi : İSTANBUL (GALATA) Türkiyedeki Şubeleri : İSTANBUL (Galata ve Yenicami) MERSİN, ADANA Bürosu Yunanistandaki Şabeleri : SELÂNİK - ATİNA © Her nevi banka muameleleri Kiralık kasalar servisi İLÂN Kuşadası tütün inhisarı satış ve anbar memuru Hüseyin'in A tertibinden 47504; B tertibinden 51540 sayılı Ergani tahvil- leri çalınmıştır. Tesadüf edildiğinde ha. ber verilmesi ilân olunur. — (919) Doktor İbrahim Zati Oget Belediyo — karşısında, Piyerloti eaddesinde 21 numarada hergün öğleden sonra hastalarını kabul istanbul Belediyesi İlânları 4 Tenbihi Beledi: 1 — Gerek benzin ve gerek mazot ile işler motörle mücehhez bilümum deniz vasıtaları, Bostancı ve Floryadan itibaren Karadeniz Boğazına kadar olan sahil boyunda seyrettikleri müddetçe motörlerinden çıkan eğzos gazlerini bir sustu- rücudan geçirmek mecburiyetindedirler; buna —muhalif harekette bulunanlağ umuru belediyeye müteallik ahkâmı cezaiye kanununa göre tecziye olunurlar. 2 — Bu işlerin ikmali için bir ay mühlet verilmiştir. — (B.) (5169) Yüksek Ziraat Enstitüsü Rektör- lüğünden : Bu yıl Ankara Yüksek Ziraat Enstitüsünün Ziraaât, Baytar Fakültesine, kız ve ertkek ve orman fakültesine yalnız erkek parasız yatılı, paralı yatılı ve yatı- sız talebe alınacaktır. Enstitüye yazılabilmek için aşağıdaki şartlara uymak ge- reklidir. 1 — Türk tabilyetinde bulunmak ve lise mezuniyet imtihanını vererek ba « kaloryasını yapmış veya lise olgunluk diplomasını almış bulunmak lâzımdır. (Bakaloryasını yapmamış veya olgunluk diplomasını almamış olanlar enstitüye alınamşz). 2 — İstanbul üniversitesinin fen fakültesinden naklen gelecek olanlar orada okudukları sömstrlerden muvaffak olmuşlarsa, ikisi kabul edilerek Baytar, Zi- Taat ve Orman Fakültesinin üçüncü sömesirlerine alınırlar. Ancak Baytat Fakültesine girenlerin bu fakültenin birinci ve ikinci sömestrlerinde okunan Anatomi dersine de ayrıca devam etmeleri ve Ziraat fakültesine girenlerin zi - Taat stajını yapmaları gereklidir. 3 — Enstitüye girecek talebenin yaşı 17 den aşağı, ve 25 den yukarı olmaz. Nehari talebe yüksek yaş kaydına bağlı değildir. ! 4 — Parasız yatılı talebeden ertiklerinin lüzum gösterdiği beden kabiliyeti ve sağlamlıkları hakkında tam teşekküllü bir hasta evi kurulunun raporu lâ - zımdır. Bu raporlarda talebenin her türlü askeri hizmete kebiliyeti olduğu Aayrıca tasrih edilecektir. 5 — Enstitüye yazılan talebe iki ay içinde, yeniden sağlık ve sağlamlık mua- yenesinden geçirilerek ertiklerinin lüzum gösterdiği beden kabiliyetini göster- miyenlerin enstitüden ilişiği kesilir. 6 — Ziraat Fakültesine girecek talebe Ankarada Orman Çifliğinde 10 ay staj görmeğe mecburdurlar. Bu staj müddetince talebeye 30 lira aylık verilir. Y cak çiftlikte parasız sağlanır. (Stajyer talebenin yemesi ve içmesi de enstitüce sağlandığı takdirde kendilerine bu 30 lira verilmez). 7 — Parasız yatı talebesinden staj veya okuma devresi içinde her ne sebeple olursa olsun kendiliğinden stajını veya tahsilini bırakanlardan veya cezaen çı- karılanlardan hükümetçe yapılan masrafları ödiyecekleri hakkında — verilecek nümuneye göre noterlikten tasdikli bir kefaletname alınır, 8 — Enstitüye girmek istiyenler yukarıda yazılı rapordan başka nüfus kâğı- dını, aşı kâğıdını, polis veya uraylardan alacakları özgidim kâğıdını, orta ve Jiselerde görmüş oldukları süel dersler hakkındaki ehliyetnameleri İMiştirilerek el yazılarile yazacakları pullu bir dilekçe ile ve altı tane fotoğrafile birlikte doğruca Ankara'da Yüksek Ziraat Enstitüsü Roektörlüğüne baş vururlar, Talip « ler dilekçelerinde hangi fakülteye kaydolunmak istediklerini bildirmelidirler. Aksi takdirde dilekçeler hakkında bir muamele yapılmaz. 9 — Pulsuz veya usulü dairesinde pullanmamış olan ve 8 inci maddede yazılı kâğıtların ilişik olmadığı dilekçeler gelmemiş sayılır, Ve bunlar hakkında hiç bir muamele yapılmaz. 10 — Birinci ve sekizinci maddede yazılı vesikalarla vaktinde baş vuranlat arasından pek iyi ve iyi dereceli olanlat tercih edilir. Kabul edilecek talebe diploma derecesine ve baş vurma tarihlerine göre seçi” lirler. Kadro dolmadığı takdirde orta dereceliler de baş vurma sirasına göre alınabilirler. Ayni şerait altında liseden fen kısmından çıkacaklar tercih olunur. 11 — Cevap istiyenler ayrıca pul göndermelidirler; 12 — Baş vurma zamanı ağustosün birinci gününden Eylülün 30 uncu günü akşamına kadardır. Bundan sonraki başvurmalar kabul edilmez. (4643) — (2298) Devlet Demiryolları ve Limanları işletme Umum idaresi ilânları | Muhammen bedel ve muvakkat teminat miktarları ile liste No. ları aşağıdâ “yazılı 11 kalem çinko, kurşun levha ve borular, 2 kalem teneke levha ve 15 ka: lem makas ve Sinyal hatları için çelik ile pencere makaraları, vinç, asansör vt palangalar için tel ve tel halatlar 13/9/1937 Pazartesi günü saat 15 den itibaref sırasile ve ayrı ayrı ihale edilmek üzere kapalı zarf usulü ile Ankarada idart binasında satın alınacaktır. Bu işe girmek istiyenlerin hizalarında gösterilen Mmuvakkat teminat ile ka * — nunun tayin ettiği vesikaları, resmi gazetenin 7/5/1938 gün ve 3297 veyâ 1/7/1937 'T. ve 3645 No. lı nüshalarında intişar etmiş talimatname dalresindt€ alınmış vesika ve tekliflerini ayni gün saat 14 de kadar komisyon reisliğin? vermeleri lâzımdır. Şartnameler parasız olarak Ankarada malzeme dalresinde, Haydarpaşada te“ sellüm ve sevk şefliğinde dağıtılmaktadır. — (5078) Liste No. İsmi 'Tahmin bedeli — Muvakkat teminati — O Lira Lira 1 Çinko kurşun levha ve borular. 6153,50 461,51 2 Teneke levha. 1940 145,50 8 — Tel ve halatlar 8050 6083,75 BAA Şebekenin bazı mühim istasyonları tarafından satılmakta olan halk - ticartt — biletlerinin iş'arı ahire kadar Sirkeci - Edirne arasında muteber olmadığı ilâei olunur. — (2559) aei Re SA Bina işleri ilânı. Nafia Vekâletinden: | 1 — Eksiltmeye konulan iş: Ankara Gazi Terbiyö Enstitüsü yanında yapıl” cak Müzik Öğretmen okulu pavyon inştatıdır. Keşif bedeli: 31600 lira 35 kuruştur. $ 2. — Eksiltme 24/8/1937 salı günü saat 15 de Nafia Vekâleti Yapı İşleri Ü” mum Müdürlüğü Eksiltme Komisyonu odasında kapalı zarf usulile yıplll“" tır. 3. — Eksiltme şartnamesi ve buna müteferri evrak 158 kuruş bedel mukabi” linde Yapı İşleri Umum Müdürlüğünden alınabilir. i 4 — Eksiltmeye girebilmek için isteklilerin 2370 lira 3 kuruşluk muvl': teminat vermesi ve Nafla Vekâletinden alınmış yapı mütcahhitliği vesikasi Y raz etmesi lâzımdır. £ ei k 5. — İsteklilerin teklif mektuplarını ikinci maddede yazılı saatten bir $87 | evveline kadar komisyon reisliğine makbuz mukabilinde vermeleri mukM Postada olacak gecikmeler kabul edilmez. «2586» .x v